Chceme hledat i starší platby, vzkazují klienti bankám

pk | rubrika: Aktuality | 1. 7. 2019

Většina klientů je se svým elektronickým bankovnictvím naprosto spokojená. U webové verze (internetbankingu) uvedlo 57 procent lidí, že u ní nevidí prostor ke zlepšení, u mobilní aplikace dokonce 60 procent. Ukázal to průzkum, který pro Českou bankovní asociaci udělala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1011 uživatelů internetu ve věku od 18 do 79 let.

Pokud jim ale něco vadí, tak je to hlavně krátká transakční historie – tedy že nevidí dostatečně dozadu, co kdy platili. U webové verze to uvedlo 14 procent lidí, u mobilní osm procent.

Na stejný problém nedávno upozornil web Peníze.cz. Některé banky stále nepustí klienty do minulosti delší než rok a půl, maximálně dva roky. Nejkratší hledání v historii transakcí podle určitých kritérií a filtrů umožňuje Sberbank – třináct měsíců, tedy něco málo přes rok. ČSOB a Poštovní spořitelna nabízejí rok a půl. Maximálně dvouletou historii pak umožňují UniCredit Bank, Komerční banka či Moneta, ukázalo porovnání.

Naopak kompletní historii až k datu založení účtu nabízejí Fio, mBank či Air Bank, ale nově také Česká spořitelna (od startu systému George) nebo Raiffeisenbank.

Krátkodobá investice do prověřených faktur – výnos až 16 % p.a.

Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.

Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtina lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.

Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.

Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtinu lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.


Přečtěte si víc!

Investujte do indexu S&P 500!

Investujte do indexu S&P 500!

Zabezpečte svou budoucnost. Investujte do akcií globálních firem jako Apple či Coca-Cola díky fondu EFEKTIKA! S předpokládaným výnosem přes 7 % ročně.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

A tohle už jste četli?

Snadné ověření přes bankovní identitu už nabízí i mBank

13. 11. 2023 | Petr Kučera

Snadné ověření přes bankovní identitu už nabízí i mBank

Ověřit totožnost přes bankovní identitu směrem ke státu a úřadům už mohou i klienti mBank. Přidala se tak k devíti bankám, které službu „digitální občanky“ nabídly už dříve.

Kyberšmejdi letos nakradli už miliardu. Jak bránit platební karty a účty

8. 11. 2023 | Olga Skalková | 1 komentář

Kyberšmejdi letos nakradli už miliardu. Jak bránit platební karty a účty

Počet pokusů o průnik do bankovnictví nebo získání údajů k platební kartě roste. Průměrná škoda na podvedenou osobu je 21 tisíc. A polovička napadených po útoku ani nezmění hesla.

Hledáte starší platbu? Porovnali jsme, jak daleko vás banky pustí

6. 11. 2023 | Petr Kučera | 2 komentáře

Hledáte starší platbu? Porovnali jsme, jak daleko vás banky pustí

Můžete v roce 2023 snadno najít platbu z roku 2020? Délka takzvané transakční historie se u bank výrazně liší. Dobrou zprávou je, že v posledních letech se prodlužuje.

Převod eur bez příplatku? Pozor, banky mají výjimky. I u SEPA

3. 11. 2023 | Olga Skalková

Převod eur bez příplatku? Pozor, banky mají výjimky. I u SEPA

Vysoké poplatky za převody eur v rámci EU musely před čtyřmi lety skončit. Unijní nařízení srovnalo jejich cenu s domácími platbami. U dvou bank ale může klienty zaskočit, že zvýhodněné... celý článek

Nevýhodný výběr v cizině už umí blokovat i Raiffeisenbank

16. 10. 2023 | Petr Kučera | 2 komentáře

Nevýhodný výběr v cizině už umí blokovat i Raiffeisenbank

Nová verze aplikace Raiffeisenbank přináší několik novinek. Tou nejvýraznější je snadná ochrana před nevýhodným kurzem DCC při výběru z bankomatu.

Partners Financial Services