Jak vysoký důchod vás čeká. Co všechno se teď počítá

Jiří Hovorka | rubrika: Jak na to | 11. 2. 2020 | 40 komentářů
Vysvětlíme vám, jak se počítá budoucí důchod podle odpracovaných let a výše výdělku. Máme i kalkulačku.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 2. 2020 9:12, eďa

Podívám-li se na růsty meziročních životních nákladů, na to, jak se rozkrádají daně, kupčí s hlasy, odtékají miliardové zisky, vykrádá hodnota koruny, tak je jasné, že už teď je vymalováno. Ano, už je líp... dá si někdo koblihu ?

+61
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 2. 2020 0:03, já

osvč má sice možnost odvádět si stejně, jako zaměstnanec, ALE:
zaměsnanci finančně PŘISPÍVÁ ZAMĚSTNAVATEL, (což by u osvč nefungovalo).

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

19. 2. 2020 22:11 | Jaroslav Nensovsky trida Bri Capku 3920/1a Hodonin

Mam odpracovano 44 Let je me 61 let mam invalidni duchod 2 stupne invaliditi boli me zada anohi kloubi ruka ,pata perinki ze nemohu ven rano jdu nakoupim doju domu a hotovo musimsi lehnout nemohu na prochazku jense divam z okna dekuji.Nemsovsky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2020 9:28 | lucky

Jsem jednotlivec nabízející mezinárodní půjčky. S kapitálem, který bude krátkodobě a dlouhodobě použit k poskytování půjček mezi jednotlivci v rozmezí 50 000 až 100 000 000 Kč pro všechny vážné lidi v reálné nouzi, je úroková sazba 2% ročně zdarma (VÁŠ VÝBĚR) ), půjčky na nemovitosti, investiční půjčky, půjčky na auta, osobní půjčky, prostředky na údržbu, které vám pomohou financovat váš proge a splácet své dluhy. Jsem připraven uspokojit své zákazníky nejpozději 72 hodin po obdržení žádosti.jiril0250@gmail.com
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2020 9:28 | lucky

Jsem jednotlivec nabízející mezinárodní půjčky. S kapitálem, který bude krátkodobě a dlouhodobě použit k poskytování půjček mezi jednotlivci v rozmezí 50 000 až 100 000 000 Kč pro všechny vážné lidi v reálné nouzi, je úroková sazba 2% ročně zdarma (VÁŠ VÝBĚR) ), půjčky na nemovitosti, investiční půjčky, půjčky na auta, osobní půjčky, prostředky na údržbu, které vám pomohou financovat váš proge a splácet své dluhy. Jsem připraven uspokojit své zákazníky nejpozději 72 hodin po obdržení žádosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2020 23:06 | občan55

V článku uvedené: "Kdo to splní, může o důchod požádat na okresní správě sociálního zabezpečení v místě trvalého bydliště. A ta vypočte penzi podle dat o jeho profesní kariéře." Není úplně přesné. Na OS ČSSZ s dotyčným pouze sepíšou žádost, odešlou do Prahy na ČSSZ,kde provedou výpočet a zašlou žadateli rozhodnutí o přiznání starobního důchodu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2020 11:11 | Klára

To chcete říct, že z 20000,- hrubého máte 9000 čistého a z čeho žijete to se chodíte pást????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 19:08 | Nesouhlasím

Kriminál se nepočítá, pouze v případě že tam makáte a vyděláváte jak každý jiný chechtáky. Za minulého režimu jsem na cestě do zaměstnání potkával zamřížované autobusy, které převážely vězně z věznice v Brně-Bohunicích do betonárky v Mokré, kde se vyráběly panely na Havlovy králíkárny a jiné výrobky z betonu. Vedle nich tam pracovali normální civilní zamšstnanci a plat měli stejný. O tom se dnes už může každému jen zdát.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 18:53 | Zaměstnanec t.č. již v SD

Mýlíte se. To nemá na výši důchodu žádný vliv.Druhá část důchodu - tkz. procentní výměra se počítá z hrubé mzdy ze které odvádíte sociální-důchodové pojištění, bez ohledu na to jakou částku v % odvádíte vy a + případně zaměstnavatel. Nikde ve výpočtu důchodu nic takového není. Jde tedy pouze o započítání té částky z které jste něco odváděl. Tedy hrubá mzda z které se počítá - daň z příjmu fyzických a právnických osob ,zdravotní pojištění a sociální pojištění ( důchodové + nemocenské). Není to však váš celkový hrubý příjem - nezapočítává se - odstupné, plat jednatele ve firmě nebo např.to když vyhrajete ve sportce milion. Tam se odvádí 15% sražková daň a nic jiného. Pak to ovšem nemáte zahrnuto do příjmu z kterého se počítá důchod.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 9:05 | Vlastimil

Myslím, že doba pojištění se počítá od 15 let a ne od 18, jak je uvedeno v příkladě. Tedy pokud od té doby pracuješ nebo se připravuješ na budoucí povolání.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2020 6:07 | Ervin

