Za zelenou energii zaplatí všichni třikrát víc než letos. Co vy na to?

Silová elektřina na příští rok zlevní. Účet domácnostem, ale klesne málo. Jedním z důvodů jsou rostoucí dotace energie z obnovitelných zdrojů, které hradí každý odběratel elektřiny. Podporujete výrobu zelené energie rádi? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 11. 2009 9:07, MoB

Zásadně s tím nesouhlasím. Jednu ekologickou energii už máme, jadernou. Tu jsem ochoten podpořit. Ale ne větrníky ani solární panely - to bude vždycky naprosto podružný zdroj energie: nepředvídatelný, neregulovatelný, pokrývající velmi malou část spotřeby, navíc velmi nepříznivě ovlivňující přenosové soustavy.

Typická státní dotace: nesmyslná a drahá. Zrušit a bude to.

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 11. 2009 20:55, Jauda

Bez investic do obnovitelných zdrojů nebudou ani peníze na jejich výzkum a následné zefektivnění, asi to bohužel musíme brát jako investici pro naše potomky.

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

24. 1. 2010 14:37 | Jirka

stát udělal obrovskou chybu ve stanovení doby trvání ceny za výkup i nehorázně vysoce přemrštěnou cenu za vykoupenou KW a tak nahrál velmi vysoké zisky společnostem, které se této příležitosti chopili prakticky bez rizika ztrátové investice
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2009 21:50 | Ptáček

reaguji na příspěvek HonzyH, že on zelenou energii nepodporuje, je to omyl podporujeme ji všichni tímže platíme stále větší ceny za elektřinu, neboť z nich se dotuje právě ona zelená a je smutné pozorovat jak rostou na polích na severu Čech solární elektrárny, které tam ještě navíc budují především němci, protože u nich doma se jimto nevyplatí, tam jsou totiž dotace o polovinu nižší než u nás......
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2009 1:48 | HonzaH

Já ji nepodporuju, ale připouštím, že mé daně jsou pro tento účel zneužívány.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2009 17:54 | zdenda

to máme za to že někteří volili blbé zelené a debila paroubka
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2009 8:31 | comment

Citace / 13.11.2009 00:08

Myslíte, že si dělám prdel?
Ano, to si tedy myslím. Ale je to vcelku vtipná nadsázka, pobavilo mne to. Nicméně máte pravdu v tom, že něco podobného (i když doufám ne takto extrémního) je díky naší legislativě bohužel možné.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2009 0:10 | Dr. Troškrt

Doufám, že při volbách toto a Kocába, voliči Zeleným "spočítají".
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2009 0:08

Mám pole, kde jsem nechal postavit fotovoltaickou elektárnu. Prd vyrobí, ale to je mi jedno. Jak by taky mohla na naší zeměpisné šířce. Původně jsem myslel, že budu elektřinu kupovat a vydávat ji za svou vlastní, kterou prodám 5x dráž. Pak jsem ale přišel na to, že nikdo nepřijde na to, že ta elektrárna nefunguje. Stačí makety panelů a domluvit se s vhodnými lidmi, aby vydávali svou elektřinu za mou a zajistili mi dotace. Upozorňuju, že vše je legální. Nerejpejte tady do toho, nebo si vás najdu !!! Myslíte, že si dělám prdel?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2009 20:55 | Jauda

Bez investic do obnovitelných zdrojů nebudou ani peníze na jejich výzkum a následné zefektivnění, asi to bohužel musíme brát jako investici pro naše potomky.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2009 15:26 | Roman

Pokud něco veřejně podporujete tak si nejdříve získejte podrobné fakta. Co je na fotovoltanice tak ekologického, když při výrobě fotovoltanických panelů se spotřebuje více energie než potom tento fotovoltanický panel za celou svou životnost v našich podmínkách vyrobí?! Je to asi podobný podvod na lidi jako s úspornými žárovkami, které jsou mnohem energeticky náročnější na výrobu, při likvidaci se musíte vypořádat s množstvím karcinogenních prvků a ještě mají horší viditelné spektrum, které negativně psychicky působí na každého jedince. A to už vůbec nemluvím o tom, že většinou svítíme v našich podmínkách v zimě, takže je nám ve výsledku jedno, zda část tepelné energie vyrobí žárovka nebo radiátor. Jediné na co jsou fotovoltanické panely, úsporné žárovky, větrníky a bionafta v našich podmínkách dobré je to, že lobisti a poslanci za zelenou energii za vaše peníze neuvěřitelně zbohatnou. A o to tu především jde...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2009 14:49 | smradzjzd

Dotace se mi jeví přitažená za vlasy. Malý příklad - postavím si RD s plnou střechou panelů, vyrobenou zelenou elektřinu budu podávat a na vytápění si koupím špinavou elektřinu, několikrát levnější, navíc kdykoliv dostupnou bez ohledu na vítr, slunce, či déšť. Co sem kde ušetřil ? Jen sem vlastně okradl ty chudáky, co slavnou zelenou energii neprodávají. :-( Celý mně to připadne kontraproduktivní, jediný přínos je snad ve zvýšení zaměstnanosti.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2009 14:42 | Hansan

