Kolik byste dali za dálniční známku, kdyby záleželo na vás?

Ministerstvo dopravy zvažuje, že zdraží dálniční známky. Za cestu po některých úsecích dálnic by spíše stát měl motoristům platit za ničení jejich vozů. Na kolik byste ohodnotili roční používání českých dálnic? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 5. 2009 7:27, Kolda

V SRN jsou dálnice vynikající a standardně se neplatí. Naši politici, zejména z ODS a spřízněných stran chtějí ždímat z lidí peníze, teď v krizi zvlášť. Není důvod na ty mizerné, ale ani jiné dávat nějaké peníze, když platíme daně a stát má z daní profit.

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 5. 2009 21:25, jaroslav kamas

Myslím si, že za dálnioční známky by se celkově mělo platit daleko více. Říkám to přesto, že patřím do skupiny se středními příjmy. pRO SROVNÁNÍ ROČNÍ ZNÁMKA STOJÍ MÉNĚ, NEŽ JEDNA NÁDRŽ v autě. Na druhou stranu by se mi asi nelíbil systém, kdyby se platilo jenom od ujetých kilometrů, jako u nákladních aut. Asi by bylo dobré, kdyby se vymyslel nějaký systém progresivního snižování sazby dle ujetých km, nebo známky s větší variabilitou délky platnosti a čím delší, tím levnější. Třeba až s platností na několik let. Rozhodně ale by celková cenová úroveň měla být vyšší, než dnes. Já bych byl ochoten za roční známku platit kolem 3 tisíc korun.

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 35 komentářů)

21. 5. 2009 12:29 | cml11

Logické by bylo za jízdu po dálnicích přímo neplatit. Dálnice má odlehčit svému okolí od silniční dopravy. Každá povinnost platby za dálnice od jízdy část řidičů z různých důvodů odrazuje, ti jezdí mimo ni, a dálnice pak ztrácí svůj význam. Podle mě by se dálnice, stejně jako ostatní komunikace, měly platit výhradně ze zdanění paliva. Toto zdanění také jako jediné dostatečně reflektuje opotřebení silniční sítě a ekologické myšlení provozovatele vozidla. V nouzovém případě bych akceptoval platbu za odjeté dálniční kilometry, ale rozhodně jsem proti stávající podobě dálničních známek.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 11:36 | Jarmila

To máte sice pravdu pane, že se berou různé příspěvky od státu, ale stát přece vybírá daně zase jen od nás lidí, takže by měl umět s nimi snad hospodařit a ne je jen vyhazovat oknem, já také platím daně a ne malé, takže mě zajímá za co a jak se utratí. A vůbec nenadávám jen konstatuji. Hezký den. Jarmila
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2009 11:18 | fojar

10 kč denně
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 10:46 | Libri

tak jako mají v USA highways tak u nás máme lowways. podle názvu by mělo být i placení adekvátní . ale dokud budeme volit rozhazovače daní na různé "sociální" zhovadilosti, kterými si kupují hlasy naivní většiny, která z podstaty lenivosti homo sapiens věří, že peníze natištěné bez vynaložení námahy a odevzdání protihodnoty jsou OK, nikdy nebude dost peněz na dopravní infrastrukturu. problém je ale podstatně hlubší. jak získat 200 morálních beránků z generací devastovaných fašismem a komunismem, kteří budou mít dlouhodobou vizi a hlavně sílu za tou vizí jít. nota bene když ví, že u koryt jsou jen na 4 roky (při troše štestí možná na 8) a peníze je potřeba roztočit teď , přece je nebudou utrácet ti druzí, co přijdou po nich. jako podkapitolu přidávám zamyšlení nad úředníky - obě mainstreamové politické strany tvrdily , že po zrušení okresů úředníků ubude. jak je možné že kraje budují nebo uvažují o rozšiřování budov a městské úřady naříkají, že neuživí příval úředníků ze zrušených okresů? nikde jsem neviděl pochlubení se , kolik že "reforma" přinesla úspor. a jelikož platí zákon zachování hmoty (a hodnoty), kdo si myslíte že zaplatí narůstající dluhy? vždyť půjčovat si je díky inflaci tak výhodné. stát vytiskne za miliardu dluhopisů a díky neustálému snižování hodnoty peněz vrátí ekvivalent milion (byť v mnoha bankovkách). a kdo tu chybějící hodnotu doplní - úředníci? státní zaměstnanci? nezaměstnaní? - jejda kdo ještě zbývá? a silnice jistě nejsou priorita.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 10:33 | F.

