Poskytovatel alternativní taxi služby Uber zveřejnil svůj každoroční přehled nejčastějších a nejkurióznějších předmětů, které pasažeři ve vozech společnosti zapomněli.
Uber pravidelně zveřejňuje svůj Lost & Found Index jako připomínku, že zapomenout může každý a prakticky cokoli. Letos už devátý ročník přehledu slouží nejen jako varování pro cestující, ale také jako sbírka kuriozit.
Z přehledu přitom vyplývá, že nejvíc věcí se v taxi zapomíná v americkém New Yorku. Nejvíce se tak dělo 26. října. Pokud jde o načasování, pak to bylo nejběžněji (překvapivě) mezi 11. a 12. hodinou v noci.
Během posledního roku patřily k nejčastěji zapomenutým věcem v taxi pochopitelně mobily, klíče a peněženky. Statistiky ale ukazují, že pasažéři nechávají v autech i naprosto bizarní předměty.
Jako nejvíc bizarní věc, kterou si pasažér zapomněl v taxi Uberu, přepravní společnost vybrala hlavu manekýny s lidskými vlasy. Na druhé příčce se umístil vikingský roh, ze kterého se pije. Třetí pak byla past na duchy, nejspíš ve stylu kultovního filmu Krotitelé duchů. První pětici pak uzavírá řetěžová pila a mateřské mléko.
Pořadí | Nejbizarnější zapomenutá věc za poslední rok |
1. | Hlava manekýny s lidskými vlasy |
2. | Vikingský roh určený ke konzumaci nápojů |
3. | Past na duchy |
4. | Řetězová pila |
5. | Mateřské mléko |
6. | Čínský porcelán |
7. | Želva |
8. | Pisoár |
9. | Cedule s nápisem „Annie se vdala“ |
10. | Nalepovací podprsenka |
Oproti tomu lidé naprosto běžně zapomínají již zmíněný mobil, peněženku a klíče, ale také zavazadla, sluchátka, brýle, oblečení nebo cestovní doklady.
Uber navíc pro zajímavost rozdělil zapomenuté věci podle kategorií. Tak třeba z jídla pasažéři v posledním roce na sedačce zapomněli třeba 175 kousků masa na hamburgery, fazole, banánový puding nebo 100 křidýlek. Z drogerie to zas byl příčesek, přípravek Ashwagandha, opalovací krém, melatonin nebo kolagen. Byli ale i takoví, kteří si v taxi zapomněli luxusní Rolexy, boty Air Jordan nebo opasek od Gucciho.
Uber připomíná, že když pasažér ve voze něco zapomene, je nejlepší kontaktovat přímo řidiče. Zároveň však připomíná, že řidič za ztrátu nenese odpovědnost.
„Když nám ty nebo řidič oznámíte, že se věc našla a máš ji zpátky, můžeme ti naúčtovat poplatek a poslat účtenku. Částka se liší podle země. Celý poplatek dostane řidič. Vynahradí mu, že musel věnovat svůj volný čas vrácení tvé věci,“ dodává dopravce na svém webu.
Pavla Adamcová
Na Peníze.cz píše hlavně o spotřebitelských tématech. Začínala v roce 2006 v Hospodářských novinách, o rok později se připojila k ekonomické redakci Aktuálně.cz, kde s přestávkami působila deset let a poslední rok ji také... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem