Odboráři budou kvůli benefitům stávkovat a vy se tak nedostanete do práce. Co vy na to?

Pondělní stávka v dopravě zkomplikuje život statisícům Čechů. Lidé se nedostanou do práce. Odborářům jde o benefity. Jestli vyhrají, občany to bude stát 500 milionů korun. O další miliony připraví stávka firmy, kvůli tomu, že se jejich zaměstnanci nedostanou včas do práce. Je to férové, má takováto cena za stávku smysl? NAPIŠTE SVŮJ NÁZOR A PŘEČTĚTE SI MÍNĚNÍ OSTATNÍCH ČTENÁŘŮ.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 2. 2010 14:20, TVK

Celá stávka je pouze sebestředná demostrace síly odborů, kterým nejde o nic jiného než o vlastní zviditelnění. Jednáse firmy poskytující veřejné služby a placené mj. z velké části ze státního rozpočtu. I když veřejnou dopravu využíváme zcela výjimečně, klidně je podpořím, pokud bude cílem zlepšení težkých pracovních podmínek příslušných zaměstnanců nebo zlepšení služeb pro nás zákazníky, zlepšení hospodaření apod. Ale tohle? Stávkovat pro pár stokorun za zdanění nadstandardních forem odměňování?

Jen zcela na okraj, někde v ekonomickém tisku jsem nedávno četl článek o ČD, kde bylo zmíněno, že momentálně existuje 200.000 (!) režijních jízdenek, ale počet zaměstnanců drah je někde na třetině nebo čtvrtině. Vysvětlí mi někdo, když u pominu ty zaměstanance, kde k tomu taky důvod moc nevidím, proč z veřejných peněz platíme přepravu zdarma lidem, kteří nemají s dráhou nic společného?

+38
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 2. 2010 20:17, Merito

Odborářům držím palce, myslím že v ulicích už jsme měli být dávno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 46 komentářů)

1. 3. 2010 8:43 | Petr T.

Rád bych věděl, kdo ze zaměstnanců má tak vysoké nedaněné zaměstnanecké výhody jako dopraváci. Pokud se jedná o stravenky, tak se v těchto případech jedná o několik set nezdaněných korun měsíčně, Ale když někdo má pro sebe a rodinu ohromné slevy na veřejnou dopravu, kterou využívá, tak se jedná o tisíce korun měsíčně a to je velký rozdíl. Stávkou si dopraváci koledují o nesnášenlivost od ostatních zaměsnanců a ne o jakoukoliv podporu nebo toleranci. Podobně by měla být zdaněná i poslanecká rekreace ve vlastních rekreačních střediscích a jejich stravovací zařízení, které platíme taky ze svých daní a jsou několikanásobně levnější než srovnatelná stravovací a ubytovací zařízení v tuzemsku.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 3. 2010 1:12 | Danndys

Nesouhlasím se stávkou. Zaměstnavatel mi sdělil, že pokud nenastoupím ten den do práce, vyvodí z toho důsledky. Proč si odboráři berou za rukojmí normální lidi?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 2. 2010 19:03 | Ladislav

Hano G. Vy si nevidíte na špičku nosu.Pokud jsou tady lidé jako Vy, nedivím se, že Česká republika je ve stavu v jakém je. Žil jsem dlouhá léta ve Francii. Platil jsem si Odbory CGT a žádný zaměstnavatel si nemohl dovolit to, co v ČR. Pokud říkáte, že u nás je demokracie a kapitalismus, zajeďte se podívat na západ. To, co je zde, je jakýsi paskvil demokracie a kapitalismu, který nemá na světě obdoby. Pozdravy k lepším zítřkům.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 2. 2010 17:40 | lx

Normální člověk nepochopí proč odbory chtějí stávkovat kvůli benefitům ,když tyto nemají být odebrány ale pouze zdaněny jako každý jiný příjem.Může tady někdo odpovědět?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2010 22:35 | Dr. Troškrt

Stávku bych dokázal tolerovat v případě sporu fabrikanta XY se zaměstnanci jeho firmy. Zatahovat do svého sporu nezúčastněné jako rukojmí, mi přijde sprosté a nemám pro to žádné pochopení!
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2010 12:33 | Bodlák

To, že odboráři budou stávkovat je v civilizaci normální.Nenormální je to v Číně, Koreích,na Kubě i jinde.Pokud odboráři vČR stávkují,je situace zlá,ukazuje totiž na zneužívání moci těmi, kteří by měli řídit společný prospěch pro poctivě pracující a v neprospěch vyžírků.U nás to nefunguje a odboráři měli stávkovat dřív,ale bránit se musí ,i když oožděně,jinak by si panstvo myslelo,že může cokoliv.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2010 11:32 | OSVČ

