Kolik Čechů nespočítá jednoduchý příklad? Zkuste to taky

Petr Kučera | rubrika: Když se řekne | 25. 6. 2020 | 28 komentářů
Většinu toho, co vás v matematice učili, možná opravdu nepotřebujete. Úplné základy se ale vyplatí znát, jestli nechcete zbytečně přijít o peníze.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 6. 2020 7:55, Jana

Citace - Mirek / 25.06.2020 07:40

Lidé jsou stále hloupější a hloupější,proto zrušíme matematiku u maturit!!??!! Blbcům se lépe vládne,že !!


Tenhle základ je opravdu základ, většinou tak pátá šestá třída ZŠ, to nemá s maturitou nic společného.

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 6. 2020 13:48, ishi

Plus navíc - matika u matury nezaručí kvalitu studenta!!! Mám dceru, co na matice "pohořela" (sice na Vš, ale to nehraje roli) a po roce zrovna kvůli ní skončila - dost ji to zdeptalo!!! Našla si podobný obor, co předtím studovala, jen bez matiky a studium dokončila s červeným diplomem - jako nejlepší z ročníku. Ted pracuje pro ADRA a pomáhá seniorům, samoživitelkám a co práce s kolegy odvedla v době korona krize ... . A jen pro matiku by takový člověk neměl mít titul?

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

4. 7. 2020 17:49 | Marie Stodůlková

Ale to přece nic nevypovídá o tom, že znalost matematiky je potřebná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 7. 2020 9:17 | czhunter

Ty derivace a integrály se používají minimálně ve stejném množství oborů jako goniometrie (a nejspíš ještě větším, protože je to o něco "obecnější" třída matematiky), ale jejich výpočet je většinou náročný (a v praxi se počítají zejména numericky - což je mimo lidské schopnosti spočítat v rozumném čase), ale Vašim očím jsou "schované" uvnitř softwarů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2020 16:14 | dacan.strom

V neziskovce je vysokoškolská matematika stejně potřebná, jako maturita s latinou skladníkovi ve šroubárně. To je ale rozdíl mezi odborným a všeobecným školstvím, kdy jedno produkuje úzce specializované odborníky nepoužitelné v jiných oborech a druhé studnice pouček, co všechno ví, ale ničemu nerozumí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 6. 2020 15:59 | dacan.strom

Zrovna goniometrii občas v životě potřebuji, na rozdíl od derivací a integrálů o nichž si pamatuji už jen to, že jsme je brali. Goniometrie se používá v desítkách oborů, za mne je to základ, jako násobilka, procenta, ... Vše se ale zapomene, když se to nepoužívá, po skončení průmyslovky jsem si schoval sešity, o kterých jsem si myslel, že by se mohly v dalším životě hodit a matika byla mezi nimi (to bylo dávno před internetem). Když jsem po letech něco hledal, tak jsem to nejdříve nemohl přečíst a když už jsem to rozluštil, tak jsem nevěděl, která bije. :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 6. 2020 4:52 | čáves

Nejen se ctenim, ale i se psanim. Ty mezery okolo tecek a carek, co to jako je za hnus??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 6. 2020 0:13 | Honza

omlouvám se, ale těch 5 bratru z posledního příkladu si rozhodně koupí víc i s tou inflací, protože je tam jasné uvedeno, "než dnes" ... dnes ty peníze nemají, taky je tam jasne napsané, že ty peníze teprve dostanou. Předchozí příklady jsou OK, ale poslední je fakt debilni...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 6. 2020 16:44 | Jan

Citace - Jan / 26.06.2020 16:43

Váš komentář k tomuto článku je irelevantní. Za 1. pohořela na VŠ a ne na SŠ. Za 2. Ano, myslím si, že člověk, který nedokáže odpovědět na tyto základní otázky (dělení 5 + pochopení principu jednoduchého a složeného úročení a inflace), tak by neměl mít titul. ALE to neznamená, že by ten člověk neměl hodnotu. Vaše dcera má za humanitární práci můj obdiv.

