Které banky jsou největší v Česku? Žebříček podle počtu klientů a spravovaných peněz

Olga Skalková | rubrika: Analýza | 17. 3. 2022 | 34 komentářů
Za největší banku se dál mohou označovat Česká spořitelna i ČSOB. První skupina má nejvíc klientů, druhá spravuje největší objem peněz. Třetí v obou ukazatelích zůstává Komerční banka.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 3. 2022 8:16, Petr

Zisky mají obrovské, ale lidem na spořících účtech mnoho nedají, hamouni. Spíš menší banky Trinity, Creditas. Ty velké hrabou hlavně pro sebe.

+81
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 3. 2022 9:34, Pavel

Česká spořitelna, ČSOB, RB a Moneta jsou technologickými lídry na bankovním trhu. Jejich internetové bankovnictví i appky jsou dovedeny k dokonalosti. Co nevidět rozdrtí malé banky. Šudlat se v garážovce typu FIO, Creditas či Trinity lidi prestane bavit. Krom zoufalců z finexpertu. A ufinancovat technologický rozvoj jako mnou uvedená čtyřka FIO a spol. už nezvládnou.

-96
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

25. 3. 2022 12:14 | Maty

Citace - Jiří MOC / 21.03.2022 18:06

Nechci do toho rejpat, ale hele kde je JT Bank??? Já jen když z veřejných zdrojů čtu o tom kde všade má prsty Jakabovič a Tkáč (a k tomu i třeba Křéťa a podobní) tak mi v tom přehledu tak nějak chybí že... a je to kupodivu dneska asi jediná Česká banka že... i když jí založili Slováci... ty ostaní banky totiž mají matku někde v háji zeleným... že... Co vy na to madam SKALKOVÁ?

Pane Jiří, čemu přesně nerozumíte na tomto odstavci hned v úvodu? "V našem přehledu se zaměřujeme na banky, které zajišťují služby běžným klientům a nesoustředí se jen na firemní nebo privátní (nejbohatší) klienty. Chybí v něm tedy například JT Banka nebo PPF banka." Mimochodem, JT zdaleka není jediná česká banka (nemluvě o tom, že je spíš slovenská). V přehledu "Kdo vlastní banky v Česku" JT Banka nechybí, tak si můžete doplnit informace: https://www.penize.cz/osobni-ucty/429689-kdo-vlastni-banky-v-cesku-a-ktere-jsou-ceske-prehled-majitelu
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2022 9:57 | Vladimír L.

Správa šablon je v George komplikovaná. V SERVIS24 se šablony zadávaly samostatně a nezávisle, nevyžadoval zadávání platby. Rovněž byl možný export šablon ke kontrole. A také šablony se vázaly ke konkrétnímu účtu plátce. Dnes je to tak, že šablony jsou smíchané pro všechny účty dohromady, exportovat je nelze a zadávat samostatně také ne, jen přes platbu. Systém George je příliš poplatný funkčnostem databáze, nad kterou je postaven, a osobním představám programátorů, kteří na něm pracují nepochybně sami bez rutinních uživatelských zkušeností, nevidím jiné důvody. Při zadávání příjemce platby je totiž nejjednodušší rozkliknout si šablony, které jsou řazeny abecedně, a kliknout myší na příslušnou. Dva kliky s posunem kolečka. Ale šablony jsou bohužel napřeskáčku a nejsou naráz vidět všechny, takže je to komplikované. V rutinním provozu na PC není praktické zadávat nějaké řetězce pro vyhledávání, může snadno dojít k chybě, nejspolehlivější a nejrychlejší je výběr ze seznamu, který je na displeji. Pamatovat si vedle šablon ještě účty, je redundantní. Pokud platby opakuji, zadám si šablonu. Jedinečné příjemce archivovat nepotřebuji, vede to jen k nepřehlednosti k kontaktech. Zadávání názvu je také nadbytečné. Importovat šablony jinému majiteli účtu by bylo také docela užitečné... O šablonách by se dalo ještě dost diskutovat. Uživatelská přívětivost je chvályhodná a moderní, avšak někdy je méně ve skutečnosti více.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 3. 2022 9:37 | Vladimír L.