Co tady někteří do té stávky patláte vládu a nakonec i poslance? Tito jsou produktem stran, které jsme si zvolili. Jsme národ závistivců, kteří většinou chtějí za málo práce hodně muziky. Bylo to vidět v zimě. Armáda nezaměstnanejch přece nebude uklízet zadarmo (berou podporu) sníh. A zdarmo to nebylo, jen málo placené. Rudý kůže odborářský, hlavně ze železnice vědí o co bojují. Již za bolševika jsem častěji jezdil delší trasu vlakem. Připadal jsem si jako blbec s jízdenkou, když téměř všichni okolo vytahovali jakési paušální náhrady a jezdili buď zadara nebo za směšnou cenu. Kromě toho fasovali uhlí a buch ví co ještě. Nic proti odměnám, ale je právě ta železnice důkazem toho, že se VSICHNI na ní pracující přetrhnou? Stávkování lidem jako jsem já, koplikuje mojí obživu! Já žádný benefity neberu, pracuju jak je nutné a trpně snáším dopady blbejch , složitejch, nesmyslnej zákonů, aby často povaleči na úřadech mohli brát větší odměny, než většina z nás. Člověk přijde ráno do úřádu a oni kafíčkujou a ZAHRIVAJI POCITACE!!!! aby jim dobře pracovaly. DES!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2010 11:27 | Libri

Geniální logika diktatury proletariátu: firma prodělává? zdražují nebo berou nám benefity? musíme stávkovat! přece je to tak nespravedlivé, všichni to musí přece pochopit a být s námi solidární...tak tak potřebujeme SOLIDORITI :) A co já? prodávám ve zlatnictví, firma prosperuje ale já žádné režijky nedostávám. taky chci jednou ročně zlatý řetízek. a taky pro manželku a pro děti. manželka zase pracuje v prodejně se sportovním oblečením. taky chci aby dostala každý rok značkovou teplákovku, a další pro mě a ještě pro děti.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2010 22:29 | Jana Krausová

Vážená paní Hano G., asi nevíte, že odbory fungují v celé západní Evropě, je to jediný legitimní způsob pracujících proti vykořisťování mocenskými orgány. Takže než začnete kritizovat, laskavě si něco přečtěte o demokracii.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2010 19:11 | MoB

Naprosto přesné. Není co dodat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2010 15:30 | Marek

Máme co jsme chtěli. Když jsme odborářské bossy zvolili do parlamentu a poslali jsme je i do Bruselu co jsme čekali? Já pracuji tak, že znám podmínky a akceptuji je a tak pracuji, nebo je neakceptuji a tak jdu pracovat jinam. Podotýkám, že jsem zdraví jedinec, něco znám a umím a pracuji. To samé platí i pro mé zaměstnavatele. Buď mou práci potřebují a akceptují podmínky a nebo nepotřebují mou práci, neakceptují mé podmínky a řeknou nepotřebujeme tě. Tak pracuji a ze svých daní platím obrovské peníze za to, aby mě stát zabezpečil to, co si jednotlivec nemůže zabezpečit sám, (fungování státu, zdravotnictví, policie, soudy, doprava atd.) Pracovníci státu co mají pro mne, za mé obrovské daně, pracovat, pracují neefektivně, špatně, draze, chtějí po mě další peníze a mnohdy mě ještě šikanují a dělají ze mě blbce. Nyní ještě křičí, že mají málo a chtějí po mě další peníze. Dávám jim jednu radu. Nedělejte tak špatně placenou práci, nedřete se za ty moje peníze. Odejděte například do soukromého sektoru a tam ukažte jak se pracuje. Nebo jděte na pracák a neprodávejte tak lacino svou náročnou, těžkou a zodpovědnou, úmornou Vaši práci. Pro mě je lepší dokonce úředník na pracáku za 10 000,-Kč než v úřadě za 35 000,- Kč. Tam mě aspoň nebude překážet, vymýšlet byrokratické zhovadilosti, dojit mě o peníze, šikanovat mě a ze zdělovacích prostředků na mě pořvávat, že má málo. A odbory? Ty ty zhovadilosti ještě zastřešují. Adónáj, kam jsme se to dostali!.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2010 13:35 | jan

Jen ať pořádně té poslanecké a vládní verbeži zatopí a bez pardonu ale všichni tak jako se to dělá na západě a né jedni JÓ, druzí NÉ, třetí NEVĚDÍ !! Pokud to takhle míní praktikovat, tak nikdy ničeho nedosáhnou !!! Ta panská politická sebranka už si musí jednou uvědomit, že s lidma si nemůžou pohrávat jak s šachovýma figurama a už je čas vyšší než nejvyšší je odsud vymlátit nebo je státní bankrot nevyhnutelný a pak všem poctivým zbydou jen oči pro pláč a ONI (kteří prý ale nejsou jako ONI) zmizí s nakradeným majetkem beztrestně v daňových rájí, kde už nyní mají své předvoje (Kožený, Krejčíř, Pitr. Roušal a mnozí další !!!!!§§§§§§
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2010 13:31 | Hana G.

