Odchod do důchodu v 65 letech ušetří 77 miliard

Vláda se rozhodla, že prosadí prodloužení hranice pro odchod do důchodu na 65 let i bez souhlasu opozice. V roce 2030 by tím měl státní rozpočet ušetřit skoro 77 miliard korun oproti stavu, kdy by se nic nezměnilo.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 2. 2008 11:30, Iva

s tím s tebou souhlasím, mám těžce postiženého otce, a upřímně znám též dost těch, co pobírají na soc. dávkách o hodně více, a jejich zdravotní stav tomu dle mého názoru zdaleka neodpovídá!!!!

Zobrazit celé vlákno

+80
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 2. 2008 17:51, froberg

Pro mne je to vynikající reakce, rozumná a důvodná, protože skutečně víc než přijetí zákona o tom, že se bude muset odcházet do důchodu v 65 letech bude nezbytnost znát nezbytnou podmínku takového kroku. Bude existovat vůbec schopnost tolik lidí zaměstnant. A to vůbec nemluvím o ptovázanosti na technický pokrok, zběsilého tempa inovací.

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

13. 4. 2017 21:51 | olda

Zdravím. Nevím o čem je tady řeč. Podle mého názoru by měl být stanoven limit odpracovaných let a tím také spojená doba odvodu soc. pojištění. Dejme tomu 43 let. lidé, kteří se vyučili a do prac. procesu se zapojili v 18 letech by odcházeli do penze v 61 letech a samozřejmě vysokoškoláci, kteří studovali a tudíž neplatili by odcházeli plus, minus ve 25 plus 43 tj. 68 letech. To by byl podle mne spravedlivý systém, kdy by každý odpracoval stejnou dobu a platil soc. pojištění stejně dlouho. Bohužel o tvorbě zákonů a předpisů rozhodují lidé druhé skupiny a ti toto nikdy neodsouhlasí, takže obyčejní lidé jsou biti všude, kde se dá.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2008 10:46 | Rejpal

Paní redaktorko, prosím, mohla byste se k tomuto tématu znovu vrátit, teď, když už prezident podepsal nové znění. A pokud možno provést výklad k tomuto zákonu. V tomto státě je možná i několik stovek lidí před šedesátkou, kteří mají opracováno dejme tomu 32 let, nejsou v evidenci pracovního úřadu, platí si sami státní důchodové pojištění (letos to je min. 2800 Kč) a čekají, aby mohli do předčasného důchodu. Od roku 2010 má platit novela, která při odchodu dříve než o 720 dnů krátí za každých 90 dnů 1,5 %. Co je pak pro nás výhodnější, po 35 započtených letech už neplatit a odejít raději do důchodu až těch 720 dnů dříve (kde je 0,9% krácení za každých 90 dnů) a nebo platit až do konce s tím, že tyto platby vyneguje vysoké krácení. V úvahu je třeba vzít i povinnost platit zdravotní pojištění dnes 1080 Kč měsíčně, které se už v důchodu neplatí. Dále mi není jasné, zda se po uplatnění novely od 1.1.2010 bude započítávat doba studia, v mém případě je to 6 let (od 18 do 24 let) v letech 1966-1975. Pokud by se studium vysokoškoláků nezapočítávalo, tak u většiny vysokoškoláků nastane problém těch 35 odpracovaných let vůbec splnit.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 8. 2008 14:30 | Podnikatel

Vidím, že jste bdělý komunista, nicméně... 1.Ty peníze co stát vyplácí nejsou ani státu, ale ani to nejsou peníze co si "lidé naspořili" , jsou to peníze lidí aktuálně ekonomicky aktivních, neb máme tzv. průběžný důchodový systém, ale to je jen detail. 2. Klaus zemi k bankrotu opravdu, ale opravdu nedovedl. 3. Průměrný věk není mužů není 65 let, ale 74 let a postupně se zvyšuje dle data narození.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2008 21:23 | milda

