Pustíte se do zateplení rodinného domku?

Stát rozšířil okruh majitelů rodinných domků, kteří budou moci žádat o dotace na zateplení. Jenže překážkou mohou být desítky tisíc korun, které je třeba nejdříve zaplatit za projekt a které případná dotace nepokryje. Pustili byste se i tak do zateplení? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 6. 2009 10:39, Pavel Pecha

Velká reklama a medializace celého dotačního programu, to mě už od začátku bylo podezřelé. To se potvrdilo při vyhlášení podmínek a je jasné, že na dotaci dosáhne minimum lidí a to ještě za cenu vyšších nákladů na zateplení, než kdyby zateplovali bez dotace. Při neustálem růstu cen energií je návratnost investic velmi dlouhá. Souhlasím, že dojde ke zlepšení konfortu bydlení, ale to se snaží každý i bez dotací. Hlavní cíl akce: zviditelnění politiků,ziskání předvolebních kladných bodů, lobby za stavební firmy a banky, zaměstnání dalších úředníků na ministerstvech a naštvání obyčejných lidí - vše bezezbytku splněno. Suma sumárům - mnoho povyku pro nic.

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

16. 6. 2009 23:50 | Martin

Taxem to chtel skusit a zjistil sem, ze pro dotaci musim udelat zatepleni jehoz cena i s projektem bude o 130000,- drazsi (o 40% - musim pouzit pro dosahnuti na dotaci minimalne 16cm tlusty polystyren) a dostanu dotaci 80000,-. Bohuzel ucinnost zatepleni nebude taky o 40% vyssi ale teoreticky o 11%. Ve skutecnosti se u zatepleneho objektu musi vice vetrat a tak se nevyplati vetci tloustka zatepleni nez 10-12cm. Pak uz stejne vic neusetrite - pokud nemate v lasce pareniste. Z mych zdroju sem se navic dozvedel ze z prvnich 2500 zadosti prosli 4. Jdu zateplovat bez dotaci. A bez zelenejch slibotechnu co si delaji z lidi akorat legraci...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 6. 2009 14:33 | Libor

Zatepleno skoro máme vč. oken a změny vytápění, chybí strop a část fasády. Možná získáme část prostředků zpátky (pokud "úřední šiml" nevezme chuť a šanci), ALE: - proč vybraní projektanti, vybrané firmy a vybrané materiály ? Korupce je nasnadě, navíc ANO předchozímu názoru: chci si sám vybrat a nést odpovědnost - nepotřebuji úředníka, který mi bude diktovat - navíc si myslím že "nevybraní" dělají stejně kvalitně a HLAVNĚ LEVNĚJI než vybraní - ti odvádí úředníkům. ČILI asi s vybranými a dotací dráž než s nevybranými a bez dotace. CO takhle kontrola kvality zateplení termovizí (?!) páni na úřadě? PRÝ jednoduchá administrativa spojená se žádostí ?! Nechci být vulgární !! Smyslem celé "ZELENÁ ÚSPORÁM" by měla být konečná menší spotřeba energie na jednotku plochy + další požitky. A má být jedno zda-li jsem udělal před 1.4.2009 nebo po tomto datu - s kontrolou kvality.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 21:30 | Pavel

Jsem na tom naprosto stejně, jsem průkopník tak musím mít vše první, když jsem si pořizoval elektrické topení, dotaci jsem nedostal kolaudoval jsem o týden dříve, když jsem přecházel na plyn tak už jsem měl ekologické topení, když jsem dával trojité skla do oken tak jsem taky neměl nárok a teď při zateplování, které plánuji až na to našetřím nevěřím, že bych se dostal do limitů daných úřady a proto na to ani nespoléhám a taky si vyberu způsob zateplení i firmu sám a když dožiju a našetřím tak si určitě pořídím ekonomičtější topení a vlastní zdroj energie , protože na nás vydělávají i plynárny, elektrárny, vodárny vždy, když klesne spotřeba tak honem zvýši cenu, aby neměli nižší zisky. Kdo to zastaví? nevěřím už žádným volbám, protože si tam jen přehazují funkce ale osoby se nemění-taky jde o obchod? Kdyby po mě někdo na mítingu házel vajíčka, tak se dobrovolně vzdám funkce protože mi bude jasné, že se mnou někdo nesouhlasí a neopruzoval a nezlepšoval bych si předvolební prestiž pochybnými nabídkami dotací. A vůbec při vyhlášení nedůvěry vládě tato měla celá odstoupit a být do posledního vyměněna, určitě máme dostatek mladších, vzdělaných a chytrých lidí kteří by stávající vychytrálky nahradili.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2009 15:13 | heraklit

