Česká pojišťovna výrazně mění pravidla pro povinné ručení

Věra Tůmová | rubrika: Co se děje | 17. 10. 2008 | 18 komentářů
Řadu let se Česká pojišťovna zaklínala spravedlností svého systému povinného ručení. Kritizovala přitom konkurenci za nespravedlnost rozdělování řidičů podle bydliště a dalších kritérií. Nyní sama přichází s podobným systémem.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 10. 2008 18:52, Michal Kára

Tady nikdo netvrdi, ze takovy model existovat nemuze. Ale je otazka, jak je smysluplny. Napriklad mit u auta vyjmenovane v pojisteni konkretni ridice, kteri s nim smi jezdit, povazuju za nepruznou pitomost - krome velmi spevialnich pripadu.

Zobrazit celé vlákno

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 10. 2008 8:28, povinný ručitel

Citace - jezevec / 17.10.2008 04:53

To je jednoduchý, nicht wahr?
V základním nastavení má jeden řidič jedno auto a jednu pojistku.
Pokud chce jeden řidič řídit více aut - zaplatí si ke své pojistce drobné připojištění na více aut (asi jako švýcarský wexl, kdy máte pojištěné jedny značky, a namotujete si je na auto se kterým zrovna jedete).
Pokud chce jedno auto řídit více řidičů než jeho majitel - dokoupí si řidiči bez auta drobnou pojistku na řízení cizího auta.
Jenže když se nechce, je to horší než když se nemůže.



Manžel+manželka+2 dospělé již děti (třeba studující). Tihle všichni na jedno auto. To si jako bude manželka kupovat pojistku na každý druhý den? Umíte si představit tu agendu? Chápal bych to u děcek, ty by si rodinný vůz půjčily třeba jednou za měsíc. Co ty tzv. drobné pojistky? To je Váš vlastní model? Nebo to někde funguje? Pokud je to Váš nápad, doporučuji Vám se nejprve zajímat o to, jak vlastně sazby PR vznikají. Jinak jde totiž pouze o takovou populistickou myšlenku.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 18 komentářů)

20. 10. 2008 13:54 | jezevec

Ajo tak už tomu rozumim! Takže pohou změnou registrace u rodinného vozu z mlamoje na babičku se pojišťovně sníží pojistné riziko, a proto na pojistku dá slevu - je přece jedno, kolik lidí a jakých s autem jezdí, že. Genální!!!! Vy asi budete pojišťovací tenhlecten poradce. Vlastně poradce - přímo korporátní stratég.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2008 11:25 | Michal Kára

Ad "svatecni ridici": To neni tak jiste. Velmi zhruba by se skodovost ridice dala vyjadrit jako: "Pocet najezdenych kliometru" * "V jake hustote provozu (mesto / okrsky)" / "Ridicske umeni". Dost pochybuji, ze se "ridicske umeni" zvysuje linearne s poctem najezdenych kilometru. A navic, kdo jezdi hodne, jezdi casto i v podminkach kdy je unaveny, nevyspaly, neni mu dobre... coz jeho "ridicske umeni" snizuje.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2008 9:03 | cml11

Ideální model by byl podle mě takový, kde by se platilo pojištění za auto v evidenci a za platný řidičský průkaz v evidenci. Pojistná částka by se mezi ta dvě pojištění rozložila podle vlivu toho kterého faktoru na způsobené škody. Jelikož za většinou škod stojí především řidič, tak předpokládám mnohem větší rozsah právě v této části pojistky, zatímco u vozu samotného rozdíly sice jsou, ale nemají zase tak velký vliv. U nehody by se pak určoval podíl zavinění technickou závadou a řidičem a podle toho by se také plnilo. Jako vedlejší efekt by nejspíš někteří velmi sváteční řidiči vrátli své řidičské průkazy a někteří mladí by si museli rozmyslet jestli si řidičák opravdu udělají hned v osmnácti, což by zase tak moc na škodu rozhodně nebylo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 10. 2008 7:53 | Michal Kára

