Nový stavební zákon schválila vláda. Projděte si hlavní změny

Veronika Hejná | rubrika: Co se děje | 24. 8. 2020 | 48 komentářů
Návrh nového stavebního zákona, který by měl zrychlit a zjednodušit výstavbu v Česku, míří k poslancům. Shrnuli jsme ho v bodech.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 5. 2020 16:27, Anna

Stavební úřady,stavby stanoví vyhláška! Na co stavební úřady, když bude vyhláška? Dneska jsou úředníci na st.úřadech na nic. Většinou dělají, že nic neví a papouškují starostům.

+149
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 5. 2020 14:22, Anna

To, jak jste odpověděla, už hovoří samo za sebe. Každý, kdo půjde do politiky, ceduli na čelo. A my je nebudeme volit. Je to nic neřešící kec.

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 48 komentářů)

14. 7. 2021 18:39 | Anna

Tak se rozčilujete na špatném hrobě. Tady můžete naříkat a možná Vam někdo akorát přitaká. Úředníci Vám to řekli velmi dobře odvedli svou práci. To, že jste si koupil pozemek s cestou s vidinou stavby je čistě Vaše hloupost. Řekli Vám citaci zákona, v případě překážky (plotu) v komunikaci ny jste se dopustil přestupku. Tyto pokuty jsou od 200.000 kč.To co v parlamentu schválí, to úředník aplikuje a věřte mi, že je to v souladu se zákonem, kde i nekdy prestava rozum stát. Nikdy nic dobrého nevymysleli k urychlení výstavby. Dělají v tim čím dál větší bordel. Změna stavebniho zákona navýší platy úředníkům stavebního úradu, budou muset nabrat lidi, ale koho? Vždyť to nechce jít nikdo dělat? Šetří na platech, misto aby nabrali lidi, kteří nejsou? Každý cchlap stavař jde do terénu dělat stavbyvedouciho, popř.technika uplne za jiné peníze. Takze zbývá žena. Inženýrka jde do projekce za jine peníze, za to co jí dají na úřadě se nedělá v dnešní době. Kritéria pro přijetí je min. SŠ stavební. Tak kdo jde dělat a ukázat, kde je zádrhel, jestli je to v práci úředníka, nebo v zákonech často měnících se dle pohnutek kamarádů poslanců a právních kliček, kzeré nejsou jasně formulované a buď si protiřečí, často jsou dvousečné a zákon si kazdý vykládá jak chce. Ale vsak co chtěli, to mají. Nemohli vykoupit pozemek na dalnici, schvalili si zakon o vyvlastneni. Atd. Pojdte delat na urad, ukažte ze jste týmový hráč. Nikdo to iz nechce dělat. Zakony jsou od toho aby jasne formulovali co se smi a nesmi a v tom je i potom rychlost vyrizeni a ne aby porad menily zakony v nesmysly. Stavební zákon byl namakaný za komoušů a zničili vse dobré. Stejne byly cerne stavby, ale ti obycejni je nestaví. Ti si vzdycky vsechno budou muset doběhnout. Zadosti v el.podobe budou neuplne, zadatel kolikrat nevi ani co chce, bude se opet vyzyvat k doplneni atd. Vidim kazastroficke zhorseni a nebude to fungovat. Nárůst administrativy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2021 18:36 | Anna

Tak se rozčilujete na špatném hrobě. Tady můžete naříkat a možná Vam někdo akorát přitaká. Úředníci Vám to řekli velmi dobře odvedli svou práci. To, že jste si koupil pozemek s cestou s vidinou stavby je čistě Vaše hloupost. Řekli Vám citaci zákona, v případě překážky (plotu) v komunikaci ny jste se dopustil přestupku. Tyto pokuty jsou od 200.000 kč.To co v parlamentu schválí, to úředník aplikuje a věřte mi, že je to v souladu se zákonem, kde i nekdy prestava rozum stát. Nikdy nic dobrého nevymysleli k urychlení výstavby. Dělají v tim čím dál větší bordel. Změna stavebniho zákona navýší platy úředníkům stavebního úradu, budou muset nabrat lidi, ale koho? Vždyť to nechce jít nikdo dělat? Šetří na platech, misto aby nabrali lidi, kteří nejsou? Každý cchlap stavař jde do terénu dělat stavbyvedouciho, popř.technika uplne za jiné peníze. Takze zbývá žena. Inženýrka jde do projekce za jine peníze, za to co jí dají na úřadě se nedělá v dnešní době. Kritéria pro přijetí je min. SŠ stavební. Tak kdo jde dělat a ukázat, kde je zádrhel, jestli je to v práci úředníka, nebo v zákonech často měnících se dle pohnutek kamarádů poslanců a právních kliček, kzeré nejsou jasně formulované a buď si protiřečí, často jsou dvousečné a zákon si kazdý vykládá jak chce. Ale vsak co chtěli, to mají. Nemohli vykoupit pozemek na dalnici, schvalili si zakon o vyvlastneni. Atd. Pojdte delat na urad, ukažte ze jste týmový hráč. Nikdo to iz nechce dělat. Zakony jsou od toho aby jasne formulovali co se smi a nesmi a v tom je i potom rychlost vyrizeni a ne aby porad menily zakony v nesmysly. Stavební zákon byl namakaný za komoušů a zničili vse dobré. Stejne byly cerne stavby, ale ti obycejni je nestaví. Ti si vzdycky vsechno budou muset doběhnout. Zadosti v el.podobe budou neuplne, zadatel kolikrat nevi ani co chce, bude se opet vyzyvat k doplneni atd. Vidim kazastroficke zhorseni a nebude to fungovat. Nárůst administrativy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2020 7:00

