Fenomén inflace, riziko pro investice

Jan Jonáš | rubrika: Když se řekne | 25. 8. 2010 | 3 komentáře
Inflace je jev, který se dotýká každého z nás. Především držitelé úspor a investoři by měli být na pozoru před jejími účinky. Znalost nejdůležitějších souvislostí je investorská nutnost.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Další příspěvky v diskuzi (celkem 3 komentářů)

12. 8. 2021 20:31 | hellouboys

Vysoké míra inflace? No problém. Jako za komundírů, tak i dnes za budelípa... Zlevníme lokomotivy... Jenže za komunistů jsem měl úrok na knížce 4%. Dnes na účtu 0,01%... Co na to poďobaný Rus Nok? Nechci být sprostý, tak raděi končím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 3. 2012 14:21 | Jan

Počítat s inflací by měl každý člověk, ne jen investor. Inflace totiž okrádá defacto úplně všechny lidi i drobné spořílky. Výhodná je jen pro dlužníky. Krátké zamyšlení nad inflací si můžete přečíst na webu www.premyslej.cz Konkrétně se tématu inflace věnuje tento článek: http://www.premyslej.cz/prace-a-penize/financni-gramotnost/98-vite-kdo-vam-skryte-krade-penize.html
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2010 10:47 | Jan Dvořák

Míra inflace je také velmi výrazně ovlivněma metodikou. Třena změna vaj jednotlivých produktů, využití předpokledu, že když něco podraýí lidé začnou kupovat levnější substitut a automaticky tak změnit váhy těchto produktů atd. atd.
Kdyby za Clintona nezměnily v USA metodiku výpočtu, byla by roční inflace o několik procentních bodů vyšší a řeči o deflaci by tak vůbec nebyly na programu dne. Dalším výsledkem by bylo, že USA by byly prakticky od roku 2000 v recesi...
Jo jo, reálná ekonomika je jen jedna, ale záleží, jak ji popíšeme...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 040 325 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Nediskriminovat, ale spojovat. Budoucí vládní koalice Petra Fialy, který bude brzy jmenován...více

Povinné očkování je tu. Můžeme se snad z covidu vyhrabat jinak?

Povinné očkování je tu. Můžeme se snad z covidu vyhrabat jinak?

Dosluhující kabinet vyhlásil další nouzový stav, a kromě toho vytasil zbraň těžkého kalibru...více

„Ať tě znásilní horda migrantů, ty tlustá krávo.“ Musíme si takové komentáře na internetu nechat...

„Ať tě znásilní horda migrantů, ty tlustá krávo.“ Musíme si takové komentáře na internetu nechat líbit?

„Doteď mi chodí výhružky smrtí nebo doporučení, aby mi někdo uřízl hlavu nebo mě znásilnil....více

Hranice inkluze. Je důležitější budoucnost školství, nebo vzdělání mého dítěte?

Hranice inkluze. Je důležitější budoucnost školství, nebo vzdělání mého dítěte?

Jednoznačně jsem příznivkyní inkluzivního vzdělávání. Ale obě moje dcery chodily na osmileté...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Škromach

politik

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.