Posílali byste část výplaty rodičům jako přilepšení k důchodu?

V české diskusi o penzijní reformě se objevuje i návrh, aby část sociálního pojištění placeného ze mzdy, mohli lidé přímo posílat jako přilepšení k důchodu svým rodičům. Využili byste takové možnosti? Napište, co si o tom myslíte, a přečtěte si názory ostatních.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 3. 2010 15:30, coverlet

Mám děti,vnoučata,mám ještě stále i svou maminku. Vyrůstali jsme v rodině, kde jsme ke svým prarodičům vzhlíželi s úctou a láskou a viděli jsme, jak jejich děti, jím poskytovaly péči a zahrnovaly je láskou až do posledního okamžiku. Stejně jsem se staral a starám o své rodičů i já, představa, vytrhnout je z domova a odložit do domova důchodců je nepředstavitelná, moje děti a moje vnoučátka vidí kolem sebe jen samé kladné věci ve vztahu k prarodičům a praprarodičům. Péče o naše staroušky je samozřejmě fyzicky vyčerpávající , psychicky náročná . Co všechno bychom měli ještě na naše děti navalit. ?! Náš stát živí plno zločinců, věznice máme narvané, ve světě se mluví o tom, že jsou u nás Romové diskriminovaní, jak je to možné, že se něco takového může říkat?, mám dojem, že je to naopak a asi nejsem sám. Když padl komunismus, vyčítalo se bývalé vládě, že si vozili zadky v Tatrách 603, že byla administrativa přebujelá, co se děje teď ?! Platili jsme desátky nevím za co do SSSR, no a co se dělo celá léta teď - porcování medvěda, cesty do zahraničí, penize tekly všemy směry.
Jak to sakra za toho komunismu fungovalo, když se vystavělo tolik fabrik, nejen u nás, ale i v zahranicí,
fungovalo bezplatné zdravotnictví, školství, atd.atd.atd., někdo ´řekne, obchody byly prázdné, nemohli jsme vytáhnout paty za hranice, atd. já si s odstupem času uvědomuji, tak jako tisíce jiných, že jsme se necítili tak
zle, jako teď.
Je fakt, že nás bylo hodně, kteří se o politiku nezajímali, nějaké ksč nám bylo ukradené a protože jsme žili v pohraničí , netušili jsme jaká zvěrstva se napáchala na politických vězních atp.
Nikdo z nás by nechtěl tuto dobu vrátit, většina z nás byla ráda že přišla revoluce, ale byli jsme všichni moc naivní.


Teď se páchají zase jiná zvěrstva na lidech, přicházejí o střechy nad hlavou, o práci, o iluze.

A člověk, když se podívá na tu sebranku do parlamentu, je to jeden hraboš vedle druhého, všem jde jen o vlastní koryta o nic jiného.

Bylo by to o něčem jiném pokud by měli žít a rozhodovat o státu za měsíční ne průměrnou, ale minimální mzdu, bez všech těch benefitů. Možná by pak státní pokladna nezela prázdnotou a neřešilo by se, na čem všem ještě obyčejného člověka odrbat.

Takže ať stát zachází s financemi , jako opravdu dobrý hospodář a ať se o své lidi, umí také postarat, ale ne pouze o VIP, ale i o toho nejobyčejnějšího člověka.

Zobrazit celé vlákno

+17
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 3. 2010 17:11, Šetřílek

Vážený pane důchodce coverlete, myslím, že jste vůbec nepochopil současný systém a už vůbec ne ten navrhovaný. Oba vychází z průběžných plateb zaměstnaných lidí těm, kteří nepracují -důchodcům. Dnes jsou důchodci placeni půběžně z tzv. sociálního pojištění, které tvoří několik desítek procent z hrubé mzdy a je odváděné zaměstnavatelem z každé výplaty. Pokud vezmeme jako měřítko mírně podprůměrnou mzdu (30 tis. Kč superhrubá mzda -to jsou, pro Vaši informaci náklady zaměstnavatele na pracovníka) jedná se o částku kolem 10 tis. měsíčně!! Navrhovaný adresný systém jen část těchto prostředků posílá přímo na účty rodičů, nic víc. Výše čisté mzdy zaměstnance se nijak nemění, pouze část peněz, které šly do státní kasy a tam se přerozdělovaly, posílá přímo na účty svých rodičů (pěstounů).

