Alimenty? Až čtvrtina platu, doporučuje ministerstvo. Co vy na to?

Nejednotné rozhodování soudů o výši výživného na děti by mělo skončit. Ministerstvo spravedlnosti vydalo doporučující tabulku, kolik by rodič na dítě, které nevychovává, měl platit. Pomůže to podle vás rodičům, kteří mají děti v péči? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 3. 2010 8:38, jana

Tak si myslím, že oslovení otec (matka) si zaslouží jen ten, kdo chce pro své dítě to nejlepší...... a tak, co vím, se spousta rodičů, kteří dítě nebo děti ve své péči nemají, zrovna nechová. Chtějí to nejlepší hlavně pro sebe, jejich dítě se pak často pro ně stává spíše jakousi přítěží a "strašákem" JEJICH financí (alespoň to tak z pobouření otců či matek v aktuálních článcích vypadá). Jak jinak si vysvětlit, že je pro ně děsivá představa obětovat určitou poměrně malou procentuální část jejich platu svému dítěti. Přeci kdyby rodina zůstala pohromadě, připadlo by jistě na dětské potřeby nutné i nenutné mnohem víc. A rodič, který se o děti stará, jim obětuje kromě peněz, svůj čas, svoji péči a sebe musí postavit až na to nejzadnější místo. Což dělám i já, a rozhodně si nechci stěžovat a nelituji toho, dělám to dobrovolně, protože děti miluji a neumím si představit, že bych se chovala jinak. Proto jsem zastáncem tabulek a pevných pravidel. Kdo o děti stojí, záleží mu na nich a má je rád, jistě nebude mít problém jim dát třeba i víc, než musí. A komu jsou jen finanční přítěží, tak tam musí pomoci zákon, musí chránit právo dítěte, když už bohužel jeho rodič je takový hlupák, že když si dítě pořizoval, nemyslel na to, že je to živá bytost a že je to celoživotní úděl a poslání. Určitě by zavedení spravedlivých pravidlel pomohlo!!

+22
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 3. 2010 23:50, Petr

No z nuly přece. Když bez výjimky, tak bez výjimky.

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 79 komentářů)

1. 4. 2010 0:11 | Veselka

Jo, jo chápu sedřít chlapa z kůže co to jde. Mno, odvolávat se na nájem je vážně hezké, ale ten bývalý také někde musí bydlet. Navíc nájemné jako takové nemá prakticky žádnou souvislost s dětmi, resp. jeho výše. Bydlet někde musíte, že. Nechci jen tak bez ničeho kritizovat, tak jsem spočítala ty Vámi uváděné náklady na dítě, plus další, které přicházejí v úvahu..... Vše uvádím přepočtené v průměru na jeden měsíc: Školní obědy ZŠ - 800,- 2 kroužky (keramika, plavání) - 340,- Školní potřeby - 210,- Snídaně, 2x svačina, večeře, obědy víkend - 2.100,- Oblečení - 560,- Služby (el, voda, odpad) - 520,- Hygienické potřeby - 150,- Celkem tedy běžné náklady činí měsíčně - 4.680,- Musím podotknout, že lze důstojně zabezpečit dítě i za méně, zvolila jsem zhruba rozumný střed. Zároveň lze samozřejmě vydat i více peněz. Vše však záleží na tom, co si kdo může či nemůže dovolit. Tak totiž běžné rodiny žijí. Ovšem v případě samoživitelek vs. bývalý manžel to vypadá poněkud jinak, protože co na tom, že nevydělává Vámi udávaných 35tis, ale méně..... Navíc pokud se podívám na částku, kterou uvádíte tak dojdu k závěru, že z takovéto výše výživného prostě platí prakticky veškeré náklady na dítě skutečně pouze otec a k tomu se ještě podílí víkendy, dovolenými, apod. Kde je finanční podíl matky? Nicméně to oč tu jde je trochu někde jinde, každé dítě má jiné nároky a vždy se ty nároky uspokojují dle možností jeho rodičů. Pokud prostě víc nemám, tak víc dát ani nemůžu. Totéž by mělo fungovat i v rozvedených rodinách a žádné tabulky - paušální výpočet ničemu nepomůže. Stačí si spočítat oprávněné náklady dítěte a rozdělit je přiměřeně platům obou rodičů. Nic víc nic míň. Daleko důležitější je vymoci výživné od otců, kteří jej neplatí a dohlédnout na to, aby se matky řádně o své děti starali a výživné využívali skutečně v jejich prospěch.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2010 20:34 | Petr

