Konec superhrubé mzdy: Jak si polepšíte, když Babiš otočí

Petr Kučera | rubrika: Co se děje | 4. 8. 2020 | 22 komentářů
Už je to tady zase. A odvážnější než dřív. Vláda, která před týdnem odmítla jednoduše zvýšit daňovou slevu kvůli ztrátě 20 miliard v rozpočtu, teď chystá úlevu za 90 miliard.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 8. 2020 8:48, deprese

Citace / 04.08.2020 08:13

Ano, u mě 7600 kč každý měsíc navíc vypadá až moc optimisticky.

To je záměr, aby bohatí byli ještě bohatší. :-)

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 8. 2020 15:50, Dana

Já taky ne. Ta superhrubá mzda je přeci náš příjem. Je to to, co si vyděláme, protože to stojíme zaměstnavatele. Tak bychom z toho měli platit daň. Hlavně, že nadáváme na živnostníky, ale co děláme my, když nechceme platit daň z celého svého výdělku? A jim se nedivím, musí platit nehorázný peníze na odvody a nic za to nedostanou, když se něco stane, naopak, musí je platit, i když nemají výdělek, protože jsou třeba nemocní. Na rozdíl od zaměstnance, který pořád má příjem, ale nemá ty odvody. Tak nechápu, proč bychom nemohli zaplatit aspoň daň pořádně z celého platu.

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

6. 8. 2020 16:05 | rad

Tak hlavně celé to vrtění psem je o tom, že příjmy z kapitálového majetku se teď daní jen těmi 15% - tohle se zavedením daně ze supehrubé mzdy snížilo daně zejména lidem, co nic nevlastní, nic neovládají, jen jsou beneficienty. A ti samí lidé teď v rámci tahu na voliče chtějí zrušit superhrubou a nahradit ji zase jen daněním hrubé, ale vyšší sazbou (programové prohlášení, 19%). Jenže potom jim došlo, že jediný, kdo na to doplatí budou oni sami, protože se jim zvednou daně z 15 na těch +-19%. No a tak začne boj o zachování i té "nízké" daňové sazby pod rouškou spravedlnosti pro masy. Obětuje se na to sekera v rozpočtu, případně se bude blábolit o nesmyslných úsporách drobků na ministerstvech, nejlíp těch, co spravují úhlavní koaliční partneři.
V tomto testu inteligence naše voličstvo hanebně prohrává.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2020 22:14 | Michal Kubeček

Citace / 04.08.2020 22:50

Dalsi neznalek. Kalousek volice zradit nemohl, on 15% nesliboval a nebyl v ODS. A co se tyka TOP 09, tak ta v te dobe jeste ani neexistovala.
Kalousek sice v ODS nebyl a TOP09 ještě neexistovala, ale Kalousek byl v té vládě ministrem financí. Rozdíl mezi původním návrhem a finální podobou tehdejší daňové reformy byla z velké části právě jeho práce.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 8. 2020 17:38 | PavelS

To povede k tomu, že relativně bohatí budou ještě bohatší. Jsem pro zavedení platby DPH na služby poskytované bankami a adekvátní zvýšení základní slevy na dani z příjmu. To pomůže především těm co pracují a mají nízké příjmy.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2020 15:43 | Michal Kubeček

Nějak se zapomíná, že ODS tehdy zavedla obdobu "superhrubé mzdy" i pro OSVČ: v rámci té daňové reformy totiž zároveň ustanovili, že zdravotní a sociální pojištění OSVČ není daňově uznatelným výdajem. (Samozřejmě to zavedli právě ti politici, kteří jinak pořád dokola opakovali, jak je náš daňový systém zaplevelený výjimkami a jak je potřeba ho pročistit.) Tak jsem zvědav, jestli hodný strejda Andrej zruší i tohle...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2020 22:50

Citace - Karel / 04.08.2020 11:40

No kvůli tomuhle jsem v roce 2006 volil ODS, aby byla daň 15%. To jsem ale netušil, že Topolánek s Kalouskem voliče zradí a nařídí jim platit daně i z daní a že ODS daň výrazně zvýší. A brzy na to zvedne na trojnásobek i DPH. Takže za mě super, že konečně toto zvěrstvo ODS a TOP09 konečně někdo napraví a je mi jedno kdo to je, budu volit toho, kdo to udělá a jeho jméno mě vůbec nezajímá.