Zobrazit celé vlákno

-40
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 53 komentářů)

4. 3. 2010 18:11 | ramon

Proc vsichni nadavate politikum?Proc nenadavate na VOLICE?VOLIC je ten kdo politika spravou verejnych veci poveril,VOLIC je ten kdo vsechny chyby politika zaplati a VOLIC je ten kdo politika muze z jeho mista vyhodit kdyz neni spokojen.P.S. i ti co nechodi k volba a nehodi listek do urny jsou VOLICI!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 17:42 | coverlet

Neznamená, že když jsem starý člověk, že nechápu systém a že nemám tušení o tom co je to superhrubá mzuda, že nemám tušení, co z mé mzdy šlo ještě vloni na daně, a pojištění a kolik to stálo mého zaměstnavatele. Nebylo by lepší vymyslet takový systém, aby naše děti a jejich děti si hlavně vydělali na svůj vlastní život a na své vlastní důchody, nebo si myslíte, že budou všichni práci až do pozdního věku, já jsem měl štěstí, protože tu rasovinu kterou jsem dělal, v kraji, kde je nezaměstnanost, by mladý člověk s rodinou, tedy dětmi, dělat nemohl, neuživil by rodinu. Měl jsem štěstí, že zaměstnavatel byl rád, že mu tam dřeli dědci v mém věku, protože jinak by to mohl zabalit a my jsme byli rádi, že máme vůbec nějakou práci. Pochyxbuji o tom, že za pár roků bude zaměstnavatel mít náladu být obklopen starými lidmi , takže to vidím tak, že tak od 58 roků výš budou většinou všichni nezaměstnaní, na podporách tím pádem nebudou mít skoro žádné důchody. Možná, že někteří stejně staří, jako jsem já tento návrh uvítají . Dnes mi do pošty přišlo zajímavé čtení, otevřený dopis presidentovi - jen na ukázku výňatek : Závěrem chci jen znovu připomenout, že nedlužím nic. Já jsem ty obří dluhy nenadělal a naopak zvažuji žalobu na stát o náhradu těch rozkradených peněz. Páni politici, páni poslanci, vy jste našimi zaměstnanci. Jenže vy znáte lidi jen před volbami, když potřebujete jejich hlasy. Slíbíte plešatým, že jim narostou vlasy. Slíbíte těm, co mají ploché nohy, že jim zvednete klenbu, notorikovi rum za dvě kačky, prostě cokoli. Začnu věřit v obrat k lepšímu, až začnou páni politici a vlastenci jezdit ve škodovkách a ne v Audi a BMW. Až v této zemi bude přímá volba prezidenta, aby se neopakovala ta ponižující fraška, jaké jsme několikrát byli svědky, a až občan této země bude moci přijít do parlamentu a navrhnout třeba změnu zákona, podobně jako je tomu v Nizozemsku. Až budeme přidělovat občanství podle vzoru třeba Švýcarska, Holandska. Až budou Vietnamci prodávat řádně celně odbavené zboží… A co hlavně, až někdo konkrétně začne šetřit ty nekonečné „národní tunely“, viníci budou pozváni k odpovědnosti a ponesou následky svých činů úhradou „napáchaných škod“.…………… í. Občan u televize není hloupý a vidí, když si někdo plete pojem s průjmem a biomasu patrně považuje za produkt masného průmyslu. Jenže ono to tak nejde dělat dál, jinak bude vláda muset zakázat vývoz dřeva, aby zbylo na deset milionů žebráckých holí. Myslím, že když mi média dokola opakují, že jsem zadlužen a každý z nás neseme podíl na tomto dluhu, nějak se mi pění krev v žilách. Vy, páni politici, jste dělali rozhodnutí, kde se peníze vyhazovaly za prohrané arbitráže. Konsolidační banka, jako obří bezedná žumpa na peníze státu… Vaše politická rozhodnutí vedla k demilitarizaci našeho průmyslu a svět skočil po takovém tučném soustu. Náš, na tuto výrobu zařízený průmysl, šel ke dnu. Dnes kupujeme předražené Gripeny, nefunkční Pandury, armáda je moloch, který nedovede hospodařit s pořádným krajícem peněz. Už jen to, že má generální štáb a ministerstvo obrany tolik vojenských úředníků, že by se za to nemusel stydět ani Pentagon, je do nebe volající plýtvání penězi. Na tak malou zemičku jsme grandi, kteří mají neomezené prostředky. Kdybych jako občan hospodařil stejně jako vy, tak budu pro svoji rodinu zaměstnávat 50 nic nedělajících bodyguardů, 10 poradců pro dovolenou, 10 daňových poradců, 10 kadeřníků, 10 sekretářek, 10 šoférů, 10 zahradníků, budu si kupovat Ferrari, Bentleye, Porsche Cayen… Nemám na to, a proto jezdím ve Fiatu. Ale stát se chová jako neuvěřitelný boháč. Chce-li někdo v této zemi šetřit, musí začít nahoře, politiků, ministrů, poslanců a senátorů a u našich úředníky přebujelých ministerstev, tam to začíná. Neskutečně velká poslanecká základna jak dolní, tak horní komory. Máme tolik úředníků, jako kdybychom byli minimálně desetkrát větší zemí. Zbytečně opětovně vytvořené krajské úřady, které jsou svojí prací spíše kontraproduktivní. Silná byrokracie je sice základem státu, ale nesmí ten stát doslova vyčerpávat a vysávat jako pijavice. Nerad bych se tady dotknul poctivě pracujících úředníků, kteří jsou nutnou součástí fungujícího státu, ale v daleko menším počtu. Hovořím o zbytečně vytvořených úřadech. Neboť když už se na jednom pracovišti vytvoří dostatek teplých místeček, tak si útulné státní zařízení začíná žít vlastním životem. Sami sobě dokáží vytvářet práci pro práci. atd.atd. atd.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 17:11 | Šetřílek