Nejlepší důchodce je mrtvý důchodce,ten si celý život platí na sociální a zdravotní pojištění o daních ze mzdy nemluvě,ale když je starý a nemocný tak platí zas za léky u doktora v nemocnici,za zdražování všeho,zvýšení DPH atd.co všechno ještě tato vláda vymyslí pod záminkou rovné daně.To nejsou peníze státu co vyplácí na důchodech,to jsou peníze lidí,co si za celý život naspořili.První kdo je ukradl byl Klaus,když dovedl zemi k bankrotu,na penzijní fondy nesáhli ani Němci za války,teď vymýšlí jak vykrást ještě zdravotní pojišťovny,pomocí privatizace,to se to ministrovi zdravotnictví pokuřuje doutník po volbě presidenta.Zkuste si spočítat ,kolik jste státu odvedli a kolik máte šanci dostat po 65 letech,když se muži dožívají v průměru u nás 65 let a ženy o něco více.Mají to dobře vymyšleno,ti odesáci,jenže ani oni nebudou u moci navždy.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 2. 2008 16:47 | eva

Souhlasím s Oldou.Ať zkusí ženská za pultem, zedník, dělník u pásu a pod.držet tempo do 65 let... Senát i parlament .. samý dědek, to se jim za velké penízky chrápe . omlouvám se za hrubé slovo, ale napadají mně ještě horší ...!!!
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 2. 2008 17:51 | froberg

Pro mne je to vynikající reakce, rozumná a důvodná, protože skutečně víc než přijetí zákona o tom, že se bude muset odcházet do důchodu v 65 letech bude nezbytnost znát nezbytnou podmínku takového kroku. Bude existovat vůbec schopnost tolik lidí zaměstnant. A to vůbec nemluvím o ptovázanosti na technický pokrok, zběsilého tempa inovací.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2008 18:49 | Petr S.

Odpověď najdete výše. Jedna věc - jaké řešení navrhujete Vy?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2008 18:45 | Petr S.

Reforma je nezbytná. Kdo nevydrží se zdravím, ten půjde do sociální sítě. Bude-li mu život na sociálních dávkách připadat nepříjemný, udělá si rekvalifikaci a bude dělat ve skladu, na expedici, na vrátnici.
K těm tolik litovaným horníkům (naši horníci jsou stejně všichni z Polska) bych chtěl doplnit obrovskou armádu učitelek základních škol. Ty jsou v padesáti úplně vyřízené a dětem často více škodí, než prospívají. Tady vidím problém já.
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2008 15:20 | Franta

Možná má nynější vládní garnitura takovou představu,že fyzicky budou lidé schopni pracovat do padesáti roků a potom jim bude nabídnuta práce někde v teple u kafíčka,v parlamentu,v bankách a ti mladí,kteří tam jsou doposud půjdou na místa fyzicky náročnější.A s těmi ušetřenými penězi si naše drahá vláda poradí bleskurychle.Už slíbila církvím restituce jejich majetku,ale to,že nebyly dosud vyplaceny restituce za ukradený majetek bývalým zemědělcům,to staví za špatně nastavený zákon,kterého byla nynější garnitura tvůrcem(ODS) i s nově zvoleným prezidentem panem Klauzem.Ale to jim nějak uniká.
+53
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2008 13:18 | Richard

Důchod do 65 let věku? Dobře reforma je zapotřebý, zároveň by ale měli lidem vysvětlít kdo takhle starého člověka zaměstná?
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2008 11:30 | Iva

s tím s tebou souhlasím, mám těžce postiženého otce, a upřímně znám též dost těch, co pobírají na soc. dávkách o hodně více, a jejich zdravotní stav tomu dle mého názoru zdaleka neodpovídá!!!!
+80
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2008 11:25 | Iva

pokud penzijní fondy budou lépe ve své druhé verzi " zabezpečeny" proti tunelářům, a né tak, jak už to jednou ODS při své " vládě!!! " dpokázala.
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2008 11:21 | Iva

a kdo by to měl dělat podle tebe, jiný než stát, když jemu odevzdáváš své peníze na daních... bylo by načase začít myslet, než psát !" myšlenku"
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2008 11:15 | Iva

