Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Takhle vám vyberou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Zkušený lékař zakládá kliniku celostní medicíny. Pacient není jen diagnóza, říká
Stál u zrodu tří zdravotnických zařízení, které prodal, když mohla naplno fungovat bez...více
Zamrznutí jako duševní porucha? Nová definice znásilnění může obětem přitížit
V České republice se stále vede debata nad změnou zákonné definice znásilnění. Kampaň...více
Dva se perou, Plzeň se směje. Střed(a) Zdeňka Folprechta
V sobotu čeká českou ligu další velký zápas. Na Spartu přijede Plzeň, která letos už definitivně...více
Septembrové zvyšovanie platov na Slovensku: Koho sa týka a kto dostane najviac?
Rok 2023 je pre štátnych zamestnancov a zamestnancov vo verejnom sektore obdobím zvyšovania...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Vladimír Pikora
ekonom
Vít Bárta
politik a podnikatel, ABL

83,33 %
z 6 duelů

0,00 %
z 5 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Jak si spořit na stáří? Dlouho a pravidelně.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
6. 4. 2010 15:15, Nespořím na důchod
Je mi 32 let. Vědomě nejsem účastníkem důchodového pojištění, nemám sjednané ani důchodové připojištění, nehodlám tento stav měnit, protože jsem přesvědčen, že ty peníze (které bych platil státu) umím zhodnotit lépe. I když bych si v tomto státě platil důchodové pojištění, neviděl bych v roce 2042, kdy mám dle internetového kalkulátoru odejít do důchodu ani korunu. Vycházím z reálné situace, která je navíc podpořena články jako například tento: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/ales-michl.php?itemid=8528 Stát na průběžné důchody v budoucnu nebude mít peníze, takže celý život budu platit jak mourovatý na důchod a pak mi nějaký pravičák řekne, že jsem si na důchod nic nenašetřil? Tuto situaci rozhodně nemohu akceptovat a odmítám cpát celý život peníze do fondů, které budou v budoucnu zít prázdnotou. Vím, že toto počínání není standardní, nicméně jsem plně přesvědčen, že je adekvátní stávající situaci v českých zemích, kde nejsou záruky a jistoty, že celoživotní placení na důchod má smysl. Navíc, při neustálém zvýšování hranice odchodu do důchodu spoření na důchod nemá smysl, protože za těch několik desetiletí slovo "DŮCHOD" nebude existovat. Lidé budou umírat přímo na pracovišti, nebo na úřadu práce. Důchodu se nikdo nedožije. Pravicové strany by nejraději odsunuly hranici odchodu do důchoduj jak již bylo řečeno na 75 let. Zazněly dokonce úvahy na odsun této hranice na 90 let a jednou pro vždy by vyřešili problém s mandátorními výdaji na důchody. Státní kase by se ulevilo a měli by po problému. S takovým řešením pravicových politiků zásadně nesouhlasím a proto v příštích parlamentních volbách na jaře 2010 volím KSČM.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
6. 4. 2010 8:55, Milan
Re: Bože to jsou kecy.
Máte pravdu. Jsou to kecy....z vaší strany! Píšete o tom, že nám nová garnitura naspořené peníze sebere. Můžete mi prosím říci, jak to provede? Pak napadáte pana Klause, že rozpustil naspořené miliardy. Přičemž v dalších řádcích uvádíte, že nejlepší je průběžný systém. V průběžném systému se nespoří! Proto se mu říká průběžný (peníze pouze "proběhnou")! To, že populace stárne, to máte pravdu. Určitě bude problém zaměstnávat starší generaci nebo pro ni vytvářet relevantní místa. Pak píšete, že by se měla zrušit kvanta soukromých firem, vybírajících od lidí "poplatky", přičemž následně píšete o tom, že nejlepší by bylo se komerčně pojistit. Tedy do soukromé společnosti. Protiřečíte si a to zřejmě pouze jen proto, abyste se zařadil mezi mnohé naše spoluobčany, kteří umí pouze nadávat a házet vinu na jiné!
Musím ale přiznat, že máte také pravdu v tom, že si lidé zatím moc spořit nechtějí. Není to však jen ze strachu o naspořené peníze, ale všeobecně z nízké finanční gramotnosti. Pokud píšete takovéto články a příspěvky, bylo by lepší se pochlubit, jak to děláte vy (zajisté dobře), co byste doporučoval, předložte fakta ke svým tvrzením a úvahu a soudy nechte na nás ostatních. My se také určitě umíme rozhodnout....dobře.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 39 komentářů)
3. 5. 2010 23:11 | ježek
To, že na důchody nebude je dáno hlavně demografickým vývojem a systémem plnění důchodové kasy. Doporučuji Vám se seznámit s příslušnými modely na ČSÚ a MPSV.
Seshora začít - snížením platů politoků je jen hloupá a jednoduchá demagogie, která nemá žádný praktický základ - to je slyšet jen na politických mítinzích kde převládá rudá a oranžová a oslovíte tím jen zevly u piva v hospodě.
A že nemáme víc peněz spořit si na důchod ? Podle statistik si do penzijních fondů spoříme 440,-měsíčně.A kolik si v přepočtu spoří Slováci ? 700,-, maďaři 1200 a poláci 2000,- měsíčně !!! A že by s naši socialističtí sousede měli lépe - to pochybuji. Je to jen ze dvou důvodů - že se jejich vlády už odhodlaly říci voličům, že to jinak nejde a druhý důvod, proč se u nás spoří tak málo je ten, že hloupá reklama PF a sekundujících finančních proradců motivije lidi spořit jen 500?-, aby měli největší státní " příspěvek"...
