Chceme hledat i starší platby, vzkazují klienti bankám

pk | rubrika: Aktuality | 1. 7. 2019 08:00

Většina klientů je se svým elektronickým bankovnictvím naprosto spokojená. U webové verze (internetbankingu) uvedlo 57 procent lidí, že u ní nevidí prostor ke zlepšení, u mobilní aplikace dokonce 60 procent. Ukázal to průzkum, který pro Českou bankovní asociaci udělala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1011 uživatelů internetu ve věku od 18 do 79 let.

Pokud jim ale něco vadí, tak je to hlavně krátká transakční historie – tedy že nevidí dostatečně dozadu, co kdy platili. U webové verze to uvedlo 14 procent lidí, u mobilní osm procent.

Na stejný problém nedávno upozornil web Peníze.cz. Některé banky stále nepustí klienty do minulosti delší než rok a půl, maximálně dva roky. Nejkratší hledání v historii transakcí podle určitých kritérií a filtrů umožňuje Sberbank – třináct měsíců, tedy něco málo přes rok. ČSOB a Poštovní spořitelna nabízejí rok a půl. Maximálně dvouletou historii pak umožňují UniCredit Bank, Komerční banka či Moneta, ukázalo porovnání.

Naopak kompletní historii až k datu založení účtu nabízejí Fio, mBank či Air Bank, ale nově také Česká spořitelna (od startu systému George) nebo Raiffeisenbank.

Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.

Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtina lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.

Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.

Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtinu lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.


Přečtěte si víc!

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Na úřad online. Snadné ověření přes banku už funguje pěti milionům lidí

23. 9. 2021 | Olga Skalková

Na úřad online. Snadné ověření přes banku už funguje pěti milionům lidí

Aspoň jednou už bankovní identitu jako „digitální občanku“ skutečně využilo skoro půl milionu lidí.

Smlouvu potvrdíte jako heslo do banky. Startuje Sign

16. 9. 2021 | Olga Skalková | 5 komentářů

Smlouvu potvrdíte jako heslo do banky. Startuje Sign

Lidé dostanou jednodušší a levnější alternativu ke klasickému digitálnímu podpisu – takzvanému kvalifikovanému certifikátu. Novinka staví na bankovní identitě.

Bankovní identitu začíná nabízet i Raiffeisenbank

1. 9. 2021 | Petr Kučera | 1 komentář

Bankovní identitu začíná nabízet i Raiffeisenbank

Bankovní identitu pro jednoduché ověření při online komunikaci s veřejnou správou mohou začít využívat i první klienti Raiffeisenbank. Službu jim banka zpřístupní postupně během září... celý článek

Číslo účtu na přání. Které banky ho nabízejí?

18. 8. 2021 | Petr Kučera, Veronika Doskočilová | 11 komentářů

Číslo účtu na přání. Které banky ho nabízejí?

U poloviny bank se nemusíte smířit s tím, jaké číslo vašemu kontu přidělí. Chce to ale aktivitu a vejít se do pravidel. Bohužel: Přenést stejné číslo ke konkurenci nejde (přinejmenším... celý článek

Na ověření přes bankovní identitu dosáhnou další statisíce lidí

16. 8. 2021 | Olga Skalková | 15 komentářů

Na ověření přes bankovní identitu dosáhnou další statisíce lidí

Snadný přístup k veřejné správě nabídne od září šestá banka, do konce roku by se měly přidat ještě přinejmenším další dvě. Ověření klientů vůči firmám zatím umožňují tři banky, zapojilo... celý článek

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.