Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 87 komentářů)

7. 3. 2013 11:17 | Oranžové spoření z roku 2006

Na začátku byla stížnost na 100% nárůst poplatku za vedení účtu, měsíčně 50 Kč oproti účtům bez zvýhodnění 20-25 Kč: Popis reklamace a/nebo stížnosti: Sazebník úhrad za poskytované služby platný od 1.1.2013, v bodě 2. se jeví být diskriminačním. Čím se liší vedení účtů, že musí být odlišně oceněno. V dané době jste lákali klienty na lepší podmínky než nabízela konkurence. Teď chcete tyto lepší podmínky od klienta zaplatit. Pro mne je to podvodné jednání. Platit za vedení účtu o 100 % vyšší poplatek jen pro to, že jsem si sjednala stavební spoření se zvýhodněním se mi nelíbí. Navíc velkou část sjednaného zvýhodnění nyní poplatek za vedení účtu smazává, takže vlastně porušujete výhodu, kterou jste na začátku slibovali.
Následovala odpověď:
Vážená paní ..., tímto reagujeme na Vaši stížnost ohledně výše úhrady za vedení účtu.
Dovolujeme si Vám sdělit, že změna v účtování úhrad za vedení účtu vstoupila v platnost od 1.1.2013, přičemž o této skutečnosti byli klienti informování s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím Sazebníku, který byl vyvěšen na internetových stránkách naší společnosti a dále byl k nahlédnutí v regionálních centrech a sídle stavební spořitelny.
K dorovnání výše úhrad na tržní hladinu přistoupila Wüstenrot – stavební spořitelna a.s. jako poslední ze všech stavebních spořitelen. V letech 2003-2012 došlo pouze dvakrát ke změně výše úhrady za vedení účtu, a to v minimální výši (v roce 2004 z Kč 220,00 na Kč 250,00 za rok, ve druhém případě došlo dokonce ke snížení, a to v roce 2011 z Kč 250,00 na Kč 240,00 za rok). Dorovnání výše úhrad na tržní hladinu bylo provedeno v souhlasu s platnou legislativou.
Provedená diferenciace výše této úhrady pro jednotlivé skupiny klientů je vázána na typ produktu, který byl ve vymezené době nabízen, důvodem pro vyšší úhradu je skutečnost, že jednotlivé typy smluv s sebou nesou nárok na určitý typ zvýhodnění, který společnosti přináší zvýšené náklady. V důsledku kontinuálního růstu těchto nákladů jsme byli nuceni i my k diferenciaci úhrad dle typu produktu přistoupit.
S pozdravem Ing. Romana Šindelářová Úsek péče o klienty - vedoucí oddělení Vklady (stavební spoření, správa retailových produktů)
Nedalo mi to a rovněž jsem odpověděla: Dobrý den paní Šindelářová, reaguji na Vaši odpoveď na mou stížnost k výši úhrady za vedení účtu. Nejsem si zcela jista, zda jsem v podmínkách smlouvy podepsala i souhlas s tím, že mi budou tak závažné změny sdělovány prostřednictvím Vašich webových stránek nebo budu chodit nahlížet do dokumentů v regionálních centrech. A pokud ve smlouvě je skutečně ujednání o tomto způsobu, pak bych považovala za korektní využít emailovou adresu, kterou od klientů máte k dispozici a zaslat upozornění, aby se klient seznámil se změnou. Nejedná se mi ani tak o to, kdy a kolikrát jste zdražovali a zda máte poplatky na úrovni konkurečních stavebních spořitelen. Nelíbí se mi tak výrazná diferenciace mezi klienty s výhodou a bez výhody. Budu-li důsledná, pak Vám musím připomenout sliby, které jste dávali při sjednání výhody "Oranžového spoření" a které dnes nejste schopni splnit z hlediska výše státní podpory a osvobození úroků od daně z příjmů. Což výhodu snižuje. To Vám však nestačí a máte potřebu klientovi snížit výhodu ještě 100% nárůstem poplatku za vedení účtu s touto "výhodou". A nemluvě o skutečnosti, že vzhledem k podmínce, o které jsem nebyla při podpisu smlouvy informována, dosažení hodnotícího čísla, které je obvykle požadováno jen pro čerpání úvěru, jsem na Vaše "zvýhodnění" ani nedosáhla.
Co dělá z Oranžového spoření nejvýnosnějším stavební spoření?
nejvyšší garantovaný úrok z úspor 2,1 % p.a. úrokový bonus 20 až 40 % z připsaných úroků státní podpora až 3000 korun ročně I staré známé výhody osvobození získaných úroků a státní podpory od daně z příjmu po 6 letech volné použití úspor včetně státní podpory Vážená paní Šindelářová, nezbývá mi než rovněž diferencovat. Výhody, které u Vás byly například právě v poplatku za vedení účtu, sami mažete. Zvýhodnění, které jste slibovali na počátku smluvního vztahu, dnes už tak dost oslabené státními regulativy, dále oslabujete navyšováním poplatku. Celkově Váš ústav působí jako někdo, kdo na začátku slibuje a v průběhu závazkového vztahu jednostranně upravuje. Pro další a následující spolupráci se tak pro mne stáváte rizikovým ústavem. Ubezpečuji Vás, že po této zkušenosti, já ani moje rodina již napříště nebudeme mít zájem využívat jakýchkoliv Vašich služeb i kdyby jste na začátku slibovali modré z nebe. S pozdravem
+61
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 3. 2013 22:50 | Iva M.

Mám s wust. jen ty nejhorší zkušenosti, měla jsem u nich inv.živ.poj. a platila téměř 1200,- za dvouměsíční marození mi dali 2500,- .. dobře, spadla jsem do špatné kolonky, pak mi kamárka řekla, že je to vážně zdr.poj. na dvě věci, že mám minimální krytí.. v polovine listopadu loňského roku jsem začla na pobočce řešit snížení částky..začátkem prosince jsem poslala první doporučený dopis, následovala řada urgencí, telefonátů, mailů a výsledek: posledního února (3 měsíce!!) mi přišla záporná odpověď, že min. částka je vyšší než můj požadavek a tak mi to snížíli o nějaké 200...nikdo se mnou nekomunikoval, žádné zpětné reakce, přeposílali si mojí poštu od jednoho úředníčka k druhémua nikdy nic..Smlouvu jsem okamžitě vypověděla, k mé nelibosti přijdu o nějaké (a pro mě ne zanedbatelné) peníze, ale zbavim se tohoto příšerného podniku, který si ani v nejmenším neváží lidí, který do něj cpou své těžce vydělané peníze!!!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2011 22:49 | Bob

Jak tak na to koukám tak já platil tři roky wustenrot pojištění nepojištění.A vás taky nachytaly.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 2. 2010 16:08 | Jana

Dobrý den, se stavební spořitelnou Wüstenrot mám jen ty nejhorší zkušenosti. Dlouhá doba vyřízení úvěru, informace od poradce neúplné a hlavně následné problémy při proplácení faktur a dokladů. Několikrát nám vrátili doklady že je nelze proplatit, nakonec je ale proplatili. Je zvláštní, že v jedné stavební spořitelně fakturu proplatit lze a ve Wüstenrot je to problém (s odvoláním na zákon o stavebních spořitelnách). Myslím, že zákony platí pro všechny stejně. Seznam co lze proplatit a co ne, ale nemají, takže záleží na člověku, který Vás má nastarost. Následně jsem zjistila, že poradce, který nám smlouvu sjednával, není adekvátně vyškolen, takže jsem naše problémy a nesrovnalocti radši řešila s centrálou sama. Taková perlička na závěr, předali jsme trvalý příkaz spolu s doklady poradci na pobočce, který měl jednotlivý doklad označit (ověřit). Po 14 dnech jsme dostali dopis, že doklady nemohou být proplaceny, protože nebyly ověřeny pověřenou osobou a že je máme zaslat znova. Pokud Vás bude někdy přesvědčovat poradce, že mu doklady můžete nechat a že on je následně ověří a odešle, nevěřte mu. A co na závěr? Pokud bych měla volné prostředky, ihned tuto smlouvu ukončím!!!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2010 12:07 | dh

Dne 30.12.2009 jsem uzavřel smlouvu o stavebním spoření se společností Wüstenrot – stavební spořitelna a.s. na jejich pobočce v Praze, ul. Na Hřebenech II 1718/8. Smlouvu se mnou uzaviral jejich poradce pan Ludvík Perníkář. Před uzavřením smlouvy jsem čerpal veškeré informace ze stránek http://www.wuestenrot.cz/cz/cz/produkty/stavebni-sporeni/nase-nabidka/ a dale z informační linky 800 225 555. Na uvedených stránkách i lince, dnes, stejně jako 30.12.2009 jsou uvedeny informace o variantách staveního spoření, přičemž zde existují 2 varianty úročení: 1,0% a 2.2%. Na strákách je i kalkulačka simulace stavebního spoření, rovněž neexistuje jiná možnost volby úročení než 1.0% nebo 2.2%. V den uzavření smlouvy mi byl ale v místě pobočky předložen formulář smlouvy, kde byly uvedeny pouze varianty s úročením 1.0% a 2.0%. Na přímý dotaz „proč je to jinak než mi bylo předem sděleno a než jak je uvedeno na web stránkách?“ mi poradce odpověděl, že se jedná o „starý formulář, úroková sazba bude 2.2%“. Dne 13.1.2010 po obdržení dopisu ze dne 31.12.20009 s in­frmacemi o uzavřené smlouvě jsem si ale přečetl, že smlouva byla uzavřena s úročením 2.0%, tedy nikoliv 2.2%. Ihned jsem reklamoval tuto skutečnost na informační lince 800 225 555. Tam mi bylo sděleno, že jediný způsob reklamace, který je možný je odeslání emailu na adresu blanka.hronova@wuestenrot.cz. Po téměř měsíci urgencí jsem obdržel odpověď, kde sdělují, že je vše v pořádku, úročení 2.0% je také v pořádku a pan poradce si na nic nepamatuje! Berte toto varování velmi vážně. Celá záležitost už byla předána ČOI.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 8. 2005 22:57 | SocPredator

Poplatek za roční výpis z účtu je od 1.8.2005 30.- Kč
Výpisy zpracovává Český Telecom a hned je to znát :-(
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2005 20:15

Zadali jsme o meziuver prostrednictvim poradkyne ve Zline. Spokojeni jsme byli maximalne, jak s poradkyni, tak s komunikaci s pracovniky v centrale. Penize nam vyplatili mnohem rychleji nez jsme doufali. Kdyz tak mi napiste na mail a muzu vam pani poradkyni doporucit.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 6. 2004 13:22

A nebo taky tím, že málokdo chce víc riskovat a investovat.
+81
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2004 13:20

Otázka zněla: Proč nejsou termíny výplat někde jasně popsány???
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 6. 2004 17:20 | TedVFR

opravdu hezká reakce na připomínky klienta, tomu říkám PR!!! jestli je vás tam takových víc... a na infolinku se nikdo ani neobtěžuje reagovat. to mi úplně stačí, abych si udělal obrázek...
+69
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2003 17:23 | ZAN

WUSTENROT LŽE!
V říjnu nabízela spořitelna Wüstenrot uzavření smlouvy přes internet ZDARMA. Z této doby mám také několik emailů, kde je tato informace potvrzená. Když jsem ale chtěl o týden později takto smlouvu uzavřít, najednou byla na webu jen sleva 50% z poplatku za uzavření. Infolinka mi tvrdila že akce nikdy neprobíhala a že platí jen pro děti. Ale to není pravda, akci prezentovali tak, že je pro všechny a ža bude platit do konce roku!!! Najednou ji bez udání důvodů změnili. Bohužel se nevyplatilo zaváhat. I kdyby Wüstenrot získala tisíc ocenění za stavební spoření, můžou si je strčit za klobouk.
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2003 12:52 | Katerinka

