Moneta vylepší přihlášení do internetového bankovnictví
29. 1. 2025 | Petr Kučera | 3 komentáře

Moneta Money Bank plánuje na začátku února spustit možnost přihlášení se do internetového bankovnictví pomocí QR kódu.
Většina klientů je se svým elektronickým bankovnictvím naprosto spokojená. U webové verze (internetbankingu) uvedlo 57 procent lidí, že u ní nevidí prostor ke zlepšení, u mobilní aplikace dokonce 60 procent. Ukázal to průzkum, který pro Českou bankovní asociaci udělala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1011 uživatelů internetu ve věku od 18 do 79 let.
Pokud jim ale něco vadí, tak je to hlavně krátká transakční historie – tedy že nevidí dostatečně dozadu, co kdy platili. U webové verze to uvedlo 14 procent lidí, u mobilní osm procent.
Na stejný problém nedávno upozornil web Peníze.cz. Některé banky stále nepustí klienty do minulosti delší než rok a půl, maximálně dva roky. Nejkratší hledání v historii transakcí podle určitých kritérií a filtrů umožňuje Sberbank – třináct měsíců, tedy něco málo přes rok. ČSOB a Poštovní spořitelna nabízejí rok a půl. Maximálně dvouletou historii pak umožňují UniCredit Bank, Komerční banka či Moneta, ukázalo porovnání.
Naopak kompletní historii až k datu založení účtu nabízejí Fio, mBank či Air Bank, ale nově také Česká spořitelna (od startu systému George) nebo Raiffeisenbank.
Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.
Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtina lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.
Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.
Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtinu lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.
Jakou cenu má vaše nemovitost?
Získejte na pár kliknutí jediná certifikovaná data o realitním trhu a rozhodujte se na základě správných informací.
Sdílejte článek, než ho smažem