Zdravotní pojišťovny: Léčení úrazů si hraďte ze svého! Co vy na to?

Zdravotní pojišťovny a ministerstvo zdravotnictví koketují s myšlenkou, že náklady za léčení úrazů by si hradil pacient sám. V lepším případě by se na tyto výdaje mohl připojistit. Co si o takovém nápadu myslíte? Napište svůj názor a přečtěte si mínění ostatních.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 8. 2010 19:22, lůca

Pokud to nastane, budeme muset děti přivázat k židli. Kola, lyže a pod. zamknout, aby se k nim nedostaly. A nejlépe je ještě něčím nadopovat, aby se ani nehnuly )nebudou si moct chudáčci ani hrát na honěnou,aby náhodou nezakoply)do doby než si začnou samy vydělávat a platit si vše samy. A to nemluvím o nůžkách, kružítku,...Vím, že to je přehnané, ale dcera si rozrazila ret ve 2 letech na odrážedlu a to jela po rovině.
Fandím zpoplatnění úrazů zaviněných pod vlivem alkoholu apod., nebo při adrenalinových sportech, ale jinak je to podle mne nesmysl.

+10
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 8. 2010 10:56

Jste mimo, soudruhu! Vaše pitomé kváky o palácích pojišťoven páchnou bolševickou nenávistí. Kontrolní otázka navíc, jako bonus: "Pojišťovny měli" nebo "pojišťovny měly"?


Z ušetřeného pojistného pro rizikové sportovce a opilce by pojišťovny mohly zaplatit např. třikrát víc kloubních výměn než teď a lidé by roky nemuseli čekat na kloubní náhrady.

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

5. 8. 2010 13:37 | Navratil

vy jste se snad úplně zbláznili.Na co pak ty pojišťovny jsou,jen na v vybírání peněz a když se náhodou něco přihodí tak dáte od toho ruce pryč. Že se nesdydíte.To se snad může stát jen u nás.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 12:09 | Pavel Havlíček

Domnívám se, že něco na tom je, co si myslí pojišťovny.Pojištění zdravotní, tak jak si ho platíme, by se mělo vztahovat na zdraví..nemoci atd. Měla by být,ale možnost se pojistit na úraz.Rád přispěji ze svého pojištění na potřebnou operaci jiného člověka,ale nemám moc chuti platit za debila, kterej jede vožralej na kole a zlomí si třeba nohu.Jinak na vaši otázku si myslím, že kuřáci by si měli platit vyšší pojištění, ale naproti tomu je u spousty lidí obezita způsobena nemocí, prášky a podobně, takže tam bych byl spíše proti.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 12:04 | Martin

Nechcu být sprostý, tak radši nenapíšu nic
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 11:51 | d.jr

pokr.: u opakovaných úrazů, které znamenají, že ten člověk je rizikový, takový by se ale na toto zvýšené riziko mohl u své pojišťovný připojistit (platit vyšší pojistné).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 11:50 | d.jr

Pracuji na úrazovce, kam přivážejí zraněné po těžkém úraze, většina je v bezvědomí, na přístrojích. Odhadnul bych, že tak 40-50% takto těžkých úrazu vzniká pod vlivem alkoholu či dalších návykových látek (opilec řídí, opilec leze po čtyřech po vozovce, opilec padá z barové židličky, kolabuje na zastávce ...) Tak takovým lidem bych poslal účet a vymáhal ho, ať příště nechlastaj nebo chlastaj doma. Když mamča se dvěma dětmi vyleze na inline brusle a bací se do hlavy - v tom případě bych postupoval tak, že pokud měla helmu, chrániče - neplatí nic, pokud něco z toho neměla platí část jako pokutu. A nebo by se platilo až u opakovaných úrazu,
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 11:42 | Jožan

Polistopadový mocenský systém, respektive nová mocenská elita, bezustání a s narůstající silou zkouší co jsou občané schopni tolerovat. Historické poučení praví, že každá míra trpělivosti národa se vždycky nakonec naplnila.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 11:40 | Soňa Chlumová

Snad, možná někdo riskuje, aleto snad chcete, aby z lidí byli mrzáci, či, aby zemřeli, protože ne všichni mají na zdravotní péči, kterou si mohou platit. Proto se ptám??????? Na co si platíme zdravotní pojištění????? A co důchodci????? Děti????? Vůbec tomuto zřízení nerozumím. Zřejmě založím čtvrtý odboj, to je snad jediná možnost!!!!!!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 11:19 | olly

