Pražský dopravní podnik by rád zdražil jízdenky. Co vy na to?

Pražský dopravní podnik měl na konci září ztrátu 2,5 miliardy korun. Dotace z daní od pražského magistrátu klesají, investice do oprav a nových vozů však stále rostou. Proto by rád zvýšil cenu jízdného. Je to správný krok, nebo byste měli jiné řešení? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 11. 2009 7:26, Vladimir

Nehoráznost, jiné slovo mne v první fázi nenapadá. Politika magistrátu je šikanou obyvatelstva. Modré zony, odtahy vozidel, práce městské policie která se zabývá zejména pokutami za stání, k tomu chystají zpoplatnění vjezdu do města (oni říkají do centra, ale jsou centrem Braník, Malešice,...?), to vše jen proto, aby se plnila městská kasa. Ponechám stranou úvahu kam tečou všechny peníze? Zadávají se zpracovávat nesmyslné studie, např. o snížení hlučnosti, ta stála 30 milionů!!! atp. Argumentace, že jízdné je jinde 4x dražší je opět nehoráznou demagogií. Podívejme se kolik je kde průměrný plat. Drzost a nadutost. magistrátního vedení je nebetyčná a čiší z ní pohrdání lidmi. Proč není v Praze MHD zdarma, když by stačilo, aby každý zaměstnanec v Praze zaplatil 30Kč na daních více a problém by byl vyřešel. Jenže - tím by klesla individuální automobilová doprava, přestali by vydělávat odtahovky, přestali by vydělávat strážníci, ... a to se vlastně nechce. Magistrátní mafii vyhovuje stav který je, jen nám lžou, že ho chtějí řešit. vlastně možná chtějí, ale po svém. V.

+5
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 11. 2009 2:36, vladislav skalicky

myslím že to není o ceně jízdenky ale o tom že mnoho lidí jezdí úplně zdarma a Dopravní Podnik právě proto že spoléhá na dotace od města to prostě nepotřebuje razantně řešit. Ztráta příjmů je zde určitě nesmírná......... Nabízí se třetí toto řešení: 1-- na vstupech do metra elektronické brány se čtečkou vsouvaných lístků které nelze přeskočit. 2 - v tramvajích a autobusech vstup možný jen jednosměrně hned vedle řidiče který nahlížením na lístky odmítne vstup neplatičům-- jiné vchody mohou být jen výstupní. Jiná města . třeba Londýn to takhle řeší a ještě jsem tam neviděl nikoho , mimo jednoho černocha který brány přeskočil, kohokoliv šidit nebo jinak prolézat,
Můj dotaz je zda existuje statistika od revizorů a proč se již dávno z nepochopitelných důvodů již nezavedlo.???

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

9. 11. 2009 15:26 | Solver

Je až neuvěřitelné, kolik lidí si myslí, že špatné hospodaření DP zavinili černí pasažéři. Se stejnou lehkostí tito jedinci pak instalují turnikety a zvyšují kontrolu, nedbaje finančních ani časových nákladů na tuto akci. To je tak nádherný a růžový svět, ve kterém všechno funguje - tak to být nemůže snad už z principu.
Poslechnu si pak názory za pár let, až bude DP totálně zbankrotován díky investici 3,5 mld. do turniketů na Váš názor, jsem zvědavý, jaké řešení z vás vypadne... Nejspíš to bude zdražení jízdného na 100 Kč na 15 minut jízdy :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2009 18:00 | Alena

Třetí řešení je - urychleně naistalovat turnikety,zvýšit kontrolu a zastavit "cestování na černo" !!!!
Vyšší cena jízdenky je trest na nás poctivě platící občany.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2009 13:04 | Linda

a proc uz se davno v metru nezavedly turnikety, docetla jsem se, ze az v roce 2012, usetrilo by se treba na revizorech, tohle melo byt uz davno, a stejne jednou budou fungovat i chipy do busu a tramvaji, jen si to logisticky nedokazu predstavit, ale stacilo by cidlo u vstupnich dveri, a kdo by prosel by pipnul, ale to je jen takovy napad, uz tam vidim spoustu problemu, sli by dva a ja nevim co, no ale zase by se mesto vyvarovalo socialne neprizpusobivych obcanu, pochybuji, ze jezdi s platnou jizdenkou, vetsina ne, a tak my, kteri si platime za tu socku , protoze to ona opravdu je, tak se uz skoro vyplati cestovat autem. Taky ty nizkopodlazni autobusy, na Praze 4 naprosto nedostatecne a to nemluvim, treba o hlavni tepne Kacerov, kde se kocarkem ani nedostanete, nechapu, kdo to vymysli. A strategicke plany do budoucna, haha, to DP asi zapomnelo, ze pribyva maminek s detmi a invalidu taktez.a vzhledem k nizke ochote pomoci s kocarkem do busu, coz neni problem DP, ale urcite o tom vi, tak pak maminy radeji voli nizkopodlazni, ale dostat se do centra, skoro nemozne z nekterych mist, a naslo by se toho jeste spousta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2009 12:48 | Jilmová