Když ta paní před vámi píše, jak je strašně málo, že na dítě do 5 let dává tatínek 4550 Kč. Pak začne vypočítávat různé položky, aby dokázala, že se do těch peněz nevejde. Jenže její argumenty přestávají dávat smysl, když připustíme, že i maminka se má na výživě podílet. Pak je z toho najednou mnohem více peněz a z vlastní zkušenosti vím, že dítě do 5 let zas takové peníze nestojí. Ani do divadla moc nechodí. Na starší děti už je v tabulkách zase více %.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2010 20:15 | Petr

Je mi líto, jak žijete. Některé vaše argumenty mi ale nepřipadají správné. Kdo má byt nebo dům má poměrně velký majetek. Pokud by se měl vždy tento majetek zohledňovat, řada lidí by se ztrátou zaměstnání přišla skoro hned i o bydlení. Někdo nemovitost nemá, třeba na ni šetří, právě ji prodal nebo má jiné preference. Pak má dejme tomu peníze na účtu. Taky by nebylo spravedlivé, kdyby se takové peníze hodnotily nějak jinak. Každý kdo platí sociální pojištění, má prostě právo, pokud se dostane do nesnází a vypadne mu příjem, dostávat sociální dávky. Já také platím sociální pojištění s tím, že sice živím kupu chudáků, na druhou stranu ale aspoň nějakou almužnu dostanu, když třeba přijdu někdy o práci. Nemyslím, že to má být tak, že stát začne platit, až budu úplně zbídačený. Podnikatel, který převede všechen majetek na ženu, ve skutečnosti hrozně riskuje. Snad jen když jedináček převede majetek na rodiče je poměrně bezpečné.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2010 22:32 | lenka

Nevím jak vy ,ale když jste se rozváděla ,kdo měl na tom vinu vy nebo manžel.Nehažte všechny muže do jednoho pytle.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2010 11:08 | Otec

Dávám autorce za pravdu,ale nejen jí,ale částečně i ostatním.Bohužel je to všechno k ničemu,ono je to opravdu jen a jen o soudcích a soudkyních a dále o celém tomhle státu.Bohužel se dostávám k politice,ale nástupní plat soudce,jak bylo uveřejněno je 50 000,-Kč měsíčně.V zákoně o rodině je skutečně napsáno,že dítě má právo žít na životní úrovni obou rodičů.Ale zároveň zákon říká,že soud má vzít v úvahu majetkové poměry obou rodičů.A v tom je jádro pudla.Sám jsem platící otec,platím z 17 000,-Kč čistého 3 800,-Kč na jedno dítě.Matka je částečná invalidní důchodkyně a má příjem 5 700,-Kč,dále 1 900,-Kč ze sociálních dávek a dítě si měsíčně přivydělává 1000,- až 2 000,-Kč.Je v učebním poměru,který není příliš vyhledávaný,je v místě bydliště a zcela zdarma.Matka důchod získala podplacením předsedy důchodové komise ještě za trvání manželství a do práce ji nikdo nedostane.Získala velké peníze dědictvím a ještě vydělala na majetkovém rozdělení.Když jsem u soudu poukazoval na matčin majetek,bylo mi řečeno,že se špatně dívám na televizi,že paní ministryně vydala tabulky a že kdyby měla matka několikamilionový majetek,že mi po tom nic není,ale stejně musím platit dle tabulky.Když jsem se ptal,kolik tedy přispívá na dítě matka,jako druhá povinná,na to mi nikdo neodpověděl.Dle soudu se tedy majetkové poměry rovnají pravidelnému příjmu - nikoliv majetku!!!Viz případ Čunek -kdy tento pán pobíral sociální dávky,přestože měl na kontě miliony,ale měl malý měsíční příjem. Matka je alkoholička,která žije svůj veselý život po restauracích a vinárnách o dítě se příliš nestará,dítě zpracovala tak,že se se mnou nestýká,a když jsem na její péči o dítě písemně uvědomil sociální odbor,tak ani po půl roce mi nikdo neodpověděl.To,že můj příjem je vlivem krize nepravidelný a že jsem rád,že vůbec mám zaměstnání nikoho u soudu nezajímá!Takže skutečně jsou chudinky některé maminky,ale jsou i chudáci někteří otcové,ale největší vina není v jedněch ani druhých,ale v zákonech,tedy i zákonodárcích a dále v soudcích.Jak je možné,že podnikatel platí pár haléřů,majetek přepíše na manželku a jemu se nedá nic zabavit,protože věci potřebné k výkonu podnikatelské činnosti mu nikdo nesmí zabavit,i když dluží na dítě?Je to skutečně hlavně vina systému!!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 3. 2010 19:33 | jarmule

