Měly by se zrušit zdravotnické poplatky?

Zdravotnické poplatky zvýšily celkovou spoluúčast pacientů na úhradě své léčby. Především proto, že si začali za své kupovat nejlevnější léky. Na druhou stranu ubylo lidí na pohotovostech a zůstalo více peněz pro těžce postižené. Měly by se poplatky přesto zrušit? Napište, co si o tom myslíte.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 12. 2008 17:40, POP

Vážený pane, k některým z poplatků mám také výhrady. Ovšem demagogická argumentace, jak jste si platil celý život nemocenskou je dosti směšná. Poplatky přece nejsou úhradou za péči, kterou ve zdravotnickém zařízení dostáváte. Na tu se ve vašem případě musí složit především v současné době pracující lidé. Pokud byste se nedej bože musel podrobit operaci srdce, předpokládám, že z vašeho platu byste musel prožít několik životů k úhradě nákladů za léčbu. Ani představit si nedovedete, jak nákladná je dnes moderní léčba,kterou dostáváte.
Takže 60 Kč za den při hospitalizaci je skutečně směšná suma. Za tu dobu byste doma více projedl a protopil. Poplatek za pohotovost je rovněž v pořádku. Zrušil bych poplatek za položku na receptu a poplatky za kontroly ve všední den a mimo pohotovostní režim.
Tím, co jsem napsal, však nechci říci, že podporuji reformy pana Julínka tak, jak jsou nastaveny. Právě naopak. Na druhou stranu si v současné době pan Rath asi nepamatuje, jak v dobách prezidentování v lékařské komoře intenzivně na jednáních komory volal po těchto poplatcích!

Zobrazit celé vlákno

+19
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 12. 2008 8:00, MoB

Poplatky se osvědčily - pár kaček za paralen nikoho nepoloží a o to víc peněz zůstane pro vážně nemocné: připomeňme si, že to je skutečné naplnění smyslu zdravotního pojištění, ne "aby bylo všechno zadarmo". Toto ovšem průměrný volič se svým IQ nechápe a politik surfující na této blbosti (zdravím Dr. Ratha) ho pochopitelně vzdělávat nebude... Blbej volič = pro schopného politika výtah k moci (zdravím ČSSD).

Jinak k tématu - dokážu si představit, že by se mohla snížit jejich výše, ale se strukturou poplatků bych nedělal nic. Dobrá věc je i výdajový strop, opět to pomůže nejvíce těm vážně nemocným s drahou léčbou. Mimochodem je zajímavé, že ani ČSSD ani KSČ(M) se nevyjadřuje k skutečně pozorovaným pozitivním efektům toho systému regulačních poplatků. Asi by museli uznat, že to opravdu funguje.

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 66 komentářů)

16. 6. 2009 22:39

Pane Horák, vy asi nevíte jak to s poplatkama funguje a .. měl by jste více poslouchat!!! číst ? Poplatky jsou nutné a lidé aspon nebudou chodit s "volovinami" v noci k lékaři či vyplnovat sobotní dopoledne cestou ze supermarketu ještě na pohotovost.V lékarně by se mělo platit, lidé zneužívají léky!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 6. 2009 22:37 | Vladimír

Souhlasím s regulačními poplatky.Mělo by se platit všude.Peněz je asi dost, když můžeme vyhodit 70 mil korun za kampaň na olympiádu
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 6. 2009 10:45

Vy jste asi vážně blb,vaše statisíce by nestačily ani na operaci vaší prostaty(a ještě ve Švýcarsku),zkuste se někde informovat,kolik jste do systému dal,a kojik už stálo vaše léčení.Bože,co jsme to za blbé komunistické stádo!Paroubek vám zařídí ,že budete bezplatně ve zdravotnictví chcípat,protože v rozpočtu bude dluh jako kráva(13 důchod atd.) a vy nebudete muset připlácet!Hosana!Český člověk uvěří i té největší hovadině-fakt nemáme mozky?NIC NENÍ ZADARMO
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 6. 2009 10:35 | míla

