TOP 09 chce zrušit porodné. Jak má podle vás stát podporovat rodiny?

Strana TOP 09 chce bojovat proti rostoucímu zadlužení státu poměrně razantními škrty ve státních výdajích. Jednou z obětí by mělo být i porodné. Jak by podle vás měl stát podporovat rodiny? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 4. 2010 8:42, Honza

"Jak by podle vás měl stát podporovat rodiny?"

V podstatě by je neměl podporovat nijak. Stejně jako by neměl podporovat podnikatele a podobně. Proč by měl stát někoho normálního podporovat. Sebrat mu na daních peníze a pak mu jich část rozkrást, část strávit systémem a část milostivě vrátit zpět. Teda měl by je například "podporovat" např. tak, že dohlédne na kvalitu péče v porodnicích, zavře do vězení chlápka, co láká školačky na bonbóny, zvýší bezpečnpost na přechodech, aby mohly co nejmenší dětí chodit samy do školy, zařídí aby na hřištích nebyly feťáci, občas otestuje sunar, jestli není jedovatý, dohlédne na kvalitu a dostatek dětských lékařů a podobně.

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 6. 2010 22:52, kondo

nijak at si kazdy na parchanta vydelava sam

-9
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 108 komentářů)

16. 1. 2011 20:22 | KATKA

Jsou to normální prasata, nic víc nemám na to slov, dělaj vše pro to aby ve státě dožili ti co tu jsou a oni zbytek dožrali.No a zbytek mladejch když budou mít nějakou odvahu a trochu peněz do začátku tak se jim tady na takovej život vyprdnou a zbalej se někam ven.Ať si rušej svoje výplaty a dělaj konečně něco rozumnýho.Jsem 24létá mamka poprvé a těch pár peněz do začátku ne málo pomůžou a to jsme plánovali druhé miminko časem, no jesltli to tak půjde dál i s tou mateřskou tak pravděpodobně vymřem na vyžírkovství.Jsou to machři at se poplácaj po hubě ne po rameni za to co tu někteří ukazují.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2010 16:39 | Eva

Myslím si , že by měli začít šetřit u sebe. Proč máme senát a poslaneckou sněmovnu, nestačilo by jen jedno z toho, stačilo stejně tam nic nedělaj jen seděj , čtou noviny atd... Proč mají tak horentní platy at si daj 30 000kč hrubého a žádné další výhody a státní pokladna se bude plnit nemyslíte, jenže to by se jim nelíbilo tak at se nediví ,že se ty jejich škrty nelíbí ostatním. Mě by jen zajímalo jak zařídí matkám s malými dětmi práci hlavně na zkrácené úvazky a solidní plat aby to stálo za to
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2010 19:49 | kajatat

jak dlouho si to nechate libit copak lidi uz vam je vse jedno chtelo bito zvrhnout ty nahore
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2010 13:27

MIMINO, VYDĚLÁVAT ŽE TĚ RUKA NEUPADLA. JE VIDĚT ŽE NEMÁŠ DĚTI TAKOVÝM LIDEM BY SE SNAD ANI RODIT NEMĚLI. ANI VE SNU BY MĚ NENAPADLO ŽE BY TO MOHLI ZRUŠIT. SNÍŽIT TŘEBA JO ALE UPLNĚ ZRUŠIT. ALE NEBOJ SE TAKY TI VEMOU DUCHOD AŽ BUDEŠ STARÁ!!!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 7. 2010 13:21

KDYBY SI SNÍŽILI SAMI KAŽKÝ PLAT O 13 TISÍC TAK BY UŠETŘILI STEJNĚ ALE PROČ BY TO BRALI SOBĚ RADŠI TO VEMOU MAMINKÁM A MIMINKÁM. DŘÍV BY SE TOHLE STÁT NEMOHLO !!! JE TOHLE NORMÁLNÍ?? ŽE BY SEBRALI PORODNÍ TO BY MĚ TEDA ANI VESNU NENAPADLO. SAMI MAJ PENĚZ ŽE NEVĚDĚJ CO SNIMA A NÁM MI TO BRALI!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2010 19:38 | Alena

Tak jsem zvědavá kdo nanás bude vydělávat na duchody to chtěj děti a pak vše seberou měli by si to skusit žít jako lidi s nízkými platy co žijí z výplaty do výplaty to by koukaly.Takže nechci zrušit porodné!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 6. 2010 12:13 | Renata P.

