Vyzkoušeli jste už nákup léků bez poplatků?

V Česku je zjevně podstatnější třicet korun za recept než zdraví lidí. Jak jinak si vysvětlit, že kraje utrácí desítky milionů za vracení regulačních poplatků, a na rozbité a nebezpečné silnice peníze nemají. Napište, co si o tom myslíte, a přečtěte si názory ostatních.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 2. 2009 7:55, Martin

Tady přece nejde vůbec o závist. Jde o to, že pokud platím ze své mzdy každý měsíc určitou část zdravotní pojišťovně, a ne zrovna malou, tak chci mít tyto služby zadarmo. Plný souhlas s poplatky v nemocnici a za pohotovost, ale proč za položku na recepty nechápu...??? A jenom tupoun může napsat to co jste napsal vy.

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 2. 2009 7:37, Martin

Srovnání s obchodem kulhá na obě nohy - kdyby rohlíky platila zdravotní pojišťovna a byly tzv. "zadarmo", tak by jejich distribuce taky nejspíš musela podléhat nějaké regulaci, protože jinak bychom měli nějvětší spotřebu rohlíků na hlavu v Evropě :) Ono toho ale ve vašem příspěvku kulhá více, závist je svině, co? -- Jinak, můj názor je, že do dotované lékárny nevlezu. Koupím si léky (když je budu potřebovat) v soukromé lékárně. Stejně tak budu postupovat při výběru lékaře nebo nemocnice - odmítám se zařadit do davu nemyslících tupounů, kterým se ukáže 30Kč a oni by snad i zabili...

Zobrazit celé vlákno

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

5. 2. 2009 9:27 | panmartin

Je to ubohost naší vlády,proč to nezruší vláda sama,vždyť to je jednoduché,Děti do 18 let neplatit nikde,Dospělí platit u lékaře 30 Kč ano,ale za recept nééééééé to je nejhorší poplatek jaký kdo vymyslel,nevidím jediný důvod proč platit za položku na receptu který mi napsal lékař, kde už jsem zaplatil 30 Kč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 8:30 | van

Jo,pak jim chybí peníze třeba na miliardové arbitráže.Poslancům by pak třeba chybělo na jejich 100% nemocenskou.Placení nemocnici bych ještě chápal,protože tam by se to dalo využít na nákup nových přístrojů,ale obvodní lékaři si tím jen plní svoje kapsy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 8:14 | Lubik

Silnice 1. třídy nejsou krajské.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 8:07 | Jaroslav

Především - proč "regulační" poplatky. Co regulují??!!! Po ošetření si je doktor bez dokladu strčí do kapsy, ošetří mě stejně jak před jejich zavedením - nebo Martine myslíte, že si dá více záležet? Lékárny - vždyť je jich jako máku, např. v Kroměříži do 300 m od sebe 4 a v dalším uzlu znovu 4. V jiném druhu "zboží" si někdo může dovolit otevřít obchod se stejným zbožím hned vedle? To není závist - jen konstatování, že lékárny nestrádali před poplatkami, při poplatcích a ani znovu bez nich. Takže na druhé straně je možné říct, že Vy dotujete lékárny, které budou dobře žít i bez Vaší dotace. Myslel jsem si, že poplatky sníží návštěvy lékařů a nemocnost. Ano povedlo se - snížil se počet dní nemocnosti, ale na úkor čeho!!! na úkor dovolených, náhradných volen, nedoléčených nemocí. Dobrá prevence... Tím nechci říct, že nebylo a není nemocenské zneužívané. Takže ani z Vašeho pohledu není vše tak jednoznačné jak píšete. Raději za těch např. 400 Kč za rok koupím benzín a zadotuju sportovní oddíl tím, že odvezu zdarma děti na závody. Jistě tam bude i dítě lékaře nebo lékárníka. A to by jste se divil, ale oni jeden rodič z této branže nedá nic navíc do oddílu - ani těch pos.....ých 30 Kč na dopravu...???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 8:07 | Milan

Je to populismus nehrubšího zrna a bohužel velká část čechů na socdemákům skočila. A jestli si někdo myslí že těch 30 korun neplatí tak se strašně mýlí. Neplatí je sice přímo ale v daních a pak chybí peníze na jiné věci. Kdy už konečnšě pochopíme ž e si musíme zaplatit všechno že nikde není hodný strýček který by nám dával peníze jen tak. AKorát je to o pocit zda to zaplatím poměrnou částí nějakým poplatkem přímo z kapsy nebo jestli to zaplatím nepřímo číslem na výplatní pásce nebo v daňovém přiznání.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 7:55 | Martin

