Diskuze: Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

Věra Tůmová | rubrika: Co se děje | 15. 5. 2009 | 59 komentářů
Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy může zákazník do čtrnácti dnů, ale neměl by si tuto možnost plést s reklamací.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 9. 2012 11:31, Hana

Dobrý den, zakoupila jsem v internetovém obchodě komplet do postýlky. Ale chtěla jsem ho do 14 dnů vrátit . Dostala jsem od rodičů jiný komplet. Balíček jsem si převzala 13.9. a zpět jsem ho odesílala 27.9. Mám stále nárok na vrácení peněz do 14dnů. ? Nebo e-shop musí mít zboží na místě do 14dnů. Jak to je . Moc děkuji za informaci.

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 59 komentářů)

10. 10. 2014 21:26 | koupila jsem si zbozi a nefunguje.co dal,prosim po

Neni to fer
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 6. 2014 21:59 | Honza90

Dnes jsem si vyzvedl objednaný notebook Lenovo za 14,- tis., objednáno Alza.cz, po rozbalení se jedná o použitý kus, upatlaný, poručené obaly nabíječky, manuálu atd., tudíž notebook byl již vrácen někým jiným nebo kus z vystavenných apod., budu vracet a chci zpět peníze, tímto chci přidat negativní zkušenost s int. obchodem Alza.cz, tato situace se mi již stala několikrát, toto je poslední zboží, které jsem od nich koupil, nejhorší e-shop s elektronikou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2014 13:02 | Bajer

Dobrý den,jak se tváří tento zákon na věci starožitné ? Např. 80 let staré hodiny,50 let staré rádio ? U těchto věcí nelze laicky posoudit nepoškozenost,případně výměnu funkčních dílů za díly " před smrtí " .Má prodejce právo na úhradu nákladů za odborné posouzení ? Děkuji Bajer
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 3. 2014 18:41 | Jaroslav Socha

Koupil jsem na internetu rc tank hned druhý den jsem ho poslal zpátky pro vážnou závadu tanku, padal pás.A požádal jsem obchod o zaslání nového funkčního tanku. Po 20 dnech mi obchod vrátil tank stím ,že ho opravili a že moji reklamaci uznávají.O opravu jsem nežádal ani k této transakci nedal žadné svolení.Tank jsem rozbalil a zjistil jsem, že tak svévolně se zastavuje a dál nechce jet, zkrátka tank nejezdil. Tank jsem hned druhý den zaslal zpátky a odstpil od kupní smlouvy a žádal navrácení peněz a nákladů na poštovné.Od té doby obchod semnou nekomunykuje co mám dělat předem děkuji za odpověd Socha
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2013 0:43 | mira

zdravím.. koupil jsem si zastřihovací strojek na internetu.. ale když mi přišel,nesplňoval mé požadavky... bohužel mi zůstala jen krabice,ve které přišel. Jak ho můžu vrátit a jakou částku můžu žádat zpět? je nepoužitý,plně funkční,jen ten plastový obal je zničený..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2013 13:21 | vop

V textu citovany obchod Kasa.cz dnes (rijen 2013) zcela naopak NEPOSKYTUJE 14denni lhutu pro vraceni zbozi pro firemni zakazniky (cimz me dneska neskutecne vytocili) a mezi velkymi eshopy je to spise vyjimka. Zde se opet vyplati nehledat nejlevnejsi e-shop, ale spise osvedceny. Mezi nejvetsi e-shopy, ktere 14denni lhutu bez problemu stale nabizeji (a dodrzuji bez mrknuti oka) patri napr. Alza.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 9. 2013 13:37 | jiri tichy

text clánku je napravdivý
Odstoupení od smlouvy musí splňovat zákonem dané náležitosti. Zboží, které chce zákazník tímto způsobem vrátit, nesmí být poškozené a musí být vráceno se vším původním příslušenstvím a prodejním obalem včetně výplně,

"Ani občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele ani žádný jiný zákon v právním řádu ČR nestanovuje spotřebiteli povinnost předložit původní obal společně s reklamovaným nebo navráceným zbožím. Obal není předmětem koupě nebo součástí koupené věci! Prodávající, který odmítá přijmout reklamaci nebo přijmout zpět výrobek po zákonném odstoupení od smlouvy bez původního obalu, porušuje zákon, protože jednak odmítá vyřídit reklamaci (odstoupení od smlouvy) a jednak nesprávně informuje spotřebitele o jeho právech spojených s uplatněním práva z odpovědnosti za vady," tvrdí Marek Ženkl z ČOI.
Prosím o opravu Vašeho článku
Jiri Tichy
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2013 9:04 | cosi

Není.Respektive, je to jen na vůli obchodníka, zda vám vyjde vstřic. Zkuste mu navrhnout, že si místo toho vemete jiný výrobek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 6. 2013 19:20 | kivina

Dobrý den, koncem března jsem si objednala mobilní telefon na dobírku, telefon během týdne došel, ale bohužel mi poslali jiný než jsem si objednala. Po domluvě jsem ho zaslala zpět s tím, že mi pošlou nový. STále slibovali, že ho už posílají až jsem se po měsíci naštvala, že chci vrátit peníze, takže jsem musela vyplnit odstoupení od smlouvy a oni mě poslali dobropis s tím,že do 30dnů mi pošlou peníze zpět na účet. Peníze samozřejmě nedorazily, tak bych ráda věděla, jak postupovat dále.... Děkuji I.H.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 9. 2012 11:31 | Hana

