Diskuze: Kryptopárty na obzoru. Půlení bitcoinu očima expertů

Kryptoměnová událost roku je za dveřmi. Jak se projeví půlení bitcoinu na jeho ceně? A je výraznější růst hodnoty nejznámější kryptoměny světa žádoucí pro její větší rozšíření mezi lidmi?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 5. 2020 19:00, Dud

Bitcoiny jsem měl, mám i budu mít. Přežil jsem totální 2 roční bear market. Portfolio se mi za tu dobu zhodnotilo pak zase o 60% kleslo a tak dokolečka dokola. Klasický crypto den/měsíc. Podstatné je, že vždy si alespoň 1 nechám. A pokud na tom peníze prodělám - no a co - je to má věc...

Bohatě mi stačí když vidím co se děje s CZK. Že jsme se jednoho hezkého dne probudili a ČNB devalvovala CZK o 20% evidentně nikomu nevadilo/nevadí.

+20
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 5. 2020 6:58, pag

Kdyby byly vlády států rozumné, tak tento podvod pod trestem smrti zakážou.

-50
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 33 komentářů)

15. 5. 2020 23:35 | ls

Zdravím vespolek, objevil jsem stránku https://1url.cz/hzBYi pro sdílenou těžbu kryptoměn.Funguje to tak, že si "pronajmete" část výpočetní kapacity, která těží různé kryptoměny, které Vám pak jsou připisovány v závislosti na výši výpočetní kapacity, kterou disponujete. Na výběr je osm nejznámějších kryptoměn. Můžete zvolit investici od pěti dolarů až po desetitisíce dolarů. Stránka je ověřená a má velmi kladná hodnocení, což si můžete samozřejmě ověřit. Za registraci dostanete zdarma 100 GH/s pro těžbu Bitcoinu a výběry nejsou podmíněny žádným nákupem, takže za zkoušku nic nedáte.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2020 16:21 | Pavel

Ano, a pod trestem smrti zakazat i druhe dite, cestovani, elektrinu , jedeni masa a piti piva, vsechno jsou to strasne nesmysly, vidte pane. Zpatky na stromy, to je jedina cesta, zpatky ni krok !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 20:05 | Petr

jedine, co me opravdu trapi, protoze jsem tim svetem prosel, je fakt, pokud by jakakoliv vlada postavila bitcoin mimo zakon, to proste neni podle me uplne az tak ujeta teorie....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2020 19:40 | Tomas

Mate pravdu, penize nevznikaji, jen fiat mena.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 14:18 | Karel

Tržní kapitalizace BTC = tržní cena x cirkulující dodávka = 176 mld USD (https://coinmarketcap.com/) Tržní kapitalizace akciového indexu MSCI USA je 25445 mld USD. Z toho vyplývá že BTC tvoří jen asi 0,7% trhu amerických akcií. BTC je jako investice velice úzký trh, s obrovskou volatilitou (150%). Na těchto trzích snadno vznikají a praskají bubliny, jak jsme viděli na přelomu roku 17/18. Ještě můžete kapitalizaci BTC srovnat s kapitalizací české burzy (770 mld USD). České akcie vytvořily díky boomu hypoték v roce 2007 bublinu. Po jejím splasknutí do dneška chcípnul na pražské burze pes a nikdo nemá o české akcie zájem.
Kdyby chtěl někdo investovat do BTC, tak by měl mít nějaký indikátor, jestli je BTC drahý. Např. poměr ceny BTC a americké MZM. Není to ideální, ale lepší než drátem do oka. Je to lepší, než tam bezhlavě sázet prachy a s radostí prodělávat, jak tady někdo psal.
Jako platidlo porovnejte kapitalizaci BTC s USD. Likvidních dolarů je 20235 mld, tzn. BTC tvoří jen 0,87% dolarů. A to nemluvím o jiných měnách. Nevím, jestli se bitcoin rozšíří jako platidlo. Myslím si, že kvůli vysoké volatilitě nejspíš ne. Lidi nemají zájem, aby jim hodnota úspor lítala od zdi ke zdi. Co vím, u nás se dá bitcoinem zaplatit v Alze, na Dáme jídlo a v nějaké kavárně. Ubohé. Asi to zůstane jako geekovská záležitost.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 14:07 | Martina

Nn brala jsem to čistě market cup, takže počet vytěžených BTC x aktuální cena. Započítávat různé futures, Grayscale atd. myslím nemá cenu. To pak ani není market cap zlata 8 triliónů ale asi 15. Určitě by to bylo nepříjemné, to souhlasím a určitě by to snížilo počet investic do tohoto odvětví na několik měsíců možná let, ale stejně jak říkáte u Etherea tak i u Bitcoinu by se z toho trh určitě vzpamatoval. U tech Smart money máte určitě pravdu, ještě pak nakupují přes OTC market, to už jsou samozřejmě fyzické BTC od těžařů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 14:00

?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 12:45 | lnd

2Martina: pouze me zajimalo, jak jste prisla na tu castku, ktera je podle vas v BTC. Je to volume na burzach nebo pocet realnych penez ve fondech, startupech atp? Inflacni bug, ktery by byl zneuzit, rapidne snizi duveryhodnost celeho prostoru a nakopne regulatory, aby se timto zacali vazne zabyvat. Kazdy reorg BTC blockchainu opet poskodi cely trh a vrati ho zpet na uroven vyuziti na darkentu a vystrelek par geeku. Podivejte se jak komunitu rozdelil hardfork ETH, puvodni chain je dnes prejmenovany na ETC a venuje se mu zlomek uzivatelu a vyvojaru. Vetsina tech "smart money" nevi o programovani a kryptografii vubec nic a proto zadne BTC nevlastni a nikdy nebude. Pokud se rozhodnou nejak hedgovat tak vzdy pres futures, pripadne ETF nebo podilu v nejakem fondu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2020 12:20 | Martina

Market cap BTC je dnes 177 mld USD. Nevím co tím myslíte, ale jestli se chcete pouštět do téhle teorie tak např. market cap zlata by nebyl 8 triliónů USD, obraz Salvator Mundi od da Vinciho,který se prodal za 450 ml USD má jinou cenu. Auto, které někdo koupil před 10 lety mělo jinou cenu. Z mého pohledu co říkáte nedává smysl. Ano, z mého pohledu je počítačový kód 1000x důvěryhodnější než slib 10 chlapů co sedí někde v ČNB a říkají, že jejich cílem je pro letošní rok je inflace 2%. Opravdu ano. Ten bug, o kterém mluvíte by maximálně krátkodobě poškodil jméno BTC, nic víc. V případě, že by toho někteří mineři snažili využít, tak během několika dnů bude software opraven a stane se tato situace. Blockchain se rozdělí na dva chainy, jeden bude se špatným softwérem a bude v něm třeba 600 mil. BTC. Ten budou těžit mineři co chtěli tohoto bugu využít. Druhý chain se vrátí o těchto několik dnů zpět před zneužitím bugu a navážou se na něj další transakce, které budou težit poctiví mineři. Jinými slovy tímto bugem by přišli o své bitcoiny lidé, kteří v těchto posledních dnech provedli transakci. Chain, který těží nepoctiví těžaři samozřejmě zanikne, protože ho nikdo používat nebude. NIkde jsem nepsala, že Paul Jones Tudor kupuje bitcoin na burze, jen jsem říkala, že bitcoin používá jako hedge proti inflaci a že to asi nebude podvod jak ten člověk v diskuzi tvrdil. Pro mne to je obrovský pokrok v adopci, není možné aby jsme jednoho dne všichni přepli na kryptoměny a daně, platby, účetnictví, atd dělali v kryptoměnách, ta změna bude postupná a bude trvat třeba 20 let. Už jen to, že přijde běžný člověk do Starbucks a uvidí, že může platit v BTC je super věc. Pak přijde Tesco, Kaufland, Billa atd. Pak možná i ten člověk co tady píše v diskuzi, že to je podvod, scam apod. si uvědomí, že to vůbec žádný podvod není :)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 11:06 | lnd

2Martina:Muzu se zeptat, jak jste prisla na objem penez v BTC? Neni to vase cislo spis kapitalizace, ktera znamena pocet minci x jejich aktualni cena? Obsahuje tak 1mio btc, ktere se nikdy nekoupily a neprodaji. Naprosta vetsina velryb btc nakoupila za zlomek dnesni ceny, takze "penez" v tomto sektoru je pravdepodobne radove nizsi. Pocitacovy kod je duveryhodnejsi nez vlada? Vy jste si ho osobne revidovala? Vite napr o bugu, ktery se nedavno v kodu BTC objevil? Umoznoval tvorbu BTC nad ramec 21mio a tohle tam bylo par let, dokud se na to neprislo:) Paul Tudor Jones nekupuje BTC, ale vstupuje na trh pomoci futures CME. ICE/Bakkt nekdy v budoucu mozna zajisti BTC platbu ve Starbucks a jinde, ale neznamena to pro me zadny pkrok v adopci, tyto firmy je nebudou prijmat, na uctu jim vzdy pristane fiat. Z meho pohledu se to nelisi od jakekoliv jine platebni brany, kterou jiz dnes ma treba Alza. Uz se ale tesim na dobu, kdy se bude BTC povazovat za penize, v tu dobu uz se na nem nebude spekulovat, protoze tam bude minimalni volatilita a techto debat uz bude snad konec:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 9:59 | Martina

Předpokládáte, že počet lidí, kteří vlastní a používají bitcoin se už nezvětší?
A16z tento rok vybralo od investorů do fondu 515 mil USD, který má:
A16z says it is looking into projects touching next-generation payments, decentralized finance (DeFi), new monetization models and Web3 (the concept of a decentralized internet)
https://www.coindesk.com/andreessen-horowitz-doubles-down-on-crypto-investments-with-new-515m-fund
To není 10 mil korun, ani 100 mil, to je 10 miliard. Myslím, že kryptem se bude platit, a je to jen otázka času
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 9:31 | Martina

Tak si říkám co je pravděpodobnější, že Bitcoin je podvod a někdo jako vy má pravdu nebo má pravdu jeden z nejúspěšnějších Hedge fund manažerů Paul Tudor Jones
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-07/paul-tudor-jones-buys-bitcoin-says-he-s-reminded-of-gold-in-70s
nebo
Starbucks, Microsoft, Ice, Boston Consulting group
https://www.czechcrunch.cz/2018/08/starbucks-jiz-brzy-umozni-platit-za-kavu-prostrednictvim-bitcoinu-a-dalsich-kryptomen/
Teď si nejsem vůbec jistá :))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 7:44 | Karel

Peníze jsou z hlediska ekonomické teorie takový statek, který v určité společnosti slouží jako všeobecně přijímaný prostředek směny (platidlo), tedy statek, pro který platí, že velká většina nepřímých směn v nějaké ekonomice se realizuje jeho prostřednictvím. Podle této definice bitcoin nejsou a pravděpodobně nikdy nebudou penězi. Je to jenom módní výstřelek nebo "počítačová hra, která utekla do reality", jak říká Pavel Kohout.:-)
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 7:37 | deprese

Citace - Martina / 09.05.2020 06:10

2020 a 2021 budou pro vás náročný roky, jak budete koukat na články na novinkach cz, že Bitcoin překonal 25t, 50t, 100t USD
A pak ses probudila s rukou v nočníku. :DD
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 7:27 | Karel

To je jasné, že cena bitcionu poroste. Jeho cena je nafukována poptávkou. Když roste množství peněz v reálné ekonomice, rostou především ceny aktiv (akcií, nemovitostí, bitcoinů, ...). Z tohoto pohledu je bitcoin závislý na reálné ekonomice a bez dolarů a jiných (inflačních) měn by nemohl fungovat...
Množství peněz v ekonomice neroste, protože by je tiskly centrální banky. To je jenom výplod chorých mozků některých ekonomů, kteří šíří paniku mezi lidmi. Peníze se nejčastěji vytváří tak, že si někdo (lidi, firmy, vláda) vezme úvěr v bance (úvěrová tvorba peněz). Normálně se největší množství peněz vytvoří pomocí hypoték.
V současné Corona době roste množství peněz v oběhu vysokým tempem. Je to dáno jednak záchrannými programy vlád (vláda se zadluží u bank, a nově vytvořené peníze rozdá lidem a firmám, aby se měli dobře) a jednak firemními půjčkami u bank...
Ani QE není tisknutí peněz. Jedná se o nákup státních dluhopisů centrální bankou od komerčních bank na sekundárním trhu. Nevznikají tím peníze, ale likvidita, která neopustí brány centrální banky. Tím se nafukuje bilance centrální banky, ale na ekonomiku to nemá žádný vliv. Jediné, na co má QE vliv je zplošťování vládní výnosové křivky a tím usnadnění dalšího zadlužování vládě...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 6:28 | Martina

Ad1: jak vite, ze cena btc neni predrazena?
Objem peněz v oběhu na světě je cca 80 triiónů USD. USD, Euro, Yen, CZK atd. Tyhle měny mají inflaci 2-5%. objem peněz v Bitcoinu 0,17 triliónů USD. Inflace 1,8%, za 4 roky inflace 0,9%.
Ad2: Cilovka CNB 2%.
Radši budu věřit počítačovému kódu, který nejde změnit, než plánu ČNB, zvlášť když budou sanovat ekonomiku po pandemii. Ta sanace bude bezprecedentně obrovská.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 6:10 | Martina

2020 a 2021 budou pro vás náročný roky, jak budete koukat na články na novinkach cz, že Bitcoin překonal 25t, 50t, 100t USD
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 5:59 | Martina

Souhlas, bohužel, teď už je to u drtivé většiny jedinná šance jak zmírnit duhy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 5:43 | Tomáš

Ale oni si trest smrti sami sobě nedají, to musí lid, až padne měna.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2020 5:41 | Karel

Veličenstvo cituje Koperníka.:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Lidl spustí obří výprodej, nabídne zboží ze skladů. Má ale podmínku

Obchodní řetězec Lidl uvolňuje místo ve svých skladech, od 12. do 21. prosince nabídne...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Horáček

hudebník a podnikatel

Jaromír Drábek

politik

Michal Horáček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 44 duelů
×
Jaromír Drábek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 40 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services