Tady přece nejde vůbec o závist. Jde o to, že pokud platím ze své mzdy každý měsíc určitou část zdravotní pojišťovně, a ne zrovna malou, tak chci mít tyto služby zadarmo. Plný souhlas s poplatky v nemocnici a za pohotovost, ale proč za položku na recepty nechápu...??? A jenom tupoun může napsat to co jste napsal vy.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 7:49 | benzin

Mne se naklady na lecbu meho chronickeho exemu nikterak nezvysily. Vsechny platby si eviduji, takze vim prasne kolik platim za lektare. Se zavedenim 30 Kc poplatku byl lechce snizen doplatek na leky (masti a leky proti alergii) a dohromady mne mesicni lecba vychazi stale na stejnych cca 7 000 Kc z moji kapsy.

Muzu potvrdit, ze napr. lecbu tohoto chronickeho onemocneni jsem schopen zafinancovat z vlastni kapsy, takze ani zadnou zdravotni pojistku nepotrebuji, i kdyz na ni v soucasnosti platim 15 000 Kc mesicne.

Smer ktery nastolila ODS je spravny. Pomer penez ktere prichazeji do zdravotnictvi z primych plateb musi byt vyssi. Navic narozdil od dopladku na lek, vim okamzite jiz v dobe vystaovani predpisu kolik zaplatim.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 7:37 | Martin

Srovnání s obchodem kulhá na obě nohy - kdyby rohlíky platila zdravotní pojišťovna a byly tzv. "zadarmo", tak by jejich distribuce taky nejspíš musela podléhat nějaké regulaci, protože jinak bychom měli nějvětší spotřebu rohlíků na hlavu v Evropě :) Ono toho ale ve vašem příspěvku kulhá více, závist je svině, co? -- Jinak, můj názor je, že do dotované lékárny nevlezu. Koupím si léky (když je budu potřebovat) v soukromé lékárně. Stejně tak budu postupovat při výběru lékaře nebo nemocnice - odmítám se zařadit do davu nemyslících tupounů, kterým se ukáže 30Kč a oni by snad i zabili...
-12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 6:48 | Oskar

Tato akce jasně povede v blízké budoucnosti ke zvýšení doplatků. Snížení doplatků balo totiž inicializováno právě výběrem poplatků. Poplatek tedy není jaksi navíc jak se mnoho lidí domnívá. A zadarmo nikdy nic nebude.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 6:43 | Jaro

Je zajímavé, že když poplatky nebyly, tak lékárny fungovaly bez problémů, ale to si páni lékárníci zvykli na další příjem a ne zrovna malý. U obvodních lékařů, který člověku změří tlak a předepíše mu Paralen, je to to samé. Dávat 30,- Kč poplatek, je také jen do jejich kapsy. Neznám chudáka lékárníka nebo doktora. Všichni mají luxusní auta a honosné domy. Ono totiž to má počátek z doby, kdy doktoři řvali, že mají nízké platy, tak aby jim vláda zavřela ústa, tak zavedla tuto nehoráznost. Proč by jim zvyšovala platy, když to mohou zaplatit lidé. Ještě bych uznal poplatek za pobyt v nemocnici. Člověk musí doma jíst také a spát musí také někde, pokud zrovna není bezdomovec (také jeden z výdobytků, kromě nezaměstznanosti, naší tzv. demokratické společnosti). Platit ale v lékárnách "podejné", je do nebe volající. Je to zboží jako každé jiné a lékárník by se asi přinejmenším divil, kdyby přišel do obchodu, koupil si chleba a 5 housek a oni po něm chtěli za každou položku po 30,- Kč.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 6:34 | JM

Blíží se volby a tak ČSSD zase maže lidem med kolem huby a dělá populistické kroky. Částečné odpouštění poplatků je nesmysl. Buď to musí být ve všech lékárnách a zdravotnických zařízeních a nebo nikde. Není možné, aby se část těchto zařízení zvýhodňovala!!! S poplatky svým způsobem souhlasím, lidi musí pochopit, že nic není zadarmo. Ale taky bych uvítal, abych za to do té děravé státní pokladny odváděl o to méně peněz. Poplatky bych zrušil akorát za děti a důchodce, kteří nejsou výdělečně činní.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 4:35 | Stanislav

Kdyby vláda nezavedla nesmyslné poplatky ve zdravotnictví,tak by kraje měly více peněz na silnice.Silnice zmiňovaná autorem tohoto článku je v dezolátním stavu 20 let
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaromír Soukup

mediální magnát, Médea

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Jaromír Soukup
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services