Přesně tak souhlasím, v dnešní době jsou obory přežité, zrušit je a všechny pozavírat :-D. Jejich tučně placené vedení, aby měly hloupé dušičky pocit, že za ně bojují, si vymýšlejí nový a nový útlak a diskriminaci a a organizují nesmyslné stávky.Nechápou, že za úbytek pracovních míst si můžou hodně sami, právě svými stávkami za vyšší platy a lepčí benefity.Ať radšii místo stávkování drží protestní hladovky :-)
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 2. 2010 13:03 | Viktor Matys

Hezká připomínka výročí Vítězného Února 1948. :o) Asi se to styděli vyhlásit otevřeně. Ale souzi to - mrk, mrk - přece pochopí! :o))
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 2. 2010 12:25 | Vera

Každému chce vzít stát všechno, ale kdo zavinil tuto situaci??? Je to skandální, být mladší tak už bych v tom binci dávno nežila.Jsem ale důchodce tak musím jen přihlížet jak se vládní činitelé činí ,aby se měli ONI dobře. Vera
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2010 22:08 | Ondra

Tak lidé by měli také jít stavkovat. Aby věděli kdo je živí. A není to tak??????????
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2010 21:16 | Roman

Co já na to? Že posledních pár let poslouchat v televizi odborové předáky a poslouchat jejich neustálé vyhrožování stávkami kvůli jakékoliv ptákovině mi připadá, že odbory jsou přežité. Byly užitečné v době, kdy byl kapitalismus v rozvoji a chránil zaměstnance, protože neexistovaly odpovídající zákony. Doba se posunula, zaměstnanci mají v zákonech větší oporu než zaměstnavatelé, takže hlavní důvod existence odborů odpadnul. Odbory ale žijí dál svým životem a snaží se ukázat, že k něčemu jsou. Bohužel se vždycky angažují v něčem hodně pochybném. Jako i v současných benefitech. Stávka se mě nijak nedotkne, do práce chodím pěšky, protože ji mám nějakou půlhodinku chůze od bytu a kdybych ji měl dál, tak bych stejně jezdil autem. Tato stávka mi vadí spíš z principu.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2010 20:36 | Vladimír

V dnešní době, kdy se po občanech žádá,aby se uskrovnili,např:důchodcům nebyly valorizovány důchody a nevím o žádném,který by chtěl stávkovat,je toto hyenismus.Vlaky jsou špinavé,je to stejné jak před 30-ti lety.Podnikatelé a občané postižení případnou stávkou,by je měli žalovat o náhradu škody.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2010 20:17 | KYSOŇ

V podstatě nejde o nějaké benefity ,tady se to zvrhlo v něco jiného,nejvyšší odboráři,kteří jsou pro většinu pracujících naprosto zbyteční ( každý zaměstnavatel musí velice dobře vědět,jak odměnit své zaměstnance aby prosperoval ) ,musí projevit nějak svou potřebnost.Jako podnikatelé ( živnostníci ) by se neuživili,eventuálně by nedosáhli takového blahobytu z nicnedělání jako v současnosti. Proto musí občas zorganizovat nějakou ,naprosto zbytečnou stávku jako nyní. V tomto je podporují komunisté,kteří vsadili na kartu čím hůř pro lidi,tím lépe pro ně - můžou potom hlásat ,že za socialismu by se toto nestalo a doufat,že opět oblbnou národ a dostanou se vk moci.Národ se,bohužel, rozdělil na modré a oranžové ( ty ostatní pidistrany nic nedokážou ),místo aby se spojil a vyhnal ty parchanty ,kteří si z tohoto státu udělali dojnou krávu !!!
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2010 20:17 | Merito

Odborářům držím palce, myslím že v ulicích už jsme měli být dávno
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 394 071 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2021

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Doporučujeme

Jděte se bodnout, stejně vás přinutí. Tlaky na neočkované sílí

Jděte se bodnout, stejně vás přinutí. Tlaky na neočkované sílí

Svoboda bez limitu, bez omezení, není svoboda, nýbrž libovůle. Mantra „Já na prvním místě“...více

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Zpočátku nezáživně působící historická studie přináší fascinující vhled do působení polských...více

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Většina z nás má občas mokro v kalhotkách, ale nikdo o tom nemluví

Trvalo to dlouho, než jsme došli do fáze, kdy umíme otevřeně mluvit o tom „tam dole“....více

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová...

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová v Hlasu Heroine

Novinářka a moderátorka České televize Linda Bartošová se rozhodla, že už nebude přecházet...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Pavel Tykač

podnikatel, Czech Coal

Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
49,30 %

z 71 duelů
×
Pavel Tykač
ÚSPĚŠNOST
49,41 %

z 85 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.