Taky mám ten pocit, že většina povinných bere výživné jako sponzoring druhého rodiče, no samozřejmě, posílají ty peníze tomu druhému rodiči a né do rukou dětí .... alespoň do jejich plnoletosti to tak je. Není pravda, že by soud nepřihlížel k majetkovým poměrům, rodiče v jehož péči děti jsou, otázka je, jak velkou to hraje roli při určení výše výživného, setkala jsem se toiž i se soudci, kteří měli o výši výživného rozhodnuto málem dřív, než jsem do soudní síně vkročila, i podle slov mého právního zástupce je v dnešní době zaběhnutá a nepsaná praxe stanovit výživné na 10% z čistého platu povinného.... a co já vím, tak už dobrých dvacet let, trošku dlouhá doba ne? Neříkám, jsou i slušní povinní (toto slovo používám záměrně, protože to v dnešní době nejsou jen tatínci), kteří se opravdu starají o své děti, ale pro větší část povinných je to jen těch 10% starosti o své děti a to je po všech stránkách žalostně málo. Taky souhlasím s tím, že samoživitelé obecně, to opravdu mají jak se zaměstnáním, tak s bydlením a s péčí o děti daleko složitější ...... ale specificky jsou na tom muži pořád lépe, než ženy, ty ještě pořád dostávají za stejnou práci nižší fin. ohodnocení než muži ..............A Petře ....... opravdu znáte nějakého tatínka, který financuje dítě ze 100% ????? To snad jen v případě, že má dítě ve své péči a navíc je vdovec, nebo je matka nezvěstná a podle toho co tady čtu, ať už matky či otcové, já tu nečtu nic jiného, než jen boj o prachy, obrovský pocit křivdy a zášti , proto opakuju, jde o děti, to je přece to nejpodstatnější a to, že lidé bývají i zlí, bohužel, to mi připadá jako sport dnešní doby ....... spíš si myslím, že by spousta lidí měla přehodnotit svůj žebříček hodnot , neměly by snad být naše děti na těch nejvyšších místech bez ohledu na cokoliv? Jsou to pořád naše děti, které tu jsou díky nám rodičům, tak je bez ohledu na okolnosti milujme a starejme se o ně ...... to se pak tady nebude muset nikdo hádat o tabulky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 3. 2010 12:01 | Petr

Otec ale nemá financovat dítě ze 100%. Když se na výživě budete také podílet samoživitelko, zbyde i na divadlo.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2010 22:56 | samoživitelka