Dobrý den, zakoupila jsem v internetovém obchodě komplet do postýlky. Ale chtěla jsem ho do 14 dnů vrátit . Dostala jsem od rodičů jiný komplet. Balíček jsem si převzala 13.9. a zpět jsem ho odesílala 27.9. Mám stále nárok na vrácení peněz do 14dnů. ? Nebo e-shop musí mít zboží na místě do 14dnů. Jak to je . Moc děkuji za informaci.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2012 15:05 | Kačka

Dobrý den, před více než měsícem (18.7.2012) jsem si objednávala pepřový sprej z internetu. Produkt jsem objednala na dobírku a zaškrtla jsem osobní převzetí. Druhý den mi přišel e-mail, že se nepředpokládá osobní převzetí, a že mi vše přijde poštou,ale do teď nic nepřišlo. Už jsem psala i mail, jestli mi vše přijde, bylo mi odepsáno, že ano. Tak bych se chtěla zeptat, jestli mohu produkt odmítnout až mi přijde.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2012 21:36 | Olga

Dobrý den, pokud zásílka z internetového obchodu dorazila nekompletní anebo zboži je nekvalitné/vadné a kupujicí už nechce s toutou firmou jednat, může v rámci reklamace požadovat vracení peněz včetné poštovného/balného? Nebo už má nárok pouze na reklamaci, která obnaší opravu nebo vyměnu, a vracení může nabídnout pouze dotyčná firma-dodavatel? Pokud si takový zákazník rozhodne zboží vrátit bez udání důvodu v rámci odstoupení od smlouvy podle zákoná, má právo firma-dodavatel odmítnout od něj takovou zásílku příjmout s tím, že je nekompletní nebo zboži je nekvalitné pravě vinou zákazníka? Děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 11. 2011 14:12 | karel

Dobrý den, koupil jsem na netu mobil ale tak 5-10 vteřin po zapnutí se vypne/to ihned první den po převzetí/.Mohu ho do 14 dnů vrátit a nebude prodejce chtít úhradu za opravu?Nebo je tu řešení jen reklamace?Díky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2011 23:03

neplatit, ignorovat.... zkousi to
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2011 12:27 | Pavel Bohadlo

Dobrý den, koupil jsem mobilní telefon v eshopu http://tely.cz/ , zatím je vše v pořádku, ale pokud ho budu někdy v budoucnu posílat na reklamaci, mám právo na úhradu poštovného?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2011 15:09 | Jindřich

Dobrý den, mohu odstoupit od smlouvy i v případě, že jsem si sice zboží objednal v e-shopu, ale odběr byl osobní a zboží jsem zaplatil až na místě hotově? A pokud to lze, jak mám v takovém případě postupovat - zboží poslat a připojit číslo účtu nebo ho opět osobně donést na výdejní místo? Předem děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 9. 2011 14:05 | Jakub

Zdravím, Reader´s Digest mi poslalo balík s ,,dárkem´´, jedná se o knihu. dobírka byla zdarma, ale když jsem otevřel balík, byla v něm složenka že mám knihu zaplatit. Přitom jsem si nic neobjednal, jen jsem na internetu potvrdil, že si knihu vezmu jako dárek, když vyhraju v soutěži. Mám právo jim zásilku poslat zpět?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2011 10:48 | Martin

Dobrý den, koupil jsem mobilní telefon přes internet( inter-obchd.cz), mobilní telefon jsem reklamoval druhý den po dodání. Odelsal jsem ho na udanou adresu se záručním a dodacím listem a průvodním dopisem včetně důvodů reklamace. Do dneška jsem nebyl vyrozuměn, nemám ani peníze, ani telefon. Firma inter-obchod.cz zmizela ze světa, existuje pouze odkaz na reklamace na nějaké adrese, odkud nelze rekalmace odeslat. Co mám dělat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 4. 2011 17:36 | Alois Sekula

Dobrý den koupil jsem postel z aukra dovezl mi ji kuryr ale jedna polovina byla jina a nesedeli diry jelikoz jsem nebyl doma tak má žena vyřízovala za mě ale zas nesedí diry + pruziny a nozka chci to vratit bez udání důvodů. jak mam postupovat ? stránku nemají nejde otevŕít ale ćislo na ně mám.a adresu můzu to zavezt osobné na místo ?? nebo jak postupovat diky za ochotu poradit.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2011 10:49 | Rudolf

Vrátil jsem zboží z e-shopu v zákonné lhůtě 14 dní. Kdy má dodavatel povinnost mi vrátit peníze, tvrdí, že jako u reklamace do 30dnů,ale zdá se mi podivné, že při splnění mých povinností (zboží kopletní atd.) nemá důvod mi zadržovat peníze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lubomír Lízal

ekonom

Tomáš Matějček

podnikatel, Miton

Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 42 duelů
×
Tomáš Matějček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 28 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services