K první otázce Jízdenka by neměla stát již nic. Doprava by měla být zdarma. Dopravní podnik dostává prostředky na svoji činnost od Magistrátu( tedy i z mých daní), případně další dotace možná i z EU. Dopravní podnik se může jevit jako Černá díra. Druhá otázka S dopravou po Praze jsem nespokojená. Nenastupují na tzv. Páteřních tratích" - č. 22, č. 9. Jízdní řád není dodržován. Autem po Praze si nedovoluji jezdit z důvodu zaparkování. Třetí otázka Co je to více peněz?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2009 10:33 | Tom Silver

Pripomina mi to zdrazeni z 20 na 26 pred nedavnem. Jen mi k tomu chybi predchozi Bemovo prohlaseni ze vyzene auta z mesta :-D Na jedne strane vyhaneji auta a na druhe nuti lidi temi auty jezdit protoze je to obcas levnejsi a z nekterych okrajovych casti i rychlejsi nez 3 orestupy bus,tram,metro. Trochu mi to pripomina heslo narod sobe, jenze tohle je "MHD sobe". To co vyberou navic ztrati na vetsim poctu revizoru (protoze cim dal vice lidi bude jezdit nacerno) a na turniketech a dalsich automatech an listky apod. Celkovy vysledek je co ?? nula-od-nuly-posla! Kdyz se zdrazovalo z 20 na 26 tak jsem nekde zaznamenal ze pry prijmy z listku jsou jen asi 3% prijmu MHD! KOLIK TVORI PRIJEM Z LISTKU MHD ?? KOLIK STOJI PROVOZ REVIZORU,POKLADEN,AUTOMATU a ZKRATKA CELA DISTRIBUCE LISTKU ?? NEBYLO BY LEVNEJSI DAT LIDEM DOPRAVU ZDARMA ???!! ... mozna by nakonec na mdh zdarma dopravni podnik vydelal ale to by prislo o praci hejno revizoru,zenskejch z pokladen a prodejcu turniketu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2009 4:40 | Zdeněk

Já jsem rád že Pražský dopravní podnik chce zdražit jízdenky.Prostě na blbou otázku blbá odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 16:38 | Pavla