S tabulkami naprosto souhlasím, jenom myslím, že by alimenty měly být vyšší. Vždyť z čistého příjmu ve výši Kč 35.000,- se jedná (v případě 13%) o částku 4.550,- Kč !!!. Vždyť to je směšné!!! zvlášť, když si uvědomíte, že se nejedná pouze o jídlo, ošacení, poplatky ve školce + stravné, ale děti by měly jít také někdy do divadla, chodit od určitého věku alespoň do jednoho kroužku (keramika vyjde na 1.000 Kč/půlrok, plavání taktéž) a kde jsou poměrné náklady na bydlení? Zvlášť, když musí žena s dětmi odejít a nemá kam:). Pronájem? U malých bytů si dávají pronajímatelé podmínku "bez dětí a zvířat" a větší byt vyjde min. na 15.000,- Kč a to je často bez poplatků. Hypotéku? Pokud ji matka samoživitelka dostane, tak se jedná o stejnou částku. Navíc je to matka, která musí s malými dětmi zůstávat doma na ošetřovačce - což znamená zase méně peněz k výplatě. V určitém věku (nebo pokud je dětí více - vždy jsou nemocní po sobě, minimálně ve stejnou dobu - či mají zvýšenou nemocnost) to je každý měsíc. Myslím, že tabulky jsou nastaveny nepřiměřeně nízko. Zvláště v případech, kdy se "tatínek" rozhodne odejít od rodiny, protože si chce žít svůj život. Ať si jej žije, ale má zodpovědnost za zajištění svých dětí a za jejich životní úroveň. Bohužel, většina mužů si myslí, že výživným sponzorují své bývalé manželky. A bohužel dnešní společnost je v tom obecně podporuje.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2010 22:36 | Veselka

Tak si myslím, že tady nikdo nezpochybňuje to, že děti mají právo přiměřeně žít, jejich matka má právo na výživné pro ně a otec má povinnost platit toto výživné. Spor se vede o výši výživného. Pokud není výživné na dospívající dítě ani tisícovku, tak to jistě chápu, že je málo. Ovšem dost otců platí výrazně vyšší výživné (zejména ti poctivci, kterým na dětech záleží), k tomu dávají dětem další peníze jako kapesné, hmotnější dárky a často se podílejí i na jiných mimořádných výdajích. Nejde o to, že by to nedělali pro své děti a rádi, ale o to, že mnoho matek to považuje stále za nedostatečné, utracené peníze nijak nezdůvodní a jen říká, sypej. A upřímně když se fungující rodině sníží životní úroveň, musí se uskromnit všichni. Pokud se sníží úroveň otci už je to něco jiného, že..... Musela jsem se usmát nad tím, že nový partner matky přece nemůže nést náklady na dítě z předchozího vztahu, ale partnerka otce s tím, že má děti musí počítat. No řekla bych, že počítat s tím musí oba bez výjimky. Bohužel a to je velice časté, matka partnera nepřizná, otec ano. Jaká je pak situace? Dost často doplácí na děti z předchozího manželství právě nová partnerka. Zvláštní, že je na každého jiný metr, že..... Takže ne tabulky, ale postižitelnost na obou stranách. Důsledné vymáhání a to rychlé výživného od otců, kteří jej neplatí a o děti naprosto nejeví zájem a také důsledná a skutečně poctivá kontrola matek, jak o své děti pečují a zda jde výživné skutečně ve prospěch dětí jak má. Tj. zda i matka plní svoji vyživovací povinnost a neomezuje děti převážně jen na to, co dostávají od otce. A ještě si neodpustím jednu maličkost, samozřejmě mluvím ze své vlastní zkušenosti a také ze situací v mém okolí které blíže znám. Konkrétně u nás je to tak, že kromě výživného dostali děti v minulém roce na kapesném, dárcích, dovolené, .... dalších 50tis, o víkendech a jiných dnech s dětmi nemluvím, kde se asi ty peníze neustále berou? Běžný chlap s normální prací se má co ohánět a kde má pak vzít na normální život? A místo, aby byla matka dětí ráda, že se stará, že má zájem, popouzí děti proti otci i jeho nové rodině. Kde je ta hranice kdy už táta nebude držgrešle? Asi nikde jak to vidím. Proč by máma měla být mámou, když může ničit život těm na kterých jí údajně záleží?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2010 13:36 | Petr