PRAVDA JE TAKOVÁ: nový stavební zákon v podstatě nic neřeší, vše bude při starém, pro stavebníka ubude jen pár razítek, ale většinu bude stejně potřebovat... to, že se urychlí vyřizování je jen zbožné přání a mazání medu kolem úst "voličům"... možná se tomu tak stane jen u dopravních staveb, protože ŘSD je naprosto šílený státní moloch, který vše jen zdržuje, i když z úst jejich mluvčího neustále slyšíme, jak je zdržují ostatní, ale pravda je bohužel jinde...vypáčit z nich jakékoli stanovisko trvá i přes rok...i když máte vše do měsíce od všech ostatních orgánu(průměr okolo 30 stanovisek), jsou vám k ničemu, protože to nejpodstatnější nemáte...a paradoxem přitom je, že soukromý investor komunikaci I. třídy, která je zároveň veřejně prospěšnou stavbou, postaví a tím pádem i zaplatí a pak ji bezúplatně převede do majetku ŘSD...ještě se divíte, proč máme cesty v takové stavu jaké jsou?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2020 22:17 | Lukáš

V zájmu "zrychlení" se bude kašlat na předpisy a podle toho se za pár let budou lidé divit, co jim to roste za domem, na ruku se jde bohatým investorům, zatímco jednotlivec, který se v tom neorientuje, aby se zbláznil ze všech nařízení. Hlavní problém je ve složitosti správního řízení a nekompetentnosti pracovníků, kteří jen aby nebyli v nečinnosti, tak si vymyslí další papír a mezitím propadnou ty předchozí a tak stále dokola. Prý bude obíhat papír a ne člověk, tak hlavně aby se ještě někdy někde našel...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 8. 2020 11:44 | pag

Alespoň nyní půjde rychleji odstranit spousta pomníků vlastenců, už se klepou na Žižku, a rychleji postavit pomníky katům českého národa, Marii Terezii, Vlasovovi atd.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2020 0:55 | Alja

Panove arch. Rainis,Kopecky jsou schopni pripravit st.zakon na zakladech odbornosti.Vysledkem st.povoleni do mesice Na stav. uradech pracuji lesnici,ekonomove...... Nepoliticka, odborna centralizace je nutnosti
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2020 6:34 | Petr Dvořák

Profesionalizace stavebních úřadů. Vždyť to tu bylo už před rokem 2001. Veškerá státní správa byla nestranná, jelikož okresní úřady nebyly vázány na samosprávu. Nejvyšším orgánem byl přednosta OÚ a nějaký starosta města či obce si mohl tak maximálně zajít na kafe jako rovný s rovným, nikoliv nadřízený x podřízený. Zeman to tehdy pěkně dodrbal a teď se objevuje Amerika.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2020 21:29 | Tomáš

A kdo určuje co je vkusné a co ne? Strana? - asi ANO! Stavební úředník má tu drzost mi diktovat, jaký plot si můžu a nemůžu postavit- že prý je přes můj pozemek přístupová cesta k lesu a nemůžu tam postavit plot a nejlépe ještě udělat cestu která tam nikdy nebyla pro lesáky...no zkusil to na mne, jen jaksi se nezmínil, že k lesu který je obecní, za který platí obec lesnické firmě výpalné, za to že se o něj stará a když do toho lesa budou jezdit přes obecní pozemky za účelem těžby, z druhé strany, tak to pro ně bude obtížnější a tudíž dražší...ale co je nějakému úředníkovi do toho že jsem ten pozemek koupil za zdaněnné peníze, dále znovu zdaněné daní z nemovitosti a platím úroky na hypotéce...s klidným svědomím mi chce sebrat 300m2 z pozemku...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2020 21:19 | Tomáš

Naprostý souhlas - ale asi by muselo být i naopak, pokud je v rozporu s vyhláškou, výzva k nápravě, pokud by nebylo splněno do lhůty, pak asi bohužel nekompromisní demolice na náklady stavebníka...problém je v tom, že českej (obecně i EU úředník) musí přeci mít o všem přehled a vše detailně hlídat ve veřejném zájmu. :(
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2020 21:08 | R.

Osobne se stavebnim uradem problem nemam, tam slo vse celkem rychle, ale ty razitka okolo? 20 mesicu cekacka na vsechna razitka a to podotykam, nikdo ze vsech zucastnenych nemel zadnou namitku... nad tim by se nekdo mel zamyslet ....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2020 21:03 | Tomáš

Fikce je blbost - to bude úplatků - donesete jako silný investor 2 sedmičky vína v krabici 1-2 úředníkům na konkrétním úřadě a oni budou zavaleni prací, takže zrovna moderní mrakodrap za 10mld v památkově chráněné oblasti projde u památkářů schválení fikcí - a nikdo nebude za nic moci, úředníci byli zavaleni prací buzerací chudáků co staví čím dál menší RD domy (těch je přeci tisíce a musí se hlavně hlídat), na čím dál menších pozemcích, protože na více nemají peníze...a statisticky také únosné - fikcí se schválí pouze pár jednotek max. desítek staveb přece z desítek až stovek tisíc...myslím si že by stačilo kdyby se dohlíželo na výstavbu v CHKO a památkově významném (ale opravdu významném!) území a na vesnicích a malých obcích by měl stačit dobře připravený územní plán bez jedinného razítka a návštěvy úřadu - pouze pasivní povinnost oznámení (doručit projekt na obec, ale bez možnosti jakéhokoliv jiného vyjádření než pouze že není v souladu s územním plánem)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2020 19:57 | Jura

Máte pravdu, chceme domovní kotelnu, abychom měli levnější energie. Jediný účastník řízení, ktgerý se neustále odvolává je stávající dodavatel. Vysychá mu tok peněz a tak se odvolává a odvolává, dokonce tvrdí, že naše řešení pro nás není ekonomicky výhodné. Co mu je po tom? Kdyby nenasytně nezdražoval, tak bychom nechtěli dodavatele změnit.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2020 19:12 | Miroslav

Stbácká parta dělá jen samé paskvily-nic jiného taky neumí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2020 17:28 | Vladimír

Kdo vlastní stavební pozemek, ma mít možnost stavět. Největší problém je, když vedle vašeho pozemku je přirozeně další pozemek a jeho majitel vás tam nechce a bude dělat vše pro to, aby se vás zbavil. To je ta obecní korupce.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2020 14:25 | Anna

A nevím kdo obchází zákony, jestli úředníci nebo ten, kdo si chce něco postavit. Běžný občan se k ničemu nedostane. Sama tam asi pracujete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2020 14:22 | Anna

To, jak jste odpověděla, už hovoří samo za sebe. Každý, kdo půjde do politiky, ceduli na čelo. A my je nebudeme volit. Je to nic neřešící kec.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2020 22:39 | Irena

Když si tak čtu Vaše příspěvky, tak odhadují, že většina má zkreslené představy o práci na stavebním úřadě. Český národ je typický, že všude hledá možnost jak obejít zákon. Kdyby byla dodržována stavební kázeň, asi by to fungovalo jinak. Je pravda, že úředník musí vyžadovat po stavebníkovi vše co je v zákoně a předpisech. Kdo vymýšlí zákony. Naši poslanci. Kdo je volí. Český občan. Tak se lidi zamyslete, co je špatně. Ryba smrdí od hlavy i když po 30 letech demokracie mám pocit, že je to v mnoha případech naopak.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2020 19:18 | Novak

Zapominate, ze vetsina staveb, ktere jsou v ucebnicich vybocuje z proudu. Ps.a odkdy pracovnici st.uradu neumoznuji stavby podle svych vlastnich kriterii?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 5. 2020 7:37 | Franta Flinta

Státní darmozrouti Dubou zase škodit, jen aby ukázali, že jsou nepropustitelni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2020 19:28 | Tomáš

Nechci a ani nebudu se vyjadřovat k článku a záměru samotnému. Ale nějak se zapomíná na základní podstatu co cele řízení prodlužuje. protichůdná vyjádření jednotlivých DOSS a dále především neopravnenost či nesmyslnost námitek ucastniku řízení a následně vypořádaní s maminkami, které nemají žádný relevantní podklad a dost často se jedna pouze o účelove podání námitek za účelem osobního obohacení. A dane nezmění pouze změna stavebního zákona.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Miloš Endrle

podnikatel, Geewa

Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miloš Endrle
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services