Předčasné splacení hypoték může zdražit. Přílepek napsaly banky

Ve sněmovně je návrh na změnu u předčasného splacení hypoték. Lidé by podle něj měli bankám platit rozdíl mezi jejich sazbou a aktuální průměrnou sazbou na trhu. Maximální výše poplatku má být 3 % ze splácené částky, může tedy běžně jít i o desítky tisíc korun. Změna se má týkat všech hypoték, i těch sjednaných už dříve.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 7. 2021 7:54, hypotecni_lupic

Bude to fungovat i obráceně - tzn. pokud si klient půjčí za 2% a poté sazby vzrostou na 4%, vyplatí mu banka rozdíl?
Jo počkat, taky se řeší zájmy banky, nikoliv klienta, tak nic.

+38
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 7. 2021 12:25, wagdyrezkelsheikh@gmail.com

Pozornost.
Jsem Wagdy Rezkel Sheikh. Pracuji s Vystar Credit Union Bank Florida USA. Poskytujeme podnikatelské půjčky nad 50 000 USD na 10 milionů USD až 500 000 000 USD na investice do jejich obchodní organizace. Budeme investovat do vaší společnosti po dobu maximálně 5 let, než fond splatíte spolu s 3% úrokovou sazbou. Poskytujeme půjčky s úrokovou sazbou 3% s maximální dobou trvání 5 let, abychom mohli splácet částku půjčky s úrokovou sazbou 3%.
Pokud máte zájem, laskavě kontaktujte tento e-mail: wagdyrezkelsheikh@gmail.com nebo prostřednictvím čísla WhatsApp: +1 (260) 475-9549 a pokračujte v investování. dík

Wagdy Rezkel Sheikh
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>
Am Wagdy Rezkel Sheikh. I work with Vystar Credit union Bank Florida USA. We give business loans above $50,000USD to $10Million to $500.000,000USD to invest into their business organization. We are going to invest into your company for a maximum duration of 5 years before you pay back the fund along with the 3% interest rate. We give loans at 3% interest rate at maximum duration of 5 years to pay the loan amount at the 3% interest rate.
If you are interested kindly contact this email: wagdyrezkelsheikh@gmail.com or via WhatsApp Number: +1 (260) 475-9549 to proceed further with your investment Funding. Thanks

Wagdy Rezkel Sheikh

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

11. 7. 2021 0:05 | Hana Krayzlová

domluvil s bankami? to je přece klasický lobbing
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 7. 2021 12:25 | wagdyrezkelsheikh@gmail.com

Pozornost. Jsem Wagdy Rezkel Sheikh. Pracuji s Vystar Credit Union Bank Florida USA. Poskytujeme podnikatelské půjčky nad 50 000 USD na 10 milionů USD až 500 000 000 USD na investice do jejich obchodní organizace. Budeme investovat do vaší společnosti po dobu maximálně 5 let, než fond splatíte spolu s 3% úrokovou sazbou. Poskytujeme půjčky s úrokovou sazbou 3% s maximální dobou trvání 5 let, abychom mohli splácet částku půjčky s úrokovou sazbou 3%. Pokud máte zájem, laskavě kontaktujte tento e-mail: wagdyrezkelsheikh@gmail.com nebo prostřednictvím čísla WhatsApp: +1 (260) 475-9549 a pokračujte v investování. dík
Wagdy Rezkel Sheikh >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Am Wagdy Rezkel Sheikh. I work with Vystar Credit union Bank Florida USA. We give business loans above $50,000USD to $10Million to $500.000,000USD to invest into their business organization. We are going to invest into your company for a maximum duration of 5 years before you pay back the fund along with the 3% interest rate. We give loans at 3% interest rate at maximum duration of 5 years to pay the loan amount at the 3% interest rate. If you are interested kindly contact this email: wagdyrezkelsheikh@gmail.com or via WhatsApp Number: +1 (260) 475-9549 to proceed further with your investment Funding. Thanks
Wagdy Rezkel Sheikh
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2021 13:08 | Miloslav

Už tak jsou nemovitosti předražený chtějí z nás strhnout kůži v tomhle státě si člověk nepolepší pokud neokrádá druhý
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2021 12:34 | nebudkrysa