Děkuji za reakci. Jsem asi 30 let uživatelem internetového bankovnictví s různými osobními i firemními účty, asi 20 let jsem pracoval v IT, to jen na okraj. Název George je tedy velmi ambiciózní, chápu. Co se e-mailových výpisů týče, o těch jsem s ČS komunikoval v 08/2017 zcela zbytečně, nepochopili tam, že SERVIS24 byl sice bez obrázku a bez textu, ale se zcela vyčerpávajícími a přehlednými údaji. To, co dnes distribuujete, je sice na první pohled líbivé a přátelské, ale zcela nevyhovující, protože neobsahuje údaje z provedeného platebního příkazu. Informace o nějaké částce je zcela bezcenná.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2022 18:06 | Jiří MOC

Nechci do toho rejpat, ale hele kde je JT Bank??? Já jen když z veřejných zdrojů čtu o tom kde všade má prsty Jakabovič a Tkáč (a k tomu i třeba Křéťa a podobní) tak mi v tom přehledu tak nějak chybí že... a je to kupodivu dneska asi jediná Česká banka že... i když jí založili Slováci... ty ostaní banky totiž mají matku někde v háji zeleným... že... Co vy na to madam SKALKOVÁ?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2022 13:58

To je blábol. Že ČS je tech. lídr
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2022 13:35 | Tomáš Marný

Citace / 17.03.2022 17:33

setrit doma banky nebrat
Jj, a třeba zálohy na elektřinu a plyn chodit platit tchoříma kožkama.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2022 11:10 | Škodolibka domácí

Proč by to mělo být smutné? Nabízí komplexní služby a nic se tam neplatí, pokud vše člověk řeší online. Stejně jako kdekoli jinde. Tak proč by měl člověk jít z ČS nebo jiné velké banky do malé? Kvůli lepšímu úroku na spořáku? :-D
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2022 8:25 | Petr

U UniCredit dávají na týdení terminak 3.8%. pro firmy teda, u fyzických osob nevím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 3. 2022 19:18 | Česká spořitelna

Dobrý den, bohužel neuvádíte žádné podrobnosti, co přesně vás trápí ve spojitosti se šablonami. Můžete se s námi kdykoliv spojit i přes chat v internetovém bankovnictví George a vaše připomínky nám napsat. Díky moc. Bankovnictví George má stejný název pro celou skupinu Erste a má svou symboliku. Dovolíme si citovat z našeho webu: "Inspiraci jsme našli u letadel. Piloti letadel totiž tímhle jménem důvěrně oslovují autopilota. Vynálezem tohoto zařízení se létání stalo jednodušším a bezpečnějším. A protože moderní bankovnictví má usnadnit cestování finančním světem a inteligentně vám pomáhat se správou peněz, jméno George přesně vystihuje inovaci, kterou vám přinášíme."
Na e-mailové notifikace o platbách se podíváme. Děkujeme.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 3. 2022 22:49 | Vladimír L.

Při nabíhání George jsem poslal do ČS spoustu praktických poznatků a námětů, ale bylo to jen házení hrachu na stěnu. Nechci se už opakovat, dalo by se o tom mluvit dlouho. Třeba problematika šablon atd. Zlatý SERVIS24! Proč si programátoři nevezmou příklad z jiných bank, kde to mají vyřešené? A proč George? To nebyl nějaký neutrální název, který se stejně vyslovuje? Ach jo... Ale jen jako ukázka prostoduchosti programátorů: Oznámení mailem o odeslané nebo došlé platbě bohužel neobsahuje číslo protiúčtu, jen částku. Proč, když je to vše v jedné databázi? Ani variabilní symbol. Takže uživatel se musí stejně podívat do George. A pojem "dorazila platba" mě opravdu dorazil! Hlavně, že je tam barevný obrázek...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 3. 2022 22:18

no zrovna spořitelna a její George tak to je vážně něco - zlaté FIO
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2022 17:33

setrit doma banky nebrat
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2022 15:21 | Česká spořitelna

Citace - qwertz / 17.03.2022 14:19

Dobrý den, George byl po spuštění v tak žalosném stavu, že jsem musel okamžitě přejít ke konkurenci, abych mohl účet smysluplně používat. Osobně jsem reportoval řadu chyb/nesmyslů, největší problém je, že vám trvá i několik let, než takovou změnu následně provedete v IB (např. zrušení nemožnosti trvale smazat kontakt v adresáři). Podobný problém bude rozdělení aplikace pro chytré telefony na dvě části - mobilní bankovnictví George a aplikaci pro potvrzování George klíč, kde se navíc George klíčem se potvrzují i transakce zadané v mobilním George - kolik let si na to uživatelé stěžují?

