Kliente, otřes se! Speciální ždímací program pro věrné zákazníky

Vladimír Švorba | rubrika: Komentář | 18. 4. 2011 | 24 komentářů
Kliente, otřes se! Speciální ždímací program pro věrné zákazníky
Vážený kliente, jelikož jste naším dlouholetým zákazníkem, dovolte nám naúčtovat Vám speciální příplateček. Naše firma si vzájemného vztahu s Vámi velice váží, věřte nám, že budeme hledět napříště Vás ždímat s ještě větší péčí a ještě důkladněji. Klidně do posledního halíře.

Firmy mají ke svým dlouholetým klientům dvojí přístup. Jedny je hýčkají a předcházejí si je. A druhé – druhé je hledí vymačkat jako citron, aby bylo na slevy a dárky při lákání nových klientů. Když vydrželi tak dlouho, tak přece teď nebudou odcházet. No ne?

Láďa si bere hypotéku

Před pěti lety si jeden můj klient, říkejme mu v tomto článku třeba Láďa, kupoval rodinný dům a bral si na něj hypoteční úvěr. Předchozí bydlení si Láďa pořizoval také na úvěr, teď ho prodával, a aby byl poplatek za jeho předčasné splacení co nejmenší, zůstal u své stávající banky. Sankce za předčasné splacení měla být 160 000 Kč – díky tomu, že se neměnila banka, sankce klesla na 20 000 Kč. Banka byla spokojená, že má nový, vyšší úvěr, Láďa byl spokojený, že mu banka vyšla alespoň částečně vstříc. Zkrátka před pěti lety to dopadlo docela dobře, všichni vyhráli, nikdo neprohrál.

Uplynulo pět roků, po které Láďa pravidelně a řádně splácel bance svůj závazek. Ke konci tohoto období od ní očekával nabídku nové úrokové sazby. A očekával, že to bude nabídka, jak se dnes říká, „zajímavá“.

Zajímavá nabídka

Anketa

Očekáváte jako dlouholetý zákazník speciální zacházení?

Láďa je svojí bance věrný dlouhé roky. Je to banka, kam mu chodí na účet výplata, banka, které splácí hypotéku, banka, která mu měsíčně strhává své poplatky, banka, ve které leží na běžném účtu rezerva pro případ náhlé neočekávané potřeby, banka, které platí rizikové životní pojištění.

Když nabídka přišla, dlužno přiznat, že byla opravdu zajímavá. A to tím, jak všechna jeho očekávání rázem převrátila vzhůru nohama. Nová úroková sazba byla pro Láďu výrazně nevýhodná. Když dopis, ve kterém mu ji banka předkládá, převedeme do jazyka faktů, vypadalo by to asi nějak takhle:

Milý kliente,

máme Vás rádi. Máme Vás rádi za to, že pravidelně splácíte svoji hypotéku, a dovolujeme si Vaši splátku navýšit – když splácíte v pohodě teď, jistě Vám to vydrží i v budoucnosti.

Vážíme si toho, že jste našim klientem již 10 let, račte nám to tady dole podepsat a poslat zpátky, slibujeme že Vás jakožto dlouholetého zákazníka budeme ždímat obzvlášť důkladně. Věřte, že se vynasnažíme dostat z Vás maximum.

Děkujeme

Vaše Banka

Sbohem, banko, nech mě jít

Jak se odstřihnout od banky?

Změnit banku může být někdy vyčerpávající výkon. Psali jsme o tom v článcích Změna banky? Zážitek na celý život a Nový prodejní manuál České spořitelny.

Když však znáte svá práva, nikdo si na vás nepřijde:  Chcete udělat bance pápá? Je to snazší, než si myslíte! Ba, dokonce se dá zařídit, aby vám zhrzená banka neposílala psaníčka, jak moc jí chybíte a že byste se k ní měli vrátit:  Změna banky: nenechte se přemlouvat!

 

Úroková sazba na pětileté fixační období byla pro Láďu o cca 0,5 % vyšší, než v jeho bance dávají novým retailovým klientům z ulice; finančněporadenská společnost u této banky dokáže vyjednat pro své klienty úrok ještě nižší. A rozdíl to je velký.