Ano, proto pisu, ze je to na kazdeho klidnem spani. Matematicky je vse v poradku investovat hned nadbytecny cash. Porad se lepe zije bez dluhu - coz samozrejme predpoklada vysoke prijmy, s prumernymi penezi je clovek krysa tak ci tak a muze neco i investovat a sbirat drobky.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2021 12:00

Matematicky vychazi, ze krysa budete delsi dobu, nez kdybyste penize misto predcasneho splaceni hypo investoval.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2021 11:18 | Nebudkrysa

Matematicky je to samozřejmě v pořádku. V realitě nemáte žádné investice jisté, pořád máte zásadní dluh, pak je to na každého klidném spaní. To já třeba nemám. Splacením hypotéky si snížím měsíční náklady, takže nemusím výnosy z investic pokrývat splátku hypotéky a nebudu krysa poměrně brzy. Také potřeba rezervy na roční náklady zásadně klesne - opět to jsou peníze, které můžu s klidem investovat místo držení v něčem likvidnějším kdyby něco.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2021 8:20 | Martin Erste

Plati stale, ze banky maji vice vkladu od klientu nez poskytnutych uveru? Pokud ano, tak se mi nechce verit, ze cast zdroju na hypotecni uvery neberou banky z vkladu svych klientu. A jaky je urokovy naklad takovych zdroju pro banku v soucasne dobe, vsichni stradatele dobre vime... Ze s tim prichazi zlobovany poslanec ANO pred volbami neni zas tak prekvapive, kdyz se uvazi, kolik je napr. duchodcu a kolik je prijemcu hypotecnich uveru. A jedna naivni otazka na konec: ze se banky nestydi? Proc by se stydeli, kdyz to neni moderni, a kdyz se nestydi napr. nekteri ustavni cinitele...
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2021 0:14 | Průser

Za mě je to blbost. Banky si chrání akorát zisk. Na každé sazbě kterou vyhlašuje ČNB má banka k tomu přidanou svoji marži. Tedy zákon je definován správně. Banka při refinancování peníze vrátí, tedy neplatí zápůjční hodnotu a přijde o zisk, ( např ma půjčené za 3% od ČNB na tom má marži 1% = tedy dohromady 4%) klient doplatí. Banka v aktuální dobu vrátí ČNB prostředky tedy zápůjční je 0% a akorát přijde o marži 1% z obchodu, nicméně banky v aktuální dobu pro nové klienty už mají peníze k dispozici nové např za 1% kde mají zase marži 1% tedy celková zápůjční hodnota 2% akorát je s tím práce pro banku furt refinancování. Takže jsou zase na tom stejnem. Tedy Banky mají možnost půjčenou částku zdarma vrátit ale jasný. Pokud mám půjčené za 1% určity balík na 10 let. Klient mi to teď dopalti a sazby se zvednou tak se jim to bude líbit a vlastně zvysuji marži. Mám na 10 let půjčené za 1% + marže na obchodu další 1% teď teď zvednou sazby na 3% od CNB a 1% marže. Tady banky pořád vyhrávají .. mám ještě půjčené prostředky na zbytek fixace na 8 let za 1% ale při zvednutí mám větší marži. Půjčí ty levné peníze za víc protože aktuální sazby jsou 3+1 Když bude aktuálně 4 tak půjčené za 1 a marže 3% a chtějí si teď chránit zisk že když to půjde dolů tak si budou účtovat rozdíl poklesu a tedy stejně získají ty 3%. Paní ministryně je všem tak akorát pro srandu. Dutá jak pares co neví co je kryptomena neumí anglicky rozhazuje prachy co nejsou její a myslí si že se to splatí asi tim že si dají zvýšené odměny za něco za co by měla spíše dostat vyprask mokrým hadrem přes ksicht. Babiš, Hamáček Schillerova jsou zkázou ČR.Tento pan za Ano je asi jen další krok k tomu jak se tady mít ještě hůř.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 22:49 | TVK

