Kvůli hrozbě nižší státní podpory stavební spoření nerušte

Jan Stuchlík | rubrika: Analýza | 22. 7. 2010 | 42 komentářů
I s nižší státní podporou bude stavební spoření výhodnější než bankovní spořící a termínované účty. Smluv se proto nemusí zbavovat ani ti, kterým už uplynulo šestileté období, během něhož peníze nemohli bez sankce vybrat. Spočítejte si, jak se změní výnosnost vašeho stavebního spoření.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 7. 2010 6:58, Fuck

U těch anket, zda souhlasím či nesouhlasím, mi pokaždé chybí ještě jedna volba. "běžte do h.a.j.z.l.u.

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 7. 2010 20:18, Julim

Prosím máte někdo zkušenost s ukončením spoření Hypo tarif nadstandard 1,8. Raiffeisen sice poslala úspory v termínu, ale bez úrokového zvýhodnění, které mělo být 100% připsaných úroků a bez 1% z cílové částky. Dodržel jsem všechny podmínky a přesto jsou problémy.

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

28. 1. 2011 10:36 | Pavel

No, když už jsi zmínil těch 5,8 %, chtělo by to ještě podmínky a zdroj. Já jsem se na takovéto číslo u žádné jakž takž prověřené záložny nedostal. Dík.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 10. 2010 20:29 | Juris

Autor článku asi nic neví o existenci družstevních záložen, když píše, že st.spořitelny nemají v zajištěném (pojištěném) sektoru investování žádnou konkurenci...i při relativně nízkém vkladu 100-500 tisíc dnes kampeličky nabízí úrok 5,8...kde se na to stavebko hrabe..
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2010 10:46 | PN

Kdyby si někdo dál tu práci a spočítal, jaké procento ve skutečnosti klient získá, tak si myslím, že stavební spoření po avizovaných úpravách nedosáhne 2%-ního zhodnocení nedosáhne rozhodně výhodné nebude. Je třeba ovšem počítat se vstupním poplatkem a poplatkem za vedení účtu, který si momochodem spořitelny zvyšují jak je napadne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2010 1:32 | MILOKA

Retroaktivita,ač pravá či nepravá v tomto případě zřejmě neplatí.U stavebního spoření s tím pan Kalousek nemá problém.Plebs se zřejmě moc bránit nebude,ale možná se plete a tvrdě narazí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2010 23:02 | Petr

Nemohly by se také zdanit 50.% zisky z fotovoltaiky? Asi ne, protože bohatí zlatokopové by v tomto byznysu ztrátu tak lehce neodepsali.Ale jinak skutečně geniální reklama pro spoření si na penzi."Spořte - stejně nic nenaspoříte"
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2010 0:11 | Mirek

Moje řeč, nač mají diskutovat jenom Češi, že? Haló, Tataři se slovní zásobou pod padesát slov, všichni hurá do diskuse!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2010 21:46 | mkr

Nabídka je podezřelá. Vždy záleží na zohlednění všech konkrétních podmínek, které neuvádíte. Ono by to ani nešlo. Je potřeba prostudovat přímo smlouvu a související podmínky. Ale zřejmě půjde především o provizi Vašeho "poradce". Především pozor na "poradce" ČMSS!! Mám zkušenosti, že vykládají naprosté nesmysly. Některé spořitelny umožňují výplatu ve zkráceném termínu, ale vždy to něco stojí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2010 18:46 | michal

Stat je jedna velka mafie z nejvisim mafianem na harade ktery tuto republiku v 1992 nechal rozprodat a rozkradc.setreni na obycejnych lidech kteri jsi chcou usetrit nato aby si nemuseli tolik pujcovat PRI STAVENI NEBO OPRAVENI SVEHO DOMU je nemorlni a jeto hyjenyzmus.stat kdys chce setrit tak at zebere penize SOBE,CSA,CEZU,EONU KDE SE POHYBUJI STRATY STATU V MILIJARDACH A vseckym timto vykoristovatelu obycejnych lidi.A ciganom co berou socialni davky nepravem.Sam STAT dovolil aby se republika dostala do takoveho srabu tak at si to zaplati ze svojeho,i stima hlavnima predctavitelama jak byl blb havel a vychcany vasek nebo propity zeman.od evoluce jsou tu jen tunelari a zlodeji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2010 15:06 | Marek

