Šest chyb, kterých se lidé dopouštějí v životním pojištění

Zájem o životní pojištění rok od roku roste, dle aktuálního průzkumu České asociace pojišťoven má životní pojistku již polovina dospělé české populace. Přesto dělají řadu chyb. I kvůli špatným radám prodejců pojištění.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 2. 2010 16:14, balu

Hm, tohle jsou spíše chyby, kterých se dopouštějí pojišťováci, nikoli klienti.

+13
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 2. 2010 11:56, Martin

FLEXI za natržení svalů a šlach samozřejmě plní !! podívejte se znovu do tabulky denního odškodného za úraz.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

17. 2. 2019 12:22 | Petr

Tohle jsem řešil cca loni před vánocemi. Řekl jsem si, že si prostě vyberu nějakou pojišťovnu, a tam si sjednám pojištění. Teď jsem rád, že jsem do toho nešel tak po hlavě. Naštěstí jsem narazil na tento článek: https://www.financni-navigator.cz/porovnani-vyluk-zivotni-pojisteni/ a nechal si poradit. Teď jsem rád. Udělal bych takovou chybu, že bych si to snad nikdy v životě neodpustil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2017 15:23 | Dušan

Měl jsem bolesti, ale žádný lékař mi nic neobjevil.Citil jsem nemoc a tak jsem byl na pojišťovně, aby mi zřídili pojištění v případě nemoci. Na pobyt v nemocnici i na dobu nemoci. Vse zpocitala a rekla částku. Zacal jsem platit a nahle jednoho lékaře napadlo udělat větší krevní testy a už to bylo. Neřešitelný nádor. Podal jsem žádost na plnění a za přepážkou mi řekli, že k plnění mi chybelo platit o 200kc víc. Na pojistece jsem zaplatil 20000kc a pei ukončení jsem dostal 4300kč. Na úraz se nevztahovala, jen na nemoc. K čemu tedy byla pojistka sepsána??? Přeji dobrého poradce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2017 8:01 | sveca12

To jsou chyby schválně pojištovatelem udělaný .Jenom dobrý pojištovatel řekne jak to správně má být proto tam je .
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2015 16:46 | Any

Pokud jste využívala daňových výhod a smlouvu zrušíte, pak musíte finančnímu úřadu dodanit až 10 let zpětně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 6. 2010 1:02 | bradlovv

Dobrý den, nedávno jsem četla že když dojde k předčasnému ukonččení životního pojištění, u kterého se snižovala daň z přijmu, bude se muset vrátit Dańové úlevy zpět.
Je to pravda, kdo to bude vymáhat?
Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2010 11:56 | Martin

FLEXI za natržení svalů a šlach samozřejmě plní !! podívejte se znovu do tabulky denního odškodného za úraz.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2010 19:46 | Filip

Citace / 08.02.2010 16:58

Tak vyjmenujte konkrétní produkty rizikového pojištění. Já tu nahodím třeba Rubikon od Kooperativy a věřte tomu, že Flexi s rezervotvornou částí (ve výší desetikorun, jak to mám já) je daleko, daleko lepší. Třeba jen kvůli zproštění od placení a možnosti připojistit partnera a děcka. Pokud neuvedete konkrétní produkty rizikového pojištění, které mohou stoprocentně nahradit životky s minimalizovanými rezervotvornými částkami, a to se vším všudy, tak Vás mám jen za plácala.

V Porovnání s Českou Pojišťovnou:
Málo lidí ale zase ví, že FLEXI sjednává často ŽIVOTNI SMRT na 10000,- Kč, což je taková o něco lepší úrazovka,
za další plní úrazy na BOLESTNÉM V PRUMĚRU O 7 DNÍ MÉNĚ než ČP (v případě denní dávky na 1000,- Kč se jedná o 7000,- kč)
a to už vůbec nemluvím o tom, že Flexi NEPLNÍ!!!!!!!!! natažení, natržení, přetržení šlach, svalů apod.
Tady jsem vám vypsal věci proč bych si Flexi neudělal, nehledě na to že moje kamarády po 2-3 urazech (dostali tak 50000,- na bolestným) vypověděli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2010 19:34 | Jarek Domin

Souhlasím
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2010 19:32 | Jarek Domin

