Vadily by vám vyšší daně, aby se zachránil státní rozpočet?

Kvůli recesi se na daních vybere letos o 120 miliard korun méně, než se plánovalo. Příští rok bude sekyra 160 miliard. Záchrana státního rozpočtu povede přes bolestivé škrty, nebo zvyšování daní. Byli byste ochotni platit vyšší daně, aby se zachránil státní rozpočet? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 5. 2009 12:05, AliV

Seškrtat by se měly především mandatorní výdaje - zrušit všechny dávky, kromě starobních důchodů, které si důchodci zaslouží, protože na ně celý život pracovali - ty bych naopak zvýšil. Vyhodit přebytečné úředníky, kteří jen brzdí hospodářský růst a jejich platy a budovy nás stojí nemalé peníze. Radikálně snížit výdaje na armádu. Zadávat veřejné zakázky nejnižší nabídce(dálnice, a další) = cca 300 mld. Kč

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 5. 2009 8:12, Petr

Jasně souhlasím. Stát jsme my sami - je-li krize, musíme počítat s poklesem životní úrovně a stát si nemůže peníze pořád jen půjčovat jako za vlády ČSSD. Jsem pro vyšší daně.

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 65 komentářů)

7. 5. 2009 12:54 | comment

Citace - AliV / 07.05.2009 12:09

Ano, ale robota byla jen asi pár dní v měsíci, ale my dnes robotujeme až do data daňových prázdnin na stát = půl roku.
Ani původní připsěvatel (Bergi) ani vy si toho z té základní školy už nepamatujete. Velice stručné připomenutí je zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Poddanstv%C3%AD
Zjednodušeně se dá říci, že v poběhlohorském období museli nevolníci robotovat tak, jak se vám o tom ani nesnilo a nepřál byste si zažít. V nejdrsnějších obdobích to bylo při žních třeba i 6 dní v týdnu práce na panském (a nebyly to 8hodinové směny), zbylý čas měl nevolník na to, aby si na svém vypěstoval něco pro svou obživu (a obživu dobytka, který byl povinen podle velikosti hospodářství držet a při robotě využívat). Z této své úrody dále odváděl církvi a státu naturální dávky a dále ještě platil finanční berň.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2009 12:49 | Jarda

Ještě jedna věc: "daně jen pro nejbohatší" je pěkná blbost, protože těch je malý počet. Za tímhle heslem se vždycky ukrývá to, že se pořádně zdaní střední třída, lidé s průměrnými platy. Metod je spousta: například se zavede progresivní zdanění s podstatně vyšší sazbou nad 30 tisíc měsíčně a pak se to nechá být. No a při běžné inflaci nám do této sazby z pár let spadnou lidi s půměrným platem (např. za posledních 10 let se platy zdvojnásobily, ale ceny taky, že). Tak se docílí zdanění pro střední třídu. Ale začíná to vždycky proklamacemi, že prý "zdaňujeme JENOM nejbohatší". Už dost těch socdemáckých lží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 12:42 | Jarda

Jednoznačně ať si stát utáhne opasek a nás nechá na pokoji !!! Kdo má pořád ty hovadský daně platit?? Nestačí vám, že je den daňové svobody až za půlkou roku? Děláme více na stát než na sebe.
Podívejte na příklady z historie: všemocná římská říše se zhroutila kvůli nenažranému státu, který soustavně odíral platiče daní, takže ti pak vítali barbary jako osvoboditele - skvělý článek viz: http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomie-inflace-v-rimske-risi-de5-/p_ekonomika.asp?c=A090505_170230_p_ekonomika_wag
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 12:09 | AliV

Ano, ale robota byla jen asi pár dní v měsíci, ale my dnes robotujeme až do data daňových prázdnin na stát = půl roku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2009 12:05 | AliV

Seškrtat by se měly především mandatorní výdaje - zrušit všechny dávky, kromě starobních důchodů, které si důchodci zaslouží, protože na ně celý život pracovali - ty bych naopak zvýšil. Vyhodit přebytečné úředníky, kteří jen brzdí hospodářský růst a jejich platy a budovy nás stojí nemalé peníze. Radikálně snížit výdaje na armádu. Zadávat veřejné zakázky nejnižší nabídce(dálnice, a další) = cca 300 mld. Kč
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 11:35 | Hanák

A hlavně jejich hlavouny
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2009 10:06 | Tomplee