Může se někdo podělit o zkušenost s ukončením smlouvy u ČMSS? Dle VP ukončují smlouvy s 3 měsíční výpovědní lhůtou. Poradce mi nabídnul rychlejší variantu ukončení smlouvy a sice převod zůstatku do podílového fondu a následnou výplatu peněz z fondu. Díky
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 7. 2010 14:30 | antonie

Spíše by mne zajímalo, jak to bude s tím, jestli si budu moci vybrat peníze i na jiné účely než je bydlení. Spořím již 8let a peníze bych si chtěla vybrat pro přilepšení k důchodu, který bude, co si budeme říkat,po 40letech práce ve zdravotnictví mizerný. Děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2010 12:22 | Petr

Co se týče uzavírání nové smlouvy ke stavebnímu spoření, už bych o něm nemluvil,jako o něčem,co je výhodné. Stavební spoření by se ještě vyplatilo,pokud by si však stavební spořitelny neúčtovaly poplatky, které jsou většinou takto: za uzavření smlouvy: 1% z cílové částky (což je např. z 300000,- Kč = 3000,-Kč- jednorázový poplatek, dále vedení účtu: cca 300,-Kč/ročně= 1800,-Kč za 6let, a za výpis k účtu,který se pohybuje cca 20-50,-Kč/ročně, za 6let dalších cca 120-300,-Kč. Když si spočítám že za těch 6let zaplatím spořitelně jen na poplatku cca 5000,-Kč a od státu dostanu na příspěvku 9000,- můj výnos bude cca 4000,-Kč. Ano, nutno připočíst úroky z vkladů 2% ročně (ale přitom si odečíst 15% daň z výnosu). Po této kalkulaci mi připadá,že už se moc nevyplatí. Proto si myslím,že stavební spoření, budou spíše využívat jen občané,které mají více prostředků a budou je chtít nějakým způsobem trochu zhodnotit a nebudou je tolik potřebovat a dále je mít dobře zajištěné. A je to i variantou, pro lidi,kteří si chtěj dělat rezervy spíše z důvodu,že na ty peníze nebudou moci šáhnout a po 6ti letech budou mít nějakou tu rezervu ( i když za další poplatek se k nim dostanou,ale přijdou ještě o všechnu podporu po celou dobu). Proto si myslím ,že lepším produktem než stavební spoření se patrně stane penzijní připojištění, kde se neplatí žádné poplatky (pouze v případě zrušení nebo přechodu k jinému fondu do 5ti let od založení smlouvy, poté bezplatně). Je to dlouhodobé spoření,ale myslím,že za stávajícich podmínek by už řekl, že bude mnohem lepší.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 8. 2010 12:22 | Petr

