Investiční životní pojištění si pořizujte s rozmyslem

Investiční životní pojištění je příliš nákladný produkt. Pro některé situace může mít opodstatnění, jako spořicí produkt pro mladého člověka na zajištění na penzi se však nehodí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 10. 2010 13:59, Zuzan Křeháček

Problém je, že do toho oboru může vstoupit kdokoli, což se i děje. Většinou jde o krok ze zoufalství, protože se daná osoba nemůže uživit svou původní profesí. Tzv. poradenství není právě nejdůstojnější práce, za což mohou klienti s tou jejich lhostejností k vlastním financím, což vede k nutnosti je neustále "otravovat" - sami by se neozvali. První větu je vhodné rozvést. Ten kdokoli znamená např. bývalá cukrářka nebo kamioňák, to jsou lidi bez vnitřního zájmu o svět financí, ti z podstaty věci nemůžou do své činnost vnášet přidanou hodnotu, jaksi je to ani nenapadne, že by se dále vzdělávali, věří blbostem, které jim nakukají manažeři.

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 11. 2010 14:38, jdetoijinak

pane TVK, pokud si chcete koupit jistotum že vaše peníze za X-let někde ve smluvní výši obdržíte, tak takovou jistotu si můžete pořídit jen v důchodovém pojištění...a spořit si jen ze dne na den jak uvádíte - to je poněkud mimo...chytrák , který pře rokem vychvaloval ING konto s úžasnými 3 % je dnes u 1,75%. A pojiš\ťovny jsou schopny do dlouhodobých kapitálových typů produktů standardně připisovat 3-5%...

Zobrazit celé vlákno

-31
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

19. 3. 2014 11:31 | Barbora Kepičová

Dobrý den, záleží na tom, co od produktu očekáváte. Zda chcete pouze krýt smrt, nebo zda chcete mít i část peněz vložených do investic. A zároveň, zda chcete využívat další možná připojištění. Po té se dá vybrat nejvhodnější produkt.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2014 17:34 | Jarka

Dobrý den,
přemýšlím o zřízení životního pojištění ale nevím u koho si pojištění zařídit. Máte někdo zkušenosti? Děkuji za odpovědi. Jarka
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 12. 2013 15:11 | nototo

nejlepší je to srovnat. napr. www.inpojisteni.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2013 22:33 | standa

IŽP nemá nic společného s investicemi. Toto je skutečné investování s efektivním výnosem a nulovými poplatky! http://www.vistafxtradinggroup.com/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 6. 2011 15:43 | xxx

Tak upřímně, já sem trochu hledala na netu a našla o IŽP například toto http://pojistenicz.cz/?p=488. Někteří z vás tu píší, jak je to v pohodě, ale i podle té definice tam, i podle dalších zdrojů, se mi to zdá pořád příliš rizikové.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2010 15:34 | Petr

Tady se člověk pobaví.Celý vyspělý svět chápe co je to investiční pojištění, ale mám pocit, že tady hodně lidí nechápe co je vůbec pojištění.Hold nejsme zvyklí nést zodpovědnost za svoje prostředky.Na základě statistik výkonnosti různých fondů za určitá období zjistíme, že IŽP má svoji logiku.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2010 21:27 | Žabák

Slečna asi přebrala, když vybírala. Mezi pojišťovnami je velký rozdíl, je potřeba se vždy zeptat na poplatky. Navíc IŽP je i garantované a navíc jej lze opatřit zproštěním od placení. IŽP lze dle potřeb měnit, třeba na krytí hyp......Doporučuji juknout na porovnání na Pojištěno.cz nebo na KFP Nic proti penzijnímu, ale moc toho neumí a Kalousek ještě nedokončil svoji práci. Stačí sledovat co dlouhodobě vymýšlí Bezděk (3 roky pracoval pro jeden penzijní fond a jak dopad). Je potřeba sledovat i NERV
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2010 15:20 | Laik