Pro práci z domova se zkus podívat na www.workline.cz,třeba se tam něco pro tebe bude nebo se tam přihlas a budou ti pravidelně posílat nabídky zaměstnání.Hodně štěstí při hledání zaměstnání.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 6. 2010 1:51

naco zijes hnupe
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2010 11:12 | Vladimír Pokorný

Pochopil jsem důvod vzniku nových stran ale ne všech je tu jedna strana nová to je dobře ale jedna "staronová" a s ještě se skorumpovanými s se starou garniturou spojenými ""Kalouskovci""s plnou hubou šetření a jen jejich důkazi jak utratit i to co se nedá, že by o to šlo?!?!?!?!??!?!?......že by ministr financí .............určitě ne svých.......
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2010 12:50 | g

ANo, MK chce zrušit porodné, pak porody, pak důchody, pak mzdy. Všechno seškrtat, zrušit, zavčít. Pak bude na světě dobře. Hurá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2010 10:28 | Anna

Tak si pročítám tady různé názory a musím tedy také něco přispět. Mě se to již netýká, ale dcera jde na mateřskou, tak se také zajímám o situaci. Každopádně souhlasím s přispíváním pro maminky na mateřské. Na všechno se nedá vydělat a našetřit a také nejde o věc, ale lidský život. U některých příspěvků již cítím, že dítě je čárka pro splnění tabulky, auto, dům, pes, dítě... Určitě lidé s vyššími příjmi se mohou na tuto situaci připravit lépe, než lidé s minimálním platem. Pokud však byl člověk řádně zaměstnán/alespoň dva roky/, tak by měl mít nárok na tyto přípěvky alespoń přibližně jako plat, strop musí být, protože musí být solidarita, jde přeci o pojištění. Lidé s nižší platy nemají takové možnosti se na situaci dobře připravit, ale také nemají tak vysoké nároky, někdo také musí zastávat práce - na které nemusí mít VŠ a nač by mu byla a kdo by ty práce pak dělal, ti z VŠ? Všichni máme právo mít děti, důležité jim poskytnou zázemí a také sami pracovat a starat se o rodinu. Podle některých příspěvků by ženy s minimálním příjmem mohli mít děti až tak v důchodu. Určitou podporu musí mít lidé bez práce či sociální případy, protože : Jak uhlídat aby děti neměli?, A co pak ty děti? Nemůžeme brát, že každý se dokáže chovat zodpovědně a má na to dispozice. Bylo by potřeba udělat razantní rozdíl mezi těmi, kdo pracují a mají pak dítě a pak ti co nepracují, studují a nebo pobírají důchod apod. A u druhé skupiny, také ještě mohou být stupně, zda člověk co je na úřadu práce, předtím pracoval či ještě nikdy nepracoval a když tak 2 měsíce... U studentů mohou pak dostat dávku jako návratnou půjčku, když pak budou pracovat nebudou muset ji splácet. To proto, že jsem se setkala se zdravotními případy, že mohou mít děti te´d, ale ne třeba za 5 let. Je to prostě složité. Na začátek by stačilo, kdyby ne přeháněli sociální dávky pofiderním spoluobčanům, neplatili se jim doplatky elektřiny, nekupovali pračky apod....
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 6. 2010 16:13 | Iva Riedlova