Co se týče uzavírání nové smlouvy ke stavebnímu spoření, už bych o něm nemluvil,jako o něčem,co je výhodné. Stavební spoření by se ještě vyplatilo,pokud by si však stavební spořitelny neúčtovaly poplatky, které jsou většinou takto: za uzavření smlouvy: 1% z cílové částky (což je např. z 300000,- Kč = 3000,-Kč- jednorázový poplatek, dále vedení účtu: cca 300,-Kč/ročně= 1800,-Kč za 6let, a za výpis k účtu,který se pohybuje cca 20-50,-Kč/ročně, za 6let dalších cca 120-300,-Kč. Když si spočítám že za těch 6let zaplatím spořitelně jen na poplatku cca 5000,-Kč a od státu dostanu na příspěvku 9000,- můj výnos bude cca 4000,-Kč. Ano, nutno připočíst úroky z vkladů 2% ročně (ale přitom si odečíst 15% daň z výnosu). Po této kalkulaci mi připadá,že už se moc nevyplatí. Proto si myslím,že stavební spoření, budou spíše využívat jen občané,které mají více prostředků a budou je chtít nějakým způsobem trochu zhodnotit a nebudou je tolik potřebovat a dále je mít dobře zajištěné. A je to i variantou, pro lidi,kteří si chtěj dělat rezervy spíše z důvodu,že na ty peníze nebudou moci šáhnout a po 6ti letech budou mít nějakou tu rezervu ( i když za další poplatek se k nim dostanou,ale přijdou ještě o všechnu podporu po celou dobu). Proto si myslím ,že lepším produktem než stavební spoření se patrně stane penzijní připojištění, kde se neplatí žádné poplatky (pouze v případě zrušení nebo přechodu k jinému fondu do 5ti let od založení smlouvy, poté bezplatně). Je to dlouhodobé spoření,ale myslím,že za stávajícich podmínek by už řekl, že bude mnohem lepší.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2010 18:22 | Judyna

Díky za otázku i odpověď na spoření u Hypo - tarif nadstandard. Uzavřela jsem před léty stejný typ spoření a teď jsem ve výpovědní lhůtě, tak si to aspoň pohlídám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 7. 2010 20:43 | Ivča

Státní podpora je příspěvek od státu - vždy platilo, úroky ze st.spoření a st.podpory se nedaní, protože stát nemůže "jednou rukou dávat na st.podpoře a druhou rukou brát na daních" !!!! Chápu, že je třeba udělat nějaká opatření, ale ať tato opatření se začnou týkat NOVĚ UZAVŘENÝCH smluv o stavebním spoření.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 7. 2010 8:19 | svat

Je vidět, že stát si může dělat stále co chce. Tato situce se dá klidně přirovnat k měnové reformě samozřejmě v mírnějším vydání, kterou komunisté ožebračili spoustu lidí. Rozdíl je jen v tom, že tentokrát to víte dopředu, ale stejně vám to nic nepomůže. Porušení smlouvy po státu nejde vymáhat, je to přece všechno košér. Tak a pak si klidně spořte na důchod jak vás vyzývají, však my opět něco vymyslíme a až budete mít něco naspořeno, tak podmínky opět změníme. No zkrátka pan Kalousek je opravdu finanční expert. To, že nabourá důvěru lidí v důchodovou reformu je mu úplně jedno. Moji už naboural. Tak lidičky jen spořte, sice z toho nebudete mít v důchodu nic, ale státu to pomůže, a jestli spořit nebudete, tak bububu v důchodu se budete mít špatně. Tak si vyberte, je to jako vylej nalej. Moc se toho nezměnilo, že jo! Nedivil bych se kdyby komunisté ve volbách opět posílili. Vždyť se tak nemorálně zase nechovali.....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2010 18:40 | rejpal

Hlupáci spoří a chytráci investují a rejžují.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 7. 2010 18:40 | Květa

Podle mě ty grafy jsou zkreslené. Nějak se úplně "zapomnělo" na poplatek při sepsání smlouvy 1% z cílové částky. Takže zisk za první rok je po srážce i za vedení účtu v mínusu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 7. 2010 12:17 | TomasK.

Spis by se mnelo dokazat ze jsem opravdu pouzil penize na bydleni a ne na koupi napr osobniho vozidla!!! Tedy ze jsem statni podporu vyuzil na bydleni pokud neprokazi naco jsem penize pouzil o statni podporu prijdu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 7. 2010 22:02 | 12sx

jo, a nedej Bože i připsané úroky za léta spoření......Jsou to hlavy otevřené pro každou blbinu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2010 14:20 | Olin

A to je ještě otázka, jestli nezdaní i připsané podpory z let minulých.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services