Kvůli hrozbě nižší státní podpory stavební spoření nerušte

Jan Stuchlík | rubrika: Analýza | 22. 7. 2010 | 42 komentářů
I s nižší státní podporou bude stavební spoření výhodnější než bankovní spořící a termínované účty. Smluv se proto nemusí zbavovat ani ti, kterým už uplynulo šestileté období, během něhož peníze nemohli bez sankce vybrat. Spočítejte si, jak se změní výnosnost vašeho stavebního spoření.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 7. 2010 6:58, Fuck

U těch anket, zda souhlasím či nesouhlasím, mi pokaždé chybí ještě jedna volba. "běžte do h.a.j.z.l.u.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 7. 2010 20:18, Julim

Prosím máte někdo zkušenost s ukončením spoření Hypo tarif nadstandard 1,8. Raiffeisen sice poslala úspory v termínu, ale bez úrokového zvýhodnění, které mělo být 100% připsaných úroků a bez 1% z cílové částky. Dodržel jsem všechny podmínky a přesto jsou problémy.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

23. 7. 2010 11:22 | 12sx

A nebylo přespořeno? Nebo nějaké změny ve smlouvě během spoření? Hypo na to bylo velmi háklivé, hlavně na přespoření. Já letos také končil HYPO a vše bylo v pořádku...Více by jistě sdělil dobrý zástupce RSTS...Hodně štěstí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2010 10:10 | Rufus

Hm... tak nevím nevím...
Návrh na bezpečné zhodnocení všem, kteří mají stavební spoření déle jak šest let. Peníze vyberte a dejte do záložny. Záložny už nyní nabízejí i spořící účty s okamžitou výpovědní lhůtou. Čistě hypoteticky...
Pokud vyberu ze stavebka 120 tisíc, které jsem tam naspořil za 6 let a dám je na spořící účet (fix 1 rok - 3,65%), tak mám čistý výnos po zdanění 3785 Kč. Samozřejmě, čím delší období tam prachy nechám, tím lepší mám sazbu. Když vím, že ty prachy nebudu potřebovat třeba tři roky, dostanu se na úrok. sazbu 4,9% / ročně!! Čistý výnos po zdanění za tři roky budu mít 16 116 Kč, tj. 5372 Kč za rok!!!
A to samozřejmě nepočítám, že nějaké peníze mohu na ten spořící účet dál ukládat. Vše počítám za situace, kdy tam jednorázově vložím 120 tisíc (tedy částku, kterou jsem vybral).
A o bezpečnost peněz se bát nemusíte, protože peníze v záložnách jsou stejně jako v bankách pojištěné.
Pro zájemce posílám odkaz na kalkulačku jedné ze záložen: http://www.wpb.cz/vklady-sporeni-zhodnoceni/kalkulacka
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 7. 2010 9:30 | cml11

Modelově jsem si dopočetl nejvýhodněji úročenou smlouvu Wustenrot na nejkratší možnou dobu šesti let. Cílovka tedy 150tis. Pokud se mi podaří zcela vyhnout poplatku za zřízení (současná akce) a uvažuji jen poplatky 300Kč ročně za vedení, dostanu se na průměrné čisté zhodnocení za 6 let 4,23%(započteno zdanění úroků 15% a st.podpory 50%). Pokud bych se poplatku za zřízení nevyhnul a platil klasické 1%, klesne tento průměr na 3,02%. Když to srovnám s termíňákem v záložně, kde se lze dostat po zdanění na nějakých 4,25%, nevidím v tuto chvíli jediný důvod stavební spoření využívat jako spořicí produkt. U již rozběhnutých smluv to bude ještě o něco horší. Na smlouvách z doby těsně před skončením 4500 korunového příspěvku bude koncem tohoto roku nějakých 185tis., takže úrokový bonus vytvořený zdaněnou podporou bude nějakých 1,2%. Pokud byla smlouva uzavřena na tehdy obvyklá 2% ůroků, bude po jejich zdanění čístý výnos smlouvy příští rok 2,9% a s každým rokem bude dál klesat. Výhodné je to z toho pohledu, že staré smlouvy jsou po vázací době a tudíž je lze považovat za termínovaný vklad s tříměsíční výpovědní lhůtou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 7. 2010 9:01