S platbou lékařské péče mimo pojištění souhlasím v případech, které jsou uvedeny v podmínkách úrazových pojistek, které si občan platí sám, např. úraz vznikl po požití alkoholu apod.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 10:25 | štefan

Léčení po úraze, který jsi způsobíme svým chováním
(alkohol, drogy, přeceňování svých schopností, adrenalínové aktivity, ...)
by jsme si měli platit sami. Náklady na léčení alkoholiků, narkomanů, kuřáků, obezních lidí by se měli také převést na ně. Dle mého je to správné. Jsou lidi s cukrovkou a taky si na svojí léčbu přispívají i když si onemocnění nemuseli způsobit svým nerozumným chováním. www.stefanscepko.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 10:18 | štefan

Léčení po úraze, který jsi způsobíme svým chováním by jsme si měli platit sami. Náklady na léčení alkoholiků, narkomanů, kuřáků, obezních lidí by se měli také převést na ně. Dle mého je to správné. Jsou lidi s cukrovkou a taky si na svojí léčbu přispívají i když si onemocnění nemuseli způsobit svým nerozumným chováním. www.stefanscepko.cz
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 9:56 | Eva

Léčbu za úrazy nelze vyžadovat po pacientech samotných, příklad : zlomí si nohu starší člověk na rovné ploše , dítě při tělocviku ve škole (jde o rizikové chování?), úrazy jsou i při havíriích automobilu atd. Je zde mnoho dalších případů úrazů (děti doma, to je také kapitola).Bude někdo zkoumat,jak k úrazu došlo. Jen ten nárust agendy,znalců, případných soudů následně a opět kolotoč znalců. Jde o typický nesmysl úředníků z pojišťoven, nebo bude někdo zkoumat, který sport a při jakém zajištění je "rizikový". Bože, to je zase blábol, ale bojím se bojím, že u nás proveditelný. Navrhuji raději speciální povinné pojištění při "rizikových sportech".
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 9:47 | Marta

Tak fakt nechápu proč platíme léčbu za fetáky,alkoholici a cizince kteří nám se zavlekli nemoce které se zde už téměř nevýskytovali a mi kteří každý měsíc platíme nemalé částky na pojištění si máme platit za úrazy které si nezpůsobíme schválně?!!!To je poněkud postaveno na hlavu
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 9:10 | Koudelný Karel

souhlasím s myšlenkou, že některé úrazy by si měli lidé platit ze svého... Jedná se především o tzv. adrenalinové sporty a aktivity, kde právě riziko úrazu je nesrovnatelně vyšší než ostatní běžná rekreačně-sportovní činnost.Co se týče kuřáků, alkoholiků či drogově závislých lidí, tak to je úplně stejná kapitola. Většina se nás narodila zdráva a většina z nás si svůj život zařizuje k obrazu svému. Skoro všichni máme občanky a proto bychom měli mít tolik soudnosti o tom, zda mi něco škodí či nikoliv. Jestli tudíž jdu vědomě do nějakého či činnosti, která mi může uškodit, musím za ni nést i svou zodpovědnost. Třeba i náklady na léčbu svých úrazů či nemocí z toho vyplývajících. Systém pojištění je nyní nastaven jako nedobrovolné odvádění našich peněz i těm, kteří si neváží svého života či zdraví. A naopak na toto doplácí pouze ti, kteří jsou na opačném protipólu způsobu života. (podotýkám, nejsem tento případ) Pak bychom si nemuseli s pojišťovnama dojednávat připojištění lepší lékařské péče, více peněz by se dostávalo i na těžké případy a my nemuseli trapně škemrat o nějaké dobrovolné sbírky na léčbu té, či jiné nemoci. Pokud mám svůj názor dokončit, rád bych zdůraznil, že soukromé pojišťovací ústavy rády zohledňují tyto lidské neřesti ve svých podmínkách a lidem soukromé pojistné navyšují či dokonce vylučují z pojistných plnění. A mohou-li to dělat tyto pojišťovny, mohou to dělat i pojišťovny zdravotní...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 9:10 | Koudelný Karel

