Nejdražší benzin s oktanovým číslem 95 v Evropské unii teď prodávají v Dánsku. Litr tam v průměru stojí skoro dvě eura – v přepočtu 50 korun.
Vyplývá to z nejnovějších dat, které sbírá Evropská komise ze všech členských zemí. K nejdražším členským státům patří také Nizozemsko, Finsko, Německo, Řecko a Francie.
Naopak nejlevnější benzin Natural 95 (Super) v Evropské unii můžete tankovat v Bulharsku: 1,2 eura, tedy necelých 30 korun. Levnější než v Česku je ještě na Kypru, na Maltě a v Polsku. Ceny u tuzemských čerpacích stanic jsou v průměru páté nejnižší v EU.
Průměrná cena benzinu 95 v zemích EU |
| cena za litr v eurech |
Bulharsko | 1,192 |
Kypr | 1,339 |
Malta | 1,340 |
Polsko | 1,342 |
Česko | 1,370 |
Litva | 1,401 |
Rumunsko | 1,422 |
Švédsko | 1,446 |
Slovinsko | 1,451 |
Lucembursko | 1,458 |
Španělsko | 1,463 |
Maďarsko | 1,464 |
Chorvatsko | 1,472 |
Slovensko | 1,495 |
Rakousko | 1,517 |
Lotyšsko | 1,533 |
Estonsko | 1,563 |
Belgie | 1,582 |
Irsko | 1,688 |
Portugalsko | 1,693 |
Itálie | 1,697 |
Francie | 1,709 |
Řecko | 1,741 |
Německo | 1,743 |
Finsko | 1,842 |
Nizozemsko | 1,907 |
Dánsko | 1,983 |
Zdroj: Evropská komise – Weekly Oil Bulletin z 19. 6. 2025 |
Také nafta je v Evropské unii aktuálně nejdražší v Dánsku (1,74 eura) a nejlevnější v Bulharsku (1,18 eura). Česko je pro auta s naftovými motory třetí nejlevnější zemí EU.
Průměrná cena nafty v zemích EU |
| cena za litr v eurech |
Bulharsko | 1,180 |
Malta | 1,210 |
Česko | 1,317 |
Polsko | 1,330 |
Španělsko | 1,364 |
Kypr | 1,391 |
Lucembursko | 1,392 |
Slovensko | 1,393 |
Estonsko | 1,403 |
Chorvatsko | 1,420 |
Litva | 1,423 |
Rumunsko | 1,430 |
Slovinsko | 1,459 |
Maďarsko | 1,460 |
Švédsko | 1,471 |
Lotyšsko | 1,480 |
Řecko | 1,487 |
Rakousko | 1,506 |
Portugalsko | 1,535 |
Francie | 1,557 |
Německo | 1,579 |
Itálie | 1,594 |
Irsko | 1,644 |
Nizozemsko | 1,648 |
Belgie | 1,656 |
Finsko | 1,710 |
Dánsko | 1,740 |
Zdroj: Evropská komise – Weekly Oil Bulletin z 19. 6. 2025 |
Velký vliv na konečnou cenu má pochopitelně spotřební daň. Na webu Evropské komise proto najdete i speciální porovnání cen bez daní.
Mezi levnější země v porovnání se sousedy patří díky nižší spotřební dani Lucembursko – vyplatí se tam tedy zajet například při cestě mezi Německem a Francií nebo Belgií. A například při cestě poblíž portugalských hranic se vyplatí natankovat v levnějším Španělsku.
Obecně platí, co dobře znáte z Česka: Přímo na dálnicích bývají ceny vyšší než jinde. Například v Německu byl loni na jaře průměrný rozdíl téměř 40 eurocentů u benzinu Super E10, spočítal tamní autoklub ADAC. Největší rozdíl dělal 54 centů, tedy v přepočtu přes 13 korun za litr. Diesel byl u dálničních pump v průměru o 38 centů dražší. Krátká zajížďka z dálnice tak ušetří kolem 20 eur za plnou nádrž.
Lišit se mohou i ceny během dne. Německý ADAC před pár dny vydal zprávu, že ceny kolísají výrazně víc než před rokem. Nejlevnější tankování v Německu je mezi sedmou a osmou hodinou večerní, naopak nejdražší mezi sedmou a osmou ranní. Cenové výkyvy se pohybují kolem 13 centů za litr.
Ve většině zemí najdeme rozdíly i podle různých sítí čerpacích stanic. Ceny se liší také podle regionů nebo blízké konkurence. Výjimkou jsou hlavně Chorvatsko, kde stát stanovuje maximální ceny, a Slovinsko, které minulý týden rozšířilo regulaci i na dálniční pumpy.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu UK v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku Aktuálně.cz,... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem