Fondy: Najít informace je někdy práce pro detektiva. Udělali jsme ji za vás.

František Mašek | rubrika: Analýza | 8. 6. 2010 | 1 komentář
Vybrat si dobrý fond není snadné. I proto, že část investičních společností, působících v Česku, nenabízí investorům jeden souhrnný materiál, který shrnuje veškeré hlavní informace. Najít některé z nich na webu tak občas připomíná činnost detektiva.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Další příspěvky v diskuzi (celkem 1 komentářů)

8. 6. 2010 6:47 | JPR

Po několika letech jsem se vrátil k investování do fondů ISČS. Pokud jsem něco nepřehlédl, dozvím se např. v jaké měně jsou aktiva fondu až z koláčového grafu v internetbankingu. Přitom tento údaj nepovažuji za okopírovatelnou strategii, ale za jeden ze základních údajů, rozhodujících při výběru fondu i v případě, že chce investor měnit váhu svých investic v jednotlivých měnách podle vývoje na měnovém trhu. Naopak jsem uvítal možnost stažení historických kurzů ve formátech .csv a .xls, protože jsem si zvykl používat technickou analýzu.
Informacím typu doporučený investiční horizont žádný význam nepřikládám. Zvláště u akciových a podobných fondů. Ani volatilita uvedená v číslech mnoho neřekne. Více vyčtu z interaktivního grafu. Dříve jsem např. vydělával hlavně na ISČS Sporotrendu. Tehdy jsem se mohl věnovat financím denně. Dnes mám zaměstnání, při němž často cestuji a třeba týden i déle nemohu sledovat vývoj. A takto dynamický fond dokáže za tak krátkou dobu ztratit to, co získal za celý rok. Proto jsem tentokrát zvolil jiné fondy.
V každém případě by se měl investor rozhodovat podle toho, co si zjistí o fondech sám. Kdybych nakupoval podle doporučení bankovních poradců, čekal bych na kladný výsledek asi roky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 429 974 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Zpočátku nezáživně působící historická studie přináší fascinující vhled do působení polských...více

Plují prázdné a přesto šetří. Absurdní svět výletních lodí

Plují prázdné a přesto šetří. Absurdní svět výletních lodí

Rok 2020 měl být rokem výletních lodí. Plavební společnosti loni očekávaly přes 30 milionů...více

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová...

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová v Hlasu Heroine

Novinářka a moderátorka České televize Linda Bartošová se rozhodla, že už nebude přecházet...více

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Trvalo to dlouho, než jsme došli do fáze, kdy umíme otevřeně mluvit o tom „tam dole“....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
36,00 %

z 50 duelů
×
Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
71,05 %

z 38 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.