Toto je velmi citlive tema....Mlady clovek, ktery po skole nastoupil do zamestnani, platil si poctive zdravotni, socialni a odvadel dane (a tim prispival prave na rodiny s detmi, duchody atd.) ocekava, ze az si jednou zalozi rodinu on, stat pomuze jemu. Je to logicke a spravedlive.... Nevim, nad cim stat stale spekuluje a jak by chtel na rodinach s detmi setrit? Jsem pul roku na materske, cili se nas dotklo snizeni PPM v ramci skrtu v rozpoctu na rok 2010. Prvni dite jsme meli s manzelem ve triceti letech. Od dvaceti let jsem pracovala. Abych si zajistila doslova "lepsi misto v budoucnosti", vystudovala jsem pri zamestani VŠ, kterou jsem si i sama hradila. Abychom mohli mit vlastni bydleni, jsme zatizeni hypotekou. Priznam se, ze jsem byla velmi rozcilena a zklamana, kdyz vlada skrtala tam kde dle meho nazoru vubec nemela... Mesicne to cinilo z me PPM skoro pettisic korun!! Taktez jsem mela pocit jako pani Lenka, ze me stat tresta za to, ze jsem radny a slusny obcan. Jsem pro, aby stat neustale "nedotoval" matky z romske mensiny a z tzv. slabsich socialnich rodin, ale rozlisoval "kdo si platil a kdo ne". Pokud si obcan neplati zdravotni a socialni pojisteni, neodvadi dane, nema snahu se zamestnat a pouze zdime nas stat a nasi spolecnost, tak bych jiz zadne dalsi vyhody neposkytovala! Aby mela matka narok na PPM staci,aby si hradila soc. pojisteni 270 dni v prubehu dvou let. To je tedy dost malo, nemyslite?? Jak k tomu prijdou zeny, ktere pracovaly deset let nez otehotnely. No a tim ze vlada zrusi porodne zase poskodi jen slusne rodiny, ktere z castkou pocitaji a mohli za ni poridit vcelku slusny kocarek.... Takze podle me by mely matky dostavat takovou adekvatni castku v prubehu materske dovolene, jakou si "zaplatily" behem let, ktere pred nastupem na materskou odpracovaly...To je muj nazor...Myslim, ze nektere urednice nemaji do ceho "pichnout" a tak by na to stat mel i zamestnance a nemusel nabirat nove!
Hezky den vsem....
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 6. 2010 17:44 | Lenka Záklasníková

Vážení spoluobčané, po přečtení všech názorů, jsem se rozhodla taktéž přispět svým názorem. Je mi 30 let, čekám své první dítě, Zařizuji s partnerem bydlení pro naši rodinu a jsem státní zaměstnanec, který skutečně poctivě, ostatně jako každý jiný státní zaměstnanec, poctivě odvádí daně státu. Situace, v které se momentálně nalézáme není finančně vůbec jednoduchá. Mé rozhodnutí mít dítě až v tomto věku bylo v podstatě z donucení, a to ze strany státu. Momentálně mne ani nic jiného nezbývalo, neboť zdravotní komplikace mně svým způsobem donutily přivést dítě na svět ,,již" v této době, přestože si myslím, že stále nejsem dostatečně finančně zajištěna, avšak mít děti je touha snad každé ženy, potažmo snad i mužů. Celá podpora v mateřství a následná rodičovská podpora mi přijde jako výsměch rodičům. Skutečně nevidím důvod, proč by mně měl být ubírán můj obvyklý plat, který jsem si v průběhu ať už studiem, či profesionálním přístupem k práci, snažila zvyšovat. To mě stát trestá za to, že si pořídím dítě, které jak již zde zaznělo, je dalším budoucím prosperujicím členem společnosti???? Ať mi můj budovaný plat ponechají a potom ať si ony ponechají jejich směšné sociální dávky a jednorázové příplatky. Samozřejmě vyjma například slečně, která zde uváděla, že je studentkou apod. Je mi smutno z přístupu státu, i některých uváděných názorů. Avšak ostatně každý má nárok na názor, ať už je jakýkoli.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 6. 2010 15:41 | Pavel