Když si mladí lidé dnes pujčují na bydlení tak by se měli o sebe postarat kdyby se stala nějaká nejhorší událost !
Nedovedu si představit, že bych nechal svoji přítelkyni s MILIÓNOVÝM DLUHEM.
Teď se mi stal úraz a já dostal z něj 28000,- kč, nemyslím si že se to také vyplácí pojišťovně
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2010 16:46 | Jirka

Zdravím. Výborný článek, ale lidem, kteří se pojištěním nezabývají, asi trochu mate pojmy. Trošku je to vidět i v diskuzi pod článkem - někdo píše "o voze" a někdo "o koze" V článku se pořád hovoří o "životním pojištění". Pod pojmem "životní pojištění" si lidé většinou představují pojištění typu "když zemřu tak rodina dostane peníze a když nezemřu tak si výhodně naspořím" - a nic dalšího. Když už tak se měl v článku spíše používat výraz "životní pojistka" - a ta pak může obsahovat jak životní tak i další typy POJIŠTĚNÍ (invalidita, úraz, nemoc atd.). A nebo nejlépe přímo psát o "životním a úrazovém pojištění" či o pojištění všeobecně. Pod tímto pojmem si člověk spíše představí komplexní pojistku se vším všudy. Takže článek měl být spíše nazván "6 CHYB, KTERÝCH SE LIDÉ DOPOUŠTĚJÍ V ŽIVOTNÍM A ÚRAZOVÉM POPJIŠTĚNÍ". A hned by to bylo jasnější.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2010 18:28 | balu

Nějak jste zmlkl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2010 13:43 | benzin

Mate pravdu spletl sem si to. Nicmene neni nahodou Rubikon "rezervotvorne" pojisteni, i kdyz tam pisou rizikove, tak ta diskuse tady je o ciste rizikovych bez rezervotvorne slozky (aspon tak sem to pochopil).
Protoze kdyz se tady divam na dusledky neplaceni pojistneho pisou tu ze v pripade ze se jedna o rezervotvorne tak muze rezerva zaniknout (resp. sou jeste dalsi dve moznosti souvisejici s vysi rezervy). Nevim jestli lze Rubikon sjednat i bez rezervotvorne castky. Pokud ano tak by se mohlo jedna o ciste rizikove pojisteni, ale pak proste kdyz prestanete platit, tak ste prestal platit a konec, to je vse. Coz je mimochodem zpravne chovani. Stala se pojistna udalost, sem trvale invalidni, dostanu pojistne plneni a smlouva konci.
Btw. vyluky z pojisteni sou dost hutne. Napr. vsechny kyli, nadory bercove vredy ..., vyhrez plotenky, epilepticke zachvaty, kolabsy, krece, ujmy na zdrav vznikle vlivem dusevni porchy (neni uvedeno ci dusevni poruchy), ani urazy spojene s tehotenstvim. Infekcni nemoci, Pravoni urazy, nemoci z povolani (takze pad z leseni vam nikdo kryt nebude). Nasledky diagnosticke lecby. Zhorseni nebo projeveni nemoci v dusledku urazu (srazi vas auto a na JIPce zemrete v dusledku zapalu plic, ktery tam dostanete a to pojistovna nekryje). atd.
Jeste byva v samostatnem odstavci vyluka na urzy ktere si pojistenec zpusobil svym zavinenim v dusledku ze vykonaval praci pro na kterou nema kvalifikaci (pad ze stafli pri malovani pokoje atd.), nebo kdyz neuposlechl narizeni a zakonu (rychla jizda v automobilu, nedani prednosti v jizde, prechazeni cesty mimo vyznacene prechody atd.).
Proste ty uplne nejcastejsi duvody invalidity a smrti bezne pojistky vubec nekryji. A je uplne jedno jestli se to menuje Flexi, Plexi a nebo Kexi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 2. 2010 1:29 | balu

A jaké konkrétní máte na mysli? Nejsem pojišťovák, abych vám tady vysypal charakteristiky rizikovek od různých pojišťoven. Zproštění placení od pojistného, tnú, denní odškodné, závažné onemocnění a další má v nabídce spousta pojišťoven, namátkou třeba Aegon Premium, Move a taky kupodivu Rubikon od Kooperativy. P.S. Můžeme pokračovat v debatě dnes odpoledne, apropos nejste bouchač od Kooperativy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2010 21:20