Jirko,když nemáte krytá rizika,zajímalo by mě z čeho byste to platil v případě např.úrazu atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2010 14:38 | jdetoijinak

pane TVK, pokud si chcete koupit jistotum že vaše peníze za X-let někde ve smluvní výši obdržíte, tak takovou jistotu si můžete pořídit jen v důchodovém pojištění...a spořit si jen ze dne na den jak uvádíte - to je poněkud mimo...chytrák , který pře rokem vychvaloval ING konto s úžasnými 3 % je dnes u 1,75%. A pojiš\ťovny jsou schopny do dlouhodobých kapitálových typů produktů standardně připisovat 3-5%...
-31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2010 14:28 | jdetoijinak

autorku nemusíte hned osočovat. Pokud někdo upřednostňuje krytí rizik přes IŽP a ne přes RŽP,tak se zařazuje jen do stáda "bouchačů" IŽP. A pokud má některá pojišťovna paradoxně lepší krytí v IŽP než v RŽP, nezbývá mi než se zeptat, "není-li něco shnilého ve státě Dánském..."
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2010 20:27 | ježek

...no, milý Jirko - pletete si základní pojmy v pojiš´tovnictví,v důchodovém pojištění si klient kupuje jistotu a garanci cílové částky i doživotní anuity. Poplatky jsou započteny již v této cílové částce, oproti IŽP klient již nikdy v průběhu trvání smlouvy nic neplatí. V penzijních fondech stejně jako v IŽP neexistuje garance zhodnocení a ve většině produktů ani garance vkladu klienta, natož nějaký doživotní důchod.... V PF navíc vklady nejsou pojištěny a ani státní příspěvek není nároková položka, přiděluje se pouze v souladu se zákonem (doporučuji přečíst zák. 42/1994Sb.) - viz paralelní kauza stavebního spoření...
Důchodové pojištění v kontextu diverzifikace portfolia produktů na stáří patří mezi nepostradatelný základ, který by měl mít každý již od počátku produktivního věku. Se zbylými volnými prostředky lze naložit různě - přes investování fo fondů, nákup obchodovatelných komodit, nemovitostí apodobně...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2010 14:26 | Petr

Neznalost a nic jiného.Každá pojišťovna uveřejňuje výroční zprávu, ale pochybuji, že se v ní vyznáte.Dále je zde dozor ČNB.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2010 14:23 | Petr

Vy pracujete zadarmo?Tipická vlastnost Čechů.Lidi se nejvíc zajímají o to co kdo z toho má a pak teprve o vlastní užitek pojištění.Od první vteřiny kdy je v platnosti pojištění pojišťovna kryje třeba riziko smrti na 1000000.Klient ještě mnohdy nezaplatil ani první pojistné.Kdyby se v tento moment něco stalo a pojišťovna by měla za povinnost plnit, tak by těžko někoho zajímala provize. Pojistné produkty nejvíce pomlouvají a pojištění jako takové lidé,kteří žijí ve stálém pocitu nesmrtelnosti a věčného přemýšlení,kolik kdo za co dostane , když sjedná pojistku.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2010 19:42 | Douchyn

Je neprofesionální na základě jednoho produktu házet všechny ostatní do jednoho koše. Ale mohu sdělit, že 7% ročního poplatku z hodnoty vstupních jednotek + 2% ročního pop latku za vedení fondu si strhává z hodnoty inventice ING u produktu Investiční životní pojištění. A to je zlodějna, souhlasím. Ale mohu portvrdit, že jsem se setkala i s jinými produkty životního pojištění, kde se alokační procento pohybuje max. ve výši 2% ročně a poplatky za správu fondů od 0% (u těch méně rizikových) do 1,6 % (u vysoce rizikových fondů). Takže: Pokud krade jeden, tak neznamená, že kradou všichni !!!. Douchyn
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 10. 2010 8:04 | Jarda

Plně s Vámi souhlasím. Celý článek je zavádějící. Autor článku preferuje vyšší provizi nad skutečně nejvýhodnější kombinaci pojistky a investice. Jako nezávislý finanční poradce Vám radím: tímto článkem se určitě neřiďte.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2010 21:13 | Radim