Myslím si,že je to zcela pravda.Tabulky nic nevyřeší.Jde opravdu o individuelní přístup soudce nebo soudkyně.Ale většinou je to tak,že se snaží tatínkovi napálit co nejvíce,bez ohledu na situaci.Samozřejmě je řada slušných žen,které na alimenty marně čekají a a stát pro ně zatím nehnul prstem.Ale jsou i takové,co mají každý půlrok doma jiného tatínka,toho oškubou a vykopnou a najdou dalšího troubu,samotné nepracují,ždímou stát o sociální dávky,mají 2 auta,dům,bazén atd.,ale soud se o majetku takovéto paní ani nechce bavit,natož o tom kolik přispívá na dítě matka sama.Tatínku, paní ministryně rozhodla a tak Ti prostě sebereme 24 % z platu ať je spravedlnost.No hurá,tak se mi to líbí.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2010 11:32 | jarmule

Naprosto souhlasím s Janou, s každičkým slovem, které napsala, k tomu není co dodat....... naproti Jiří a Pepa ....... "kukačky"- tobě asi musela nějaká ženská pořádně šlápnout na kuří oko :-) ...... a studenti ?? ....tvé peníze jsou pro tebe asi důležitější než syn či dcera na studiu ......... Své děti miluji, snažím se z nich vychovat slušné a poctivé lidi a věřím, že je to tak u většiny samoživitelů a samoživitelek, bohužel zkušenost moje i většiny co znám je ta, že se povinní zbavují zodpovědnosti v každém ohledu za potomka nejlépe co nejnižším výživným ...... tady máš pár korun výživné (pokud vůbec) a starej se jak chceš, naberou si půjčky, ukončí živnost, berou si v rozhodném období neplacené volno, přejdou na hůře placené místo a rozdíl dostanou na ruku, pracují na černo a jsou v evidenci ÚP a spoustu podobných věcí, vynalézavost takových "rodičů" je až neuvěřitelná a jen proto, "aby je TO moc nestálo" jenže "TO" jsou i jejich děti a na to zapomínají......... a ještě pro "taťku" ..... nový přítel ženy s dětmi přece není povinen živit děti, které nejsou jeho vlastní a přítelkyně muže, který platí výživné ..... snad si uvědomuje, že žije s mužem, který má děti o které je jeho povinnost se postarat, ale to by si měli uvědomit oba, jde o děti a né o přepočítávání toho, kolik že má přítel bejvalky na výplatu ...... on s tím přece nemá nic společného, přesně tak by to mohl přepočítávat nějaký bývalý vaší přítelkyně, kdyby měla děti z předešlého vztahu. Kdyby se všichni chovali jako skuteční rodiče, nebylo by třeba tabulek,bohužel tomu tak není a proto s tabulkami souhlasím.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2010 8:55 | mamka

Uplně stim souhlasim ,když vam někdo plati alimenty na dvě deti dohromady 1600kc tak to pro děti neni ani na ovoce a ješte se odvola na krajsky soud ze je to dost platit takovou castku a matky se potom mužou rostrhat v praci dělat přesčasy aby dali dětem všechno tak když vam naskoči velkaročni mzda tak už nedostanete ani přidavky na děti t.Myslim si že to už mělo přit dřiv ,protože chlapi jsou dost mazani maji napsany prumer platu a zbytek dostavaji na ruku a to je fer myslim že ne tak at nekdo nepiše že nemame hazet chlapy do jednoho pytle jsou dost mazani ty chlapy
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 3. 2010 3:23 | Veselka

