Hrozba vyšších daní v roce 2009 trvá

Miroslav Zeman | rubrika: Co se děje | 28. 8. 2008 | 26 komentářů
Ani mimořádná srpnová schůze nepřinesla změnu zákona o dani z příjmu. Stále tak platí ustanovení, které do zákona vložila s účinností od roku 2009 vládní koalice. Ty od ledna příštího roku zvýší až 65 procentům občanů poměrně výrazným způsobem daně z příjmu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 8. 2008 7:43, Tom

Citace - Rodič / 29.08.2008 06:51

Bylo by to o tom, že si lidé konečně uvědomí jak je stát obírá a oblbuje. Složitost výpočtu daní a odvodů je zárukou, že výsledná částka stále není vidět (odvody se počítají z hrubé mzdy, odvody se dělí na zaměstnance a zaměstnavatele, daň se počítá ze superhrubé mzdy, pak se ještě uplatňují slevy na dani).


Pokud ovládáš matematiku základní školy, porovnáš si superhrubou a čistou mzdu a dostaneš odvody, které jsou podle tebe tak zamlžené... :-)

Příkladem o rovné dani v absolutní částce jsem ukazoval, že daň je skutečně nerovná, jak tvrdíš. Akorát jsem ti ukázal, jakým směrem (opačným, než tvrdíš ty)

Zobrazit celé vlákno

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 9. 2008 9:26, comment

Citace - Sporic obrazovky / 28.08.2008 16:36

Snad se jednou dostanet vy i vase deti do nadprumernych prijmu nebo lepe vysokych prijmu a prestanete uvazovat tak, ze tu nekdo chudym bere a bohatym dava...

Takhle bohužel asi ne - obvykle to totiž bývá obráceném pořadí: nejprve musí pochopit, že stát tu není od toho, aby chudým něco dával a že se o sebe musí postarat sám, a až pak třeba bude mít nějaké peníze. Dokud zastává názory, které tu prezentuje, a pouze doufá v to, že stát víc obere ty zlé bohaté a dá víc jemu, tak nemá žádnou motivaci skutečně neco sám pro zlepšení své situace udělat. Zkrátka dokonale zformovaný volič ČSSD / KSČM.

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

2. 9. 2008 11:38 | Rodič

Vůbec jste mne nepochopil - bohužel. Přečtete si všechny mé příspěvky znovu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2008 11:36 | Rodič

Došly vám argumenty, tak mi začínáte tykat. To jste se předvedl, gratuluji.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2008 9:26 | comment

Citace - Sporic obrazovky / 28.08.2008 16:36

Snad se jednou dostanet vy i vase deti do nadprumernych prijmu nebo lepe vysokych prijmu a prestanete uvazovat tak, ze tu nekdo chudym bere a bohatym dava...
Takhle bohužel asi ne - obvykle to totiž bývá obráceném pořadí: nejprve musí pochopit, že stát tu není od toho, aby chudým něco dával a že se o sebe musí postarat sám, a až pak třeba bude mít nějaké peníze. Dokud zastává názory, které tu prezentuje, a pouze doufá v to, že stát víc obere ty zlé bohaté a dá víc jemu, tak nemá žádnou motivaci skutečně neco sám pro zlepšení své situace udělat. Zkrátka dokonale zformovaný volič ČSSD / KSČM.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2008 8:58 | 007j

dříve jsem výpočty znal ale furt se to mění a nakonec na ty odpočty nezbývá prostor už 4 roky neplatím dfaně odpočty to všechno vynulují ale žena z podnikání náhle platí asi 10000 a fiktivně si to dali tak bych to nazval škatulata hýbejte se. Naše vláda jde po dětech a nemocných ty se nemohou bránit,VŠEM DOPORUČUJI donuťte zaměstnavatele stravenky za stovku pro víkendový nákup, poukazy tesco pro phm a ať Vám platí cesťáky toto vše je nezdaněno a zůstane nám to celé k útratě., j.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2008 8:51 | Sporic obrazovky