Podmínky dotace vymyslel nějaký Big Zelený mozek. Pakliže firma uvidí, že mohu dostat až 50% zpět, řekne si : Dobrá brácho , pojedeme na půl. 50% = 25% pro tebe a 25% pro nás. To je přece fér!? A zvedne cenu o 25%. Teda ta solidní. Jiní vykukové asi ještě více. A až do doby realizace (já již zaplatím) není jisté, že na tu dotaci dosáhnu a kolik bude! Chtít něco "zadarmo" od státu je uhozené. H.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 11:19

Počítáte ae s tím, že ceny všeho nebo jejich parita zůstanou navždy konstantní. Jenže ceny zateplovacích systémů se v posledních letech ztrojnásobily, zatímco ceny energií šly nahoru jen max o 30%. Stačí jeden dobrý nápad, který přinese novou levnou energii nebo nové levné zateplení - a interpolace do deseti let se vám sesype o stovky procent.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2009 10:39 | Pavel Pecha

Velká reklama a medializace celého dotačního programu, to mě už od začátku bylo podezřelé. To se potvrdilo při vyhlášení podmínek a je jasné, že na dotaci dosáhne minimum lidí a to ještě za cenu vyšších nákladů na zateplení, než kdyby zateplovali bez dotace. Při neustálem růstu cen energií je návratnost investic velmi dlouhá. Souhlasím, že dojde ke zlepšení konfortu bydlení, ale to se snaží každý i bez dotací. Hlavní cíl akce: zviditelnění politiků,ziskání předvolebních kladných bodů, lobby za stavební firmy a banky, zaměstnání dalších úředníků na ministerstvech a naštvání obyčejných lidí - vše bezezbytku splněno. Suma sumárům - mnoho povyku pro nic.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 10:37 | Supa

stát postupuje přesně v duchu: Nechci slevu zadarmo !!!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 9:50 | miki

Zateplením a výměnou oken se až tak moc neušetří. Při spotřebě cca 50 tis kč/rok zaplyn ušetříte 6-8 tis - to je odzkoušené. To znamená že okna+ fasády - min. 400 tis se vám zaplatí za neuvěřitelných50 - 66 let!! Počítáno bez rozdílu iflace a navýšení cen plynu. Nejlevnější způsob je nalepit těsnění do oken cena 10-15 kč / metr a pokud máte tzv kastlové (špaletové )okno tak budou tepelně izolační vlastosti vyšší než běžného eurookna 78mm. Se zateplením je to obdoba . Hlavním a rohodujícím faktorem by měla být estetika a komfort bylení než pochybné úspory. A to bychom ještě mohli psát o topení dřevem atd....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 9:42 | Igor Šíp

Uvedený program zateplování domů je podle mě nápad dobrý, ale má několik negativů. 1.Uvedené dodavatelské firmy budou ceny logicky zvyšovat. 2.Projekt, který musí být k žádosti přiložen, může být vyhozená investice. V případě, že výpočet ztrát tepla nevyjde podle požadavků.Jako bývalý projektant(ne stavař)bych doporučoval udělat vzor tohoto projektu s výpočtem, aby si každý mohl sám přibližně vypočítat zda výpočet ztrát tepla vyjde nebo ne! 3.Dotace dostane staveník až po ukončení stavby a kolaudaci.Když stát nařizuje určené firmy, tak by také měl nést určité riziko za tyto firmy v případě, že firma třeba zkrachuje a nebo udělá stavbu špatně nebo pozdě. Stavebník přeci za krach firmy nemůže. Zdraví Igor Šíp
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 9:16 | Luděk

Dotace na zateplení rodinných domků z programu Zelená úsporám domu se státním příspěvkem je velký podvod jako sliby politiků. Umělé udržování práce úředníků a plnění státní kasy z placení poplatků za vyřízení všech žádostí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 9:16 | Ondra

Nevím zda jste náhodou nepočítali náklady na zateplení polystyrenem, což se nabízí jako nejlevnější varianta. Pokud ano, tak vnitřní klima se bez kvalitního větrání samozřejmě zhorší. Jen se sníží tepelné ztráty.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 7:56 | Michal

celý tento program je maximalizace byrokracie.... vidím v tom akorát že se napakujou politici, kteří to vymysleli, přes firmy , které vybrali... at žije lobby alá bezedná koryta politiků, jeden velkej hnus...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2009 7:28 | Vladimír Goby

Dobrý den, do zateplování se pustím, ale né s dotací, neboť zateplení bude dělar firma kterou si já vyberu a né tu která je určena, peníze si chci půjčit od banky kterou si já vyberu bude-li třeba, časová prodleva je jasná a bohužel nevěřím našim politikům. Nikdo Vám nic nedá zadarmo a já chci rozhodovat o sobě a svém mamajetku co a jak.
Klidný den Goby vladimír
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hodboď

podnikatel, Miton

Petr Mach

ekonom a politik

Tomáš Hodboď
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Mach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services