Výpočet RPSN
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Zdeněk Grondol
podnikatel, Czech International
Roman Vaněk
kuchař a podnikatel
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Spořitelna zpoplatní ověřovací SMS. Co další banky?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
28. 4. 2022 12:32
Nemám chytrý telefon,nechci ho a v tom případě odcházím. Neděkuji za spolupráci.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
28. 4. 2022 10:52
Česká spořitelna je nejlepší banka
Další příspěvky v diskuzi (celkem 155 komentářů)
29. 4. 2022 19:36
Citace - Michal Kubeček / 29.04.2022 17:40
Ono by to vcelku dávalo smysl, kdybyste se hned vedle nedomáhal pokračování autentizace naprosto děravým protokolem SS7 na vašem "tlačítkovém" telefonu, o kterém na rozdíl od aplikace (o které nic, jak říkáte, nevíte) víme naprosto přesně, že je špatně.
Nicméně aby bylo jasno, já s vámi ohledně FIDO2 souhlasím, jen vám kladu otázky, na které byste měl znát odpověď dříve, než to začnete implementovat.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 17:40 | Michal Kubeček
Rozhodně budu víc věřit otevřenému a široce používanému standardu založenému na mnohokrát auditovaných algoritmech a protokolech a jeho otevřené implementaci než nějaké pokoutní aplikaci upatlané interně pro potřeby jedné banky, o které veřejnost neví vůbec nic, tedy kromě PR prohlášení, jak je to super bezpečné a že tomu můžeme (nebo spíš musíme) věřit, protože... no prostě protože to říkají a basta.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 15:27
Citace - Michal Kubeček / 29.04.2022 15:12
A tu podporu, až to klientovi nepojede (protože to neumí nainstalovat) bude řešit kdo? A odpovědnost za ta hotová řešení třetích stran ponese v případě neautorizované transakce kdo?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 15:12 | Michal Kubeček
Citace / 29.04.2022 13:11
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 14:33 | Jan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 13:18
Citace - PepaJa / 29.04.2022 12:30
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 13:11
Citace - Michal Kubeček / 29.04.2022 11:52
Jistě, vy i já máme možná USB token (dluhopisy jsem raději koupil on-line přímo u MF pomocí MojeID a tam je GoTrust Idemkey nutnost). Ale kolik nás asi bude? Jako IT profesionál nepochybně chápete, že banky nebudou vyvíjet a hlavně pak supportovat řešení pro závratných 5 uživatel, protože průměrný klient si to prostě nekoupí, zatím co chytrý telefon má téměř každý a funkčně to je ekvivalentní řešení.
Ano, HW token by byl skvělá volba. Ale buď k tomu přesvědčíte milion svých spoluobčanů, nebo buďte realista.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 12:43
Citace - Luboš / 29.04.2022 12:38
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 12:38 | Luboš
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 12:30 | PepaJa
Citace / 29.04.2022 10:51
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 12:13 | PepaJa
Citace - Škodolibka domácí / 29.04.2022 11:34
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 11:52 | Michal Kubeček
29. 4. 2022 11:43 | Petr
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 11:34 | Škodolibka domácí
A může si tu nějaký "odborník" pindat něco o nebezpečnosti tohoto způsobu zabezpečení ... je to jeho věc. Já tomu nerozumím vůbec, ale selský rozum mi říká, že těžko bude takto solidní instituce jako je banka někoho tlačit do riskantnějšího řešení, než je SMS klíč. Ono je to naopak.
Cenová politika je věc druhá a banka tímto jasně říká, že v rámci "mladší" generace o nepřizpůsobivé klienty zájem nemá. A je to její právo. Klient si může účet svobodně zrušit a odejít tam, kde to ještě chvíli bude moct dělat podle svého.
29. 4. 2022 11:11 | Michal Kubeček
Citace / 29.04.2022 10:51
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 10:57 | Michal Kubeček
Citace - Max / 28.04.2022 13:31
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 10:57 | Česká spořitelna
Citace - Petr / 29.04.2022 10:39
Dobrý den, poplatky, které za používání sms zpráv vybereme, pokryjí náklady, které s touto metodou máme, přičemž se nejedná jen o samotnou cenu za sms, kterou platíme mobilním operátorům. Jde o udržení celého autorizačního systému na straně banky, který musí hlídat celý proces přihlášení a placení.
S ohledem na skutečnost, že zabezpečení účtů našich klientů vnímáme jako prioritu, nám stojí za to přimět co největší počet klientů používat naši bezpečnostní aplikaci George klíč.
Z našeho pohledu je jen otázkou času, kdy k podobnému kroku přistoupí i jiné banky a přestanou zastaralou metodu autorizace za pomoci sms kódů nabízet. Budou to mít teď o dost jednodušší, když jsme jim prošlápli cestu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 10:51
Citace - PepaJa / 29.04.2022 10:35
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 10:48 | Milan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
29. 4. 2022 10:39 | Petr
OK. Takže SMS zůstanou, banka je nezruší. Klienti, kteří nehodlají přistoupit na změnu, omezí používání služeb. Někdo úplně odejde. Opravdu to za ty vybrané polatky navíc při dnes zveřejněném zisku za první čtvrtletí vaší bance stojí? Banka vydává náklady na získání nových klientů, a tady se klidně zbaví stávajících.
Stránka 3/8