Vážený pane,že tak žehráte na Julínka,poplatky chtěl zavést určitě vámi oblíbený Rath,protože věděl a ví,že bez poplatku se ke kvalitní léčbě nedostanete.Možná si vzpomenete,jak za s.Emmerové byl problém dostat léky na roztroušenou sklerózu,protože nabyly peníze.Argument,že jsem si celý život platil,tak jak to,že teď nemám všechno zadara,je hodně hloupý a hodný zblblého soudruha.Taky si platím,byl jsem párkrát na operaci ledvin,a je mi jasné,že to co jsem dal do kasy,určitě náklady na mou léčbu nepokryly.Stokrát bylo vysvětlováno,že někdo je víc zdravý,ten přispívá tomu,kdo to štěstí nemá.A co se týče ceny léků,za Julínka byl nastaven strop 5000,- kč,určitě jste na něj dosáhl,tedy jste ušetřil,za Ratha byste to štěstí neměl.Už dneska bijí odborníci na poplach,jestli se zruší poplatky,nebude na léčbu např. rakoviny,které bohužel přibývá,co je proti tomu 30,- korun u lékaře?Přeji vám,aby se vám nestalo,že nikomu z vašich blízkých bude odepřena léčba jen proto,že na ní nebudou v kase peníze.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 6. 2009 10:20 | Míla

poplatky mají jednoznačně svůj smysl,takže nerušit.Pokud nepřispějeme do zdravotnictví my svými poplatky,bude to muset udělat stát,a jak je na tom teď v době krize,víme všichni.Jen někteří populisté tvrdí,že bezplatné zdravotnictví může existovat.Ale za jakou cenu pro nás?Kde vezme stát peníze na kvalitní léčbu vážných nemocí,když v kase nebudou?Bude nám zvyšovat daně?Nebo nás nechá umřít?ČSSD to asi vidí tak,že těch skonalých bude míň než uřvaných hloupých voličů.Proto usiluje o zrušení,přesto že ví i především Rath,že to bez nich nepůjde,ale co,po nás potopa,hlavně že porazíme ODS,co je nám do hloupých voličů.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 1. 2009 21:57

Vážený pane parchante, zřejmě se řadící do skupiny těch kterým ty poplatky jdou do vlastní kapsy bez zvláštního přičinění, přál bych vám aby jste si vyzkoušel vegetovat z podprůměrného platu 65% občanů této země,vy který jste vystudoval určitě za komunistů za peníze nás všech daňových poplatníků a nyní by jste se chtěl pakovat na těch chudácích kterým toto nebylo dopřáno a to ještě bez vašeho přičinění za asistence toho zasrana Topolánka a Julínka.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 1. 2009 21:44

Vážený pane mluvíte mi z duše i když přímo Paroubka nemusím,tak tato strana a program byl vždy bližší středním vrstvám obyvate této zemně a proto i já říká ať táhne Topolánek i s ODS ke všem čertům!!!!!!!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 1. 2009 21:34 | Horák

Poplatky okamžitě zrušit - neřeší žádný problém ve zdravotnictví pouze vylepšují rozpočet v kapsách lékařů.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2008 21:19 | Brumla

Pane Pope, pálí vám to. ODS - aspoň její špičky nás (5-10%) neokrádají ale významně podporují, např. nové snížení odvodů z platů. Z mého poslaneckého platu mi teď zůstane podstatně víc než těm průměrným a podprůměrně vydělávajícím :o)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 4. 2009 22:06 | Anton

