Trend udržitelné mobility plně podporuje i automobilka Kia, a to nejen na evropské, tudíž i české, ale i na globální úrovni, kde se intenzivně snaží naplňovat závazky v oblasti uhlíkové neutrality a čistých zdrojů.
Za posledních dvacet let Kia investovala miliardy eur do výzkumu a vývoje moderních technologií pohonu, jakými jsou hybridní (HEV) a plug-in hybridní (PHEV) jednotky, čistě bateriové vozy (BEV) nebo vozy s vodíkovými palivovými články (FCEV). Díky tomu je připravena na různé scénáře vývoje jak v Evropě, tak na ostatních kontinentech. Do roku 2027 bude Kia disponovat patnácti plně bateriovými modely, z toho jedenácti v Evropě včetně České republiky, kde již v současnosti nabízí pětici modelů s nulovými emisemi.
Kia EV3: hlavní vůz do rodiny
Kia EV3 svým příchodem na český trh letos v září mění stávající pravidla segmentu kompaktních elektrických SUV, do nějž přináší špičkový dojezd až 605 kilometrů, vytříbený design a vůbec poprvé i systém umělé inteligence. EV3 využívá prémiové technologie široce oceňovaných modelů EV6 a EV9, které se zde objevují ve formě kompaktního a hospodárného rodinného vozidla, a jako takové obstojí v naprosté většině situací ať už při cestě do práce, jízdě na nákup, nebo s rodinou na dovolenou.
Model byl navržen tak, aby nabídl uživatelské pohodlí při používání elektromobilu a byl cenově dostupný co největšímu počtu zákazníků. Samozřejmostí je i sedmiletá záruka na vozidlo i akumulátor.
Zdroj: KiaKia EV3 je finalistou ankety Auto roku 2025
Elektrizující požitek z jízdy
Díky technologii 400V rychlého dobíjení je možné EV3 dobít z 10 % na 80 % již za půl hodiny. Za pouhých 15 minut lze dojezd prodloužit o dalších až 202 kilometrů. EV3 je plně kompatibilní s evropskou dobíjecí infrastrukturou a podporuje značkovou síť Kia Charge, zpřístupňující téměř 850 000 dobíjecích míst ve 28 evropských zemích včetně České republiky.
Kia jako jedna z prvních uvádí technologii V2L do segmentu kompaktních elektrických SUV. Uživatelé vozidla tak mohou prostřednictvím EV3 napájet nejrůznější externí zařízení. Všechna provedení EV3 stejně jako EV6 a EV9 dále podporují obousměrné dobíjení včetně technologií Vehicle-to-Grid (vozidlo / energetická síť), Vehicle-to-Home (vozidlo / domácnost) a Vehicle-to-Building (vozidlo / budova), které budou postupně uváděny na evropské trhy.
Kia EV6: inovace nekončí
Letos v říjnu představila automobilka Kia zdokonalenou verzi svého prvního elektromobilu postaveného na revoluční modulární platformě E-GMP s 800V architekturou.
Facelift EV6 disponuje moderním exteriérem s dynamickými prvky, akumulátorem s vylepšenými parametry pro delší dojezd a řadou praktických vlastností a funkcí. Vůz poháněný novým akumulátorem čtvrté generace o kapacitě 84 kWh zvládne dojezd až 582 kilometrů na jedno dobití. EV6 nabízí lepší rozložení tepla a řízení teploty, čímž zaručuje dobití z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 18 minut.
Zdroj: KiaModernizovaná verze Kia EV6 nabízí efektivnější provoz a prodloužení dojezdu
Celá řada vychytávek
EV6 dále nabízí novou generaci palubního infotainmentu a systému s aktualizací softwaru prostřednictvím vzdáleného přístupu, a to i pro řídicí jednotky vozidla, dále pak dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent verze 2 nebo technologii rozpoznávání rukou na volantu. Tento model si od uvedení na trh v létě 2021 doposud pořídilo přes 210 000 zákazníků z celého světa, z toho více než 350 motoristů z České republiky. Vůz je v nabídce se dvěma typy akumulátorů 63 kWh nebo 84 kWh a s pohonem zadních kol nebo v provedení 4×4.
Zdroj: KiaEV6 přichází s vylepšeným systémem palubního infotainmentu nebo s dálkově ovládaným inteligentním parkovacím asistentem verze 2
Sdílejte článek, než ho smažem