Vážený pane důchodce coverlete, myslím, že jste vůbec nepochopil současný systém a už vůbec ne ten navrhovaný. Oba vychází z průběžných plateb zaměstnaných lidí těm, kteří nepracují -důchodcům. Dnes jsou důchodci placeni půběžně z tzv. sociálního pojištění, které tvoří několik desítek procent z hrubé mzdy a je odváděné zaměstnavatelem z každé výplaty. Pokud vezmeme jako měřítko mírně podprůměrnou mzdu (30 tis. Kč superhrubá mzda -to jsou, pro Vaši informaci náklady zaměstnavatele na pracovníka) jedná se o částku kolem 10 tis. měsíčně!! Navrhovaný adresný systém jen část těchto prostředků posílá přímo na účty rodičů, nic víc. Výše čisté mzdy zaměstnance se nijak nemění, pouze část peněz, které šly do státní kasy a tam se přerozdělovaly, posílá přímo na účty svých rodičů (pěstounů).
-40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 17:10 | michal milý

to každý sám může dělat ale nic to neřeší,že ty paraziti politici to nejsou schopni rozseknout, aby se začali lidi komerčně pojišťovat a spořit na stáří.V rámci kupování voličů přes různé dávky atd jim je to jedno,že dnešní 40 až 50 níci budou mít velmi pofidérní státní důchod o mladších nemluvě,stačí se podívat na ukrajinu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 16:52 | coverlet