NULA. Slušný stát se při zdanění, které je u nás umí postarat. Jiné kafe by byly nižší daně, a pak bych upřednostnil platbu mýtného soukromým správcům komunikací. Pokud jde o současný stav, myslím si, že je to kočkopes.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 10:02 | Honza

1000 Kč za rok není tolik, aby se to nedalo zaplatit, i když po dálnici jezdím jen vyjímečně. Nedokáži si představit, že bych změnil zaměstnání a musel po dálnici jezdit denně a dostal bych vyúčtování 10 000 Kč, kvůli elektronickému mýtnému. Takže si myslím, že trochu solidarity nikoho nezabije. A co se týče poměr ceny a kvality. Mýtné pro nákladní dopravu přineslo do rezortu spoustu miliard a výsledek vidíte sami. Prostě neumíme a nebo nechceme postavit kvalitní dálnice, takže chyba je asi někde jinde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 9:16 | Bohumir Fort

Dobrý den,jestli 100 nebo 1000kč nevím,ale v každém případě jen za km,které na dálnici ujedu. Nyní platím í i za možnost,že pojedu.Za stejný poplatek někdo najede deseti tisíce km a stovky.Dálniční kupon je nesmysl. bf
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 9:09 | Mayha

Mělo by se platit za ujeté kilomtry. Paušální známky za jakoukoliv cenu považuji za nespravedlivé a doufám že jen dočasné řešení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 8:54 | Karel Jiráček

Jarmilo, Jarmilo "obyčejní lidé" berou od státu plnými hrstmi všechny možné dávky, podpory a příspěvky. Myslíte, že stát si ty peníze tiskne, nebo kde je asi tak bere ? Zajisté z daní a různých poplatků, takže se vybere tuhle, támhle ... dostane ten i onen ... a všichni nadávají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2009 8:40 | Jarmila

Dobrý den, podle mého mínění by to byla už nehoráznost opět zdražit dálniční známky, už tak jsou drahé a na cestách není vidět, že by je nějak moc udržovali, je slyšet jen samé výmluvy, proč se nemůže to, nebo ono ale politici pro sebe mají vždycky kde brát, není to fér vůči obyčejným lidem. Hezký den.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 8:29 | Hugo

Za jízdu po tankodromu D1 v okolí Jihlavy by snad měl stát platit motoristům za ničení jejich aut... Když jsem tam jel před léty poprvé, zastavil jsem a šel se podívat, jestli se mně neuvolnilo kolo. Od té doby se nezměnilo vůbec nic.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 7:27 | Kolda

V SRN jsou dálnice vynikající a standardně se neplatí. Naši politici, zejména z ODS a spřízněných stran chtějí ždímat z lidí peníze, teď v krizi zvlášť. Není důvod na ty mizerné, ale ani jiné dávat nějaké peníze, když platíme daně a stát má z daní profit.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 7:07 | svoboda

tisíc korun bych dal, kdyby všechny peníze šli na opravy dálnic. To co vydáváme za dálnice je tankodrom a peníze naši slavní politici rozhážou na zcelA něco jiného
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 6:52 | Makoň

Vůči uživatelům v osobních autech by bylo spravedlivější elektronické mýtné vylepšené o účtování reálných sazeb podle stavu v daném úseku ,včetně zrušení poplatku.Třeba na opravovaném úseku,kde musím omezit rychlost ,kde to někdo naboural tam,kde se vytvoří kolony ,v úsecích,kde se prostě nedá hovořit o dálnici. Zakoupením dálniční známky je mi prodána státem určitá kvalita a z ní plynoucí úspora něčeho.Pokud ale něco koupené nemohu využívat v plném rozsahu kvality,kterou od takové věci či služby očekávám,je to přinejmenším nemorální a v běžném obchodním vztahu mám právo reklamovat.Dálnční známku reklamovat nemohu a tak bych měl zaplatit za to,co jsem dostal a využil.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2009 5:57 | moval

Snad bych přežil i těch 1100,- za rok, ale jako největší zhovadilost mi připadají týdenní známky, které se tu kdysi zavedly. Asi je to logické - když jedu na týdenní dovču od soboty do neděle, musím zaplatit měsíční...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Jiří Šmejc

podnikatel, Home Credit

Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Šmejc
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services