Byt jako investice. Správná doba je vždycky právě teď

Jiří Hovorka | rubrika: Rozhovor | 6. 5. 2021 | 54 komentářů
Bydlení v Česku nezlevní, říká David Bureš, který vyhledává, kupuje a spravuje investiční byty. V rozhovoru mimo jiné vysvětluje, proč je to podle něj výhodnější než třeba investice do nemovitostního fondu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 5. 2021 17:04, Miky

Porovnavate neporovnatelne, kazda doba je jina, taky jsem koupil byt v roce 2016 na hypo, ceny relativne ok, dostatek bytu, vyber, zadne silenstvi jako nyni, reaguji spis na to, ze ten smer, jaky to nabralo vzhledem k mladym, neni dobry... A na zacatku, kdyz nemate nic, tak co byste chtel investovat? A jak setrit, kdyz jste x let na podnajmu a vyhazujete x tisic mesicne oknem nejakemu spekulantovi? Jestli si opravdu myslite, ze doba, kdyz jste kupoval byt vy a doba dnes je srovnatelna a startovaci podminky jsou stejne, tak se na me nezlobte, ale jste s prominutim hlupak

Zobrazit celé vlákno

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2021 10:30, deprese

Zaspali jste. Teď už dobrou nemovitost nekoupíte.

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 54 komentářů)

6. 5. 2021 18:54 | deprese

Citace - Jozef / 06.05.2021 18:06

Vy to pořád vztahujete k situaci, která je teď. Jenomže dynamika vývoje politické kultury se mění ze dne na den. To, co dnes je nemožné, může být zítra klidně realita. Kdyby vám někdo před 20 lety řekl, že EU zakáže auta se spalovacími motory, tak si klepete na čelo, a dnes - realita. A nikdo se neptá, jestli lidé ve východní Evropě budou mít čím jezdit do práce.
Jen jste potvrdil o čem jsme psali, bohaté lidi nezajímá čím budou chudí jezdit a kde budou bydlet. Maximálně zvýší doplatek na bydlení a ten skončí opět v kapsách bohatých lidí. Když se snížila daň z příjmu, tak na tom taky nejvíce vydělali bohatí a tak by se dalo pokračovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 18:06 | Jozef

Vy to pořád vztahujete k situaci, která je teď. Jenomže dynamika vývoje politické kultury se mění ze dne na den. To, co dnes je nemožné, může být zítra klidně realita. Kdyby vám někdo před 20 lety řekl, že EU zakáže auta se spalovacími motory, tak si klepete na čelo, a dnes - realita. A nikdo se neptá, jestli lidé ve východní Evropě budou mít čím jezdit do práce.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 17:04 | Miky

Porovnavate neporovnatelne, kazda doba je jina, taky jsem koupil byt v roce 2016 na hypo, ceny relativne ok, dostatek bytu, vyber, zadne silenstvi jako nyni, reaguji spis na to, ze ten smer, jaky to nabralo vzhledem k mladym, neni dobry... A na zacatku, kdyz nemate nic, tak co byste chtel investovat? A jak setrit, kdyz jste x let na podnajmu a vyhazujete x tisic mesicne oknem nejakemu spekulantovi? Jestli si opravdu myslite, ze doba, kdyz jste kupoval byt vy a doba dnes je srovnatelna a startovaci podminky jsou stejne, tak se na me nezlobte, ale jste s prominutim hlupak
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:41 | Tomáš

Citace - deprese / 06.05.2021 16:34

Ústavní soud to zrušil a nájemníci budou muset rozdíl mezi tržním a zregulovaným nájemným uhradit. Si o tom něco první zjisti. :D

Nájemnící budou mít radost. Když budou muset najednou vypláznout několik tísíc € :-D Ale tak kam chtějí tam jsou
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:38 | deprese

Citace - Jozef / 06.05.2021 16:29

A je problém nájemné zregulovat jako v Berlíně?
Jinak jakékoliv regulace nájemného neprojde přes Evropský soud pro lidská práva.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:36 | Tomáš