Zajimave, jak svedete debatu na ulpne jiny problem a rovnou mne u ni napadnete, co se mi hodi a nehodi. Nicmene i kdyz jsem diskutovat na uplne jine tema, tak jste mohl najit v meme prispevku zminku, ze soucasny stav nehajim a preji i vam nizsi dane. Konkretni technicke provedeni uz je veci podruznou. KOnkretne zruseni slev na dani ma sve zduvodneni, ale i nevyhody. Uz vam jednu zminoval Jenda. Dalsi vec je absence nastroje, kterym byste mohl snizit dan treba studentum, rodicum starajicim se o ZTP, rodicum obecne nebo jinym skupinam. Jestli to je dobre, jim snizovat dane, to uz je zas na jinou debatu, nekterym urcite, ale pokud v danovem mechanismu tento nastroj chybi, je to jisty deficit.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2008 7:43 | Tom

Citace - Rodič / 29.08.2008 06:51

Bylo by to o tom, že si lidé konečně uvědomí jak je stát obírá a oblbuje. Složitost výpočtu daní a odvodů je zárukou, že výsledná částka stále není vidět (odvody se počítají z hrubé mzdy, odvody se dělí na zaměstnance a zaměstnavatele, daň se počítá ze superhrubé mzdy, pak se ještě uplatňují slevy na dani).

Pokud ovládáš matematiku základní školy, porovnáš si superhrubou a čistou mzdu a dostaneš odvody, které jsou podle tebe tak zamlžené... :-)
Příkladem o rovné dani v absolutní částce jsem ukazoval, že daň je skutečně nerovná, jak tvrdíš. Akorát jsem ti ukázal, jakým směrem (opačným, než tvrdíš ty)
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2008 7:04 | Pája 2

Samozřejmě, že takto to bylo od začátku našimi "pravicovými" stranami vymyšleno: nejprve se v prvním roce daně pomocí slev sníží, ale už nikdo nemluvil o tom, že v ostatních následujících letech se daně zase zvýší díky výraznému snížení právě oněch slev na dani. Politický tah, který to stádo kolem opět spolklo (opozice je tady vážně neviditelná) a nebýt zhrzeného Tlustého, ani by se o tom více nemluvilo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2008 6:51 | Rodič

Bylo by to o tom, že si lidé konečně uvědomí jak je stát obírá a oblbuje. Složitost výpočtu daní a odvodů je zárukou, že výsledná částka stále není vidět (odvody se počítají z hrubé mzdy, odvody se dělí na zaměstnance a zaměstnavatele, daň se počítá ze superhrubé mzdy, pak se ještě uplatňují slevy na dani). Člověk s nízkým vzděláním a inteligencí si to prostě spočíst a pochopit nedokáže, což stát dobře ví. Proč nejde strhnou ze mzdy jen jednu částku, kteroous i pak stát sám rozdělí? Existence slev na dani je další skvělou manipulací, kterou stát disponuje. Stát si je vědom toho, že 2/3 lidí mají mzdu nižší než průměrnou a že když jim dá slevu na dani 2.000 Kč za měsíc, jsou to pro ty lidi velké peníze, za které jim nevadí ten složitý systém daní. To by globálně musela být výše mezd taková, aby ty 2.000 Kč byly tolik co je dnes 200 Kč. A nebo by ty slevy na dani musely být 200 Kč za měsíc. A pak by tady nikdo neřval, jak je nespravedlivé, že člověk s příjmem 15.000 Kč odvádí státu málo peněz. :-)
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2008 6:36 | Rodič

Doufal jsem (zřejmě marně), že se vyjádříte k mému názoru na zrušení slev na dani. Tenhle můj názor se vám zřejmě nehodí do obrázku, který jste si o mně udělal. Pak byste těžko mohl psát to co píšete. :-)
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2008 6:32 | Rodič

Ano, udělejme rovnou daň v absolutní částce. Stanovme tu daň třeba na 10.000 Kč. A můžete to tu zavřít, protože spousta lidí nebude mít ani na nájem, natož aby kupovala jakékoliv spotřební zboží. Pak vám dojde, že když lidé nebudou mít peníze na utrácení, nebude šlapat ani ekonomika.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 16:53 | Jenda

Ano, s takovým principem bych okamžitě souhlasil, ale bohužel je to čirá utopie. I kdyby to bylo 40% ze superhrubé mzdy. Kdo by asi řval více? Miliony těch, kterým by při nízkých mzdách vyskočila daň z minimálních procent (nulových nebo i záporných) na nějakých 20, nebo těch pársettisíc, kteří mají výrazně nad a kterým by klesla ze třeba ze 30 na 20? Všichni mají srovnatelný volební hlas, takže výsledek je lehce předvídatelný.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 16:36 | Sporic obrazovky