I když je investice volatilní, tak obvykle průběžně stále něco nese. A ten výnos jsem dal schopen navyšovat reinvesticemi nad náklady hypotéky a průběžným investováním místo předčasného splacení. Pořád je to statisticky zhruba 2% vs.8%.
A žádných 10 let rezervy nikde držet nemusíte, protože za normální považuji, že splátku hypo utáhnete s rezervou z běžného měsíčního příjmu. Který vám nominálně v čase roste, zatímco splátka je fixní nebo velmi podobná po celou dobu.
Bohužel si jako spousta lidí pletete význam výše hypotéky a měsíční splátky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 22:31 | TVK

Jasně, při nominálním růstu příjmů okolo 7% za poslední roky, inflaci 3%, dlouhodobém výnosu akcií okolo 7% (o možnostech za poslední rok nemluvě) atd. atd. budu předčasně splácet hypotéku se směšným úrokem (netto) 1,7%? Jako naivistický joke dost dobrý ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 17:02 | Jiri

Dluhy na spotrebu jsou pitomost, ale pokud ma nekdo ted hypoteku s fixaci na 15 let za cca 3% tak si muze piskat a je hloupost ji predcasne splacet, protoze pri soucasne svetove a ceske menove politice je to super nastroj jak vsadit na devalvaci nasi meny, coz je hlavni cil nasich chytraku v centralni bance tak prece nebudu souperit proti nim kdyz oni jsou ti co maji tiskarsky lis.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 16:01

Za likvidni rezervu bych bral rocni naklady na domacnost + rocni naklady na splatku hypo. Zbytek v investicich.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 15:57

Citace - Nebudkrysa / 08.07.2021 12:22

Nebo pokud máte přebytečný cash. Teď je ideální doba na mimořádné splátky, banka mě sice nemá ráda, ale splácím co to jde, na podzim budu na nule. Místo 25 let jen 7. Doporučuji pokud je možnost. Smrt dluhům. Dluhy jsou otroctví.

To se chlubíte, nebo ukazujete svoji finanční negramotnost? Takhle tou krysou zůstáváte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 15:48

Citace - Pavel / 08.07.2021 13:22

Jenže je tu drobný rozdíl. Tu splátku hypotéky musíte platit měsíc co měsíc, zatímco investice jsou velmi volatilní a ten 6-8% výnos je tak v průměru za deset let. Takže stejně musíte mít někde (na spořicím účtu nebo v matraci) rezervu aspoň na těch deset let, abyste i při dočasném poklesu hodnoty investic byl stále schopen hypotéku splatit. Jinak vám banka barák prodá pod cenou a proděláte na tom kalhoty. A když tohle zepočtete, tak ten život bez dluhů je hned atraktivnější.

Pri dnesni velke inflaci muzete mit cast takove rezervy v protiinflacnich dluhopisech.
Jinak, co se tyka tematu, moje investice do akcii mi uz nekolik let generuji vyssi vynos (dividendovy), nez kolik cini splatka hypoteky. To nemluve, ze i kdybych nemel korunu, tak samozrejme pracuji. Jak bylo receno - hypo jsou nejlevnejsi dostupne penize (krome bezurocnych vramci rodiny) a sazba je na nich vyrazne mensi nez ocekavane vynosy dobre diverzifikovaneho akcioveho portfolia. A tohle je duvod, proc bohati bohatnou rychleji a chudi jsou porad v krysim zavode.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 15:16 | Ondřej Holub

Nerozporuji to, že původní dotaz je hloupost.
Ale myslím, že banka má stále možnost se klienta zbavit. Stačí, když ztratí důvěru v to, že klient bude dále platit - pak může smlouvu kdykoliv vypovědět. Nikdy jsem nezjistil, jestli i při takovém okamžitém "zesplatnění" musí klient zaplatit sankce za předčasné zaplacení úvěru.
Zatím jsem tedy neslyšel, že by se to stávalo, ale to může být jenom tím, že zatím u nás nenastala situace, kdy by úroky hodně rychle rostly.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 14:39 | Láďa

Ani jedno. Jedná se o předčasné splacení mimo fix, kdy se nejčastěji refinancuje k jiné bance.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 13:40 | deprese

Citace - hypotecni_lupic / 08.07.2021 07:54

Bude to fungovat i obráceně - tzn. pokud si klient půjčí za 2% a poté sazby vzrostou na 4%, vyplatí mu banka rozdíl? Jo počkat, taky se řeší zájmy banky, nikoliv klienta, tak nic.
Pokud se sazba zvýší z 2% na 4% pro klienta, tak by měl pak doplatit on, ne banka. Moc ti to nemyslí. :D
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 13:28 | Tomáš