V ČR se všechno řeší jen zdražením. Kde se vzala drzost, že v Praze by se třeba mohlo platit 100 Kč za jednu jízdenku? V New Yorku se platí v přepočtu asi 40,- Kč, a to mají v přepočtu jiné příjmy. Na průměrné příjmy v ČR je těch 26 Kč tak akorát. Co se týče slev, opravdu nevím, proč lidé nad 70 let jezdí zdarma, to je komunistický systém a ne tržní. Jsem důchodkyně, kupuji si čtvrtletní kupon, nějaké menší zdražení kuponu bychom určitě ještě zvládli, také by neměli jezdit dětičky do 6 let zdarma a ještě k tomu sedět samostatně na sedačkách a dospělí se nad nimi kývají ve stoje, ale to je otázka výchovy z domu. Ale hlavní problém bude určitě jinde. Pracovala jsem na Českých drahách, takže vím, jak tam management vytunelovává a jsou schopni jenom zdražovat jízdné, aby bylo na to tunelování. Toto by si měl stát ohlídat ve všech těchto podnicích, Dopravní podniky budou totéž co České dráhy. Ví vůbec ještě někdo, že v roce 1993 poslední vyhozený management z Českých drah (ODS) předával České drahé naprosto oddlužené? Nejvíc je zadlužili a vytunelovali právě hoši z ČSSD a pak už to nikdo nezastavil. Dnes už je to asi jedno, tunelují všichni a proč ne, když ten, kdo netuneluje je stejně vyhozen a odejde bez těch vytunelovaných peněz. Takže zdražovat jízdné co nejméně a udělat parádní hloubkovou kontrolu na Dopravních podnicích, kam se peníze opravdu ztrácejí, jak hospodaří, jak je to se zadáváním veřejných zakázek, jsou vybrány opravdu ty nejvýhodnější pro Dopravní podnik nebo ty nejdražší jen proto, že firmu vlastní třeba bratranec generálního ředitele? Ale na to by musel mít tento stát páky, což nemá a ani nechce mít, protože v podvodech a v kradení už jedou všichni od politiků počínaje, všichni jsou jedna velká provázaná mafie, soudy nic nevyřeší (kdyby se našel třeba jen jeden soudce, který by to chtěl řešit, tak ho státní zastupitelství klepne přes prsty a zakáže mu to, protože jsou také v mafii s politiky atd.), všechno se zašlape pod stůl. Už se "těším" jak skončí celá slavná causa Plzeňská právnická opět pod stolem. Maximálně to odnese nějaký jeden nejméně významný tzv. právník a ostatním se pak vyjádří hluboká omluva a možná budou ještě stát žalovat za urážku na cti a dostanou odškodné, což zase zaplatíme my daňoví poplatníci a bude se muset něco rychle zdražit, aby na ty podvody stát měl. Jak dopadne naše jízdné běžný občan neovlivní, jedni budou o to více jezdit auty, důchodci buď budou sedět doma anebo už jenom chodit pěšky, kdyby šlo v Praze jezdit na kole (trasy pro cyklisty jako jsou v Hradci Králové) radila bych jezdit pak na kole do práce ať si Dopravní podniky tedy pomohou, když je nebude nikdo využívat, pak už jim zbydou na cestování v jejich prostředcích pouze bezdomovci a nejmenované etnikum, ale ti už teď jezdí stejně zdarma, takže pak DP definitivně zkrachuje a bude od nich konečně pokoj a MHD v Praze začne opravdu provozovat ne tento Moloch, který hlavně neumí hospodařit, ale pořádný soukromý podnikatel. České dráhy a DOpravní podniky nejsou žádné soukromé firmy, ač se tak tváří, jsou dotované státem, a proto se tam managementu nejlépe tuneluje. V podstatě jsou to státní podniky jako za komunistů, ale s perfektními tržními platy managementu, s možností obrovského tunelování a napojení se na všechny výhodné mafie této republiky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 13:21 | Recycler

Je otázkou, jestli "jen" zdražení jízdenek pomůže. Dovolte příklad z Budapešti. V současnosti stojí obyčejná jízdenka 300 HUF (cca 28 Kč). Jenomže to Maďarům nestačilo. Do terénu dopravní podnik vyslal bezpočet revizorů, kteří postávají u vchodů do metra (bez jízdenky se nesvezete) a v tramvajích a autobusech jsou k vidění čím dál tím více. Přišli totiž na to, že s každým zdražením jízdného přibude černých pasažérů. Jízdenky tedy zdražili a zároveň dbají na to, aby cestující nejezdili na černo. Tomu říkám důkladnost. Pouhopouhé zdražování bych nazval polovičatostí, nedůsledností a alibismem. Otázkou samozřejmě zůstává, jak vůbec DP hospodaří a zda-li dokáže využít možností dalších "mimodopravních" příjmů. Je to stále státní firma a o managementech státních firem víme své ... vzpomeňme na České dráhy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 12:05 | Patrik Chrz

Citace - honza / 05.11.2009 09:26

To to je za bludy ? Čyřikrát dražší ? Chcete mi říct, že např. v Římě , Paříži nebo New Yorku stojí jednotlivá jízdenka 4 eura ? Nestojí, je to blbost. Cena se pohybuje od okolo 1,2 Euro.
Když jsem jel v Německu (tuším to byl Mnichov) z vlakového nádraží na letiště, tak jsem platil 9,90 EUR a jízda trvala asi 20 minut (s hodně zastávkami, myslím, vzdálenost odhaduji tak 10 až 15 km). Jel jsem S-Bahn, tedy takový příměstký vlak
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2009 11:41 | anajtek

a za co ? by chtěly peníze za ten příšerný servis který nabízí ve 133 jezdíme jako prasata za 26Kč a to je málo? jsou to zloději a neustále jen tunelujou
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 10:45 | Igor

V každém velkém městě na světě se MHD dotuje ze státního(obecního) rozpočtu.Otázka je kolik? Jestli se zdraží jízdné ze současných 26Kč (což si myslím, že je již tak drahé)tak přibude černých pasažerů a sníží se počet cestujících na úkor automobilů a to je ze zásady chybné. Magistrát musí šetřit, aby měl na dotace MHD!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 10:16

Že jsme to čekali, páč někdo ty zbytečné turnikety a platy manažérů zaplatit musí - a město to už bejt nechce :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 10:09 | mrzák