Je to pěkná iluze...až na takový nepatrný detail....zákon o rodině říká, že všechny děti povinného mají právo na stejnou životní úroveň. Pokud dám zcela podle logiky paušálu řekněme z 15ti tisíc na dvě dospívající děti v péči ex 50%, bude to 7,500kaček, protože mám jedno dítě v novém vztahu tak na něj připadá dalších 3.250kč. Docela ráda bych viděla ty matky, kterým by pak na vše tato částka 3 tisíce stačila. Rovněž bych ráda věděla jestli i ony dávají také 7,5tis pro své děti. Osobně vycházím z toho, že jak u mého manžela (resp. plat ex je znatelně vyšší) u lidí které znám, jsou platy přibližně podobné. Dále bych ráda viděla za co jsou peníze z výživného použity. A rozhodně bych chtěla vidět tu ex, která by udělala to, že by na měsíc dva dala děti manželovi a dala mu stejné výživné pro děti.už by se jí to jistě jako málo peněz nezdálo a nemluvím o tom, že exmanžel by většinou dokázal, že výživné je adekvátní a postačuje. Ono to stačí nebýt hrabivá a nechtít, aby manžel platil prakticky veškeré potřeby dětí. Apropos péče o děti je již zohledněna v benefitech poskytovaným matkám jako je například fakt, že jejich hrubý příjem - mínus malá částka - je i čistým příjmem, u platícího otce toto již neplatí, takže na stejné čisté peníze musí pracovat rozhodně víc. No a v neposlední řadě a to je asi ten zakopaný pes, dětmi se dá krásně mstít a nedopustit to, že by se můj ex mohl mít beze mě lépe...... Nejste všechny takové, ale těch ubohých 10% matek, kterým záleží na dětech a ne na osobní vendetě a pomstě za to, že se jejich podváděný manžel dokázal postavit na nohy a našel si partnerku, to zase tak moc nevytrhne..ale díky za vás.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2010 22:33 | lenka

velmi vtipné
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2010 22:27 | lenka

Nevím co mám na to říct.Chápu ,že by některé ženy tuto verzi přijali,převážně ty rozvedené,ale uvědomujete si,že se vám může stát,že si najdete přítele s kterým bude chtít trávit život,ale pozor bude to mít háček bude mít děti na ,které musí platit alimenty.A co ted vy myslíte,že vám to bude milé ,že přes půl výplaty bude muset dát své drahé bývalé polovičce a vám zůstane ten zbytek.Je to hezká představa dámy,ale chci vás vidět jestli pak budete nadále žít s tímto mužem,ne pochybuji začnete se hádat o peníze ,kdo má víc nebo mín a nakonec ho vykopnete.Víte je to hezká představa,ale nemá v sobě nic.Mě manžel dluží už dva roky na syna a co se děje nic.Myslíte,že vás spasí to,že půjde třeba na pět let do basy,ty peníze stejně nedostanete a budete stále tam ,kde jste byly.A potom si hledejte přítele ,ale bezdětného jinak jste víte ,kde.Začněte myslet mozkem. Nechci vás urážet ,ale mám plno přátel mužů ,kteří mají své děti ve vlastní péči a myslím si ,že se o ně umějí postarat lépe než některé ženy.Jsou ženy opravdu řádné,ale také jenom takové ,které zajímají jen peníze na děti a stává se ,že si ani nevšimnou,že je mají pokud jim nepřeskočí přs hlavu.Komu se toto nebude líbit mě to nevadí já mám na to svůj názor a ten nezměním.Mějte se a přemýšlejte.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2010 20:20 | tatka

