Jak ušetřit na paletách? Řešením je paletový pooling

PR článek | rubrika: FINEXPO | 8. 7. 2021
Změny v logistickém segmentu, které mimo jiné vyvolala pandemie covid-19, zdůraznily význam efektivních dodavatelských řetězců
Jak ušetřit na paletách? Řešením je paletový pooling

Zdroj: CHEP

Komerční spolupráce

Nepředvídatelná pandemická situace přiměla firmy přehodnotit přístup k logistice, ale některé z nich stále čelí vysoké administrativní, provozní a finanční zátěži spojené se správou vlastních paletových kont. Společnost CHEP, globální lídr v oblasti řešení pro dodavatelský řetězec, popisuje možnosti, jak eliminovat skryté náklady přechodem ze systému tradiční paletové výměny k outsourcingu paletového konta – paletovému poolingu.

Klíčové je zachovat flexibilitu

Pandemie poukázala na zranitelnost dodavatelských řetězců a vedla k zásadní změně chování spotřebitelů i firem. Podle nedávné studie tematické sekce hospodářské politiky a politiky v oblasti vědy a kvality života Evropského parlamentu poptávka po některých typech zboží, jako jsou základní potraviny či zdravotnické vybavení, výrazně vzrostla a vyznačovala se krátkodobými výkyvy. Aby se s touto situací podniky mohly vyrovnat, bezprostředně potřebovaly rozšířit svá paletová konta.

„Rychlá změna na trhu zablokovala mnoha firmám cenné kapitálové náklady (CAPEX). Tomu se však lze snadno vyhnout přechodem na paletový pooling, model sdílení a opakovaného využívání palet, a tím přeměnou CAPEX na předvídatelné provozní výdaje (OPEX),“ říká Frederic Rotrou, country lead společnosti CHEP v České republice. Poolingové řešení pozitivně ovlivňuje peněžní tok firem tím, že jim během sezónních výkyvů pomáhá předcházet nákupu nadbytečného množství palet a zajišťuje pro ně tak potřebnou flexibilitu, protože platí pouze za to, co skutečně používají.

Menší administrativní zátěž

Díky outsourcingu paletového konta mohou společnosti působící v tuzemsku reagovat na výzvy lokálního trhu práce a dosáhnout úspor nákladů zefektivněním provozu ve skladech i výrobě.

PENNY, jeden z největších diskontních řetězců v České republice, poukazuje na to, že paletový pooling pomáhá odbourat administrativní zátěž zaměstnanců. „Paletový pooling ušetří kolegům měsíčně tři dny, které by jinak museli věnovat administrativní činnosti. Díky poolingu dokážeme logistiku zvládnout snadněji – nemusíme vést evidenci příjmů a výdajů a administrativu pro více dodavatelů spravujeme v jednom systému,“ popisuje Tomáš Kubza, ředitel logistiky řetězce PENNY Market pro Českou republiku. Společnost CHEP zajišťuje i distribuci a svoz palet, čímž firmám šetří drahocenný čas, který by jinak musely trávit koordinací ne vždy efektivní kamionové přepravy vlastních platforem.

Efektivní doprava šetří peníze i planetu

Poté, co se palety vydají na cestu, vzniká prostor pro další optimalizaci přepravy, která pomáhá nejen šetřit peníze, ale také eliminovat emise CO2. CHEP coby poskytovatel paletového poolingu disponuje zkušenostmi z tisíců přepravních tras po celé Evropě. Svá data využívá k identifikaci dopravních synergií pro firmy, díky čemuž je možné zefektivnit přepravní procesy a minimalizovat množství uvolněných emisí.

„Nákladově efektivní řešení a respekt k životnímu prostředí formují hodnoty, na nichž se zakládá náš obchodní model. V době, kdy jsou ekologicky odpovědné obchodní postupy důležitější než kdy jindy, věříme, že jsou principy opětovného využívání, odolnost a regenerace správným řešením. Jsme rádi, že tento pohled je v rámci naší zákaznické základny široce sdílen. Společně můžeme dosáhnout změny – a to jak z hlediska více přínosů pro naši planetu, tak chytřejšího řízení nákladů pro naše zákazníky,“ uzavírá Frederic Rotrou.

Líbil se vám článek?

+1
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 0 komentářů

Hledáte nové bydlení?

Berzrealitky

Vyzkoušejte náš katalog nemovitostí, při jehož tvorbě jsme se spojili s předním českým portálem Bezrealitky.

A tohle už jste četli?

Test poctivé ruské techniky. Má Lada Niva pořád co nabídnout?

30. 11. 2021 | Vojtěch Dobeš | 11 komentářů

Test poctivé ruské techniky. Má Lada Niva pořád co nabídnout?

Tuhle značku si pamatují přinejmenším ti, kteří viděli seriál Návštěvníci a zažili socialismus. Právě Lada Niva byla tehdy jediným autem na našem trhu, které připomínalo SUV. Kombinace... celý článek

Tříválec, který vás bude bavit. Otestovali jsme Pumu

25. 11. 2021 | Vojtěch Dobeš | 1 komentář

Tříválec, který vás bude bavit. Otestovali jsme Pumu

Svět automobilů stále víc ovládají SUV a crossovery. Zatímco dříve platilo, že pokud si chceme připlatit za něco „cool“, budeme nejspíše směřovat ke sportovnímu kupé, v posledních dekádách... celý článek

Bude vaše příští auto čínské? DongFeng přijíždí do Česka

16. 11. 2021 | Vojtěch Dobeš | 27 komentářů

Bude vaše příští auto čínské? DongFeng přijíždí do Česka

Na český trh vstupuje jedna z největších čínských automobilek, DongFeng. Začíná s dvojicí benzinových a jedním elektrickým SUV. Na oficiální představení jsme se vydali zjistit, jestli... celý článek

Povinné ručení: Škoda letos roste víc než cena

14. 11. 2021 | Petr Kučera | 4 komentáře

Povinné ručení: Škoda letos roste víc než cena

Průměrná škoda z povinného ručení letos roste rychleji (meziročně o 7,2 %) než loni (o 5,2 %). Průměrná škoda na majetku letos dosahuje 51 tisíc korun, průměrná újma na zdraví skoro... celý článek

Benzin stojí přes 37 Kč. Dražší už nebude, čeká Kovanda

8. 11. 2021 | Lukáš Kovanda | 8 komentářů

Benzin stojí přes 37 Kč. Dražší už nebude, čeká Kovanda

Autorem komentáře je Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank a člen Národní ekonomické rady vlády.

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.