Chceme hledat i starší platby, vzkazují klienti bankám

| rubrika: Aktuality | 1. 7. 2019 08:00

Většina klientů je se svým elektronickým bankovnictvím naprosto spokojená. U webové verze (internetbankingu) uvedlo 57 procent lidí, že u ní nevidí prostor ke zlepšení, u mobilní aplikace dokonce 60 procent. Ukázal to průzkum, který pro Českou bankovní asociaci udělala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1011 uživatelů internetu ve věku od 18 do 79 let.

Pokud jim ale něco vadí, tak je to hlavně krátká transakční historie – tedy že nevidí dostatečně dozadu, co kdy platili. U webové verze to uvedlo 14 procent lidí, u mobilní osm procent.

Na stejný problém nedávno upozornil web Peníze.cz. Některé banky stále nepustí klienty do minulosti delší než rok a půl, maximálně dva roky. Nejkratší hledání v historii transakcí podle určitých kritérií a filtrů umožňuje Sberbank – třináct měsíců, tedy něco málo přes rok. ČSOB a Poštovní spořitelna nabízejí rok a půl. Maximálně dvouletou historii pak umožňují UniCredit Bank, Komerční banka či Moneta, ukázalo porovnání.

Naopak kompletní historii až k datu založení účtu nabízejí Fio, mBank či Air Bank, ale nově také Česká spořitelna (od startu systému George) nebo Raiffeisenbank.

Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.

Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtina lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.

Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.

Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtinu lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.


Přečtěte si víc!

Odeslat
e-mailem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.