Když se Láďovi podaří najít banku s podobnou úrokovou sazbou, na jakou jeho stará banka láká nové klienty, ušetří na splátkách hypotéky zhruba 1 200 Kč měsíčně, na pětiletém fixačním období dělá úspora přibližně 70 000 Kč. Za to už si může pořídit pořádnou dovolenou pro celou rodinu. Nebo ještě lépe – může tyhle prostředky spořit nebo investovat v rámci zajištění na stáří, aby se nemusel spoléhat na důchodovou reformu. Nebo „reformu“.

A až se budou na Láďu při odchodu ze staré banky škaredit, že zahazuje roky budovaný vztah a jak že si vlastně takový nevděk vůči mateřskému finančnímu ústavu může dovolit? Inu, můžou se mu divit? Když ho chtějí při splácení hypotéky oškubat do posledního peříčka, proč by jí měl svěřovat jiné své peníze? Má snad čekat, až mu podobně výhodné podmínky nabídnou i u běžného účtu? Kdepak, „oslíčku, otřes se“ ani osla už jim dělat nebude.

Autor je finančním poradcem Partners

Držíte se udržitelnosti?

Držíte se udržitelnosti?

Generali Česká pořádá soutěž SME EnterPRIZE, která oceňuje udržitelné podnikání. Přihlásit se můžete do 5. dubna.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

0
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 24 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

18. 4. 2011 16:12, benzin

No ruznou, treba rucitele, vysi zastavy atd. Vsak nektere z tech veci, ktere snizuji rizika, jsou jdou jasne videt v cenicich. Treba podle LTV, se zvysuje, resp. snizuje rizikova prirazka. To same plati o scoringu, ktery Vam kazda banka udela pred tim, nez fam pujci a podle toho do jakeho scoringoveho pasma spadnete podle toho Vam daji rizokovou prirazku (resp. oni vetsinou davaji okamzite tu vyssi, ale jsou schopni jit dolu a vyjednavat a jit niz.)

Ale dalsi veci, ktere do toho kromne LTV spada take bonita klienta (rodiny stav, pocet vyzivovanych osob, celkovy prijem a jeho vyvoj v historii, naklady na domacnost. pojisteni (jak nemovitosti, tak zivotni), uverova historie atd.) Podle toho se pak odviji i zisk (oni totiz nesazi do loterie, u nich je to statistika, ze 100 takto bonitnich dluzniku jim x penize nesplati no a to musi zohlednit jako prirazku pro ty co to splati).

Zobrazit celé vlákno

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 4. 2011 13:36, ppetr1

me jde o to abych to stihnul.pokud se clovek o to nezajima,tak ho banka vyrozumi v sibenicnim terminu 1 mesic !!!!! a pak uz to clovek nestihne - uz jse si to zazil a bylo to jen tak tak !!!!
proto jsem uvedl půl roku.snad budou stacit 3 mesice.rozhodne nedam svoji kuzi lacine .o bankach si myslim svoje.az to splatim jiz nikdy zadny uver !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (24 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

A tohle už jste četli?

Chcete udělat bance pápá? Je to snazší, než si myslíte!

7. 4. 2011 | Ondřej Tůma | 4 komentáře

Chcete udělat bance pápá? Je to snazší, než si myslíte!

Díky Kodexu mobility klientů může být změna banky snadnou záležitostí. O existenci tohoto dokumentu, kterým se banky zavazují k součinnosti při vyřizování všech náležitostí, však spousta... celý článek

Změna banky? Zážitek na celý život!

17. 3. 2011 | Ondřej Tůma | 36 komentářů

Změna banky? Zážitek na celý život!

Změna banky, u které mají lidé své účty, by díky Kodexu mobility neměla být velký problém. Ve skutečnosti však dochází ze strany finančních institucí k nátlaku, který má k dodržování... celý článek

Se změnou podmínek hypotéky nečekejte až do konce fixace

22. 2. 2010 | Věra Tůmová | 1 komentář

Se změnou podmínek hypotéky nečekejte až do konce fixace

Pokud vám letos končí fixační období u hypotéky, začněte se včas pídit u konkurence, jakou by vám nabídli úrokovou sazbu. Budete mít v záloze vyjednávací argumenty, až vám vaše banka... celý článek

Postup, jak nejlépe refinancovat hypotéku

25. 5. 2009 | Věra Tůmová | 8 komentářů

Postup, jak nejlépe refinancovat hypotéku

Klíčem k úspěšnému refinancování stávající hypotéky novým úvěrem je začít včas. Nevyplatí se čekat až na okamžik, kdy banka pošle klientovi dopis s návrhem nových úrokových podmínek.... celý článek

Partners Financial Services