Diskuze: Vyzkoušeli jste už nákup léků bez poplatků?

V Česku je zjevně podstatnější třicet korun za recept než zdraví lidí. Jak jinak si vysvětlit, že kraje utrácí desítky milionů za vracení regulačních poplatků, a na rozbité a nebezpečné silnice peníze nemají. Napište, co si o tom myslíte, a přečtěte si názory ostatních.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 2. 2009 7:55, Martin

Tady přece nejde vůbec o závist. Jde o to, že pokud platím ze své mzdy každý měsíc určitou část zdravotní pojišťovně, a ne zrovna malou, tak chci mít tyto služby zadarmo. Plný souhlas s poplatky v nemocnici a za pohotovost, ale proč za položku na recepty nechápu...??? A jenom tupoun může napsat to co jste napsal vy.

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 2. 2009 7:37, Martin

Srovnání s obchodem kulhá na obě nohy - kdyby rohlíky platila zdravotní pojišťovna a byly tzv. "zadarmo", tak by jejich distribuce taky nejspíš musela podléhat nějaké regulaci, protože jinak bychom měli nějvětší spotřebu rohlíků na hlavu v Evropě :) Ono toho ale ve vašem příspěvku kulhá více, závist je svině, co? -- Jinak, můj názor je, že do dotované lékárny nevlezu. Koupím si léky (když je budu potřebovat) v soukromé lékárně. Stejně tak budu postupovat při výběru lékaře nebo nemocnice - odmítám se zařadit do davu nemyslících tupounů, kterým se ukáže 30Kč a oni by snad i zabili...

Zobrazit celé vlákno

-12
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

27. 11. 2011 10:11

To si děláte kozy,nic takového neexistuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 3. 2009 7:59 | xxx

pane bože ty seš ale ma/gor kdes tyhle kecy vzal ? na jakou moderni lečbu ? mně akorát zmrzačily v nemocnici před 5 lety a tedka jsem v plném invalidnim duchodu ! (više meho duchodu nepřevišuje 4000 kč ) tak co tu meleš za kraviny ! takže to schrnu ( diky "kvalitnímu zdravotnictví " sem mrzak do konce živata který musi každý mněsic chodit pro leky k doktorovy 30kč + 4x30 za položky na receptu = 150 kč + připadné doplatky = to zaleží ve které lekarné nakupuji někde kradou někde ne vic sem psal UP
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 3. 2009 7:48 | xxx

Ano mněly ba se všede zrušit polpatky za leky a za doktory !!!! , ne dost že lekárny a lekarníci OKRÁDAJI lidi na doplatcich za leky !!! (jak je možné že jeden lék se v jedné lekárně dopláci 197Kč ! a v druhé lekraně je bez doplatku !!! a přitom se jedna o ten samý lék ) ( a neberu to že to jsou staré zasoby a jiné blbiny ! mám to vyskoušené na vice lecích a ve více lekarnách ) čili jediné vysvětlení je takové že lékarny a lekarnici kradou (okradaji lidi ) a viuživají toho k okrádaní že nejde nikde zjistit jestli se na lék doplaci a kolik v danou chvili ( nejde to ani zjistit na ministerstvu zdravotnictví ) !!! co zbývá lidem bud to obihatlékarny z jištovat ve které je okradou a ve které ne ! (což taky stoji peníze , a čas a nervy )
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 2. 2009 20:50 | důchodce

Obdivuji smysl pro detail topolánka a Langera, budou vyšetřovat kraje, že zaplatily za mě, penzistu 30 Kč , ale vůbec jim nevadí, že právě dnes dal kraj na šaškárnu v Liberci-15 milionů na doprovodní zábavný vydání při lyžování.. Chápu, že ten neuspěšnej nástřel vlasů langra ho poznanenal, těch ran do hlavy a vlasy /ani rozumu / to nepomohlo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2009 11:02 | Borek

Když vezmete v úvahu jaké platíme sociální a zdravotní pojištění, tak placení poplatků je naprostá sprosťárna. Je to pouze další, někým vymyšlená možnost, jak nás obírat ještě víc, než dosud. Dnes jsem dostal dva recepty a už teď vím, že budu doplácet za léky a navíc 120Kč, protože jsou na každém receptu dvě položky. Ještě byste si měli nechat zaplatit za vypsání každého receptu. To byste ode mne dostali ještě dalších 60Kč. JE TO HANBA,!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2009 16:43