Citace - Julim / 22.07.2010 20:18

Prosím máte někdo zkušenost s ukončením spoření Hypo tarif nadstandard 1,8. Raiffeisen sice poslala úspory v termínu, ale bez úrokového zvýhodnění, které mělo být 100% připsaných úroků a bez 1% z cílové částky. Dodržel jsem všechny podmínky a přesto jsou problémy.

S touhle stavební spořitelnou jsme měli v rodině tu zkušenost, že po ukončení smlouvy bylo vždy nutné podat reklamaci vyplacené částky s patřičným zdůvodněním. V obou případech dodatečně poslali doplatek. Zřejmě spoléhají na to, že klient si nic nepamatuje, neumí počítat, nebo obojí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2010 21:33 | Sandokan

Ahoj,tak já si myslím,že je to pěkná blbost,protože ze spořitelen odejdou peníze jinam a nebude co půjčovat.Zejména je nesmysl omezení jen na stavební účely,protože tak mohl peníze do systému půjčit stavebníkům kdokoli.Stavební firmy propustí dělníky a ti budou pobírat podporu a dávky,stavět se bude rozhodně méně.Ať si Kalousek zdaní plat 50 % a beru to..
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 20:18 | Julim

Prosím máte někdo zkušenost s ukončením spoření Hypo tarif nadstandard 1,8. Raiffeisen sice poslala úspory v termínu, ale bez úrokového zvýhodnění, které mělo být 100% připsaných úroků a bez 1% z cílové částky. Dodržel jsem všechny podmínky a přesto jsou problémy.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 17:30 | Pavel_1

Tech nekolik set korun na poplatcich za cele vazaci obdobi plus poplatek za uzavreni smlouvy skutecne hraje v celem cyklu dost velky peniz. Ale to neni to nejpodstatnejsi. Horsi je zdaneni uroku, ktere zpravidla 2% urok posouvaji za hranice dnesnich prumernych sporicich uctu a hlavne, dlouha vazaci lhuta. A to se jeste zvazuje, zda-li to nebude nakonec ucelove vazane na stavebni ucely. Jinak i ta smesna podpora pujde pryc. Kdepak, stavajici rozjete sporeni necham vyhnit a maximalne si na nej vemu v budoucnu uver. Co me ale vadi nejvice, je to o ztrate duvery. Kazdy ted vi, ze brany pro omezeni duchodoveho pripojisteni a jeho zneuzivani jsou otevrene.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 14:50 | Pavel

Nějak jsem pořád nechápal pojem "kontroverzní podnikatel". Bylo mi vysvětleno, že je to podnikatel, jehož aktivity sice nepřekračují zákon, jsou však veskrze amorální a společensky nepřijatelné. A ejhle, zřejmě se nám rodí nový pojem "kontroverzní ministr" - zákony nepřekračuje, nicméně jeho zákony jsou amorální a nefér.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 12:51 | Josef Burián

Je to nesolidní jednání.V budoucnu nebudou lidé vládě věřit.Projeví se to brzy v souvislosti se spořením na důchod.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 12:15

Se svými ekonomickými znalostmi by ses opravdu neměl pouštět do nějakých komentářů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2010 12:14

Citace - pavel / 22.07.2010 11:48

A to jsem se ještě nezmínil o skrytých a nenápadných poplatcích za vedení spoření.Ty se nenápadně zvedají. Klient je vázán smlouvou a opět nemůže nic dělat aniž by zaplatil sankce při porušení smlouvy.Nikdo snad ještě pořádně neuvedl jakým způsobem se zvedli poplatky za vedení účtu stavebních spoření od jeho vzniku až do dneška.Bylo by to pro mnoho lidí překvapení o kolik ještě byli okradeni a to ne státem ale institucemi,které stavební spoření zakládají a obhospodařují.


