Podraz, zlobí se podnikatelé. Ještě to vylepším, slibuje Schillerová

Petr Kučera | rubrika: Co se děje | 2. 4. 2020 | 80 komentářů
Obrovské množství OSVČ na slibovanou pomoc vůbec nedosáhne, ukazují včerejší reakce na program Pětadvacítka. Vláda nám vrazila nůž do zad, říkají.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 4. 2020 9:34, buřt

hlavně už dejte formulář at se začne vyplacet, nejhorší je napsat že se ještě další týden to bude schvalovat nebo dokonce upravovat, na co je tedy nouzový stav když to nejde hned ze dne na den ( jak u čeho,že ? obchody jste mohli nechat zavřít přes noc ale vyplácet hned druhý den co vyplním formulář ne).

+93
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 4. 2020 9:40

Je vtipné sledovat ten obrat OSVČ :) Když měli platit pojištění a daně, tak jednohlasně říkali, že oni nic platit nebudou, protože od státu nic nechtějí (silnice, policii, školy atd. samozřejmě zamlčeli). A najednou obrat čelem vzad a znějí nekompromisní požadavky na stát, aby jim platil stejně jako kdyby byli pojištěni.

-101
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 80 komentářů)

3. 4. 2020 9:36 | David

A jak je to s případy, kdy jsem jako OSVČ loni nebyl plátcem DPH a letos už ano? Pokud sečtu příjmy bez DPH tak by ten pokles byl vidět, pokud ale srovnám rok 2019 (bez DPH) a rok 2020 (už s DPH), tak jsem mimo hru...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2020 9:22

pulmega rocne superhrubého je cca 30tis hrubyho mesicne, to je hluboce pod průměrem. celkova odvedena dan z prijmu právnických osob je cca stejna jako celkova odvedena dan z platu zamestnancu a OSVC a kdzy se prihledne k tomu, ze cca milion lidi placenych statem se na dani z prijmu právnických osob vůbec nepodileji, ta vytvoreny "vydelek" se mezi firmu a zamestnance deli v prumeru cca pul na pul
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2020 9:17

ve finale dan (DPFO) pro OSVC je vždycky mensi nez 15%, podobne jako dan pro zamestnance je taky vždycky mensi nez 15% ze superhrubyho
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2020 9:15

jestli tvrdis, ze z vydelanyho milionu zaplati firma se zaměstnancem min, nez z vydelanyho milionu zivnostnik, tak hod to placu jak jsi k tomu dosel, jinak to je pouhe neznalkovske blaboleni a StBacke lhani. skutečnost je ta, ze zivnostnik z vydelanyho milionu zaplati státu na danich a pojistenich o cca 10% vic nez zamestnanec s firmou, kteří si mezi sebe vydelany milion rozdeli
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2020 3:32 | AntiBureš

Když vynechám lež, že OSVČ nic neplatí.
Tak samozřejmě OSVČ musí chtít tyto věci po státu, jelikož stát znemožnil OSVČ podnikat. Kdybychom se vydali švédskou cestou a tuto epidemii brali jako přírodní důchodovou reformu, OSVČ by po státu nic nechtěli.
A výpadek na straně OSVČ stejně dřív nebo později s mnohem větším důrazem dopadne na zaměstnance.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2020 3:26 | AntiBureš

A proč teda už dávno nepodnikáte a nejste v balíku?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 23:47

Citace / 02.04.2020 17:29

zamestnanec na SP plati 6.5% z hrubyho prijmu, to z 30tis hrubyho (40.2tis superhrubyho) jsou necely 2tis. zbytek za nej plati firma, ktera ale jinak ze sveho zisku zadny pojisteni neplati. OSVC plati pojisteni z celeho sveho zisku, firma se zamestnancem jen z toho, co ma zamestnanec na platu. kdyz vezmes zamestnance co firme vydela 1mega a ta mu da na superhrubem platu pul mega, tak odvody statu zamestnanec+firma jsou o cca 30tis nizsi, nez odvody zivnostnika, co vydela 1 mega.

OSVČ i firma (právnická osoba) si mohou optimalizovat daňový základ, ve finále daň pro OSVČ je 15%, firma 19%
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 23:40

Citace / 02.04.2020 18:16

tak priklad: zamestnanec "vydela" firme 1 mega, ta mu da pul mega superhrubyho na plate. zamestnanec s firmou na ZP+SP+NP odvedou statu 167910kc, na danich 145160kc, celkem 313070. zivnostnik ze stejneho vydelaneho milionu odvede na ZP+SP+NP 224000 (o 56090 vic), na dani 125160 (o 20tis min), celkem 349160 (o 36090 vic). zivnostnik statu odvede o 11.5% vic nez zamestnanec s firmou dohromady
Prosím o kontakt na firmu, které zaměstnanec vydělá mega a firma mu zaplatí na odměně polovinu, tj. půl mega! Tam se okamžitě budu ucházet o práci.... :)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 18:00

Citace / 02.04.2020 17:29

zamestnanec na SP plati 6.5% z hrubyho prijmu, to z 30tis hrubyho (40.2tis superhrubyho) jsou necely 2tis. zbytek za nej plati firma, ktera ale jinak ze sveho zisku zadny pojisteni neplati. OSVC plati pojisteni z celeho sveho zisku, firma se zamestnancem jen z toho, co ma zamestnanec na platu. kdyz vezmes zamestnance co firme vydela 1mega a ta mu da na superhrubem platu pul mega, tak odvody statu zamestnanec+firma jsou o cca 30tis nizsi, nez odvody zivnostnika, co vydela 1 mega.
Takže další kdo se nám snaží namluvit, že firma za zaměstnance něco platí? Tak to určitě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 23:33

Citace - lukáš / 02.04.2020 21:27

Tady to vypadá že chudáci OSVČ jsou vlastně uplní žebráci, ve svém okolí vidím úplné žebráky kteří padají od práce na hubu, dřou 26 hodin denně, nemají čas na rodinu, na koníčky na nic a stát je dře z kůže na daních, běžte se vysr..t, Osvč pokřývač zaměstnává 5 lidí na Švarce a je v těžkém balíku, hospdoský ve vlastním 100= na pivě na kořalce a na žrádle ještě víc , svatby a oslavy zásadně na tajňačku mimo EET, automechanici - nejenže tě natáhnou na práci - natáhne tě na ND na které ma slevu 25% a ještě ti je předraží ne že by nechal cenu za kterou si to koupíš u Kelly, kadeřnice dělá jen odpoledne a je vysmátá jak lečo, hlava za 1000,- hezky bez EET, kominíci, autodoprava - kamiony - řidičům dává jen minimálku a bokem jim to doplácí na 40, takže co mi tady paraziti budou vykládat, kamoš jim dělá učetnictví a daně a když se picne a začne vykládat o dotacích a optimalizaci daní, odpisech atd. tak je to k blití.......takže ne všichni jsou paraziti ale hodně větší polovice hrabe a ojebává nejen stát ale všechny zákazníky kolem sebe.......jen tvrdě na ně a nasrat...
Z hooodně velké části naprostá pravda - jsem taky účetní a účtuji jako zaměstnanec a taky pro OSVČ, takže vím o tom svoje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 23:29 | Lenka

Citace - Dana / 02.04.2020 16:30

Dobře, ale proč tedy musí platit to rádoby pojištění, když nemá na nic nárok? Zdravotní bych pochopila, pobyt v nemocnici neplatí, ale proč sociální? Vždyť nic nedostane, na nic nemá nárok, tak je blbost aby musel platit a ještě mu to stát nařizoval. O to jde, že stát po něm chce peníze na pojištění, které je nastavené tak, aby nedocházelo k plnění. A zkuste ho neplatit.
A k jakému plnění by jako mělo docházet - nepletete si tak trochu pojištění? Tohle není o životním pojištění - zdravotní i sociální je jaksi povinné a konkrétně to sociální se vztahuje tak trochu ke stanovení důchodu, víme? A jen tak na okraj - já jsem zaměstnanec, platím pojištění sociální i zdravotní a dokonce i daň z příjmu každý měsíc a kupodivu jsem za celých 33 let, co pracuji, ještě žádné plnění od sociálky neobdržela. Tak nevím, kde dělám chybu....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 23:22 | Lenka

Citace / 02.04.2020 17:29

zamestnanec na SP plati 6.5% z hrubyho prijmu, to z 30tis hrubyho (40.2tis superhrubyho) jsou necely 2tis. zbytek za nej plati firma, ktera ale jinak ze sveho zisku zadny pojisteni neplati. OSVC plati pojisteni z celeho sveho zisku, firma se zamestnancem jen z toho, co ma zamestnanec na platu. kdyz vezmes zamestnance co firme vydela 1mega a ta mu da na superhrubem platu pul mega, tak odvody statu zamestnanec+firma jsou o cca 30tis nizsi, nez odvody zivnostnika, co vydela 1 mega.

Začátek výpočtu, resp. čísla 30 tis. hrubá mzda, 40,2 tis. superhrubá - to je jediné správné. Asi by to chtělo se podívat na mzdovou kalkulačku 2020, tam je krásně rozepsáno, kolik firma zaplatí na mzdových nákladech jako takových (včetně částek za sociální a zdravotní). A jen na vysvětlenou - to, co platí zaměstnanec, je mu sraženo z výplaty, stejně tak daň, takže firma za něj platí pouze svoje odvody (které ovšem taky nejsou zrovna malé). Takže doporučuji si o tom něco nastudovat, než začnu šířit bludy...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 22:58 | Lenka

V převážné části příspěvku naprosto souhlasím - dělám účetní jak pro zaměstnavatele, tak pro OSVČ - u obou se koncem roku "honí" náklady tak, aby daně byly co nejmenší (nejlépe nula nebo ztráta) a pravda je, že do nákladů se toho dá schovat opravdu hodně. Obyčejný zaměstnanec na výběr nemá - prostě ze mzdy se mu srazí měsíčně sociálka, zdravotní i daň (pokud si chce optimalizovat daň, tak v tom případě si musí platit hodně drahé penzijko, životko, případně mít vysokou hypotéku, aby si pak mohl za rok odečíst zaplacené úroky - jenže tady je předpoklad, že si ten zaměstnanec musí opravdu vydělat, ne brát sotva něco málo nad minimální mzdu). Ráda bych řekla, že znám ve svém okolí spoustu poctivých podnikatelů, bohužel mi na to, abych je spočítala na prstech, stačí pouze jedna ruka. Sorry jako, ale tak to je a myslím, že nesdílím tento názor sama.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 22:57

Citace - Lenka / 02.04.2020 22:47

Dohady o tom, kdo je větší "chudák" a kdo víc "maká", to slyším ve svém okolí dnes a denně. Dělám v jednom s.r.o., kde ty platy nejsou ani zdaleka blízko nějakému průměrnému platu a současně mám ve svém okolí spoustu OSVČ, kteří ještě před vypuknutím koronaviru furt brečeli, že jsou nedocenění, že je stát škube, že mají výdělky jenom na přežití - ale na druhou stranu, ti samí OSVČ musí mít ty nejnovější pecky na trhu v oblasti aut, postavené drahé vily, zcela řízené a hlídané tou nejmodernější elektronikou, o mobilech coby posledním výkřiku módy nemluvě (hlavně ať ostatní závidí, to je jediné, co je zajímá, nějaké funkce obyčejného mobilu, atd. je skutečně neberou), jsou to chudáci, kteří musí makat 24 hodin denně a vlastně vůbec v jejich případě nehrozí nějaká dovolená - akorát jsou tak 5x do roka na luxusních letních a 3x do roka na lyžařských dovolených, hlavně aby to nebylo v tuzemsku. Když si srovnám lidi z našeho s.r.o., tak ti žijí od výplaty k výplatě, o dovolených se jim může akorát zdát, bydlení povětšinou nájemní a drahé... Jasné - většina chytrých rádců by na to řekla - jejich problém, mají si najít lépe placené zaměstnání, žijeme ve svobodné době - jenže to samé bych vzkázala těm OSVČ i rádoby podnikatelům - žijeme ve svobodné době, nikdo vám podnikání nenutil nebo se pletu? Obzvlášť v této době - vím, že ta pomoc od státu není nijak závratná, ale aspoň je nějaká, ti zaměstnanci si koronavirus taky neobjednali a jim bohužel skutečně nikdo nepomůže, pokud zaměstnavatel zavelí, tak jsou doma na 70-80% i mizerného výdělku a musí být rádi, když nepřijdou o práci úplně. Takže prosím všechny - trochu rozumu a pokory by ani jedné straně neuškodilo.
Lenko, lépe bych to nenapsala.Tím spíš nevím proč se toto neposuzuje při vyplácení jakýchkoli dotací.Ale proč přece nepodojit stát pokud je štědrý.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 22:47 | Lenka

Dohady o tom, kdo je větší "chudák" a kdo víc "maká", to slyším ve svém okolí dnes a denně. Dělám v jednom s.r.o., kde ty platy nejsou ani zdaleka blízko nějakému průměrnému platu a současně mám ve svém okolí spoustu OSVČ, kteří ještě před vypuknutím koronaviru furt brečeli, že jsou nedocenění, že je stát škube, že mají výdělky jenom na přežití - ale na druhou stranu, ti samí OSVČ musí mít ty nejnovější pecky na trhu v oblasti aut, postavené drahé vily, zcela řízené a hlídané tou nejmodernější elektronikou, o mobilech coby posledním výkřiku módy nemluvě (hlavně ať ostatní závidí, to je jediné, co je zajímá, nějaké funkce obyčejného mobilu, atd. je skutečně neberou), jsou to chudáci, kteří musí makat 24 hodin denně a vlastně vůbec v jejich případě nehrozí nějaká dovolená - akorát jsou tak 5x do roka na luxusních letních a 3x do roka na lyžařských dovolených, hlavně aby to nebylo v tuzemsku. Když si srovnám lidi z našeho s.r.o., tak ti žijí od výplaty k výplatě, o dovolených se jim může akorát zdát, bydlení povětšinou nájemní a drahé... Jasné - většina chytrých rádců by na to řekla - jejich problém, mají si najít lépe placené zaměstnání, žijeme ve svobodné době - jenže to samé bych vzkázala těm OSVČ i rádoby podnikatelům - žijeme ve svobodné době, nikdo vám podnikání nenutil nebo se pletu? Obzvlášť v této době - vím, že ta pomoc od státu není nijak závratná, ale aspoň je nějaká, ti zaměstnanci si koronavirus taky neobjednali a jim bohužel skutečně nikdo nepomůže, pokud zaměstnavatel zavelí, tak jsou doma na 70-80% i mizerného výdělku a musí být rádi, když nepřijdou o práci úplně. Takže prosím všechny - trochu rozumu a pokory by ani jedné straně neuškodilo.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2020 21:34 | Kefalín

Válet gumy do Michelinky a ne lang sam ale prego!!!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2020 21:33 | pavel

Ne podraz, ale pořádné síto na vychcánky co jen natahují ruku, doteďka měli plný držky o svobodě podnikání, jak je EET zdržuje, 14 dní nemakají a budou krachovat - umělecká šmíra, poradci, treningoví manažeři, restauratéři v Práglu a jiná podnikatelská verbež co hobluje obyčejný lidi, pozavírat za daňové úniky natvrdo, žadné dotace, žadné náhrady .......nas...t
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2020 21:27 | lukáš

Tady to vypadá že chudáci OSVČ jsou vlastně uplní žebráci, ve svém okolí vidím úplné žebráky kteří padají od práce na hubu, dřou 26 hodin denně, nemají čas na rodinu, na koníčky na nic a stát je dře z kůže na daních, běžte se vysr..t, Osvč pokřývač zaměstnává 5 lidí na Švarce a je v těžkém balíku, hospdoský ve vlastním 100= na pivě na kořalce a na žrádle ještě víc , svatby a oslavy zásadně na tajňačku mimo EET, automechanici - nejenže tě natáhnou na práci - natáhne tě na ND na které ma slevu 25% a ještě ti je předraží ne že by nechal cenu za kterou si to koupíš u Kelly, kadeřnice dělá jen odpoledne a je vysmátá jak lečo, hlava za 1000,- hezky bez EET, kominíci, autodoprava - kamiony - řidičům dává jen minimálku a bokem jim to doplácí na 40, takže co mi tady paraziti budou vykládat, kamoš jim dělá učetnictví a daně a když se picne a začne vykládat o dotacích a optimalizaci daní, odpisech atd. tak je to k blití.......takže ne všichni jsou paraziti ale hodně větší polovice hrabe a ojebává nejen stát ale všechny zákazníky kolem sebe.......jen tvrdě na ně a nasrat...
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2020 18:40 | Virgo

No to se pletete, protože kdyby stát nevyhlásil nouzový stav tak ztráty, které by nejen podnikatelé měli, by byly mnohem větší. Budou podnikatelé vracet státu ztráty, před kterými je stát tímto krokem uchránil?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2020 18:16

tak priklad: zamestnanec "vydela" firme 1 mega, ta mu da pul mega superhrubyho na plate. zamestnanec s firmou na ZP+SP+NP odvedou statu 167910kc, na danich 145160kc, celkem 313070. zivnostnik ze stejneho vydelaneho milionu odvede na ZP+SP+NP 224000 (o 56090 vic), na dani 125160 (o 20tis min), celkem 349160 (o 36090 vic). zivnostnik statu odvede o 11.5% vic nez zamestnanec s firmou dohromady
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Ilona Klímová

podnikatelka, Aspius

Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Ilona Klímová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services