A dovolali jste se? Já už to zkouším druhý den a nic. Asi si to půjdu hodit.
+69
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2003 12:50 | Katerinka

Už jste někdy zkoušeli volat na jejich infolinku?
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 10. 2003 13:00 | bob1

Požádám-li o informace přes mailový kontakt této stavební spořitelny, opakovaně odpověď dostanu ještě tentýž den, nebo následující den. Komunikace funguje, a jsem proto spokojen.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 4. 2003 19:59 | Pavel Šrubař

Poskytnutí úvěru sice trvalo dvakrát tak dlouho, než sliboval poradce, ale jinak jsem byl spokojen. Až na to papírování, samozřejmě. Chápu, že věřitel potřebuje určité záruky solventnosti dlužníka, ale kvůli tomu přece není nutná detailní znalost majetkových poměrů žadatele, jeho rodiny a všech ručitelů, zvlášť pokud se jedná o dlouhodobého klienta stavební spořitelny. Domnívám se, že by zákonu o ochraně osobních údajů bylo lépe vyhověno, kdyby spořitelna podle výše splátek stanovila minimální požadovaný příjem a žadatel by si nechal zaměstnavatelem nebo fin.úřadem potvrdit pouze to, zda jeho příjmy této hranice dosahují.
Druhá připomínka se týká výpisů z katastru. Po předložení všech požadovaných dokumentů na nás poradce požadoval, ať si pořídíme čerstvější výpis listu vlastnictví kupované nemovitosti. Že sice ten náš ještě není starší tří měsíců, ale vyřizování úvěru prý nějakou dobu potrvá a mohl by mezitím zastarat. Po podepsání smlouvy o úvěru po nás Wüstenrot požaduje další, tedy již třetí výpis. Od ústavu poskytujícího úvěry na nemovitosti bych očekával, že bude s katastrálními úřady jedna ruka a potřebné údaje si bude umět získat přes internet sám.
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2002 17:09 | Simona K.

Nechte na hlavě. Vaši poradci se honí za provizí, přesvedčují klienty o zvyšování cílových částek a nějak u toho "opomenou" říct, že to taky něco stojí. A čtení podmínek? To víte, že by si je každý měl přečíst. Že je každý zodpovědný za to, co podepíše. Ale zvažte, jestli vám stojí zatajování poplatků v přímém jednání za to, aby se zde objevovaly takové negativní názory.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2002 16:47 | anonym

Vážená paní, standardní poplatek za navýšení cílové částky je 1% z rozdílu. Příště si přečtete podmínky pro stavební spoření předem a nebudete muset brečet vzteky.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2002 16:43 | xxx

spatny informacni servis, pomale nebo zadne reakce, misto, abyste mi doporucili maklere, ktery se mnou sepise uverovou smlouvu, honite me na pobocku...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 5. 2002 13:10 | filuta

Přesně tak, dopadl jsem stejně, navíc mne agent přesvědčil o navýšení cílové částky, po pětiapůl roce jsem chtěl část vybrat- byl jsem ve finanční tísni a zjistil jsem, že bych přišel o asi 10tis na osobu!!! (mám to i s manželkou)
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2002 19:11

Pokud jenom poctivě platíte a nic nechcete, tak je vždy vše v pořádku, vzpomeňte jsi na mé slova až budete chtít nějakou změnu ne-li úvěr...
+68
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Informace na této stránce mají povahu diskusního fóra pro registrované uživatele. Byť je pro publikování příspěvku vyžadována registrace, vydavatel neručí za pravdivost zveřejněných informací a neověřuje jejich faktickou správnost či autenticitu. Pokud jste zaznamenali příspěvek, který by tu být neměl, napište nám na redakce@penize.cz

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kateřina Neumannová

podnikatelka

Martin Dvořák

manažer a podnikatel

Kateřina Neumannová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Dvořák
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services