Byla jsem u 2lekaru- soukromniku kteri pracuji pod AGELEM!!!! Tak u prvniho jsem zaplatila 30Kc v automatu, ale sestricka to nechtela ze jsem pozvana na kontrolu a tudiz neplatim. Po par dnech jsem sla k jinemu a tam se plati na ruku. Kdyz jsem chtela na zadost o poplatek dat listecek z automatu tak to odmitli a poucily me, ze u nich se plati primo v ordinaci. Doma koukam na 2lekarske zpravy. Tak tam kde berou listecek pisi do zpravy pacient zaplatil poplatek. tam kde chteji penize nepisi o zaplaceni ani slovo. K obema lekarum jsem byla pozvana a presto u jednoho platim a u druheho ne !!!!!! A ted si uvedomuji ze kraj bude vlastne okradany lekari. Bude za nas platit poplatek i v pripade ze se platit nic nema !!!!!!!!! Zvlaste jak pacient jde k lekari na domluvenou kontrolu i pet krat tak lekar si vyinkasuje neopravnene penize !!!!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 20:40 | panmartin

Když jdu k lékaři pro recept tak mně asi něco bolí a ten lékař mi napíše recept, tak nevidím důvod proč pak mám platit za položku na receptu. Mimochodem u lékaře jsem kromě úrazu nebyl asi 5 let jen mně může naštvat systém, že vláda něco posere a kraje to žehlí nesmyslným utrácení svých malých rozpočtů pro svoje občany. tj. oprava silnic,kanalizací atd. .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 19:29 | Adámek Praha7

Je zajímavé že náš tisk dost často píše o věcech zcela tendenčně,což je vyřčení právě otázky na kterou reaguji.Nechápu proč by měly neplacené poplatky ohrožovat existenci lekáren.Všiml si někdo z redaktorů našich denníků,že lekálny rostou jako houby po dešti a vpodstatě nemají žádné omezení v tomto množení.Lidé marodí,distributoři a lékárníci se tudíš recese neobávají.Určitě jim musí závidět prodejci aut,šatů,nádobí,nábytku a kdoví kdo.Tyto zbytnosti si na rozdílu od léků mohou odpustit.Politikem se poplatky stali díky diletantsky vedené i když potřebné zdravotní reformě Jako vrchol bych uvedl nápad pana ministra o poradě s lekárníkem,který mne vidí prvně v životě nad předepsaným lékem.Pro představení,poplatky u lékaře i v lekárně platím a na doplatcích mimo započítávané.jsem v roce zaplatil 5900 kč
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 18:32 | S

Právě po zavedení poplatků se snížily ceny léků (mj. o ten poplatek). Takže dneska lékárníci, kteří jsou nuceni ten poplatek nevybírat kvůli tomu, že v krajských lékárnách se neplatí, si o to zvednou doplatky/ceny léků. Kraje možná nespravují silnice 1. třídy, ale ty ostatní už ano. Kdo na poplatky neměl, mohl bez problémů požádat buď o státní podporu, nebo o potvrzení o hmotné nouzi a tito lidi neplatili poplatky. Takže jestli někdo tvrdí, že na poplatky neměl, tak o tomto asi nevěděl.
Jestli někdo nechce žádat o to potvrzení (že se např. stydí) tak to se nevyřeší zrušením poplatků. Ono totiž při té nouzi by mu chybělo ještě někde jinde.
Z daní od "bohatých" se nikdy nevybere tolik, aby to mělo na rozpočet tak výrazný vliv. Např. "vezmete" bohatému roční daň ve výši 10 000 000 (a to by už musel být jó příjem, aby 15% z něho činilo 10 000 000 nebo sazba daně např. 50% z příjmu 20 000 000). Pak to přerozdělíte a každý obyvatel ČR dostane 1 Kč. Myslím, že v tom si moc nepomůžete. Těch bohatých lidí zase tolik není...
Navíc v tom případě se ten bohatý přestěhuje jinam, kde mu to nebudou tolik zdaňovat a stát přijde i o těch 10M. Proč si myslíte, že se firmy stěhují do cizích států (např. Holandska)? Protože je tam lepší daňové prostředí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 18:20 | bob