Nepochopil jste mne a nechapete a opet vkladate mi do ust enco jineho. Reci o tom, ze ma jit za zamestnavatelm jsou uz totalni znamkou .. a ted vazne nechci byt sprosty. On mi totiz dava dost. Ale osoba treti mi toho trochu moc bere. Proc by to mel zamestnavatel napravovat? Ale tady je to vazne zbytecna debata. Podivejte se na nazory ostatnich. Proste ujizdite. Na coz mate pochopitelne plne pravo. Ostatni na nazor na vas taky. Snad se jednou dostanet vy i vase deti do nadprumernych prijmu nebo lepe vysokych prijmu a prestanete uvazovat tak, ze tu nekdo chudym bere a bohatym dava, kdyz budete 29 minut z kazde odpracovane hodiny pracovat na ty chude, "kterym preci stat bere a vam to dava".
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 16:11 | Tom

Citace - Rodič / 28.08.2008 15:59

Bohatým stát ulevil loni více než dost - snížil daň z příjmu na rovných 15%, vytvořil stropy pro odvody čímž tuto "odvodovou daň" učinil nerovnou. Nyní chce snížit daň z příjmu a zároveň snížit slevy na dani, aby člověk s menším než průměrným příjmem zaplatil na dani více. Můj názor je, že má-li být v oblasti přímých daní skutečně rovno, tak se musí zrušit všechny slevy na dani a též stropy pro odvody - vše by bylo dáno pouze % z příjmu.

Kdyby mělo být SKUTEČNĚ ROVNO, bude stejná daň pro všechny - v absolutní částce. To by byla rovná daň.
Navrhovaná úprava je akorát zmírnění progrese (která existuje i přes 1 sazbu daně, a to právě kvůli slevám na dani).
P.S. zavedení stropu na pojistné je v pořádku, vždyť existuje strop na nemocenskou, podporu v nezaměstnanosti, do výpočtu důchodů se vysoké příjmy také počítají jen asi 10 a méně procenty, takže de facto je i strop na důchody - schválně si spočítejte na kalkulačce důchody pro platy 10, 20, 50 a 100 tis a uvidíte)
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 16:11 | Rodič

Děkuji, že jste uvedl vaše původní lživá čísla na správnou míru, oceňuji to. A co říkáte mému návrhu, aby se zrušily všechny slevy na dani a vše ohledně odvodů a daní z příjmů by bylo dáno % z příjmu? Třeba 10% ze superhrubé mzdy?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 15:59 | Rodič

Mícháte dohromady daně a čas který věnujete svému zaměstnavateli. Máte-li pocit, že za vaše enormní nasazení máte dostat více peněz, tak to nemůžete napravit změnou daňového systému, ale musíte jít za svým šéfem. Páni politici mění daňový systém tak, aby příliš nepoklesly příjmy do státního rozpočtu. Tedy těch 6.000 Kč, které nezaplatíte vy, zaplatí někdo jiný a nemusí to být jedna osoba - mohou to být 2, 3 či více osob. Jak je to možné? Jednoduše - lidí s nízkými příjmy je podstatně více než lidí s vysokými příjmy. Pokud vám vadí můj názor, že stát snižuje daně bohatým a naopak je chce zvýšit chudým, budete se s tím muset smířit. Bohatým stát ulevil loni více než dost - snížil daň z příjmu na rovných 15%, vytvořil stropy pro odvody čímž tuto "odvodovou daň" učinil nerovnou. Nyní chce snížit daň z příjmu a zároveň snížit slevy na dani, aby člověk s menším než průměrným příjmem zaplatil na dani více. Můj názor je, že má-li být v oblasti přímých daní skutečně rovno, tak se musí zrušit všechny slevy na dani a též stropy pro odvody - vše by bylo dáno pouze % z příjmu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 14:42 | Sporic obrazovky