Zamračí se, přitopíme v tepelných elektrárnách, zasvítí slunce, omezíme trochu přísun uhlí. Stále ovšem musí být v pohotovosti tepelné elektrárny, zapálené kotle, plný počet lidí v nich. Bylo zvykem , že dotované nesmysly platí stát. Nyní se vyčůraně podpora obnovit. zdrojů přenesla na všechny obyvatele. A bude hůř.Naši v Plzni vzdělaní politici, podepíšou každou hloupost jako 10% výroby z OZ . Následně zjistí, že nemáme moře ani Alpy a dotaci elegantně nechají zaplatit občany. V podstatě další daň za blbost politiků.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2009 14:08 | Lagarto

Obnovistelne zdroje je klise. Pro opravdovou analyzu je treba zohlednit zatizeni ZP pri vyrobe techniky, instelaci techniký a technoilogie i naslednou likvidaci. Napriklad solarni panelý jsou pomerne energeticky narocne na vyroby i na naslednou likvidaci po skonceni zivotnosti. Ale nemam presna cisla - to bje namet na clanek... Jinak ale je treba vec videt i z hlediska alokace vyroby a spotreby a zde je to plus pro mensi lokalni zdroje (biomasa, vitr, solar, voda). Bohuzel nemame stale vetrna mista, nemuzeme pouzit stabilni a predikovatelny priliv, nemame masivni toky povrchovych vod. Proto je treba kalkulovat a definovat mezni hladinu techto zdroju. Bud optimalizaci struktury zdroju, regulaci spotreby ci odstavkami jinych zdroju v dobe nadbytku energie. To chce ale centralni kvalitni nastroj a management, nikoliv stavajici zivelne staveni cehokoliv bez ohledu na ostatni a na realnou potrebu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2009 13:59 | Petr

Nikdo nekritizuje obnovitelné zdroje energie. Kritizuje se pouze jejich nesmyslné dotování. Fotovoltaické články prý nic neprodukují. HAHA a co ta spotřebovaná energie při jejich výrobě? Jestlipak víte, jaké chmikálie se používají při výrobě polovodičů?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2009 12:42 | svob

ascdas
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2009 12:11 | V.Matys

Každé využití obnovitelných zdrojů je chválihodné. Odpůrcům bych doporučil koupit si dům v Temelíně, nebo v hnědouhelné pánvi v severozápadních Čechách. Na dovolenou pak jezdit na obdobná místa. Pak jim budu věřit, že fosil a atom je pro ně super.:o) Ono, když to člověk nemá za barákem, tak se mu to remcá. Přitom každý, když někomu přeje k narozeninám, tak mu přeje hlavně to zdraví.
Trend k obnovitelným zdrojům je jediný možný. Jestli je v současné legislativě chyba, je to jiné téma. Vyčerpatelnost neobnovitelných zdrojů okecat nejde.
Hezký den všem :o)
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2009 11:55 | MoB

Mimochodem, uvažoval jsem o solárním kolektoru (kapalinovém, na doplnění systému vytápění). Zavrhl jsem jej - produkuje totiž teplo v době, kdy ho vůbec k ničemu nepotřebuju, a naopak nijak neřeší dobu, kdy to teplo potřebuju. U fotovoltaiky to může být mírně jiné, ale jak říkám - není to spolehlivý a předvídatelný zdroj, zatěžuje rozvodné soustavy a tak dále.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2009 11:52 | MoB

Nemůžete mít pravdu a nemáte ji. Fotovoltaika mění jeden druh energie na jiný. Pokud to není perpetum mobile, což není, tak ta spotřebovávaná energie prostě bude chybět. To samé platí pro větrníky - co třeba změny proudění vzduchu? Při větším rozšíření budou i dopady patrnější. Teď si toho jenom nejsme tolik vědomi, nebo to možná úmyslně ignorujeme v blahé víře, že "se to nějak" vyřeší samo. Houby s octem.
Zelení blbci se občas tváří, že vynalezli perpetum mobile. Nevynalezli, jenom se jim podařilo schovat negativní dopady tam, kde je běžný Franta nenajde.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2009 11:44 | alfa

Plně s autorem souhlasím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2009 11:09 | pk

Vsimate si jak posledni dobou se stava fotovoltaicka vyroba elektriny tercem medialnich utoku? Vse se stupnuje a vyvyji se tlak proti takoveto elkologicke iniciative. Vse je naplanovano, aby byla prosazena zmena zakona, ktery garantuje vykupni ceny. Zajimave je ze to chteji ti samy lide, kteri tento zakon schvalovali. Pokud chcete vydelavat na nastavenych parametrech s 12,5% p.a. kontaktujte me.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 11. 2009 11:06 | Jiří Fanta

Je to celé nesmysl, zatížil bych daní fosilní paliva.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Procházka

ekonom

Miloš Endrle

podnikatel, Geewa

Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miloš Endrle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services