Ano, správně, pan a soudruh svazák Nečas by se měl zase vrátit zpět na UK MFF a ne se cpát do resortu, kterému rozumí jak husa petrželi.
+70
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2008 17:23 | Jaromír Adámek

Každopádně dobře, že se o tom všem mluví.
Je myslím každému jasné, že délka života se prodlužuje a největší výdaje státu už teď jsou na důchodu, kam to vede je jasné.
Já osobně mám naplánováno pracovat dosmrti, ale finančně chci být zajištěný už ve svých 45ti, to je myslím jediná možná cesta, nespoléhat na stát, a vhodně investovat.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2008 14:57 | randy

No, zatím hodně lidí chápalo důchod jaksi socialisticky. To znamená v produktivním věku makat naplno, pokud zdraví povolí, máme invalidní důchody a pokud vydrží, máme tady starobní důchody a budeme ve vatě. Jenže realita je nyní jiná. Invalidní důchody jsou nyní víceméně na živoření a starobní taky se budou k tomu blížit. Lidi si budou muset zvyknout, že pokud pracují třeba v dole, buď budou muset včas přestat, aby mohli dělat i něco jiného, nebo se smířit s tím, že pokud nepřestanou, budou chcípat na invalidních důchodech. Taky si budou muset zvyknout, že nebudou moct makat naplno do 65 let, ale nějakých pár let po třeba padesátce, podle toho, jak náročná je jejich profese, budou muset zvolnit nebo dokonce změnit obor na něco méně náročného a méně placeného. Pokud ovšem bude ta práce pro seniory bude, to je velká otázka.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2008 11:48 | mrakochnap

Ono snad ani nevadí, že se posune hranice na 65 let. Ovšem ty počty je třeba brát s rezervou. Bude záležet na tom zda bude pro lidi nad 55 let vůbec dost pracovních míst. Dneska je to problém. V případě, že budou mít lidé nad 55 let problém zůstat v zaměstnání, získat zaměstnání, bude se odčerpávat hodně prostředků v podobě sociálních transferů. Nevíme jak se bude vyvíjet populace - dochází k pohybu lidí napříč kontinenty. Je toho zkrátka hodně, co se musí brát v úvahu. Navíc zveřejněná informace sama osobě nemás reformou nic společného. Zatím zde chybí množství věcí. Jestli budou následovat a v jaké podobě se uvidí. Bude nutno diverzifikovat zdroje důchodového systému. Podíl každého z nás není zatím ujasněn a navíc česká ekonomika je celkem známa jako černá díra. Ozdravení je však jistě zapotřebí.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2008 11:38 | Lenka

Mysím, že by si to politici opravdu měli zkusit pracovat v dole aspoň půl roku. Pak by asi jejich představa odchodu do důchodu byla jistě úplně jiná. Můj bratr pracoval v dole 35 let a zemřel v 55 letech. Můj manžel pracuje v lanárně, kde je veliká hlučnost a bude mít problém tam pracovat do důchodu, protože už teď špatně slyší a pokud mu to ušní lékař neschválí, bude muset odtud odejít. A v 58 letech už určitě jinou práci nenajde. A to podle nynějšího systému má pracovat " pouze" do 62,5 roků.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2008 11:15 | emila

Pan Nečas to sice hezky spočítal, ale na jednu věc zapomněl. Budou volby a podle preferencí je vyhraje ČSSD, a ta vrátí vše zpátky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2008 9:52 | Olda

Hezký řečičky ať si jsou páni politici taky někdy pracovat. Oni si klidně múžou pospávat v parlamentu do osmdesáti za velký peníze. Nedalo by se na důchody ušetřit nejdřív nahoře???
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Miroslav Kalousek

politik

Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miroslav Kalousek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services