Odpověď Ishi - k její dceři
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2020 16:43 | Jan

Váš komentář k tomuto článku je irelevantní. Za 1. pohořela na VŠ a ne na SŠ. Za 2. Ano, myslím si, že člověk, který nedokáže odpovědět na tyto základní otázky (dělení 5 + pochopení principu jednoduchého a složeného úročení a inflace), tak by neměl mít titul. ALE to neznamená, že by ten člověk neměl hodnotu. Vaše dcera má za humanitární práci můj obdiv.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 6. 2020 0:54 | Michal Kubeček

Citace - Šťoural / 25.06.2020 11:25

Jo, a hlavně si chytráci zrušte povinnou maturitu z matematiky - Za mne je pro život užitečnější gymplácká matematika než gymplácká čeština. Ale chápu, že politicky nevypadá hezky malá úspěšnost, že...
Ono se u nás především nematuruje z češtiny, i když se to tak oficiálně jmenuje. Sice se to od našich dob trochu zlepšilo a je tam i nějaká ta čeština, ale primární náplň té zkoušky je pořád historie literatury.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2020 22:10

Koukám klasická komunistická výchova. Nadávat na vše, stěžovat si na vše. Ještě chybí povzdech, že se stát nepostará.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2020 18:47 | pag

Díky bohu, že jsem chodil na ZDŠ, průmku i vejšku za hnusného, nelidského, opovrženíhodného socialismu, kdy byly jenom čtyři typy automobilů, ale taky jenom dvě pohlaví. A jak jsme pitomci u piva za 1,70 na ten režim nadávali.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2020 16:05 | Platypus Norwegicus

yap: Co presne je na mem vypoctu spatne?
Jana: Tak se to da bez umocnovani rozepsat jako 1.02*1.02*1.02*1.02*1.02, vysledek je stejny. Striska je zpusob, jak se zapisuje umocnovani temer ve vsech programovacich jazycich (az na tech par, ktere pouzivaji funkci, nebo **). Na klavesnici pocitace jaksi nejsou horni indexy. V matematice se v pripade potreby (kdyz se zavadeji dalsi operatory vyssi, nez mocnina) pak pouziva sipka nahoru. Kalkulacky - pokud to umi - mivaji tlacitko X s hornim indexem Y.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2020 13:48 | ishi

Plus navíc - matika u matury nezaručí kvalitu studenta!!! Mám dceru, co na matice "pohořela" (sice na Vš, ale to nehraje roli) a po roce zrovna kvůli ní skončila - dost ji to zdeptalo!!! Našla si podobný obor, co předtím studovala, jen bez matiky a studium dokončila s červeným diplomem - jako nejlepší z ročníku. Ted pracuje pro ADRA a pomáhá seniorům, samoživitelkám a co práce s kolegy odvedla v době korona krize ... . A jen pro matiku by takový člověk neměl mít titul?
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2020 13:22 | Octopus

Jojo, a todle ma taky volebni pravo. Ach jo...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2020 13:04 | yap

S Vaším výpočtem bych se tady nějakou matematikou moc neoháněl :-)
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2020 11:38 | HonzaV

Když jsem před lety viděl film Absurdistán, smál jsem se, až jsem se za břicho popadal. Tenkrát to ještě bylo "sci-fi". Dneska, bohužel, se obsah stává realitou (poslední výjevy byly z autonomní zóny, vůdce obklopený modelkami a "záhonky" na kartónech).
"Your floor is now clean."
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2020 11:34 | czhunter

Citace - Šťoural / 25.06.2020 11:25

Jo, a hlavně si chytráci zrušte povinnou maturitu z matematiky
Technická otázka - v době, kdy maturita z matematiky NEBYLA povinná (tj. třeba v době, kdy jsem maturoval já) byli žáci hloupější než v dobách, kdy povinná byla? Měli menší znalosti matematiky?' Mají tito žáci dnes horší výsledky z testů finanční gramotnosti?
A mohl bych k tomu prosím vidět data?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 6. 2020 11:25 | Šťoural