Citace - Miky / 06.05.2021 16:09

Ano, zacinal jste v roce 2008, to byly ale zcela jine podminky nez dneska, drive pomer mzdy k cene bydleni nebyl takovy, dneska musite mit navic 10-20% z hodnoty nemovitosti a to nemluvim o tom, ze nemovitosti kazdy rok jeste dynamicky stoupnou o nekolik %, coz dela rady stovek tisic, kdy si ma pak na to normalni clovek usetrit? A to muze mit relativne dobrou praci a nechodit do hospody.. Pak je navic jeste ceka boj s investory a spekulanty, ti plati hotove, obycejny clovek na hypo, tak kdo z nich asi vyhraje...

A já nejsem normální člověk? První byt jsem koupil 2015, barák roku 2019. Na byt jsem dával 30% z kupní ceny, na barák dokonce 50%. Výplatu mám docela vysokou, ale začínal jsem na mzdě docela podprůměrné, ale vzdělával jsem se při práci místo hospody abych něco měl. Šetřil jsem kde se dalo, následně jsem investoval. Stačí chtít a hledat cestu, a ne výmluvy proč to nejde. Dneska jsem vysmátej a 13 let dřiny se vyplatilo. Takže se zeptám: je tedy spravedlnost aby lidi jako já, co si to vydřeli platili to těm co "mají nárok" a nehnou ani brvnou navíc?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:35 | deprese

Citace - Jozef / 06.05.2021 16:27

Já vlastním 4+1 takže jsem v pohodě, ale spořit v podobě bydlení by stát měl nějak znemožnit. Na spoření jsou peníze. Bohužel v době tištění peněz v celém světě se spoří v čemkoli, jenom ne v penězích.
To není spoření, ale investice. Spořením peněz nikdo nikdy nezbohatl, tak proč by to měl dělat? :D
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:34 | deprese

Citace - Jozef / 06.05.2021 16:29

A je problém nájemné zregulovat jako v Berlíně?
Ústavní soud to zrušil a nájemníci budou muset rozdíl mezi tržním a zregulovaným nájemným uhradit. Si o tom něco první zjisti. :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:29 | Jozef

A je problém nájemné zregulovat jako v Berlíně?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:27 | Jozef

Já vlastním 4+1 takže jsem v pohodě, ale spořit v podobě bydlení by stát měl nějak znemožnit. Na spoření jsou peníze. Bohužel v době tištění peněz v celém světě se spoří v čemkoli, jenom ne v penězích.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:22 | deprese

Citace - Jozef / 06.05.2021 16:07

Až nastoupí k moci piráti, tak pá, pá investiční byty. 1% úrok ročně z ceny bytu spousty investorů rychle vyléčí. Za 7megový byt v Praze ročně 70 tisíc daň státu. A byty konečně slevní.
Dopadne to stejně jako hlasování o nedůvěře vládě, těch 80% lidí kteří bydlí ve vlastním je volit nebude. Takže se budeš muset sám snažit. :D
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:19 | deprese

Citace - Jozef / 06.05.2021 16:07

Až nastoupí k moci piráti, tak pá, pá investiční byty. 1% úrok ročně z ceny bytu spousty investorů rychle vyléčí. Za 7megový byt v Praze ročně 70 tisíc daň státu. A byty konečně slevní.
A ty tu daň zaplatíš v nájmu Piráte.:D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:09 | Miky

Ano, zacinal jste v roce 2008, to byly ale zcela jine podminky nez dneska, drive pomer mzdy k cene bydleni nebyl takovy, dneska musite mit navic 10-20% z hodnoty nemovitosti a to nemluvim o tom, ze nemovitosti kazdy rok jeste dynamicky stoupnou o nekolik %, coz dela rady stovek tisic, kdy si ma pak na to normalni clovek usetrit? A to muze mit relativne dobrou praci a nechodit do hospody.. Pak je navic jeste ceka boj s investory a spekulanty, ti plati hotove, obycejny clovek na hypo, tak kdo z nich asi vyhraje...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 16:07 | Jozef