Ten byznys zdravotnictví už u nás nikdo nezastaví. Budou se jen přetahovat různě silné skupiny o balík, který je ve hře. Ingeligentní člověk dávno ví, že větší množství léků zdraví nezlepší, ba naopak. Co zmůžem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 17:51 | babka

Přestože je všude uvedeno že v krajských nemocničních lékarnách mohou odpustit poplatek za recept,tak v Náchodské lékarně v pavilonu na poplatcích přímo trvají.Takže není ani možnost volby.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 16:41 | XXL

Ano, nakoupil jsem léky bez poplatku a dokonce jsem neplatil ani v nemocnici (pobyt 27.1. - 03.2.). S poplatky nesouhlasím. Co regulují ? Spotřebu léků? Ty mi píše lékař. Návštěvy lékaře? Každý doktor vám řekne, že je lepší přijít s podezřením na něco než zanedbat meningokoka a zemřít nebo mít trvalé následky. Nemyslete si, že doktor nepozná simulanta! Pozná, a velice dobře, obvykle má své lidi přečtené. Jenže to jsou pacienti a nelze je vyhodit, stěžovali by si a kdo by byl bit? Ano, správně, doktor!! Ono kdyby se nekradlo na horních patrech, i ve zdravotnictví by bylo peněz dost.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 15:50 | jamo

Je více než absurdní, že v téhle republice je ještě tolik socialismem zdegenerovaných lidí, že novodobí bolševici mohou na základě slibu proplácení banálních poplatků (mimochodem, jsem důchodce se závažnými chorobami a peněz tedy nemám nazbyt), který je evidentně protizákonný, uspět ve volbách. Těmhle nemyslícím voličům nemá smysl vysvětlovat, že díky poplatkům se snížilo zneužívání zdravotní péče a úspory se přesunuly na drahou (nejmodernější) léčbu nejzávažnějších nemocí. Tihle za svoji hloupost nemohou, trestáni by však měli být ti, kteří tu jejich hloupost zneužívají jako výtah k moci.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 15:27 | Jaro

Ty chudinko, Martine. Tobě asi kulhá hlava. Protože jsi vůbec nic nepochopil. Tady vůbec nejde o závist a o nějaké dotované rohlíky. Ony jsou možná i ty rohlíky dotované, protože státní dluh stoupá neuvěřitelnou rychlostí. Tady jse o celý systém. Na úkor široké masy lidí je tady uzákoněno, aby si určitá skupina plnila kapsy. Kdyby ty poplatky šly všechny do zdravotnictví, na vývoj léčiv a pod., tak by to mělo smysl, ale jednak se tím pomáhá lékárníkům (podle tvého příspěvku si myslím, že jsi asi taky lékárník nebo případně doktor) a doktorům k dalším neopodstatněným příjmům a zpět do zdravotnictví jde mizivá část, a ta mizivá část se ještě dále přerozděluje tzv. rozpočtovými opatřeními na to, aby bylo tučné odchodné, zlaté padáky, peníze na prohrané arbitráže atd. Tím, že se zřídily poplatky, se zdravotní péče nezlepšila. Doktoři pracují stejně jako dříve, jen vyměnili auta za luxusnější. Na závěr ti přeji, aby ti i do budoucna vydržela možnost si vybrat lékárnu, platit léky či si vybrat doktora. Ono na každou svini se voda vaří.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 15:27 | Jaro

Ty chudinko, Martine. Tobě asi kulhá hlava. Protože jsi vůbec nic nepochopil. Tady vůbec nejde o závist a o nějaké dotované rohlíky. Ony jsou možná i ty rohlíky dotované, protože státní dluh stoupá neuvěřitelnou rychlostí. Tady jse o celý systém. Na úkor široké masy lidí je tady uzákoněno, aby si určitá skupina plnila kapsy. Kdyby ty poplatky šly všechny do zdravotnictví, na vývoj léčiv a pod., tak by to mělo smysl, ale jednak se tím pomáhá lékárníkům (podle tvého příspěvku si myslím, že jsi asi taky lékárník nebo případně doktor) a doktorům k dalším neopodstatněným příjmům a zpět do zdravotnictví jde mizivá část, a ta mizivá část se ještě dále přerozděluje tzv. rozpočtovými opatřeními na to, aby bylo tučné odchodné, zlaté padáky, peníze na prohrané arbitráže atd. Tím, že se zřídily poplatky, se zdravotní péče nezlepšila. Doktoři pracují stejně jako dříve, jen vyměnili auta za luxusnější. Na závěr ti přeji, aby ti i do budoucna vydržela možnost si vybrat lékárnu, platit léky či si vybrat doktora. Ono na každou svini se voda vaří.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 14:41