Je to vsechno spina. Radsi budu platit na deset cizich deticek, nez na jeden pitomej obrnenej transporter, kterej nam rozsekaji v Afghosi. Je to o prioritach. Ja jsem prozil krasne detstvi u babicky na zapade Cech. Ano, nemel jsem znackove hadry, nemel jsem mobil ani znackove hracky, ale mel jsem dobrej prak, kulicky a hlavu plnou dobrodruzstvi. Kolem bylo hodne kamaradu, protoze tenkrat (70. leta) nebylo dite luxusem a otroctvim. Bylo to normalni a lidi zili tak nejak jinak. Zadne plazmovky, zadne hyposky, zadne ekonomicke sebevrazdy, zadnej stres a zadna kariera. Mam vsechno, plazmovky, pocitacu plno, skvelej autak i miliony. A k cemu mi to je? Mam stres, nemam deti a chcipnu jako pes. Na hromade bezcennych kramu. Jako mi vsichni. Ale 17. listopadu jsme se toho vseho zrekli. Neda se nic delat. Asi je neco spatne. Tehdy a nebo dnes?
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 6. 2010 15:50 | Michaela

Dobrý den,
jsem studentka Vysoké školy v prvním ročníku a jsem těhotná ve 2. měsíci.
Dnes jsem zjistila, že jelikož jsem studovala a chci studovat nadále, tak nemám nárok na mateřskou ani na podporu v mateřství (i když mám 270 dní odpracováno) a jen na rodičovský příspěvek ve výši 7 600 do 21 měsíců dítěte a pak pouze 3 800 Kč.
Mohu Vám říct, že tímto pouze nutíte mladé ženy, které studují a nepochází z bohatých rodin k potratům.
Nedivte se, že populační ročníky stárnou a není kdo by na důchody vydělával. Mladí lidé si v této době ani nemohou dovolit mít děti.
Když čtu tady reakce ostatních, že si za nízké příjmy lidé mohou sami, tak jsem opravdu zhnusena tím, že je někdo toto schopen napsat.
Není to totiž pravda i vysokoškolsky vzdělaní lidé mají nízké příjmy a v dnešní době už opravdu neplatí, že jaké úsilí vynaložíš takový máš plat.
Opravdu styďte se!!! Sama také studuji a budu dál pokud to nějak utáhnu (o čemž silně pochybuji), studuji, protože mě to baví. Né, abych měla pak vyšší příjem!
Koukám, že solidarita tady spousta lidem nic neříká :(
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 6. 2010 12:28 | miki

Dobrý den, děkuji za další reakci. Vůbec se nedivím vašemu způsobu přemýšlení, jsme všichni neustále masírováni médii o jednom možném řešení. Zkuste se prosím jen zamyslet, zajímat se a nechat si několik měsíců běhat myšlenky hlavou: Vaše současné úvahy vycházejí z průběžného penzijního systému, kdy pracující platí na důchodce. Jeden je zodpovědný za druhého, jeden pracuje na druhého, čili méně než by pracoval na sebe. Já nechci průběžný systém. Já se chci postarat ve stáří sám o sebe. Vydělat si v průběhu života a jít do důchodu kdy se mi zachce. Zdá se Vám to směšné, z průměrného platu? Vůbec se nedivím, protože opět uvažujete v současných podmínkách. Stát na různých dávkách bere více než 50 % přijmu fyz. osob., z těchto peněz se dotuje současny system statu, vcetne penze.Kdyby mi je nechal, na duchod si sam rad vydelam a investuji. A dulezitejsi vec, uz tezko pochopitelna pro cloveka studiem liberalismu neposkvrneneho: Tusite, jak by se zvysila efektivita veskere prace, kdyby se jeji plody neztracely ve verejnem sektoru (statni) na korupci, neefektivnost z toho, ze si clovek nedela na vlastnim - pracuje mene, rozhoduje o cizich penezich - rozhoduje hure nez o vlastnich. apod. apod. apod. Vim, ze je to tezke pochopit, trvalo mi to nekolik let. Proto ja bych nejradsi vase deti nepotreboval, kdybych mohl zmenit system. Kdyz je tak treba mit cim dale vice deti, proc jich nemit milion. Kde je ta rozumna mira, kolik deti je jeste malo a kolik uz moc? Necekam souhlasne reakce, ale prosim lidi, aby mysleli a nebrali nic jako paradigma. Lidi by byli v liberalismu daleko bohatejsi, mohli mi mit deti kolik chteji bez davek....bohuzel soucasny system, ktery koncentruje moc verejnosti statnim organum, se stara o to, ze jsme vsichni chudsi (mozna jen daleko mene bohati), nez bychom mohli byt, kdyby kazdy byl na tomto svete sam za sebe...necekam, ze me pochopi soucasne maminky ktere pocitaji kazdou korunu. Ale i ony, prestoze dostanou své dávky, jsou systemem okrádany.... pred par lety by mi to jeste samotnemu znelo smesne...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 6. 2010 23:26 | Petra

