Chceme hledat i starší platby, vzkazují klienti bankám

pk | rubrika: Aktuality | 1. 7. 2019

Většina klientů je se svým elektronickým bankovnictvím naprosto spokojená. U webové verze (internetbankingu) uvedlo 57 procent lidí, že u ní nevidí prostor ke zlepšení, u mobilní aplikace dokonce 60 procent. Ukázal to průzkum, který pro Českou bankovní asociaci udělala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1011 uživatelů internetu ve věku od 18 do 79 let.

Pokud jim ale něco vadí, tak je to hlavně krátká transakční historie – tedy že nevidí dostatečně dozadu, co kdy platili. U webové verze to uvedlo 14 procent lidí, u mobilní osm procent.

Na stejný problém nedávno upozornil web Peníze.cz. Některé banky stále nepustí klienty do minulosti delší než rok a půl, maximálně dva roky. Nejkratší hledání v historii transakcí podle určitých kritérií a filtrů umožňuje Sberbank – třináct měsíců, tedy něco málo přes rok. ČSOB a Poštovní spořitelna nabízejí rok a půl. Maximálně dvouletou historii pak umožňují UniCredit Bank, Komerční banka či Moneta, ukázalo porovnání.

Naopak kompletní historii až k datu založení účtu nabízejí Fio, mBank či Air Bank, ale nově také Česká spořitelna (od startu systému George) nebo Raiffeisenbank.

Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.

Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtina lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.

Lidem dál vadí hlavně nepřehledné ovládání internetového či mobilního bankovnictví (uvedlo to 12, resp. 10 % respondentů), složité vyhledávání konkrétních plateb, časté výpadky či odstávky, složité přihlašování nebo složitá autorizace plateb.

Přes tyto výhrady by lidé kvůli webu či aplikaci svou banku neměnili. Víc než polovina uživatelů (shodně 52 % u internetu i mobilu) odpověděla, že „spíše ne“, dalších 21 % u webu a 28 % u aplikace pak „určitě ne“. Jenom něco přes čtvrtinu lidí připouští přechod ke konkurenci kvůli lepšímu elektronickému bankovnictví.


Přečtěte si víc!

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

22. 3. 2024 | Petr Kučera

Tři banky hlásí odstávku, limity na víkend si nastavte včas

Česká spořitelna, Komerční banka a mBank o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například... celý článek

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

14. 3. 2024 | Kateřina Hovorková

Komerční banka vystrašila klienty. Špatně zaúčtovala platby kartou

Klientům Komerční banky se v elektronickém bankovnictví ukazoval chybný údaj o platbě kartou ze středy 13. března, případně byly platby bez popisu. 

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

29. 2. 2024 | Olga Skalková | 2 komentáře

Banky mají víc chránit klienty před podvody. Za první chybu odškodnění, chce EU

Evropská unie chystá balíček zvaný PSD3/PSR. Má zlepšit ochranu a bezpečnost spotřebitelů. O novinkách, jejichž definitivní podoba teprve vzniká, mluví v rozhovoru europoslanec Ondřej... celý článek

Čtyři banky hlásí odstávku, o víkendu omezí platby

9. 2. 2024 | Petr Kučera

Čtyři banky hlásí odstávku, o víkendu omezí platby

Česká spořitelna v noci z pátku 9. února na sobotu 10. února dočasně odstaví systém George. V mobilu ani na webu nebude dostupný od páteční 23. hodiny do sobotní osmé hodiny ranní.

ČSOB se potýká s výpadky elektronického bankovnictví

22. 1. 2024 | redakce Peníze.CZ

ČSOB se potýká s výpadky elektronického bankovnictví

ČSOB má od pátku problémy s internetovým i mobilním bankovnictvím. V pátek dopoledne, dnes dopoledne a znovu i dnes odpoledne nebyly dostupné ani její internetové stránky. V pátek hlásila... celý článek

Partners Financial Services