23. 4. 2010 17:40
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 4. 2010 17:59 | Jan Dvořák
Citace - Tonda / 06.04.2010 13:43
S pojistkou v drahých kovech to myslím smrtelně vážně. Psal jsem o ní i ve své poslední analýze - http://www.pro-investory.cz/aktualni_analyza/ Zdání klame, krize neskončila. Banky v USA jsou přiváděny ke krachu podle toho, jak získá FDIC peníze na výplaty, ostatní jsou udržovány "ve frontě". Do fyzických kovů kovů opravdu investuji, něco do zlatých, zejména však do stříbrných mincí a slitků. Kde? Zde: http://silverum.cz/
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
28. 4. 2010 7:09 | Rejpal
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
27. 4. 2010 23:00 | Horáček David
Snažil jsem se úvahu vést do změny filozofie - zajistit se na důchod ( = ušetřit si peníze ) nějakým konzervativním pilířem, který spojuje výhody penzijního připojištění a životního pojištění - ten se na trhu již nalézt dá... S volnými prostředky je pak možno naložit různým způsobem, s různou měrou rizika, v různých periodách ale konzervativní pilíř by měl mít každý....a v kontextu vyřčených faktů jím PF opravdu ani náhodou nejsou...
A propos - podle mne např. PF Aegon, pod vedením kolegy Bezděka hraje docela slušný vabank...a v této souvislosti jsem poněkud na rozpacích, když tento vizionářský guru vede analytickou skupinu koncepce důchodové reformy...dobrou noc...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 4. 2010 8:11 | Horáček David
13. 4. 2010 10:09 | frantisek.masek
11. 4. 2010 13:55 | zdehof
Pana Klause vůbec nenapadám, jenom konstatuji, ce se v 90. letech stalo. My jsme si naspořili přebytek v důchodovém fondu a on ho rozpustil ve státním rozpočtu, tady byl projezen. Stejně tak přebytky po roce 2000. Nevidím nejmenší důvod, proč by se neměly přebytku uspořit a raději je projímrhat hned.
Taky mě přisuzujete, to co jsem nenapsal. Jenom jsem napsal že mate-li tu potřebu, pak se pojistit. Sám bych to ale neudělal. je přece sposta možnotí, jak se na stáří zabezpečit, vždyť o tom je i další diskuse, od ivestování do komodit, nejpohodlněji zlata, nakoupení nemovitostí, až po investování třeba do vlastního podnikání.
Není to řešení ani z leva, ani z prava, jen dát možnost lidem, ať se zabezpečují podle vlastních schopností a finančních možností. vždyť zabezpečením na stáří může být i malá hospodářství se záhumenkem .
A to že si lidé nechtějí příliš spořit, je jenom představa finanční, že nevkládají víc peněz do důchodových a jiných pojištění k tomu předurčených. Jelikož nemám daleko do důchodu a také využívám důchodových fondů a pojištění s maximálním příspěvkem zaměstnavatele, protože je to výhodné, nicméně nesystémové.
Jinak se snažím o vlastní zabezpečení všemi prostředky, nákupem drahých kovů, nemovitostí, vklady v zahraniční bance . Nicméně to jsou vhodné prostředky tak cca do 10. let. Co je dále je více než nejisté. Investování do vlastní podnikatelské činnosti také není na věky, proto považuji důchodový systém za jistý zaklad a nadstavbu diverzifikovanou do všech směrů.
To co reakci na můj příspěvek píše autor je úsměvné. Zkušenosti s důchodovým systémem má pane Mašek bez výjimky každý, ať už pasívní, nebo aktívní. Zkušenosti jsou, nakonec tak tu diskuse probíhá, na jednotné řešení negativní. To tzv. spoření na důchod může být pěkné letadladlo a na rozdíl od vás si to většina čtenářů uvědomuje.
8. 4. 2010 12:04
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 4. 2010 12:04
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
8. 4. 2010 10:54 | savouryvenison
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 4. 2010 14:02 | pítrs
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 4. 2010 13:20
Jsem zvědav, jestli si na tyhle frajeřiny a svoje blbý kecy pak vzpomenou všichni ti, kteří dnes hrdě prohlašují, že nebudou spořit a mít děti. Je hodně levné schovávat se za pitomá prohlášení a dělat frajera v zemi, kde víš, že tě chcípnout hlady nenechají.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
7. 4. 2010 12:25
7. 4. 2010 9:58
Stále přitom považuji ty se státní podporou za ideální pro někoho, kdo s investicemi na stáří začíná a stavební spoření , kromě využití pro původní účel, za finanční základ pro další rizikovější investice (takto je ale asi skutečně bohužel využije málokdo). Přestože mám sám k penzijním fondům řadu výhrad, je si zkrátka třeba uvědomit, že většina Čechů je konzervativní a ve financích se vůbec nevyzná. Takže je snad pro ně lepší, když mají alespoň pár korun na penzi z penzijního fondu, než vůbec nic. K jiným investicím je ostatně většinou nepřesvědčíte. Vím také samozřejmě, že osmiprocentní roční výnos u penzijních fondů je za stávajících podmínek nesmysl. To bylo možné kdysi, kdy byla inflace dvouciferná.
O možnosti investic do komodit jsem se také zmínil. O stříbru zvlášť - v separátním článku. Je nepochybně zajímavé, otázkou samozřejmě je, viz ostatně jiné diskusní příspěvky, jakou část investorova portfolia by mělo činit. Asi bude u každého jiná, podle jeho investičního profilu, znalostí atd.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 4. 2010 23:01 | Petra
6. 4. 2010 21:02 | Jan Dvořák
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
6. 4. 2010 20:55 | Zdeněk
6. 4. 2010 20:53 | maitland
6. 4. 2010 19:09 | jindřich
Stránka 1/2
Předchozí