Dobrý večer,chtěla bych jen napsat že souhlasím s pani Evou která napsala,jak si to ta naše vláda představuje,vůbec si neumím představit jaký by to mělo dohled.Já sama mám 4 tejdy do porodu a porodné mi hodně pomůže...Chtělo by to aby si taky poslanci vyskoušeli vyžít s obyčejným platebním průměrem co máme my obyčejní lidé,to by se jim pak povídalo určitě jinak...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 6. 2010 15:12

Vazeni, hlavne Miki, Kondo apod., vidim hodne z vas bere porizeni ditete jako porizeni televize:) Meli byste pochopit ze kazde narozene dite je zdroj prijmu statu, vcetne vasich, mili spoluobcane, budoucich duchodu.. Proc by tedy dite melo v budoucnu platit vam duchod v pripade ze vy ted' nechcete mu dat ze svych dani?...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 6. 2010 10:29 | Miki

Pani, dekuji za pekny prispevek. Predne pisete o "stesti" ze se nekdo dostane k takove praci, ze s klidem utahne domacnost. Dobremu mistu ale predchazi pile. Dale kazdy je za svoji praci nejak ohodnocen a podle toho si muze dovolit urcite mnozstvi vydaju.Pokud máte malý příjem, tak si za to s velkou pravdepodobností můžete sama. Nekolik mych kamaradu napriklad studuje vysokou skolu pri praci, aby se meli lepe. Jak jim budete vysvetlovat, ze za svoji snahu budou jednou platit z dani na vase dite?Dan za snahu? Pokud obtizne vyjdete s penezi, studujte, rozjedte podnikatelsky projekt, budte aktivni. Nenatahujte ruku ke statu, resp. k cizim lidem, kteri vam tim prelozdelovanim plati vase uctu. Dane jsou de fakto kradez. Stat za ne nabizi urcite sluzby, ale ja vetsinu nepotrebuji, proc mam platit i ty? Vy z teto kradeze profitujete ve forme materske apod....uvedomujete si to?
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 6. 2010 6:07 | Petra Křupková

Vážení spoluobčané České republiky, naši poslanci se rozhodli, že když jsme si ty naše děti udělali sami, tak si taky sami o ně starejme a nečekejme žádnou podporu od státu. Oni raději opět vemou na těch nejmenších, aby oni sami se měli dobře, mohli využívat sposty svých výhod dál a hlavně, nedejbože si museli sáhnout na své platy! Vážení poslanci, my nevychováváme žádny odpad, my vychováváme nové občany České republiky a vy se k nim otočíte zády? My už nechceme podporav vaše všelijaké výhody a brát si z našeho! My nechceme podporovat vaši nenažranost a sami chcípat hlady! Jako občas České republiky se za vaši vládu stydím, i když pravici přednost dávám, tak toto je nehoráznost nejvyšší!! Neměla by ještě žena ihned po porodu jít okamžitě do práce, aby náhodou nevyžírala stát? Pánové, styďte se! Ale co, se 100 tis. platem toto řešit nemusíte, hlavně, že se máte dobře, ostatní, ať se starají sami.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/6

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services