Koncem března jsem se obrátil na ministerstvo zdravotníctví s dotazem, dosud bez odpovědi! Dobrý den. Obracím se na Vás s dotazem a prosím o radu. Mám 63 let a jsem ve starobním důchodě. Po šedesátce stal se ze mě kardiak a diabetik. Ale do důchodu jsem to nějak doklepal. Část svého produktívního věku jsem jsem fyzicky pracoval a zbytek jsem pracoval jako technickohospodářský pracovník ve výrobě. Pocelý čas jsem poctivě platil zdravotní pojištění a všechny daně. A teď k mému problému. V rámci onemocnění diabetes melitus mám postižený periferní nervový systém. Což se projevuje mimo jiné dvojitým viděním. Neurolog mi doporučil lék "Milgamma" který je zařazen do skupiny vitamínu a to znamená že není hrazen ze zdravotního pojištění. Jenom náklady na tenhle lék mě měsíčně vycházejí na 572,- Kč. Když připočítám léky na srdíčko plus náklady na diabetes tak si kladu otázku, proč jsem celý život platil zdravotní pojištení? Hledal jsem náhradní řešení ale nenašel. Paradoxem je, že injekční forma milgamy je z větší části hrazena zdravotním pojištěním, ale to co je pro pacienta přijatelnější se musí hradit plně a navíc se to ani nezapočítává do limitů 5000,-Kč Takže tohle je můj problém a protože jako důchodce nemám finance nazbyt prosím o radu. S pozdravem Takže teď k mé odpovědi na Váš dotaz ohledně poplatků. Nevadí mi poplatek v nemocnici, na pohotovosti. Ale proč má platit nedonošený novorozenec ? Poplatky v porodnici, copak narození dítěte je nemoc ? Poplatek u lékaře nic nezměnil, fronta v čekárně je stejná! Pro slušné pacienty i lékaře je to trapná situace, jako u hokynáře! A poplatek za recept ? Když jdu pro léky tak mám zpravidla 4 recepty to je 120,- Kč A ještě třešnička nakonec, doplatky za léky stávající stav se nedá jinak nazvat než "bordel". Pokaždé je cena jiná, názvy léku se taky mění (léčivá složka zůstává stejná). Tak se opět ptám, proč jsem celý produktívní život platil zdravotní pojištění. Bylo by zajímavé zjistit kolik z těch Julínkových ušetřených miliard zaplatili děti a důchodci. A proč se důchodci počítají od 65 let ? Já šel do důchodu v 61 letech a 10 mesíců co jsem vlastně? Můj názor je poplatky zrušit protože nic nereguluji a jednalo se jenom o to jak vytáhnout z našich kapes další miliardy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2009 18:13 | Filmař

Jo měli , nikdy nebyli tak proč tady dělají z lidí hlupáky . Rodiny s malými dětmi mi dají jistě za pravdu . Jestli někdo bude hlasovat za poplatky ve zdravotnictví , tak já to tedy nebudu. To že doplácíme tvdě na léky, že každý zaměstnanec musí ze svého hrubého výdělku odevzdat povině zdravotní pojištovně 1080,- až 10 800,- měsíčně, a pak mamince doktoři sdělí my vás nevemem milá rodičko máme plno , tak to je hnus. Ruší se nemocnice , stanice k darování krve apod.! Proto si přeji poplatky úplně zrušit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 3. 2009 9:52 | rowman

Jasne, vyzente vsechny zbohatliky - resp. lidi, kteri si umi vydelat - VEN z republiky, Paroubek vam postavi silnice ze svyho.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2009 20:05 | Fiter

Nic není zadarmo s poplatky souhlasím.Ti co tvrdí,že si platili celý život zdravotní si musí uvědomit,že to co dříve odváděli vzhledem k příjmům,by jim dneska stačilo tak na snídaně v nemocnici.Problém je v tom,že to jsou starší lidé a těm to budete těžko vysvětlovat.Populisté z řad ČSSD to moc dobře vědí.Zdravotnictví a technologie v něm používané budou čím dál dražší a bez částečného financování pacientů to nepůjde.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2009 11:07 | Theo

"Ochranný" pětitisícový limit je na nic. Musím brát 9 druhů léků, které jsou jen na předpis a nedají se zaměnit , musím platit doplatky, ale ty se do limitu vůbec nezapočítají. Navíc každý specialista předepisuje jen léky, které se týkají jeho léčby, tzn. že každé nejměné 3 měsíce musím obíhat 5 lékařů, zaplatit poplatky za návštěvy u lékaře a dále za recepty v lékárně. Jen poplatek za pohotovost má opodstatnění.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2008 17:59 | cptleos