V New Yorku stojí jednotlivá nezlevněná (nejdražší) jízdenka 2.25USD , tj. 39,80Kč a to mají jiné příjmy a metro je tam cca 10x rozsáhlejší než v Praze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 10:07 | milan

Plýtvání prostředky nás všech, to je to co je největší problém. Kamarádíčkování a dohazování předražených služeb.Vysoké odměny vedení DP a města. Koukněte do parlamentu, kdo si z Vás dovolí nepřijít do práce? Proč mají poslanci dopravu zdarma? Proč mají plnou nemocenskou? Proč stojí výstavba u nás 2x tolik než venku? Proč? Proč?Je to jeden velký bordel. Jsou zde lidé kteří nevědí co s penězma a vymýšlí kraviny jak by se zviditelnili a na druhé straně jsou tisíce lidí co mají problém zaplatit nájem.Navíc práva se v téhle prohnilé zemi obyčejný člověk nedovolá. Je to celé postavené na hlavu
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 9:26 | honza

To to je za bludy ? Čyřikrát dražší ? Chcete mi říct, že např. v Římě , Paříži nebo New Yorku stojí jednotlivá jízdenka 4 eura ? Nestojí, je to blbost. Cena se pohybuje od okolo 1,2 Euro.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 9:17 | no nevim

srovnávat prahu a západní metropole je nesmysl, protože důležitá je kupní síla a ne srovnání cen. v praze je pořád ještě spousta lidí co dělají řekněme na pokladně v hypermarketu a pokud musí platit neregulovaný nájem, tak jim zbývá leda na jídlo. ti si tak velkou jednorázovou investici do nákupu režijky asi nemůžou dovolit a pro ně je už ta cena 26kč vlastně absurdně vysoká. 20 kč by mělo na lístek v současných pražských poměrech stačit - je to přece služba veřejnosti a ekologicko-dopravní opatření, ne kšeft, a pokud nestačí, je něco špatně a chtělo by to nový management, když ten stávající si své vysoké odměny zjevně nezaslouží a jen každoročně kdáká o zvýšení jízdného.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 7:50 | Denny

Řešení jsou nejspíš jen dvě? A co také třetí řešení, začít více šetřit. Vím, něco o zadávání zakázek u této společnosti a to je díra do financí. Práce se dají pořídit o 15-30% levněji, ale to se špatné poslouchá.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 7:26 | Vladimir

Nehoráznost, jiné slovo mne v první fázi nenapadá. Politika magistrátu je šikanou obyvatelstva. Modré zony, odtahy vozidel, práce městské policie která se zabývá zejména pokutami za stání, k tomu chystají zpoplatnění vjezdu do města (oni říkají do centra, ale jsou centrem Braník, Malešice,...?), to vše jen proto, aby se plnila městská kasa. Ponechám stranou úvahu kam tečou všechny peníze? Zadávají se zpracovávat nesmyslné studie, např. o snížení hlučnosti, ta stála 30 milionů!!! atp. Argumentace, že jízdné je jinde 4x dražší je opět nehoráznou demagogií. Podívejme se kolik je kde průměrný plat. Drzost a nadutost. magistrátního vedení je nebetyčná a čiší z ní pohrdání lidmi. Proč není v Praze MHD zdarma, když by stačilo, aby každý zaměstnanec v Praze zaplatil 30Kč na daních více a problém by byl vyřešel. Jenže - tím by klesla individuální automobilová doprava, přestali by vydělávat odtahovky, přestali by vydělávat strážníci, ... a to se vlastně nechce. Magistrátní mafii vyhovuje stav který je, jen nám lžou, že ho chtějí řešit. vlastně možná chtějí, ale po svém. V.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 6:47 | malý had

Ač je mi jedno.zda si v Praze zdraží jízdné či ne,zda to přispěje či nepřispěje ekologii,přikláním se k názoru na lepší kontrolu jízdenek.Ale ne tím,že to bude dělat řidič,který má dost práce a odpovědnosti za jízdu mezi taky řidiči,ale že tam zpátky k těm dveřím posadíme průvodčího, který bude vybírat a kontrolovat.Když to tak fungovalo kdysi,bude to fungovat i nyní.A těch lidí má DP v kancelářích jistě dost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 6:12 | Vítek z Prčice

Krucifix, nesrovnávejte Prahu a Čechy pořád se západní Evropou pokud jde o to, co to stojí u nás a co tam! Podívejte se nejdřív na příjmy a důchody. Pokud si uděláte celkové srovnání tak uvidíte, jak jsme na tom bledě!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Petr Fejk

manažer

Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Fejk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services