Dalsi neznalek. Kalousek volice zradit nemohl, on 15% nesliboval a nebyl v ODS. A co se tyka TOP 09, tak ta v te dobe jeste ani neexistovala.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 18:49 | Barta

Jsem pro ale pod podmínkou že OSVČ za své odvody na zdravotnictví dostane jen část ktzerou si platí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 18:45 | Barta

Mzda, hrubá mzda, super hrubá mzda. Proč není super čistá mzda ? Proč je stejná práce jinak zdaněná u zaměstnanců a u OSVČ ? Vykašlete se na zaměstnání a pojďte všichni podnikat. Aspoň hned bude jasné kolik je na důchody, zdravotnictví a státní/obecní kanceláře.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2020 17:28

andrej se jezdi ucit do recka jak rozvratit verejne finance. po tomhle vykriku tam odjel zas. bojim se, s cim prijede
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2020 17:26

platim urazove pojisteni, na auta, na barak, priplacim na duchod, zivotni pojisteni a ja nevim co jeste, vsechno to je ze zdanenych penez
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 17:01 | deprese

Citace - Dana / 04.08.2020 15:50

Já taky ne. Ta superhrubá mzda je přeci náš příjem. Je to to, co si vyděláme, protože to stojíme zaměstnavatele. Tak bychom z toho měli platit daň. Hlavně, že nadáváme na živnostníky, ale co děláme my, když nechceme platit daň z celého svého výdělku? A jim se nedivím, musí platit nehorázný peníze na odvody a nic za to nedostanou, když se něco stane, naopak, musí je platit, i když nemají výdělek, protože jsou třeba nemocní. Na rozdíl od zaměstnance, který pořád má příjem, ale nemá ty odvody. Tak nechápu, proč bychom nemohli zaplatit aspoň daň pořádně z celého platu.
Superhrubá mzda je hrubá mzda zaměstnance, ke které se přičítá zdravotní a sociální pojištění zaměstnavatele. Takže platíš daň i daň z pojištění logiku. :D
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 15:50 | Dana

Já taky ne. Ta superhrubá mzda je přeci náš příjem. Je to to, co si vyděláme, protože to stojíme zaměstnavatele. Tak bychom z toho měli platit daň. Hlavně, že nadáváme na živnostníky, ale co děláme my, když nechceme platit daň z celého svého výdělku? A jim se nedivím, musí platit nehorázný peníze na odvody a nic za to nedostanou, když se něco stane, naopak, musí je platit, i když nemají výdělek, protože jsou třeba nemocní. Na rozdíl od zaměstnance, který pořád má příjem, ale nemá ty odvody. Tak nechápu, proč bychom nemohli zaplatit aspoň daň pořádně z celého platu.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 13:59 | deprese

Citace - pag / 04.08.2020 13:47

Teď je jen třeba, aby se zavedla progresivní daň z příjmu, tak jak je to běžné ve vyspělém světě. Nelze říci a a neříci b.
Ne, oni zdaní banky a banky střadatele. :DDD
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 13:47 | pag

Teď je jen třeba, aby se zavedla progresivní daň z příjmu, tak jak je to běžné ve vyspělém světě. Nelze říci a a neříci b.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2020 12:43 | deprese

Citace / 04.08.2020 12:19

je to jen dalsi babisuv nepromyslenej vykrik. bylo mu jasny, ze sosani a komousi budou proti, ale nepredpokladal, ze ODS bude pro. nakonec to hodi na ODS ze chtej rozvratit uz tak rozvracenej rozpocet
Jo na oko ze začátku budou proti, je to divadlo. :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 12:19

je to jen dalsi babisuv nepromyslenej vykrik. bylo mu jasny, ze sosani a komousi budou proti, ale nepredpokladal, ze ODS bude pro. nakonec to hodi na ODS ze chtej rozvratit uz tak rozvracenej rozpocet
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2020 11:40 | Karel

No kvůli tomuhle jsem v roce 2006 volil ODS, aby byla daň 15%. To jsem ale netušil, že Topolánek s Kalouskem voliče zradí a nařídí jim platit daně i z daní a že ODS daň výrazně zvýší. A brzy na to zvedne na trojnásobek i DPH. Takže za mě super, že konečně toto zvěrstvo ODS a TOP09 konečně někdo napraví a je mi jedno kdo to je, budu volit toho, kdo to udělá a jeho jméno mě vůbec nezajímá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2020 10:02 | Petr Kučera, Peníze.cz

Citace / 04.08.2020 09:44

"V praxi tak odvádějí kolem 20,1 procenta z hrubé mzdy." to je stale dokola omilana lez. po zapocteni slevy na dani je dnes realna dan cca 14% z hruby mzdy. kdyz koncil kalousek v roce 2013, bylo to 11%. stacilo by valorizovat slevu na dani o cca 1000kc mesicne aby zdaneni bylo jako za kalouska. na superhruby mzde nevidim nic spatnyho. naopak

Upravil jsem formulaci, aby byla přesnější.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 9:44

"V praxi tak odvádějí kolem 20,1 procenta z hrubé mzdy." to je stale dokola omilana lez. po zapocteni slevy na dani je dnes realna dan cca 14% z hruby mzdy. kdyz koncil kalousek v roce 2013, bylo to 11%. stacilo by valorizovat slevu na dani o cca 1000kc mesicne aby zdaneni bylo jako za kalouska. na superhruby mzde nevidim nic spatnyho. naopak
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2020 8:48 | deprese

Citace / 04.08.2020 08:13

Ano, u mě 7600 kč každý měsíc navíc vypadá až moc optimisticky.
To je záměr, aby bohatí byli ještě bohatší. :-)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2020 8:13

Ano, u mě 7600 kč každý měsíc navíc vypadá až moc optimisticky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Radim Passer

podnikatel, Passerinvest Group

Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Radim Passer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services