Je v tom velky rozdil. Na poznamku "co byste jeste chtel" ani nevim jak slusne reagovat, vite, ja toho moc nedostavam a ja bych toho prave moc nechtel, me by stacilo, kdybych nemusel za to malo tak moc platit a jeste poslouchat, ze mi porad jeste zbyde (ano, po 2 VS, 50hodinovem pracovnim tydnu, sluzebkach o vikendech, fiktivnich dovolenych stravenych v kancelari ... mam pocit, ze by mi preci i melo zbyt vice, nez nekterym jinym. Ja ty penize nikdy neukradl, me je dava zamestnavatel dobrovolne a zadarmo jiste ne, kde se bere ta odvaha tvrdit, co bych jeste chtel?). .... Nikde jsem netvrdil, ze chci, abych ja mohl davat o 6000 mene a nekdo jiny musel davat o 6000 vice. Ono to totiz ani tak neni, propoctete si to a uvidite, ze po vas nikdo o 6000 vice nechce. Ja jsem ani nikde nepsal, ze podporuju tento stav, ja bych pral i vam, abyste platil mene. Ja zavisti netrpim. Navrhovanou a neshvalenou zmena, ktera by mela usetrit vetsimu % lidi penize, bych podporoval. Ja se preci proti ni nevyjadril. Ale ze vseho nejvic bych si pral, kdyby mezi nami nebyli lide, kteri neco mumlaji o tom, ze se bohatym dava. A ze "co by jeste chteli, vzdyt je pro ne 6000 malo" atd. To bych si pral uplne nejvic. K tomu jsem se vyjadroval.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 14:39 | Jenda

Jakou lež máte prosím na mysli? Psal jsem, že se jedná o čísla ze článku. Když tedy srovnám srovnatelné a při podmínkách letošního roku, vyjde následující:
Bez dětí, hrubá 15.000 Kč - čistá 12.150 Kč, daně a odvody 19%. Hrubá 25.000 Kč - čistá 18.875 Kč, daně a odvody 24,5%.
S jedním dítětem, hrubá 15.000 Kč - čistá 13.040 Kč, daně 13%. Hrubá 25.000 Kč - čistá 19.765 Kč, daně 21%.
Když od toho odečtu těch 12,5% sociální a zdravotní, tak daň z příjmu je pořád mnohonásobně vyšší u těch 25tis., což navíc není nijak závratná suma na pásce. Teď platí člověk s 15tis. a jedním dítětem daň ve výši půl procenta (tj. 85 kč měsíčně), s 25tis. je to ale 8,5% a 2.110 Kč měsíčně, tzn. při platu o 66% vyšším je platba "rovné" daně 25x vyšší !!!! A když do kolonky dítě dáte cifry větší než jedna, tak vám rozdíly mohou jít přes nekonečno dokonce až do záporných čísel, protože při nízkých platech může být čistá mzda vyšší než hrubá.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 13:58 | Rodič

ad 1) Právě že jen na oko :-) ad 2) Souhlasím, že máte přesnější terminologii, ale nevidím v tom tak velký rozdíl. Podstata je, že pro někoho je 6.000 Kč dost peněz, pro Vás nikoliv. Tak proč chcete, aby vám stát bral o 6.000 Kč méně a aby jiní platili o 6.000 Kč více?
Daň z příjmu 15% je pro všechny stejná, navíc jsou stanoveny stropy pro sociální a zdravotní pojištění. Tak co byste ještě chtěl? Zrušme třeba všechny slevy na dani, ale pak by daň musela být jen 10% a ne 12,5% nebo 15% ze superhrubé mzdy.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 13:50 | Rodič

Srovnáváte člověka s 15.000 Kč a jedním dítětem a člověka s 25.000 Kč ale bez dětí. Rozdíl je pochopitelně velký, když se počítá se slevou na děti. Kdo nevěří, může si to přepočítat třeba na http://www.mesec.cz/sporeni/vase-penezenka/kalkulacky/zmena-ciste-mzdy-po-reformach-predstavenych-3-dubna-2007/ (platí pro rok 2008). Bavím se, jak vám spousta lidí tu vaši lež věří, určitě byste se uživil ve volebním štábu nějaké politické strany ;-)
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 8. 2008 13:48 | benno

ja doufam ze to nestihnou zmenit s mym platem 40 tis bych si pomohl a aspon by to vyrovnalo vypadek ktery mam po snizeni odpoctu uroku z hypoteky a vyssimu dph.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ilona Klímová

podnikatelka, Aspius

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

Ilona Klímová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services