Dobrý den, omlouvám se, že vstupuji do debaty ale jen k tomu pojištění Rubikon od Kooperativy, to asi Vy jste nečetl podmínky, nevím kde jste vzal, že se dá sjednat na dobu jen jednoho roku. Nejspíš jste si to spetl s větou: Minimální pojistná doba je 1 rok. Jinak pojištění se sjednává až do věku 75let klienta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2010 17:40 | benzin

Ze ste to pojisteni vubec necetl? Pojisteni Rubikon lze sjednat jenom na dobu jednoho roku Tak proc vubec uvazovat o nejakem zprosteni od placeni pri trvale invalidite?
Vyhodnost produktu podle toho ze je mozne pripojistit nekoho dalsiho? A proc pro toho dalsiho neni dobre mit vlastni pojisteni?
Btw. nemate nekde tabulku kde je uakazano jake procento poskozeni trvalym urazem odpovida jakemu zraneni? Protoze tyhle tabulky, cena za pojisteni, vyse pojisne castky a "vyluky" jsou tim podstatnym u pojisteni. A to se porovnava dost tezko (tedy alespon ty vyluky).
P.S.: Trvala invalidita je zpusobana v 1 z deseti pripadu urazem, zbytek je zpusoben nemoci. A nejcasteji za to muze mrtvice, cukrovka a srdecni nemoci. Coz sou vsechno nemoci na ktere se skoro pojistit neda. Tak preji hodne jistot, pri vasem urazovem pojisteni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2010 16:58

Tak vyjmenujte konkrétní produkty rizikového pojištění. Já tu nahodím třeba Rubikon od Kooperativy a věřte tomu, že Flexi s rezervotvornou částí (ve výší desetikorun, jak to mám já) je daleko, daleko lepší. Třeba jen kvůli zproštění od placení a možnosti připojistit partnera a děcka. Pokud neuvedete konkrétní produkty rizikového pojištění, které mohou stoprocentně nahradit životky s minimalizovanými rezervotvornými částkami, a to se vším všudy, tak Vás mám jen za plácala.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2010 16:18 | balu

Pod pojmem rizikové pojištění si představuji nerezotvorné pojištění, k tomu není problém připojistit cokoliv. Jen je za to malá provize, tak ji pojišťováci nenabízejí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2010 16:14 | balu

Hm, tohle jsou spíše chyby, kterých se dopouštějí pojišťováci, nikoli klienti.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2010 12:37

Kravina. Mám 2 žp, obě s minimální rezervotvornou částkou, platím si rizika jako invalidita, vážné nemoci, úraz atd., navíc mají obě smlouvy zproštění od placení a lze na nich pojistit zbytek rodiny. Za dominantní, rizika kryjící část mám stejnou provizi jako za tu spořící. Váš přístup je ten klasický, tj. "to se mi přece nemůže stát", a proto je podle Vás pojištění blbost. Pro mě je blbost zase lyžování, vyšívání, adrenalinové sporty, tvorba webových stránek, víno atd., protože mě tyto věci nezajímají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2010 12:19 | jiri

Zivotni pojisteni je hlavne vyhodne pro pojistovny. Pojistit by se mel leda ten, ktery je zivitel rodiny. Doporucuji precist si co o ZP pise prof. Josef Jilek v knize Akcie a akciove trhy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 239 891 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2020

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Články na Heroine.cz

„Chceme vidět svět ve všech barvách,“ říkají vydavatelé knižních reportáží Absyntu

„Chceme vidět svět ve všech barvách,“ říkají vydavatelé knižních reportáží Absyntu

Vracím se dnes večer z Angoly, která právě jen těsně ubránila život svého prezidenta i...více

Udělají vás psychedelika lepším rodičem? Mikrodávkují matky i manažeři

Udělají vás psychedelika lepším rodičem? Mikrodávkují matky i manažeři

Britské mámy sahají po překvapivém prostředku, jak si ulevit. Je mikrodávkování psychedelik...více

Vít Samek Na vlastní otvor 2. Vyšetření karpálního tunelu

Vít Samek Na vlastní otvor 2. Vyšetření karpálního tunelu

Dneska se podíváme na otravnou diagnózu, kterou si mohou uhnat jak kancelářské krysy,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Senta Čermáková

manažerka

Zdeněk Pohlreich

restauratér a podnikatel

Senta Čermáková
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů
×
Zdeněk Pohlreich
ÚSPĚŠNOST
40,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.