Vážený JM, souhlasím s Vámi, ale rušit poplatky pro důchodce je protismyslné, protože hlavně kvůli nim mají smysl. Důchodci mají největší spotřebu zdravotní péče a poplatky jsou proto, aby ji neužívali zbytečně, aby se zamysleli jestli musí užívat tolik léků a zeptali se na to svého lékaře, aby se zamysleli jestli musí s každou drobností k lékaři atd. Protože to, za co se nic neplatí nemá žádnou cenu! Zatímco zdravotní péče je velmi drahá. Přes zavedení poplatků je u nás spoluúčast pacientů nejmenší v Evropě. LP
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 14:34 | Honza

Beru to (ne)starání se o silnice v článku jen jako pouhé přirovnání, kde všude budou chybět peníze utracené za zákonné poplatky. Podstatné je ovšem si uvědomit, že společnost žije na dluh už dnes a právě ty děti, kterým velkoryse odpouštíme poplatky, budou ty naše dluhy a to nejen za ty odpuštěné poplatky, splácet. A co se vrcholných představitelů politiky týče, je úplně jedno, jestli těch modrých, oranžových, nebo jakkoliv jinak barevných, ti se budou mít dobře vždy, ale vyčítat jim to je opět nesystémové, jako to rušení poplatků. Nedělat dluhy a tím nemám na mysli půjčky, zkrátka beru, jako základní pravidlo slušnosti
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 13:27 | Realista

Z článku čiší pěkná demagogie. Lživá tvrzení o silnicích 1.třídy, které podle autora spravují kraje. Prý by vybírání poplatků zkvalitnilo život v Česku. Jistě, těm bohatým, pro které placení poplatků nic neznamená. Určitě vybírání poplatků nezkvalitnilo život chudým rodinám, rodinám s dětmi, sociálně slabým a důchodcům s podprůměrnými důchody, chronicky nemocným. Pokud si budou některé lékárny kompenzovat nevybírání poplatků zdražením léků, tak to asi nebudou lékárny v krajských nemocnicích, ale nejspíš soukromé lékárny. To jim ovšem nevydrží dlouho, lidé nejsou hloupý, aby časem nezjistili, v kterých lékárnách je předraženo. Na silnice 1.třídy by peněz bylo dost ze státního rozpočtu, kdyby poslanci neplýtvali jinde, např. při porcování medvěda na tenisové kurty v bydlišti Ivana Langra a podobných jiných poslaneckých "malých domů". Proč autorovi článku nevadí úbytek peněz ve státním rozpočtu např. v souvislosti se snižováním daní pro bohaté? Mimochodem není pravda, že tito platí rovnou daň. Při příjmu nad asi 80 000,- měsíčně platí tento poplatník nižší daň z každé stokoruny, než poplatníci s příjmy pod uvedenou hranici. Solidarita naruby, která nemá ve světě obdoby. Nezbývá než zatlačit slzu v oku nad dojemnou starostí autora článku o přemnožené soukromé lékárny. Chudé rodiny, rodiny s dětmi, sociálně slabý, chronicky nemocní a důchodci jsou mu ale ukradení.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2009 13:14 | danny

Když si jdeš k lékaři jen pro recept, za návštěvu neplatíš (platíš jen za vyšetření bez ohledu na to, zda ti nějaký recept dá). Poplatky jsou proto, aby se nezneužívalo čerpání léčiv, které byly plně hrazeny pojišťovnou. Takové léky kdysi pacient "zakoupil" a pak je v mnoha případech ani nepoužil a nakonec vyhodil.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2009 10:38 | Erika Černá

Vzhledem k tomu,že jsem byla proti regulačním poplatkům,nechávám si je vrátit.Kdyby se politici dohodli a vybíral se poplatk za recept,nevadilo by mi to.Soukromé lékrny si poradí zdražením.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Jaromír Šmejkal

podnikatel, Unimex Group

Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 30 duelů
×
Jaromír Šmejkal
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 36 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services