souhlasím s myšlenkou, že některé úrazy by si měli lidé platit ze svého... Jedná se především o tzv. adrenalinové sporty a aktivity, kde právě riziko úrazu je nesrovnatelně vyšší než ostatní běžná rekreačně-sportovní činnost.Co se týče kuřáků, alkoholiků či drogově závislých lidí, tak to je úplně stejná kapitola. Většina se nás narodila zdráva a většina z nás si svůj život zařizuje k obrazu svému. Skoro všichni máme občanky a proto bychom měli mít tolik soudnosti o tom, zda mi něco škodí či nikoliv. Jestli tudíž jdu vědomě do nějakého či činnosti, která mi může uškodit, musím za ni nést i svou zodpovědnost. Třeba i náklady na léčbu svých úrazů či nemocí z toho vyplývajících. Systém pojištění je nyní nastaven jako nedobrovolné odvádění našich peněz i těm, kteří si neváží svého života či zdraví. A naopak na toto doplácí pouze ti, kteří jsou na opačném protipólu způsobu života. (podotýkám, nejsem tento případ) Pak bychom si nemuseli s pojišťovnama dojednávat připojištění lepší lékařské péče, více peněz by se dostávalo i na těžké případy a my nemuseli trapně škemrat o nějaké dobrovolné sbírky na léčbu té, či jiné nemoci. Pokud mám svůj názor dokončit, rád bych zdůraznil, že soukromé pojišťovací ústavy rády zohledňují tyto lidské neřesti ve svých podmínkách a lidem soukromé pojistné navyšují či dokonce vylučují z pojistných plnění. A mohou-li to dělat tyto pojišťovny, mohou to dělat i pojišťovny zdravotní...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 7:45 | Adam

To je pěkná zhovadilost. V prvé řadě je zapotřebí zlikvidovat zbytečné vyžírky-zdravotní pojišťovny.K čemu potřebujeme tolik zdravotních pojišťoven, které jen prodražují zdravotnictví. To by nestačila jedna standardní a jedna nadstandardní? Proč mají mít soukromé subjekty zisky na úkor financování zdravotní péče?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 7:38 | Lída

Myslím, že nejde o to, aby si lidé hradili léčbu za všechny úrazy, které se jim v stanou. Jde spíš o to, aby si hradili léčbu v případě, kdy si úraz způsobí nedbalostí, přestoupením zákona, tím, že nepřiměřeně riskovali atd. Mám tím na mysli třeba to, že cyklista jede na kole opilý, že sjezdař nerespektuje pravidla na sjezdovce, šipky po hlavě do zatopeného lomu a podobně. Nezlobte se na mně, ale pokud má někdo potřebu plnit si žíly adrenalinem, vědomě riskuje nebo není schopen odolat několika pivům, měl by nést za svou léčbu i následky. Možná jsem idealista, ale myslím, že zmíněné úvahy ministerstva a zdravotních pojišťoven se zlomeniny krčku u důchodce netýkají.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 7:30 | Zippy

Nechápu proč chtějí pojišťovny šetřit, když mají miliardové zisky?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 7:26 | Michal

Tak pojďme úplně zrušit celé veřejné zdravotnictví - nač nám je strhávan z platu každý měsíc a ne v malých čístkách. To radši ať to zruší úplně, my i zaměstnavatel ušetříme, výplata se nám o tyto odvody zvedne. Pak bude na každém jestli si chce platit pojištění, nebo ne. POkud si ho nebude platit pak ponese následky, když se mu něco stane. (extremní názor - ano - ale co se z nás lidí už snaží vymámit, to je hrůza).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 7:16 | minoltak

Správné je to, aby pojištění bylo dobrovolné a existovala konkurence mezi pojistkami i cenami pojistného. Pak bych si pravděpodobně platil takovou pojistku, která by se vztahovala i na úrazy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2010 6:57 | Synek

Je mě 68let a nerad bych se dočkal zase těch zářných zítřků které jsem si již ve svém životě užil v plné míře.Ale pakliže tito strůjci novot které mají za to6 aby jsme naspořili co nejvíce,aby oni mohli co nejvíce rozházet nebo přímo rozkrást.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Zemánek

podnikatel, Miton

Jaroslav Brychta

finanční analytik

Milan Zemánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaroslav Brychta
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services