Poplatkky je určitě třeba přepracovat takhle je to bezohledné vydírání,těch co se nedokáží bránit.říkat jak to funguje může jen demagog. Když duchodci,aby ušetřili přestanou chodit k lékaři,není to žádné vítěztví.Léčení pozdě odhalených nemocí je daleko nákladnější.Leda,že by se kalkulovalo s tím,že na zanedbané nemoci dřív zemřou a tím se ušetří. Poplatky mohou být regulační pokut se vybírají při první návštěvě lékaře.Pokut si mě lékař pozve na kontrolu, tak nevím co se má regulovat?Naopak mohu být zván na víc kontrol než je nutné,jen kvůli výběru poplatku,což určitě není v pořádku. Zrovna tak poplatek za recept.ten předepisuje Lékař!!!doufám,že podle nejlepšího vědomí a svědomí.Tak co se má regulovat? Kde je logika? pokud je třeba další peníze,je třeba zvíšit pojistné,zrovna jak u poviného ručení.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 12. 2008 14:14 | Důchodec

To že jsem ze svého platu platil zdravotní pojištění není demagogie, ale REALITA vážený pane ! Dalo by se spočítat kolik statisíců jsem přispěl do státní kasy. Možná bych si z toho mohl zaplatit ty nejlepší švýcarské kliniky. Místo toho jsem jako důchodce letos přispěl Ciktům a těchto koumákům dalších 8.500 Kč, což je mimochodem skoro jeden můj měsíční důchod. Do limitu mi to samozřejmě nevyjde, protože ten je úplně jinak nastavený. Takže ty Vaše fóry nejsou moc povedené a šetřte si penízky, ať můžete ještě x-krat zaplatit to co už jste si předplatil nebo předplatíte !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 12. 2008 13:56 | Julda

Díky vážený pane Pope, ještě že je tu tolik naivních idealistů jako jste Vy, jinak bychom tue reformu neobhájili. Ještě jednou poděkování za všechny reformátory.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2008 17:57 | POP

ODS neokrádá 10% nejbohatších v naší zemi tak, jako ČSSD, která by chtěla jejich peníze dávat 90% lemplů?Tak jste to myslela? Píšete hlouposti. také by se dalo napsat, že ODS okrádá 90% občanů naší země, aby se někteří zbohatlíci bůhvíjakým způsobem měli ještě lépe. Ale moderní společnost stojí na střední třídě, vážená paní, ne na pánech typu Krejčíře a Pitra.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2008 17:47 | POP

Není pravda, že poplatky nejsou evidovány. Jsou a velice přísně. Pokud o doklad požádáte, každý lékař vám jej musí vystavit. Ale není to jeho povinnost!!A vybrané peníze zůstavají zdravotnickému zařízení.Pokud by šly pojišťovnám, věřte mi, že by se z nich do zdravotnických zařízení nakonec dostal jen zlomek.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 12. 2008 17:40 | POP

Vážený pane, k některým z poplatků mám také výhrady. Ovšem demagogická argumentace, jak jste si platil celý život nemocenskou je dosti směšná. Poplatky přece nejsou úhradou za péči, kterou ve zdravotnickém zařízení dostáváte. Na tu se ve vašem případě musí složit především v současné době pracující lidé. Pokud byste se nedej bože musel podrobit operaci srdce, předpokládám, že z vašeho platu byste musel prožít několik životů k úhradě nákladů za léčbu. Ani představit si nedovedete, jak nákladná je dnes moderní léčba,kterou dostáváte. Takže 60 Kč za den při hospitalizaci je skutečně směšná suma. Za tu dobu byste doma více projedl a protopil. Poplatek za pohotovost je rovněž v pořádku. Zrušil bych poplatek za položku na receptu a poplatky za kontroly ve všední den a mimo pohotovostní režim. Tím, co jsem napsal, však nechci říci, že podporuji reformy pana Julínka tak, jak jsou nastaveny. Právě naopak. Na druhou stranu si v současné době pan Rath asi nepamatuje, jak v dobách prezidentování v lékařské komoře intenzivně na jednáních komory volal po těchto poplatcích!
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Kovář

podnikatel, Unicorn

Stanislav Bernard

podnikatel, pivovar Bernard

Vladimír Kovář
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Stanislav Bernard
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services