Tohle mi mozek jeste pobere, ale nejak nechapu, jak to ze maji drazsi pojisteni vozidla taxisluzby, kdyz tam s autem typicky jezdi pouze jeden ridic. Jestli ono to nebude nakonec v necem jinem, nez v poztu ridicu :-D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2008 0:29 | jezevec

Pokud připustíte, že autopůjčovny mají nejdražší povinné mručení, právě proto, že s autem jezdí kde kdo a pořád někdo jiný - pak možná dovodíte, že rodinné auto je méně rizikové než půjčovna, a proto má logicky nižší pojistku - a vůbec nejméně rizikovější je, když auto má jen jednoho řidiče. Takže pokud se pojišťuje auto na značky a ne na počet řidičů, pak ti co mají každý své auto, křížově dotují spolumajitele rodinných vozů - a kdyby půjčovny neměly vyšší pojistky, dotovali byste je vy chudáci co se jich pět tahá o jedno auto. A pojišťovny by měly mít právo i zájem to segmentovat, což nezřídka činí a je to tak dobře. Asi nechápete víc věcí, tak holt nepochopíte ani tohle, no, to neva, čtěte blesk, tam se taky hodně dozvíte. A to si představte že jsou dokonce rodiny, kde má každý řidič dvě auta - a nárokuje slevu na pojistce proto, že jeden řidič nemůže řídit obě svá auta zároveň, a že by tedy za obě auta měl platit jen jednu pojistku. To je nářez na mozeček, což? Pojistka "odrbaná" na půl auta!!!!! (a nedělá to callin)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 18:52 | Michal Kára

Tady nikdo netvrdi, ze takovy model existovat nemuze. Ale je otazka, jak je smysluplny. Napriklad mit u auta vyjmenovane v pojisteni konkretni ridice, kteri s nim smi jezdit, povazuju za nepruznou pitomost - krome velmi spevialnich pripadu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 6:53 | bobo

to že pojišťovny bonus a malus nezjišťují je blbost, každá chce do určiuté doby potvrzení od předchozí poj. doložit
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2008 4:53 | jezevec

To je jednoduchý, nicht wahr? V základním nastavení má jeden řidič jedno auto a jednu pojistku. Pokud chce jeden řidič řídit více aut - zaplatí si ke své pojistce drobné připojištění na více aut (asi jako švýcarský wexl, kdy máte pojištěné jedny značky, a namotujete si je na auto se kterým zrovna jedete). Pokud chce jedno auto řídit více řidičů než jeho majitel - dokoupí si řidiči bez auta drobnou pojistku na řízení cizího auta. Jenže když se nechce, je to horší než když se nemůže.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 18:02 | povinný ručitel

Citace - jezevec / 17.10.2008 14:45

Existuje-li pojistný model (1 auto + 1 řidič = 1 cena, více řidičů = za příplatek) u flotilových pojistek - pak není žádný důvod, aby neexistoval u pojistek individuálních. Nebo je?
Neporovnávám flotilovou pojistku s privátní - prokazuji existenci pojistného modelu, že jedno auto smí za jedny peníze řídit jeden řidič, a více řidičů za nepatrně více peněz. Pojistné riziko u soukromých a služebních aut se v takovém případě nemůže lišit. Mimochodem mně dokonce pojišťovna rozšířila flotilovou pojistku firmy (sro) i na soukormá auta která máme doma - a budete se divit, i ta domácí jsou pojištěná jen na jednoho řidiče.
To co mně zajímá na "tom jak se tvoří sazby povinného ručení" jste vystihl zcela přesně. Jsou drahé a nehezké, ať je teda pekaři nakoncipují jiné a levněji. I k tomu nakonec blafny tohoto druhu slouží, nemyslíte?


"prokazuji existenci pojistného modelu, že jedno auto smí za jedny peníze řídit jeden řidič, a více řidičů za nepatrně více peněz. Pojistné riziko u soukromých a služebních aut se v takovém případě nemůže lišit. Mimochodem mně dokonce pojišťovna rozšířila flotilovou pojistku firmy (sro) i na soukormá auta která máme doma - a budete se divit, i ta domácí jsou pojištěná jen na jednoho řidiče."