Tak se o tom gigantickém poplatku 300 Kč ročně, který platíš za vedení účtu stavebního spoření, zmiň, trdlo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2010 11:48 | pavel

A to jsem se ještě nezmínil o skrytých a nenápadných poplatcích za vedení spoření.Ty se nenápadně zvedají. Klient je vázán smlouvou a opět nemůže nic dělat aniž by zaplatil sankce při porušení smlouvy.Nikdo snad ještě pořádně neuvedl jakým způsobem se zvedli poplatky za vedení účtu stavebních spoření od jeho vzniku až do dneška.Bylo by to pro mnoho lidí překvapení o kolik ještě byli okradeni a to ne státem ale institucemi,které stavební spoření zakládají a obhospodařují.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 10:06 | cohen

Jinými slovy to znamená, že se stavební spořitelny konečně budou muset začít snažit, snížit poplatky, nabídnout vyšší úročení..., aby obstály v konkurenci srovnatelných produktů na trhu.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2010 9:59 | Jirka

V článku se píše, že stavební spoření bude pořád výhodné. Je to sice pravda, ale.... Výpočty se týkají smluv, kde bude klient vkládat plných 20.000 Kč ročně. Pokud si bude někdo spořit jen třeba 500 Kč měsíčně, tak za 6 let prodělá a to vlivem vysokých poplatků (za uzavření smlouvy, za vedení účtu) a plánovaného snížení státní podpory. A těch klientů, kteří spoří třeba jen 500 Kč, je dost. Tudíž se docela dobře může stát, že stavební spořitelny nebudou mít časem z čeho poskytovat úvěry. Situaci stavebních spořitelen tedy vidím poněkud neoptimisticky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 11:41 | pavel

Je to podraz na klienty,kteří si uzavřeli spoření na jistou cílovou častku v minlosti, za určitých podmínek.Pokud se smlouva jednou uzavře,měli by být podmínky pro obě strany závazné.Pokud by klientn nedodržel podmínky smlouvy a např.vybral uspořenou čáatku předčasně bude sankciován.Pokud ho okradou státníúředníci formou nějakých pofiderních nařízení je vše vpořádku a klien na to doplatí.Nepomůže mu ani stížnost ani odvolání.Je to ta zlodějina státních úředníků o které se stále hovoří a nikdo s tím nic neudělá.Ale co si lidi zvolili to mají.U mě již veškerá důvěra nadobro skončila, a pkud budu ještě někdy investovat, tak do produktů ktré budou jenom 100% zajištěné a výhodné.Zatím většina produktů je výhodná pro banky, spořitelny a stát. Souhlasím aby se změnila pravidla od smluv uzavřených od r. 2011 a uvidíme jak bude trh reagovat.Ale na staré smlouvy by se šahat nemělo.Je to jako s vkladními knížkami.Po revoluci byl úrok na vkaldních knížkách i 12% a lidé do toho šli naplno.Samozřejmě to bylo za určitých podmínek.Bohužel jak to dopadlo.Úroky se snížily na 4% a lidé opět nemohli nic dělat.Pokud knížku zrušili a porušili smluvní podmínky byli sankciování pokutou.Takže je to tzv. samovláda jedné strany a co se jí hodí do kšeftu tak poruší co je možné, a to bez jakýchkoliv následků pro ni.Smlouvy se spisují tak aby tomu obyčejný člověk nerozuměl.Stavební spoření bylo napsáno tak,že se bude řídit dle nařízení vlády.Což pro normálního člověka je nic neříkající.Já jsem si myslel,pokud jednou uzavřu oboustranou smlouvu tak platí až do jejího vypršení.To ,že ti lumpové nahoře dělají vše proto aby si nezasáhli do svých platů a výhod to je státní lumpárna.Jestli takto chtějí hospodařit v unii tak potěž pánbu.Oni na tom budou vždy dobře.Z lidí udělají obětní beránky.Přivedli tanto stát k zadlužení a nikdo nenese vinu.To se to potom vládne.Napakovat se ,rozkrást co jde a tvářit se jako lidumil a žvanit jak má každý občan velký dluh,který nezpůsobil.Ať se potrestají ti ,co vše zavinili a také dluhy zaplatí.Pak možná lidé uvěří,že se může něco zlepšit. Nejde mi do hlavy ,proč lidé volí stejné lumpy stále dokola.Je to jako s kriminálníkem.Soud ho osvobodí,věří,že se již polepšil a najednou se ukáže,že je ještě horší. Na druhuo stranu co si národ zvoli to má.Jsme holt potomky ŠVEJKA:
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 11:30 | Pavel