Já bych rozdělil IŽP na pojistnou část a investiční část. Co se týká pojistné části, je z hlediska klienta vysloveně blábol, že to pojištění není pro mladé. Právě naopak, mladí by se měli zhruba do věku 30 let definitivně na celý život rozhodnout, jestli mají být pojištěni nebo jestli pojištěni nebudou. Zhruba od 30 let věku totiž prudce stoupá placené pojistné, protože prudce stoupá riziko závažných onemocnění a s tím se sveze riziko úmrtí, riziko invalidity, pokud se týká taky invalidity z nemocí, pojištění částky na hospitalizaci v nemocnici a další různá připojištění. Pokud někdo uzavře životní pojištění v 45 - 50 letech věku, platí na stejnou pojistku 10 - 50 x víc než jeho vrstevník, který si tu pojistku uzavřel před 15 - 20 lety. Proto je nejvýhodnější pro klienta ( a nejméně výhodné pro pojišťovnu ) to IŽP uzavřít do těch zhruba 30 let věku a potom s ním vůbec nehýbat kromě indexace, ta je kvůli inflaci nutná. Až do konce pojištění v 60 nebo případně ještě vyšším věku. Anebo se rozhodnout, že investiční, ale třeba i kapitálové nebo i rizikové, tam to platí víceméně taky, uzavírat nebude vůbec. Co se týká investování, tady mají předchozí komentátoři pravdu, málokdy pojišťovna investuje tak dobře a tak levně jako když člověk investuje přímo do fondů. Je tedy výhodnější, pokud se má uzavřít IŽP, investiční část udělat co nejmenší, co konkrétní IŽP dovolí a přebytky peněz investovat do fondů přímo. Třeba i podle mustru pojišťovny v tom IŽP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2010 19:12 | ZDjs

Ano, přátelé, také jsem se začetl do blábolu novináře, který nebyl poradce a vás, kteří máte různé zkušenosti a představy. Přiznávám, že jsem byl pojišťovací poradce, u IZP, které bylo v ČR novinkou ! Všechny poradci MLM a ost. pojišťoven se nás dávali za podvodníky. Sami dnes produkt prodávají - a jak /přiznejte si to/ IZP má program, kterým lze si nastavit předpokládaný roční výnos a představit si budoucí hodnotu pojistky. To KZP nemá, nelze ji spočíta. Dle novelizace, je nutné dnes hodnotu uvádět. Ale je to vše vaření z vody... Vše. I kupování fondů, akcií aj. Nebo ví někdo co bude za 5 let, jaký úrok a výnos? A Řeči o statisících v 60-ti , dnes 20-letého děvčete, je úsměvné. Přepočítej na €,započti inflaci a snad budeš mít na dovolenou... Vím co píši. Sám obchoduji s akciemi a mám makléřské zkušenosti. A tak prosím, bude-li někdo chtít IZP od své 18-leté neteře, ať si ho pořídí. Pak to nechá padnout :-) Ale pojistku člověk nemá na smrt, ale pro prachy! Je to na konkrétní pokec... a akcie také. Omlouvám se za dlouhý pokec...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2010 13:19 | MartinaB

... a je vůbec nějaká cesta ven? Myslím, jak dostat co největší množství svých peněz zpět. Možnost prodat své podíly snad ani nezmiňuji kvůli vlastním zkušenostem s přístupem pojišťoven. Evropa žasne, co je v ČR vůbec možné a co si některé instituce dovolí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2010 22:00 | JirkaZ

No, efektivní úrok někde kolem 2% mi nepžijde příliš motivační ...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 10. 2010 21:14 | Jirka

S článkem plně souhlasím.
To "jdetoijinak": Důchodové pojištění je "to samé v modrém" jako investiční životní pojištění. Jediný rozdíl je v tom, že v důchodovém pojištění nemám sjednanou žádnou pojistku, u investičního pojištění min. 10.000 Kč (když už tedy chci jenom spořit) - jinak náklady (poplatky atd.) jsou obdobné jako u investičního životního pojištění.
Když už spořit na důchod do "klasického" produktu, tak spíše využiji penzijní připojištění se státním příspěvkem (tzv. penzijní fond), protože si z mých peněz nebere žádné poplatky a navíc mi stát dává státní příspěvek.
Porovnejte si na nějaké kalkulačce výnosy investičního či důchodového pojištění s výnosy penzijního fondu (samozřejmě při stejné měsíční platbě) a bude vám to hned jasné.
Tím samozřejmě netvrdím, že penzijní fond je nejlepší forma spoření.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastimil Tlustý

politik

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services