"Existuje-li pojistný model (1 auto + 1 řidič = 1 cena, více řidičů = za příplatek)..."
Kdo Vám udělal pojistku, podle zmíněného modelu? Ten bláznivej Direct, který má nižší sazby jenom proto, že neplatí provize obchodníkům, které nemá, a odrbává pojistky právě nesmyslným omezením, kdo může auto řídit, protože jen na něho se PR vztahuje? Protože normálně má auto snad jediné povinné ručení a je jedno, kdo s ním vyjede, neboť je to za jednu cenu. Už těm Vašim nápadům nerozumím, jednou říkáte to, pak zas ono. Třeba tenhle poslední model je fakt hovadina. Pro rodinu, kde je jedno auto a tři řidiči by znamenal platit za každého z nich pojištění (manžel plná sazba, manželka a dospělé dítě za příplatek). Místo aby platili jediné povinné ručení jako doteď.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 16:23 | Jirka

Možná by bylo dobré, aby si pojišťovny zjistili, kolik v Praze bourá pražáků a kolik řidičů z ostatních měst. Nechápu, proč dochází k rozdělení kategorie řidičů podle počtu obyvatel města, ze kterého pochází. Mělo by to být podle poměru počtu nehod k počtu obyvatel daného města.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2008 14:45 | jezevec

Existuje-li pojistný model (1 auto + 1 řidič = 1 cena, více řidičů = za příplatek) u flotilových pojistek - pak není žádný důvod, aby neexistoval u pojistek individuálních. Nebo je?
Neporovnávám flotilovou pojistku s privátní - prokazuji existenci pojistného modelu, že jedno auto smí za jedny peníze řídit jeden řidič, a více řidičů za nepatrně více peněz. Pojistné riziko u soukromých a služebních aut se v takovém případě nemůže lišit. Mimochodem mně dokonce pojišťovna rozšířila flotilovou pojistku firmy (sro) i na soukormá auta která máme doma - a budete se divit, i ta domácí jsou pojištěná jen na jednoho řidiče.
To co mně zajímá na "tom jak se tvoří sazby povinného ručení" jste vystihl zcela přesně. Jsou drahé a nehezké, ať je teda pekaři nakoncipují jiné a levněji. I k tomu nakonec blafny tohoto druhu slouží, nemyslíte?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 12:17 | povinný ručitel

Citace / 17.10.2008 11:51

Nevim co na tom nechápete. Základní sazba = 1 řidič + 1 auto.
Rozšířená sazba A = 2 řidiči + 1 auto. Já mám takhle pojištěná všechna služební auta, například - základní pojistka je nastavena tak že auto řídí jeden řidič. U aut kde se řidiči střídají je pojistka dražší. Stejně funguje jakákoliv například půjčovna aut - pokud si půjčíte auto a bude s ním jezdit jen jeden člověk, je pojistka levnější než když bude autem jezdit každý kdo má ruce. Pojišťovna nereflektuje na sociální nouzi ale na riziko - a jistě chápete, že pokud s autem jezdí 4 lidi, je pojistné riziko logicky vyšší, než když s ním jezdí jen jeden řidič - proto je zcela fér aby "rodinná" pojistka byla dražší.
Rozšířená sazba B = 1 řidič + 2 auta. Běžné například ve Švýcarsku - pojistíte značky a dáte na to auto na jaké máte zrovna náladu.
Aneb vše už je vymyšleno, stačí umět číst.