Dobrý den, George za dobu své existence ušel značný kus cesty, jeho podoba prošla velkou změnou a počet funkcí se rozšířil. Spoustu věcí jsme implementovali na základě klientských námětů. Příchozím námětům nastavujeme priority s ohledem na to, kolik klientů, a jak často, by danou funkci využilo a zda existuje alternativa v desktopovém nebo mobilním Georgi. Proto se může stát, že některé funkčnosti mohou být aktuálně dostupné jen v Georgi na webu a jiné zase jen v mobilní aplikaci. Naším cílem je George vylepšit tak, aby vyhovoval uživatelům z obou skupin, tedy těm, co ho mají v mobilu i těm, co ho využívají jen přes webové rozhraní. Samostatná aplikace George klíč nám dávala smysl v době, kdy George využívalo více klientů na desktopu než v mobilu. Aktuálně se však poměr těchto uživatelů změnil a my v souladu s tím podnikáme kroky ke sloučení mobilního George a George klíče do jedné aplikace. Máme radost, že jsou naše snahy úspěšné a že náš mobilní George získal ocenění TOP APP Award 2021 a v kategorii Nejlepší mobilní banka v ČR se umístil na třetí příčce.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2022 15:00 | Škodolibka domácí

ČSOB to takto zavedla taky ... argumentují výrazně vyšší bezpečností, když se to potvrzuje v externím klíči než kdyby to bylo přímo součásti aplikace. Nejsem IT, vím o tom prd. Ale uživatelsky je mi to úplně fuk. Jde mi o funkci a ne o to, zda přihlášení a platbu autorizuji v té či oné aplikaci. Jsou to stejné 2 kliknutí jako předtím ...apliace pro potvrzení se otevře automaticky.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2022 14:19 | qwertz

Citace - Česká spořitelna / 17.03.2022 11:36

Dobrý den, budeme rádi, když nám dáte vědět, proč hodnotíte naše bankovnictví jako katastrofální. Vaše konstruktivní kritika nám může pomoci naše služby vylepšit a zajistit tak lepší zážitek při obsluze účtu i vám.

Dobrý den, George byl po spuštění v tak žalosném stavu, že jsem musel okamžitě přejít ke konkurenci, abych mohl účet smysluplně používat. Osobně jsem reportoval řadu chyb/nesmyslů, největší problém je, že vám trvá i několik let, než takovou změnu následně provedete v IB (např. zrušení nemožnosti trvale smazat kontakt v adresáři). Podobný problém bude rozdělení aplikace pro chytré telefony na dvě části - mobilní bankovnictví George a aplikaci pro potvrzování George klíč, kde se navíc George klíčem se potvrzují i transakce zadané v mobilním George - kolik let si na to uživatelé stěžují?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2022 11:36 | Česká spořitelna

Citace / 17.03.2022 10:29

Dobry vtip... Ceska sporitelna, banka pro duchodce s katastrofalnim bankovnictvim...

Dobrý den, budeme rádi, když nám dáte vědět, proč hodnotíte naše bankovnictví jako katastrofální. Vaše konstruktivní kritika nám může pomoci naše služby vylepšit a zajistit tak lepší zážitek při obsluze účtu i vám. Současně bychom rádi věděli, proč se domníváte, že našich služeb využívají především senioři. Rádi se s vámi na toto téma v této diskuzi pobavíme. Děkujeme.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2022 11:29 | Franta

Citace - Petřík / 17.03.2022 09:36

Z těch obrovských zisků by se slušelo něco více přenechat stradatelum. Kdyby do bank lidé peníze nevkladali, neměla by banka takové zisky.



Firmy mají povinnost maximalizovat zisk pro své vlastníky a akcionáře ne pro svoje zákazníky. Vedení které by operovalo pro dobro zákazníka by bylo nahrazeno na první valné hromadě. Pokud chcete zhodnotit své peníze tak je musíte investovat, banky maji v dnešní době dost peněz, aby mohli ignorovat své zákazníky, protože každý má peníze v nějaké bance a málo lidí investuje nebo má peníze doma pod matrací tak proč by se měli banky snažit, když je moderní doba nastavená na ukladání peněz do bank.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2022 10:29

Dobry vtip... Ceska sporitelna, banka pro duchodce s katastrofalnim bankovnictvim...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 3. 2022 9:58 | eďa

ano hodně čísel v mld. leč jejich hodnota spočívá na víře, která se každý den umenšuje a nyní se blíží nule.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2022 9:52 | Škodolibka domácí

Přesně tak ... ještě bych zmínil to, že bych doporučil pokusit se přes odmítnutí marketingových souhlasů zbavit se útoků obchodních nabídek na svou osobu. Po tomto kroku už jsem se svou bankou naprosto spokojen, protože mi poslouží vším co potřebuji a zároveň mě nikdo neotravuje maily, telefonáty a reklamními bannery v elektronických kanálech.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Jan Fischer

politik

Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jan Fischer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services