Takový návrh může dát jen pitomec. Já osobně jsem měl radost ze sjednocení daňové sazby. Bohužel však byla kompenzována zvýšením sociálního pojistného a základu daně, takže jsem v minulém roce zaplatil víc než za progresivní daně. Ale mám toho dost. Pokud se daňová sazba zvýší, mám připraveny dva scénáře: a) přesouvám svůj daňový domicil na Kypr, b) přestávám pracovat a budu žít z úspor. (A daně ať si platí Ti co musejí pracovat.)
Pro vysoké daně je potřeba, aby lidi byli ochotni je platit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 9:37 | Patrik

Státní rozpočet je třeba sanovat na straně výdajů a ne na straně příjmů. Pokud jsou příjmy, tak výdaje se vždycky nějaké najdou.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 9:26 | Dan

Přemýšlel jsem zda mám taky něco napsat a bylo by toho hodně tak jen aspoň tohle ,všichni zleva doprava vykladaj jaký mají odborníky a stínový vlády ale zatím samej kretén a rádoby odborník za velký prachy.Život je krátkej a kolikrát může být ještě kratší a do hrobu si vezmem akorát prd a někdy ani to ne.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 8:56

Teď je předpoklad, že bude vládnout Sociální demokracie. Takže dle vás i když kritizujete jejich hospodaření. Navrhujete zvíšení daně? Vždyť se zase ,,projí"
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2009 8:55

Jen pro upřesnění: Desátky se odváděly církvi. Šlechta žila z roboty, která byla povinná a zadarmo.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2009 8:54 | lag

Zvyšování daní by mi tedy vadilo,ať si stát seškrtá výdaja v sociální oblasti,tím hlavně myslím sociální dávky pro skupinu tzv nepřizpůsobivých,kterým se nesmí říkat cikáni.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 8:47

Dobrá myšlenka:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 5. 2009 8:42 | s

Vyšším daním bych se nebránil. V daních bych ale rozlišil luxusní zboží. Seškrtat by se měly především ty Zbytečné výdaje.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 8:41 | Milan

Nevím proč by se měli zvyšovat daně. At stát vyhází ty deseti tisíce nepracujících státních úředníků, které vídáme dnes a denně na diskuzích na netu. Nevím proč bych měl živit tyto nepracující parazity a ještě k vůli nim platit vyšší daně. At táhnou konečně makat, kdy už tento komunistický způsob práce ve státní správě skončí?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 8:36 | Valentino Rukavicka

Vadili, stat s nimi stejne nebude nakladat hospodarne, at budou vyssi nebo nizsi. Maximalne se bude vice snazit udelat menwi schodek, pokud budou nizsi, ale o hodne vic se snazit stejne nebude. Kdyz budou dane zvyseny, nakoupim veci, ktere "nepotrebuju" a zaplatim na danich mene nez ted.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 8:31 | Bergi

NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE NÁS UČILI ŽE ZA FEUDALISMU SE PLATILY TAKZVANÉ DESÁTKY. Jinými slovy , byla tehdy daň 10 % a stačilo to aby ŠLECHTA žila Šlechticky. Dnes když sečteme všechny odvody a daně,tak jedaňové zatížení asi 80% . A ŠLECHTA MÁ MÁLO. Tenkrát taky existoval pojem DEFENESTRACE ,a já bych se přimlouval k zavedení tohoto pojmu do dnešního života. Myslím že po zkušebním kole v praxi , bychom skutečné danové zatížení mohli snížit zase na těch 10% a bylo by peněz dost.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 8:30 | IvanKonečný

Vyšší daně v žádném přpadě. Zmrazit platy státních úředníků a snížit stavy, nevalorizovat důchody snížit daňové zatížení osob a firem a dát každému možnost ať se postará sám o sebe. Z jedné strany brát a z druhé dávat to není žádné řešení. Je třeba klást důraz na zodpovědnost jedince. Kdo ji nemá má smůlu.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 8:12 | Petr

Jasně souhlasím. Stát jsme my sami - je-li krize, musíme počítat s poklesem životní úrovně a stát si nemůže peníze pořád jen půjčovat jako za vlády ČSSD. Jsem pro vyšší daně.
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 5. 2009 7:52 | Adam Lexa

Rozhodně nesouhlasím!Je mnoho důvodu..Máme jedno z největších daňových zatížení.Platí se z daní hodně věcí,které jsou mi proti srsti(viz. politici, kteří nedělají nic pro lid ale pro sebe,naší indočechové,kteří si nic nezaslouží atd. Prostě NE!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Michal Mejstřík

ekonom

Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michal Mejstřík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services