V pripade, ze nepotrebuji uver, pak nevidim ve SS uz zadne vyhody. Uroky danene stejne jako na terminaku, pofiderni podpora, o jejiz vysi ted kazdy spekuluje. Ale co je nejhorsi, sestileta vazaci lhuta, coz je dost drsne. Navic poplatky za uzavreni a vedeni. Ty nejsou male. Jestli ty zmeny projdou, bude SS jeste chvili skomirat a pak zajde na ubyte docela.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 11:00 | xls

Přesně tak, taky mám termínované vklady s úrokem přes 5 % (a na rozdíl od počátečního poplatku jsem na začátku dostal prémii já + neplatí se nic za vedení). Naštěstí mi teď u 2 smluv dochází částka, takže je v lednu vypovím a rozhodně žádné nové zakládat nebudu. Jsem v podstatě rád, že to bude konec stavebního spoření, protože když jsem stavěl a potřeboval jsem peníze, ukázaly se stávající smlouvy jako naprosto nepoužitelné a mnohem lepší to stejně bylo řešit přes hypotéku. Stávající systém byl založen na tom, že v peněz vybraných na daních se lidem něco ucmrndlulo milostivě něco zpátky a přitom se štědřě zadotovalo pár SS.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2010 10:51 | Tycoon

S autorem článku musím nesouhlasit. a) Srovnávat stavební spoření se spořícím účetem je zavádějící. Ze spořící účtu můžu vybrat peníze hned dneska, ze stavebního spoření až za x let. b) Výnosnost mého temínovaného vkladu je cca 5 % p.a. Kdybych mohl, vyberu stavební spoření okamžitě a šoupnu to na termíňák. Bohužel, mám stavebko teprve 3 roky, takže musím počkat. c) Nové stavebko bych určitě nedoporučoval. Jen jen otázkou času, kdy Kalousek zruší podporu úplně.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 9:04 | m.

Když u nás začalo stavební spoření v roce 1993, tak bylo třeba získat lidí, kteří do něho vloží své peníze. Je třeba si uvědomit, že se lidé vzdávají možnosti využítí svých peněz na dobu 6-ti let. Za tuto dobu dají do systému 120.000 Kč. Po 6-ti letech získají cca 145.000 Kč. Od zisku 25.000 Kč je třeba odečíst poplatek, který se platí po založení smlouvy. Podle mého názoru stavební spořitelny musí za dobu svého fungování generovat výnosy poskytováním překlenovacích úvěrů, úvěrů a vlatním investováním. Určitě mají možnost zvýšit úrokové sazby pro lidem, kteří pouze spoří. Takže záleží na sepsání smlouvy tak, aby byli lidé motivování ke střednědobému spoření.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 8:38 | Kalousek

při navýšení cílové částky jsem přišel vědomě o úročení 3%, abych mohl déle dostávat podporu 4500 Kč, a navíc zaplatil 1% za navýšenou částku, kdo mi toto vykompenzuje, protože spoření zruším a využiji jiný produkt, kde budu mít peníze k dispozici ?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Bohuslav Sobotka

politik

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Bohuslav Sobotka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services