Tak jak to tady čtu,tak ženy hají vyšší výživné a muži naopak.Jestli ono to není tím,jak hloupě rozhodují naše soudy.Kdyby děti dostavali do peče otcové,tak jsem přesvedčen,že názory se otočí.Jeden přiklad:Rodina dvě děti.Žena si najde nového přitele.Jak je zvykem,soud dá děti matce.Matka chodí do práce,nový přítel taky.Pobírají průměrný plat to je dvakrát dvacet tisíc.Otec si najde novou přítelkyni,mají spolu dítě,takže žena musí zůstat doma.Muž průměrný plat,dvace tisíc.Půlku podle navrhovaného zákona dá na děti do rozpadlého manželství a jim zbyde deset tisíc.Kdyz budete milé dámy ta žena co je doma s děckem,začnete mluvit jinak a nebo se taky budete muset rozvést.........Vše pro děti,ale nikdo už nekouká na to,že nejdůležitější je pro ně rodina.Ale co od společnosti,kde se vše měří na peníze.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2010 13:00 | Helena

Je úplně jedno, jestli na stanovení výživného jsou tabulky nebo ne, protože to je jen půlka problému a ta druhá je stejně nedořešená. Osobně se starám o dvě děti, bývalý manžel od nás odešel za jinými ženami a já se celé čtyři roky doprošuji, aby zaplatil výživné ve výši, se kterou plně souhlasil. Je OSVČ, většinou pracuje načerno, bydlí u milenek, nebo kamarádů a sestry, trvale je však hlášen na OÚ, sem tam se nahlásí na ÚP, dvakrát zasebou již dostal podmíněný trest, dvakrát se šetření ukončilo, to když poprvé a naposledy zaplatil a pak když prý nedošlo k přečinu,protože v uvedeném období řádně nepracoval. Dnes mi dluží 106.800Kč a není síla, která by jej tento dluh donutila konečně uhradit. A nikomu nevadí, že to těm dětem vlastně chybí. Nikdo mi nic nedá, dokonce mi řekli, že výživné jaksi není dávka nutně potřebná pro dítě.Tak na co vlastně řešit tabulky?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2010 8:38 | jana

Tak si myslím, že oslovení otec (matka) si zaslouží jen ten, kdo chce pro své dítě to nejlepší...... a tak, co vím, se spousta rodičů, kteří dítě nebo děti ve své péči nemají, zrovna nechová. Chtějí to nejlepší hlavně pro sebe, jejich dítě se pak často pro ně stává spíše jakousi přítěží a "strašákem" JEJICH financí (alespoň to tak z pobouření otců či matek v aktuálních článcích vypadá). Jak jinak si vysvětlit, že je pro ně děsivá představa obětovat určitou poměrně malou procentuální část jejich platu svému dítěti. Přeci kdyby rodina zůstala pohromadě, připadlo by jistě na dětské potřeby nutné i nenutné mnohem víc. A rodič, který se o děti stará, jim obětuje kromě peněz, svůj čas, svoji péči a sebe musí postavit až na to nejzadnější místo. Což dělám i já, a rozhodně si nechci stěžovat a nelituji toho, dělám to dobrovolně, protože děti miluji a neumím si představit, že bych se chovala jinak. Proto jsem zastáncem tabulek a pevných pravidel. Kdo o děti stojí, záleží mu na nich a má je rád, jistě nebude mít problém jim dát třeba i víc, než musí. A komu jsou jen finanční přítěží, tak tam musí pomoci zákon, musí chránit právo dítěte, když už bohužel jeho rodič je takový hlupák, že když si dítě pořizoval, nemyslel na to, že je to živá bytost a že je to celoživotní úděl a poslání. Určitě by zavedení spravedlivých pravidlel pomohlo!!
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2010 6:32 | jiří

Statisticky je každé čtvrté dítě u nás "kukačka" - tedy každá čtvrtá manželka u nás je ....a, stáletedy budeme platit na cizí děti....
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 3. 2010 17:25 | Pepa

Přesně!A nejlépe to protahovat do 26.let.Na co bychom šli pracovat,jsme blbí,ale budem studovat.Tím myslím ty přerušované rychlokvašky nikoli vysokoškoláky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lubomír Stoklásek

podnikatel, Agrostroj Pelhřimov

Roman Vaněk

kuchař a podnikatel

Lubomír Stoklásek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Roman Vaněk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services