Citace - Pavel / 08.07.2021 13:22

Jenže je tu drobný rozdíl. Tu splátku hypotéky musíte platit měsíc co měsíc, zatímco investice jsou velmi volatilní a ten 6-8% výnos je tak v průměru za deset let. Takže stejně musíte mít někde (na spořicím účtu nebo v matraci) rezervu aspoň na těch deset let, abyste i při dočasném poklesu hodnoty investic byl stále schopen hypotéku splatit. Jinak vám banka barák prodá pod cenou a proděláte na tom kalhoty. A když tohle zepočtete, tak ten život bez dluhů je hned atraktivnější.

Proč tak dlouhou rezervu? Tak dlouho se valíte doma na gauči a negenerujete peníze? Likvidní rezerva stačí 200 - 300K... Navíc málokdo investuje vše do jednoho instrumentu, například má další nemovitost k pronájmu, drží dividendové akcie, něco má v P2P půjčkách... možností je bambilión...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 13:22 | Pavel

Jenže je tu drobný rozdíl. Tu splátku hypotéky musíte platit měsíc co měsíc, zatímco investice jsou velmi volatilní a ten 6-8% výnos je tak v průměru za deset let. Takže stejně musíte mít někde (na spořicím účtu nebo v matraci) rezervu aspoň na těch deset let, abyste i při dočasném poklesu hodnoty investic byl stále schopen hypotéku splatit. Jinak vám banka barák prodá pod cenou a proděláte na tom kalhoty. A když tohle zepočtete, tak ten život bez dluhů je hned atraktivnější.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 7. 2021 12:54 | Tomáš

Citace - Nebudkrysa / 08.07.2021 12:22

Nebo pokud máte přebytečný cash. Teď je ideální doba na mimořádné splátky, banka mě sice nemá ráda, ale splácím co to jde, na podzim budu na nule. Místo 25 let jen 7. Doporučuji pokud je možnost. Smrt dluhům. Dluhy jsou otroctví.

To je právě myšlení "chudých" lidí. Hypotéka je dost levný produkt jak získat peníze. Dá se půjčit okolo 2%... Takže když investuju za 7-8% ročně proč bych ji měl co nejdříve splatit? Nedává mi to ekonomický smysl. Trocha počtů: Mám hypo 2,5M (za 2%) a zároveň 2,5M v investicích za 8% výjde to následovně: 1) Splatím to - nebudu mít dluh ani výnos (ušetřím cca 5k/měsíc na úroku) 2) Nechám to běžet jak to je úrok na hypotéce mě bude stát 5k/měsíc a z investic získám 20k/měsíc... (pokud ta hypotéka bude na 30 let tak z výnosu poplatím celou splátku aniuita + úrok a ještě zbyde...)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 429 974 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Splátky úvěru

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Polky v českých továrnách: zahálkou a šmelinou proti socialismu

Zpočátku nezáživně působící historická studie přináší fascinující vhled do působení polských...více

Kam se hrabe covid. Nejdražší projekt v historii lidstvo teprve čeká

Kam se hrabe covid. Nejdražší projekt v historii lidstvo teprve čeká

Kam se hrabe světová válka, pandemie covidu či černý mor. Nejdražší projekt v historii...více

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová...

Nevhodné poznámky mě staví do ponižující role, kterou nechci přijímat, říká Linda Bartošová v Hlasu Heroine

Novinářka a moderátorka České televize Linda Bartošová se rozhodla, že už nebude přecházet...více

Co jsi to za matku! Mother-shaming tu byl s námi odjakživa

Co jsi to za matku! Mother-shaming tu byl s námi odjakživa

Každá žena se musí určitým způsobem vyrovnat s rolí matky. Ať má děti své, nevlastní nebo...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Jakubec

podnikatel, Servis Climax

Petr Teplý

ekonom

Miroslav Jakubec
ÚSPĚŠNOST
46,51 %

z 43 duelů
×
Petr Teplý
ÚSPĚŠNOST
55,93 %

z 59 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.