Výpočet čisté mzdy 2024
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Pavel Zeman
nejvyšší státní zástupce
Pavel Skřivánek
podnikatel, agentura Skřivánek
0,00 %
z 1 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Česká pojišťovna výrazně mění pravidla pro povinné ručení
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
17. 10. 2008 18:52, Michal Kára
Tady nikdo netvrdi, ze takovy model existovat nemuze. Ale je otazka, jak je smysluplny. Napriklad mit u auta vyjmenovane v pojisteni konkretni ridice, kteri s nim smi jezdit, povazuju za nepruznou pitomost - krome velmi spevialnich pripadu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
17. 10. 2008 8:28, povinný ručitel
Citace - jezevec / 17.10.2008 04:53
Manžel+manželka+2 dospělé již děti (třeba studující). Tihle všichni na jedno auto. To si jako bude manželka kupovat pojistku na každý druhý den? Umíte si představit tu agendu? Chápal bych to u děcek, ty by si rodinný vůz půjčily třeba jednou za měsíc. Co ty tzv. drobné pojistky? To je Váš vlastní model? Nebo to někde funguje? Pokud je to Váš nápad, doporučuji Vám se nejprve zajímat o to, jak vlastně sazby PR vznikají. Jinak jde totiž pouze o takovou populistickou myšlenku.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 18 komentářů)
20. 10. 2008 13:54 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2008 11:25 | Michal Kára
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2008 9:03 | cml11
20. 10. 2008 7:53 | Michal Kára
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 10. 2008 0:29 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 18:52 | Michal Kára
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 6:53 | bobo
17. 10. 2008 4:53 | jezevec
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 18:02 | povinný ručitel
Citace - jezevec / 17.10.2008 14:45
"prokazuji existenci pojistného modelu, že jedno auto smí za jedny peníze řídit jeden řidič, a více řidičů za nepatrně více peněz. Pojistné riziko u soukromých a služebních aut se v takovém případě nemůže lišit. Mimochodem mně dokonce pojišťovna rozšířila flotilovou pojistku firmy (sro) i na soukormá auta která máme doma - a budete se divit, i ta domácí jsou pojištěná jen na jednoho řidiče."
"Existuje-li pojistný model (1 auto + 1 řidič = 1 cena, více řidičů = za příplatek)..."
Kdo Vám udělal pojistku, podle zmíněného modelu? Ten bláznivej Direct, který má nižší sazby jenom proto, že neplatí provize obchodníkům, které nemá, a odrbává pojistky právě nesmyslným omezením, kdo může auto řídit, protože jen na něho se PR vztahuje? Protože normálně má auto snad jediné povinné ručení a je jedno, kdo s ním vyjede, neboť je to za jednu cenu. Už těm Vašim nápadům nerozumím, jednou říkáte to, pak zas ono. Třeba tenhle poslední model je fakt hovadina. Pro rodinu, kde je jedno auto a tři řidiči by znamenal platit za každého z nich pojištění (manžel plná sazba, manželka a dospělé dítě za příplatek). Místo aby platili jediné povinné ručení jako doteď.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 16:23 | Jirka
17. 10. 2008 14:45 | jezevec
Neporovnávám flotilovou pojistku s privátní - prokazuji existenci pojistného modelu, že jedno auto smí za jedny peníze řídit jeden řidič, a více řidičů za nepatrně více peněz. Pojistné riziko u soukromých a služebních aut se v takovém případě nemůže lišit. Mimochodem mně dokonce pojišťovna rozšířila flotilovou pojistku firmy (sro) i na soukormá auta která máme doma - a budete se divit, i ta domácí jsou pojištěná jen na jednoho řidiče.
To co mně zajímá na "tom jak se tvoří sazby povinného ručení" jste vystihl zcela přesně. Jsou drahé a nehezké, ať je teda pekaři nakoncipují jiné a levněji. I k tomu nakonec blafny tohoto druhu slouží, nemyslíte?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 12:17 | povinný ručitel
Citace / 17.10.2008 11:51
Mícháte dohromady flotilové autopojištění a pojištění individuální. U autoflotily Vám dá pojišťovna vždy lepší sazbu, protože více pojištěných aut znamená vyšší zisk. Navíc je jistý předpoklad širší propojištěnosti než u individuálu. Autoflotily mají speciální režim, co se týče cen i hodnocení škodného průběhu. Nakonec nikdo nebrání lidem, aby si v rámci rodin a příbuzných nezakládali autoflotily taky.
A teď k ekonomické stránce věci. Co Vy vlastně víte o tom, jak se tvoří sazby povinného ručení? Jestli nic, tak to stejně dobře můžete mluvit třeba do výroby rohlíků. Že jsou drahé a nehezké, ať je teda pekař vyrobí jiné a levněji.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 11:51
Rozšířená sazba A = 2 řidiči + 1 auto. Já mám takhle pojištěná všechna služební auta, například - základní pojistka je nastavena tak že auto řídí jeden řidič. U aut kde se řidiči střídají je pojistka dražší. Stejně funguje jakákoliv například půjčovna aut - pokud si půjčíte auto a bude s ním jezdit jen jeden člověk, je pojistka levnější než když bude autem jezdit každý kdo má ruce. Pojišťovna nereflektuje na sociální nouzi ale na riziko - a jistě chápete, že pokud s autem jezdí 4 lidi, je pojistné riziko logicky vyšší, než když s ním jezdí jen jeden řidič - proto je zcela fér aby "rodinná" pojistka byla dražší.
Rozšířená sazba B = 1 řidič + 2 auta. Běžné například ve Švýcarsku - pojistíte značky a dáte na to auto na jaké máte zrovna náladu.
Aneb vše už je vymyšleno, stačí umět číst.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 9:27 | povinný ručitel
Citace - SocPredator / 17.10.2008 08:36
Tohle jsou takové hospodské výkřiky. Můj repect je naopak tento: Nekupujte si nový auta a nebourejte v nich. Pak se nemusí tolik zdražovat.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 8:36 | SocPredator
17. 10. 2008 8:28 | povinný ručitel
Citace - jezevec / 17.10.2008 04:53
Manžel+manželka+2 dospělé již děti (třeba studující). Tihle všichni na jedno auto. To si jako bude manželka kupovat pojistku na každý druhý den? Umíte si představit tu agendu? Chápal bych to u děcek, ty by si rodinný vůz půjčily třeba jednou za měsíc. Co ty tzv. drobné pojistky? To je Váš vlastní model? Nebo to někde funguje? Pokud je to Váš nápad, doporučuji Vám se nejprve zajímat o to, jak vlastně sazby PR vznikají. Jinak jde totiž pouze o takovou populistickou myšlenku.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 4:09 | pepa_u
Vyhoda pojisteni "moji osoby" a ne auta byla, ze jsem si nemusel priplacet za pojisteni u auta z pujcovny. Pojistka kryla i to.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 10. 2008 1:13 | povinný ručitel
Toť myšlenka ušlechtilá jistě. A mnohými vítaná. Ale asi jen do chvíle, kdy zjistí, že budou v rodině s jedním autem platit dvě a více PR. Jak to mají ošetřeno v USA, aby tahle situace nenastala?