K příspěvku pisatele 04.03.2010 13:34 , doufám, že jste spokojený, že Vaši rodiče si po desítkách let mohou spokojeně užívat důchodu, když museli roks na důchod střádat. Za komančů jsme makali všichni, kdo nemakal byl příživník. V té době asi ani cikáni nikomu nevadili, protože museli makat, jinak šli do kriminálu. Mám otázku, když jeden z Vašich rodičů zemře, stále budete mít menší plat, jak jeden z Vašich rodičů. Máte co dělat se svým platem teď, co kdybyste teď šel do důchodu a dostal ještě méně . Ono se marně neříká, že jedny rodiče užíví x dětí, ale x dětí neužíví jedny rodiče. Vzhledem k politické situaci a stavu pokladny našeho národa, vzhledem k nezaměstnanosti, atd.atd. jsem zásadně proti tomu, aby se přenášela povinnost příspívat rodičům na důchody, na děti, vždyť do budoucna nebudou mít ani sami pro sebe. Klaus říkal po revoluci, musíme vydržtet sedm roků si utahovat opasek, fajn, asi se mu to podařilo, přežil to a s ním řada dalších vyžírků, my obyčejní lidé, už začínáme začínáme už sedm roků po třetí. Už by se také měli naši vyvolení předvádět před světem, jak vysoké máme průměrné platy , jak vysoké máme průměrné důchody. To se to průměruje, když se tam načítají milionové platy , vyvolených. Jo a aby nedošlo k mýlce, píše Vám to starobní důchodce, který makal od doby vyučení až do svých 67 roků., tedy skoro 49 roků a jsme rádi, že máme dva důchody a do průměru nám chybí několik tisíc. Bydlet musíme, platit náklady na bydlení musíme, atd.atd. atd.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 16:41 | božemůj

já jsem si vzala dítě z dětskýho domova ,a nakonec to dítě nemá práci ,já jsem v důchodu a musím živit i to dítě ,protože nezvládá tuto hektickou dobu!A nikde si práci nesežene!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 16:28

Pokud žena (rodina) nemůže mít děti, může si je osvojit, je velký výběr - přes 7000 dětí v dětských domovech. Pokud nechce i to, bude mít více času na práci a tím volných prostředků na spoření do důchodu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 15:59 | Maja

Absolutní kravina...co když žena nemůže děti mít? Bude tedy za to"bita"? Souhlasím s názorem,že slušně vychované děti se o rodiče postarají i bez výmyslů naši vlády...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 15:59 | Pavel

Ano, Vy (a Anna a jeden anonym) jste vyhmátli podstatu věci. Myslím, že jedině tato cesta v důchodové reformě má šanci zachovat národy Západu při životě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 15:19 | Šetřílek

Nerozumím Vám, vždyť by nic navíc neplatili, jen by se část dnes odváděného tzv. sociálního pojištění neplatila důchodcům přes stát, ale přímo na účty rodičů... Jsem jednoznačně pro a 2% je hooodně málo, snad jen jako skromný začátek. Postupně by se mohlo klidně jednat o 30%-50% veškerých sociálních odvodů zaměstnance přímo na účty svých rodičů v důchodu. Taková reforma je nejen spravedlivá, ale i podporuje porodnost, výchovu a vzdělání dětí a vlastně i celkově instituci rodiny a její sociální význam.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 14:48

Nesouhlasím! Děti po studiích marně hledají práci, bydlení + zařizování bytu je na léta zadluží, svoje děti mají kolem třicítky, tudíž jsou maminky na mateřské dovolené. Z jednoho platu živit rodinu, splácet hypotéku, šetřit si na svůj důchod a přilepšovat oboum rodičům můžou ty, co sedí ve vládě, ale ne obyčejný člověk !!!!!!!!!!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 14:38 | Nox

Problem je v tom, ze tento vypocet je pouze teoreticky, ve realu je vetsina penez ukradena inflaci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 13:46