Až nastoupí k moci piráti, tak pá, pá investiční byty. 1% úrok ročně z ceny bytu spousty investorů rychle vyléčí. Za 7megový byt v Praze ročně 70 tisíc daň státu. A byty konečně slevní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 5. 2021 15:58 | Tomáš

Citace - deprese / 06.05.2021 15:51

V současné době se kupuje 60% byt jako investice a všechno to jsou bohatí lidé, kteří rozhodují o zákonech. Ti si daně zvyšovat nebudou. :D

Nehledě na to, že ten kdo by to udělal si pod sebou vykope politický hrob, protože podle posledních statistik v ČR žije 80% lidí ve vlastním. A to už je pořádná voličská síla
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 15:55 | Tomáš

Citace - David Bureš / 06.05.2021 15:46

Pokud by došlo ke zvýšení zdanění investičních bytů, tak se to podobně jako s nárůstem úroků na hypotéce projeví ve zdražení nájemného a nemovitostí. Pokud je poptávka po bydlení, tak se náklady pouze přenesou na ty, kdo bude platit nájemné. A to není úplně správné řešení.

Jediné správné řešení je víc stavět a vydávat víc stavebních povolení. Někde se náš super duper stavební zákon musí projevit, když v Praze trvá stavební povolení i 10 let...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 15:52 | Tomáš

Citace - deprese / 06.05.2021 15:49

Očekávaná skrytá inflace bude 10-20 % šetřílci.


Nějak tak to bude, minulý rok jsem udělal na investičním bytě +25% a k tomu ještě výnos z nájmu..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 15:51 | deprese

Citace - Lucie / 06.05.2021 14:57

Mě by zajímalo, jestli se tady někdo (investor) nebojí např. celoplošné regulace ze strany státu? Už jsem i něco takového zaslechla – procentuální daň z tržní ceny nemovitosti – což si tedy nedokážu představit v praxi. Protože jak se určí aktuální tržní cena, když začnete najednou regulovat a tím pádem se lidé mohou a nemusí bytů zbavovat a vzroste nabídka?? A pak tu je sorta těch co na velkou hypošku pořídili drahé bydlení a najednou už nebude mít takovou hodnotu, co na to banka? :-) Je tady hodně ALE. Chápu všechny, co mají dnes těžké podmínky k získání bydlení, ale pokřivený trh je všude, opravdu všude.
V současné době se kupuje 60% byt jako investice a všechno to jsou bohatí lidé, kteří rozhodují o zákonech. Ti si daně zvyšovat nebudou. :D
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 15:50 | Tomáš

Citace - Martin / 06.05.2021 14:12

Typicky sobec, nahrabat za dob, kdy to slo a co ostatni? Ze dnes nemaji pomalu kde bydlet a musi platit za podnajmy a jeste vam podobnym, kteri na tom akorat bohatnou? No a, co mi je po nich, ze? ... Chtel bych vas videt, kdybyste v teto situaci byl, bylo vam 20, nic nezdedil a zacinal od 0

Začínal jsem do nuly v roce 2008 po matuře. Dneska vlastním byt, barák a mám docela velké portfolio cenných papírů. Každý má volbu, začít s tím něco dělat (vzdělávat se, podnikat), nebo holt jenom sedí v hospodě a nadává jak by všechno těm co něco vybudovali zdanil extra sazbou nebo znárodnil, protože on sám nemá...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 5. 2021 15:50 | David Bureš

Ano, nájemné padá v tuto chvíli, ale to nemá nic společného s dlouhodobým výnosem z nemovitosti. Pro investora se v minulém roce snížil u běžného bytu 2kk výnos v průměru o 18000 Kč, současně však narostla hodnota bytu o cca 600 - 700 tis. Kč. Takže to patřilo mezi nejlepší roky z pohledu výnosu. Jde tedy pouze o úhel pohledu. Člověk při investici nesmí řešit krátký okamžik, ale dlouhodobý horizont. Jinak to je spekulace a né investice.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Pohlreich

restauratér a podnikatel

Petr Nečas

politik

Zdeněk Pohlreich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Nečas
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services