Mícháte dohromady flotilové autopojištění a pojištění individuální. U autoflotily Vám dá pojišťovna vždy lepší sazbu, protože více pojištěných aut znamená vyšší zisk. Navíc je jistý předpoklad širší propojištěnosti než u individuálu. Autoflotily mají speciální režim, co se týče cen i hodnocení škodného průběhu. Nakonec nikdo nebrání lidem, aby si v rámci rodin a příbuzných nezakládali autoflotily taky.
A teď k ekonomické stránce věci. Co Vy vlastně víte o tom, jak se tvoří sazby povinného ručení? Jestli nic, tak to stejně dobře můžete mluvit třeba do výroby rohlíků. Že jsou drahé a nehezké, ať je teda pekař vyrobí jiné a levněji.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 11:51

Nevim co na tom nechápete. Základní sazba = 1 řidič + 1 auto.
Rozšířená sazba A = 2 řidiči + 1 auto. Já mám takhle pojištěná všechna služební auta, například - základní pojistka je nastavena tak že auto řídí jeden řidič. U aut kde se řidiči střídají je pojistka dražší. Stejně funguje jakákoliv například půjčovna aut - pokud si půjčíte auto a bude s ním jezdit jen jeden člověk, je pojistka levnější než když bude autem jezdit každý kdo má ruce. Pojišťovna nereflektuje na sociální nouzi ale na riziko - a jistě chápete, že pokud s autem jezdí 4 lidi, je pojistné riziko logicky vyšší, než když s ním jezdí jen jeden řidič - proto je zcela fér aby "rodinná" pojistka byla dražší.
Rozšířená sazba B = 1 řidič + 2 auta. Běžné například ve Švýcarsku - pojistíte značky a dáte na to auto na jaké máte zrovna náladu.
Aneb vše už je vymyšleno, stačí umět číst.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 9:27 | povinný ručitel

Citace - SocPredator / 17.10.2008 08:36

Jedno je jisté: Zlevnění rozhodně nečekejte :-)


Tohle jsou takové hospodské výkřiky. Můj repect je naopak tento: Nekupujte si nový auta a nebourejte v nich. Pak se nemusí tolik zdražovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 8:36 | SocPredator

Jedno je jisté: Zlevnění rozhodně nečekejte :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2008 8:28 | povinný ručitel

Citace - jezevec / 17.10.2008 04:53

To je jednoduchý, nicht wahr? V základním nastavení má jeden řidič jedno auto a jednu pojistku. Pokud chce jeden řidič řídit více aut - zaplatí si ke své pojistce drobné připojištění na více aut (asi jako švýcarský wexl, kdy máte pojištěné jedny značky, a namotujete si je na auto se kterým zrovna jedete). Pokud chce jedno auto řídit více řidičů než jeho majitel - dokoupí si řidiči bez auta drobnou pojistku na řízení cizího auta. Jenže když se nechce, je to horší než když se nemůže.


Manžel+manželka+2 dospělé již děti (třeba studující). Tihle všichni na jedno auto. To si jako bude manželka kupovat pojistku na každý druhý den? Umíte si představit tu agendu? Chápal bych to u děcek, ty by si rodinný vůz půjčily třeba jednou za měsíc. Co ty tzv. drobné pojistky? To je Váš vlastní model? Nebo to někde funguje? Pokud je to Váš nápad, doporučuji Vám se nejprve zajímat o to, jak vlastně sazby PR vznikají. Jinak jde totiž pouze o takovou populistickou myšlenku.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 4:09 | pepa_u

V USA to nikdo moc neresi, protoze stejne vetsina lidi ma svoje vlastni auto. Nicmene, uz si sice nepamatuju jak to presne bylo v podminkach me pojistky v USA, ale mam pocit ze pojisteni krylo i situaci, kdy to auto ridil nekdo z rodiny.
Vyhoda pojisteni "moji osoby" a ne auta byla, ze jsem si nemusel priplacet za pojisteni u auta z pujcovny. Pojistka kryla i to.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 1:13 | povinný ručitel

"Ideální model pro výpočet povinného ručení by byl podle vrchního ředitele České pojišťovny Petra Kůta takový, kdy by se výše pojistného odvíjela od řidiče a ne od vozu,"
Toť myšlenka ušlechtilá jistě. A mnohými vítaná. Ale asi jen do chvíle, kdy zjistí, že budou v rodině s jedním autem platit dvě a více PR. Jak to mají ošetřeno v USA, aby tahle situace nenastala?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services