O kolik jsou větší tři třetiny než dvě třetiny? No a včil mudruj, fakulto... Ne opravdu to není o jednu třetinu. Správná odpověď je o polovinu, protože polovina ze dvou třetin je právě ten chybějící díleček pro tři třetiny... Jo, a hlavně si chytráci zrušte povinnou maturitu z matematiky - Za mne je pro život užitečnější gymplácká matematika než gymplácká čeština. Ale chápu, že politicky nevypadá hezky malá úspěšnost, že... K čemu pak vlastně ta matura bude, když jí nakonec - po všemožném snižování laťky - zvládne každý? Světlé zítřky nám nezajistí stále tupější stádo průměrných a horších, ale nadaní jedinci, ty je třeba podporovat, ne všechny glajšaltovat na stejný průměr...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2020 11:06 | Jiří

Komu není shůruy dáno, v apatice nekoupí. Blbí blbými zůstanou a my chytří se jim ve dnešní pseudokorektní době budeme muset přizpůsobit. Nakonec ještě budeme platit daň z toho, co umíme spočítat.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 6. 2020 10:30 | czhunter

Problém je v tom, že zrovna v matematice nejsou žádné informace "nadbytečné".
V dějepise nebo gramatické teorii můžete spoustu věcí vynechat a nebude to mít vůbec žádný vliv na chápání věcí následujících (upřímně, nikdy v životě jsme nepotřeboval určit typ vedlejší věty, a to se tomu na ZŠ věnovalo toliko času!)
V matematice si můžete zvolit jenom bodu ukončení Vašich znalostí, ale bohužel moc ne stupeň jejich "prořezání" (i když ano, jsou drobné výjimky - teorie množin sice _je_ základ matematiky, v praxi ale do výpočtů málokdy vstupuje. Ale nemůžete třeba vynechat goniometrii a předpokládat, že ji třeba potom v derivacích a integrálech nevyužijete - ty sice možná Vy osobně nevyužijete taky, ale někdo jo, valit to "jen do těch, který to zajímá" všechno až na VŠ už je pozdě - to by bylo příliš moc informací za příliš málo času).
Myslím že je fajn, že existují předměty jako "finanční gramotnost", kde by se tyhle základy měly zopakovat ještě jednou před ukončím ZŠ, protože neustále se k nim vracet, nebo dokonce zaseknout se na nich v "matematice", na to tam není čas a prostor.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  12 419 406 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Odeslání stornované objednávky
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, objednala jsem potisk trička s mnou vyrobeným nápisem, který měl být svatebním darem. Firma má na stránkách uvedeno, že zboží bude odesláno do 10 dnů od objednání. Po 10 dnech, kdy zboží nepřišlo,... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Než skončí léto: film o zamilovaných teenagerech, který se dokáže vyhnout snad každému klišé

Než skončí léto: film o zamilovaných teenagerech, který se dokáže vyhnout snad každému klišé

„Troufnu si tvrdit, že jeden z mých nejsilnějších filmových zážitků loňského podzimu je...více

Když se ženy začaly hlásit o kvalifikovanou práci, nastaly potíže, říká historička Milena Lenderová

Když se ženy začaly hlásit o kvalifikovanou práci, nastaly potíže, říká historička Milena Lenderová

Milena Lenderová je jednou z předních českých historiček. Zaměřuje se mimo jiné na každodennost...více

Vztek matek. Proč se neovládáme a pak se za to nenávidíme

Vztek matek. Proč se neovládáme a pak se za to nenávidíme

Občas cítím na své dítě obrovský vztek, který stěží ovládnu. Nebo neovládnu. Strategie,...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zbyněk Frolik

podnikatel, Linet

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Zbyněk Frolik
ÚSPĚŠNOST
12,50 %

z 8 duelů
×
Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.