Tak jednoduché to není, skoro 40% z odvodu jde na solidaritu se sirotky a invalidy. Nevím co vše dalšího se z toho ještě platí, ale nelze jednoduše spočítat kolik odvedu a kolik dostanu. Dokud je stávající průběžný systém v deficitu a bez rezerv nelze už z něj nic dalšího brát. Dnes jsi zdravý a zítra můžeš být invalidou na vozíku a nebo můžeš mít právě i několik dětí, ale když zemřeš mlád, bude se muset stát o ně postarat až do doby, než se budou schopni živit sami. Teď to vidíš sám na postižených, tu se stát rozhodl, že je od Nového roku asi nechá pomřít, protože nikdy nepracovali dostanou existenční minimum 2020 Kč a to jim nestačí ani na pohřeb. Je to nehumánní a nelidské ? No podle názorů většiny tady asi ne. Přece kdo nepracuje, tak jej druzí nebudou živit ?, a nebo ano ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2010 13:34 | Rejpal

Je to nesmysl. Nikdo přece nebrání dětem aby podporovali rodiče a naopak. Jde tu o další snahu vyvést z průběžného systému co nejvíce prostředků a urychlit jeho kolaps. Zatím je to spíš obráceně a rodiče ze svých důchodů podporuji své dospělé děti, kterých je v oblastech se 16% nezaměstnaností víc než dost. Stát, která není schopen za hladovou minimální mzdu zajistit práci pro všechny práceschopné nemá právo vymýšlet další skopičiny.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 13:34

Mý rodiče mají důchod věší nežli já plat u prestižní firmy. Pokud já v důchodu na tom budu jako oni pak nevidím důvod aby mě kdokoliv přispíval. Jesliže však budu mít z mé dosavadní minimální mzdy jen 50%, tak nebudu mít možnost si koupit základní potraviny. Ale chtít po dětech ať mě přispívají na živobytí, pro mě je velmi ponižující. Vyspělost země poznáme podle toho jak je schopna se postarat o bezmocné, tj. o ty nejmenší a nejstarší. Obrázek, jaká se skutečná vyspělost naší země si tak snadno uděláme každý sám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 13:34

Mý rodiče mají důchod věší nežli já plat u prestižní firmy. Pokud já v důchodu na tom budu jako oni pak nevidím důvod aby mě kdokoliv přispíval. Jesliže však budu mít z mé dosavadní minimální mzdy jen 50%, tak nebudu mít možnost si koupit základní potraviny. Ale chtít po dětech ať mě přispívají na živobytí, pro mě je velmi ponižující. Vyspělost země poznáme podle toho jak je schopna se postarat o bezmocné, tj. o ty nejmenší a nejstarší. Obrázek, jaká se skutečná vyspělost naší země si tak snadno uděláme každý sám.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 13:27 | vta

Ano, to v každém případě. Což neznamená, že chci paralelně dotovat nefunkční "průtokový" důchodový systém.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 10:50 | Hanka

Pokud je ta otázka postavena tak: Zda posílat do sociálního systému méně peněz a tyto dávat vlastním rodičům? Tak určitě ano. Ale to procento by mělo být vyšší. Proč se spoléhat na redistribuci peněz přes státní rozpočet, když můžeme posílat část peněz rodičům přímo? To by byl dobrý nápad. Výhodou tohoto systému také je, že více peněz budou rodičům posílat děti, které poctivě pracují a mají třeba lepší vzdělání. Tudíž rodiče, kteří mají 10 dětí a všechny jsou střídavě v kriminálu a na sociálních dávkách, nedostanou nic. Víte, kterou sociální skupinu tím myslím ? ...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 10:12 | Jiří Bakkal

Já bych dával, proč ne. Celý život živili oni mě a jak královsky jsem se měl, tak teď bych jim to měl oplatit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2010 9:21 | Stepan

Nejspise stat se nikdy nenauci hospodarit s penezma tak, aby i 'Vlk se nazral i koza zustala cela.' At' duchodovy system funguje tak ci jinak, pokud dite ma chut' a prostredky, pak rodicum pomuze. A nebylo by na skodu, kdyby stat sel tomu vstric a umoznil alespon' danove ulevy...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Šmejkal

podnikatel, Unimex Group

Petr Čech

fotbalová legenda a investor

Jaromír Šmejkal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Petr Čech
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services