Příkazy, které klienti mBank zadají v internetovém bankovnictví, můžou nově autorizovat místo SMS kódu prostřednictvím notifikace přímo v aplikaci ve svém mobilním telefonu. Podle banky je tento způsob jednodušší, komfortnější a bezpečnější. Souvisí také s unijní směrnicí PSD2 a povinností dvoufaktorového ověření.
Další novinkou v mobilní aplikaci mBank je, že při placení faktur či šeků už není nutné manuálně přepisovat všechny údaje do platebního příkazu. „Klient může pomocí mobilního telefonu postupně naskenovat všechny informace jako IBAN, suma či variabilní symbol a ty se mu ihned zobrazí přímo v aplikaci. Platbu tak stačí zkontrolovat a jednoduše potvrdit,“ říká Tomáš Reytt, ředitel pro digitální kanály, pobočky a externí partnery mBank.
Směrnice se projeví i v přihlašování do internetového bankovnictví. mBank začne nově posílat SMS kód, nestačí tedy zadat jenom uživatelské jméno a trvalé heslo jako doteď. Alternativou je autorizace prostřednictvím aplikace mKlíč v mobilním telefonu.
Klienti, kteří nechtějí každé přihlášení potvrzovat pomocí SMS nebo mKlíče, si můžou přidat počítač, mobil nebo tablet k takzvaným důvěryhodným zařízením. mBank při tom využívá jednu z výjimek, kterou unijní směrnice PSD2 připouští.
Kvůli přísnějším požadavkům směrnice ruší mBank také „light verzi“ svého internetového bankovnictví. Ta lidem usnadňovala jeho používání na mobilu nebo tabletu při použití internetového prohlížeče, tedy když nemohli nebo nechtěli využít mobilní aplikaci.
Čtěte víc:
Petr Kučera
Šéfredaktor webu Peníze.cz. Zaměřuje se na širokou oblast osobních financí a spotřebitelských témat. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Vedl zpravodajství České... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem