Dokaž, že jsou zavřené školy. Státní pomoc napadl virus byrokracie

Petr Kučera | rubrika: Komentář | 21. 4. 2020 | 14 komentářů
Pomoc podnikatelům a zaměstnancům musí být hlavně rychlá a jednoduchá, zdůrazňují experti i zástupci firem. Hned tři z klíčových vládních programů ukazují, jak zbytečně plýtváme časem a energií, tedy i penězi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 4. 2020 9:18, HonzaV

Krásné shrnutí. Jen mě překvapuje, jak si dost lidí tvrdošíjně myslí, že stát v této podobě je systémově v pořádku a problém je jen v tom, že někteří lidé dělají chyby a že by to šlo vylepšit až do stavu, kdy bude všechno fungovat. Ne. Stát se takhle bude chovat vždycky, je to z principu. Čím dřív to pochopíme, tím líp pro nás.

+48
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 4. 2020 5:24, Michal

Stát rozhodně NENÍ povinnen někoho dotovat,starat se o něj,podporovat ho ! To zkoušeli komunisti a jak to dopadlo-to si uvědomují asi pouze rozumní lidé ! A těch je u nás mizivé procento ! Kdejaký blbý a zabedněný komouš má představu,že se stát musí o něj postarat ! To je blbost ! Princip kapitalismu je-Starej se o sebe a budeš mít-vystaráno !!!!

-39
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 14 komentářů)

25. 3. 2022 17:42 | KT

Citace / 11.05.2020 19:19

Špatně vysvětlení a tedy pochopeno.Tim se potvrzuje že dítě školou povinné opravdu existuje.Jindy potvrzení pro ošetřovně vystavuje lékař.Ted žádá občan a zname Čechy,někdo si dítě i vymyslí.

Stát si nedokáže zjistit, že dítě školou povinné opravdu existuje? K čemu má potom všechny ty registry? (samozřejmě, že stát o tom dítěti ví - jenom zbytečně buzeruje... snad to skončilo s vládou nemehel z ANO)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2020 19:19

Špatně vysvětlení a tedy pochopeno.Tim se potvrzuje že dítě školou povinné opravdu existuje.Jindy potvrzení pro ošetřovně vystavuje lékař.Ted žádá občan a zname Čechy,někdo si dítě i vymyslí.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2020 20:38 | Libor

Jenže to platilo někdy v 19. století, kdy stát podnikatelům do ničeho nekafral...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2020 13:59 | Angelus

A víte co? Já s vámi souhlasím. Ať se stát na podnikatele vykašle a nedá OSVČ ani korunu. Nicméně v tom případě 0% daň z přijmu, 0% sociální / Zdravotní a 0% DPH. Ať mi stát vystaví přesnou fakturu na mnou objednané služby - Policii, silnici atd. To co si objednám to zaplatím. V tuto chvíli stát všechny lidi v republice považuje za nevolníky a nárokuje si cca 3/4 všeho co se vydělá, vyprodukuje, vytvoří a proto je nárok na odškodné, je stát direktivně uzavřel živobytí stovek tisíc lidí, které předtím sosal. A je mi fuk jestli má dost peněz nebo ne protože je promrhal na hlouposti typu dotací na rozhledny v udolí, zbytečné úředníky a další. Takže dokud stát bude jednat s lidmi jako s nevolníky tak má platit a ty se můžeš vztekat jak chceš ty kapitalistickej principe.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2020 14:24 | Tom

Já náhradu škody vnímám tak, že mi stát nahradí škodu, kterou mi on sám svým přičiněním způsobil. Například za války si od občanů vezme stát jejich zbraně a nahradí jim jejich cenu. Ale to co se stalo teď tomu podle mě neodpovídá. Provozovny nám přece zavřel koronavirus, nikoliv vláda, ta se jen snažila o to, aby zabránila šíření viru. Pokud by byl vyhlášen zákaz vycházení, tak je úplně jedno, že byly zavřeny provozovny, stejně by do nich neměl kdo chodit. Jsem sám zvědavý jak budou soudy o náhradě škody rozhodovat, ale já žádat nebudu, nemyslím si totiž, že za mojí ztrátu může vláda, ale čínský koronavirus.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2020 13:18 | Jan

Ale ze zákonů platných v ČR, pokud vám stét něco vezme proti vaší vůli, tak to musí nahradit. Zjednodušeně, stat spoustě lidí ZAKÁZAL se starat sami o sebe, tak se taky má postarat dokud zákaz platí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2020 12:42 | Pepíno

Kde jsou lidé z ODS, TOP a pod. kteří říkali stát je špatný hospodář. Ať se stát plete do podnikání co nejméně. Tak se ptám Vás co pláčete (OSVČ) kolik jste odvedli na zdravotním a sociálním pojištění. Jak můžete podnikat když jste rok co rok ve ztrátě? Měli by jste dostat podporu pouze z toho co jste odvedli státu. Minimum odvedu minimum dostanu.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2020 12:07 | nic.k

Starej se o sebe a budeš mít vystaráno?Vy podnikáte?A kde máte poplatky za kdejakou kontrolu-hasiči,bezpečnost práce,sociálka..a to všechno platíte,pane.A nedej bože,když tam máte blbý prodlužovák..No tzo jsme my,Příživníci.A kdo za vás odvádí peníze_..to už jen tak na závěr..
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2020 11:27 | Dana

Ano to jistě máte pravdu, ale jen do chvíle kdy Vám stát zavře provozovnu a zabrání Vám se o sebe sám postarat. V situaci kdy stát zavřel provozovny, zakázal vyvíjet v některých oborech podnikatelskou činnost je jeho povinnosti nahradit škody, které tímto krokem způsobil.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2020 9:24 | Milan

U obyčejných zaměstnanců, živnostníků a OSVČ bych nebyl tak přísný - v drtivé většině to nejsou lidé, kteří by vydělávali statisíce a mohli by si vytvořit z českých mizerných platů bůhvíjakou rezervu - omezení či znemožnění provozovat svou obživu si nevymysleli, stejně tak jako si nevymysleli, že budou dělat domácí učitele... U podnikatelů, celebrit a sportovců mě ale absence rozumných finančních rezerv opravdu zaráží - velká část vydělává neskutečné peníze a utrácí neskutečné peníze za luxusní zboží, auta, dovolené a jiné kraviny a pak žebrají u státu o podporu, když nastane problém a to rozhodně správné není - pokud to stát s podporou těchto lidí přežene, tak nabudou dojmu, že se jich rizika podnikání netýkají a budou dál rozhazovat a utrácet a příště zase přijdou z nataženou rukou a požadavky - žádná odpovědnost. Mám zlomek příjmů co tihle lidé (ale zase dost nad průměrnou mzdou) a jsem schopný přežít až rok bez příjmu, a kdyby bylo nejhůř, tak zruším důchodové pojištění a hlady nechcípnu klidně 3roky...takže to jde.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 4. 2020 9:08 | Milan

Jo pravda - moje manželka se hrozně nasmála, že povinně zavřené školy musí lidem vystavit potvrzení, že jsou opravdu zavřené:):)
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2020 5:24 | Michal

Stát rozhodně NENÍ povinnen někoho dotovat,starat se o něj,podporovat ho ! To zkoušeli komunisti a jak to dopadlo-to si uvědomují asi pouze rozumní lidé ! A těch je u nás mizivé procento ! Kdejaký blbý a zabedněný komouš má představu,že se stát musí o něj postarat ! To je blbost ! Princip kapitalismu je-Starej se o sebe a budeš mít-vystaráno !!!!
-39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 4. 2020 0:32 | miztli

Tak řekl bych, že se jedná o tzv. nepřiměřenou podmínku. Pouhým příjmem nějaké almužny 60 procent či 80 procent mzdy se nelze zbavit svých nezadatelných práv. Navíc, nečiní to dobrovolně, ale pod tlakem, čili je tu také útisk, což je cca tr. čin.
Navíc, mimo tento případ, když se domluví žena s mužem, že ji jen oplodní, tak ačkoliv oni dva, nikoliv pod nějakým časovým či finančním tlakem, se dohodnou, že nebudou mít k sobě závazky ohledně výživného, tak přesto, že se dohodli zcela bezvýhradně dobrovolně, tak soud přesto toto neuznává a ikdyž se tu jedná o dohodu, nikoliv o dohodu podmínenou podmínkou, tak kdyby se ta žena dostala do fin. tísně, tak ji bude úřad nutit, aby vymáhala výživné. Zkrátka, ona žena samozřejmě po chlapovi není povinna nic chtít (zvlášť, když na tom bude fin. dobře) ae zároveň může chlapa uhánět dle svého uvážení v budoucnu a soud, ikdyž předloží chlap onu dohodu, bude dělat, že je neplatná. Tak tím spíše bych řekl, že i přijetím té almužny nárok na náhradu dle krizového zákona nezaniká.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 4. 2020 9:18 | HonzaV

Krásné shrnutí. Jen mě překvapuje, jak si dost lidí tvrdošíjně myslí, že stát v této podobě je systémově v pořádku a problém je jen v tom, že někteří lidé dělají chyby a že by to šlo vylepšit až do stavu, kdy bude všechno fungovat. Ne. Stát se takhle bude chovat vždycky, je to z principu. Čím dřív to pochopíme, tím líp pro nás.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

David Rath

politik a kriminálník

Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
David Rath
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services