Tak jinak ... pokud bych teoretivky mel za cely svuj zivot pouze jeden jediny plat 50.000 za jeden mesic, tak osobni vymerovaci zaklad je take 50.000. Nedelim to ani vyloucenou, ani nahradni dobou ale pouze prave tim jednim mesicem. Ale budu mit smulu, protoze asi nebudu mit potrebne odpracovane roky (vcetne nahradni doby)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 3:21

Citace - Naďa / 11.02.2020 20:44

Nikde jsem se nedočetla kolik peněz dostane člověk ve stáří,pokud nikdy nepracoval?.. Tuším,že já malý živnostník na tom budu hůř, protože jsem sice hodně pracovala za normální průměrný výdělek,ale asi málo odváděla i na tyto občany..
Holt málo čtetel, to se stává. Je to jednoduché, bez odpracovaných let není nárok na důchod. Takže kdo nikdy nepracoval, může dostat pouze některé sociální dávky (určitě životní či existenční minimum, zpravidla něco na bydlení a pak případ od případu).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 3:15 | ViR

Citace - Zdenek / 11.02.2020 06:46

Minimální platba pro OSVČ měla být nastavena k 1. redukční hranici a problém s jejich minimálním důchodem by byl vyřešen.
To není ani u zaměstnanců. A mělo by to jen ten důsledek, že by bylo méně živnostníků (mnozí by to nebyli schopni uplatit) a více nezaměstaných černot. Jen na okraj - ono se teď hodně mluví o nastavení důchodů, ale když vláda ČSSD nastavovala ta současná procenta minim, bylo "hezké", že minimum pro zdravotní pojištění OSVČ odvodila z poloviny průměrné mzdy (v té době z cca dvojnásobku mzdy minimální, resp. trojnásobku základu pro státní pojištěnce), věda přitom, že živnostníci nemarodí. Zatímco sociální bylo nastaveno relativně nízko, s tím, že se pak těm "kapitalistům" také málo dá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 3:04

Citace - Ervin / 11.02.2020 18:44

Je tam dost zsdadni chyba. Osobni vymerovaci zaklad se pocita pouze z obdobi kdy byl prijem. Tj. soucet prijmu vynasobeny koeficinty za jednotlive roky se deli pouze obdobim, kdy byl prijem. Bez nahradni doby !!!!
No, ony ta náhradní doby jsou současně i doby vyloučené, že.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 3:01 | ViR

Tak, ona na úrovni minima je statisticky cca 1/5 OSVČ hlavních, přičemž "ti samí" jsou to patrně jen v jednotkách případů, protože právě ty jednotky případů ročně jsou ti, kterým jsou vyměřeny velmi nízké důchody (z desítek tisíc). To strašení bývalými živnostníky na dávkách je spíš prostředek k jejich "ždímnutí", než ekonomicky významná realita. A jen tak na okraj, je až dojemné jak "strana a vláda", a samozřejmě včetně "rudých odborů", tiše mlčí o tom, že tzv. OSVČ vedlejší, kterých je z celkového počtu cca 45 %, mají odovody (a tedy budou mít i důchody) vyšší než průměrní zaměstnaci, protože vyměřovací základy (a odvody) ze SVČ i ze zaměstnání se jim sčítají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 0:15 |

ano. počtá se studium, mateřská, vojna, ale i kriminál. (to jsou nuance, které článek nezohledňuje), protože pak už by se v tom asi nikdo nevyznal.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 0:14 |

id = invalidní DŮCHOD. (plný či částečný). sd = starobní DŮCHOD. ale 2 důchody se současně nepobírají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 0:11 |

občané, kteří nikdy nepracovali, NEMAJÍ starobní důchod vyšší! (a bylo by fajn, abys na inetu nešířil tuto příšernou blbost)! možná mají (někteří) různé sociální či ASOCIÁLNÍ dávky, ale rozhodně NE STAROBNÍ důchod!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 0:07 |

mssz vám pochopitelně NIC vysvětlovat nebude (a ani nemusí). když problematiku nechápeš, ZAPLAŤ si účetní/ho, kde ti to polopatě vysvětlí. to je právě ten omyl: myslet si, že ti někdo bude radit zadarmo. :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 0:03 |

osvč má sice možnost odvádět si stejně, jako zaměstnanec, ALE: zaměsnanci finančně PŘISPÍVÁ ZAMĚSTNAVATEL, (což by u osvč nefungovalo).
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 2. 2020 0:01 |

člověk, který nikdy nepracoval = neodváděl státu kč (i na svůj budoucí starobní důchod), nyní dostává nějaké "minimum," (a to je cca 3.500 kč/měs.). nejsem odborník, ale měl jsem souseda - buď byl v base a nebo dělal jen načerno, nikdy nic office. a vím, že jako důchodce hrozně láteřil, "jak nízký má starobní důchod." už nežije, dnes by to bylo třeba o nějakou stokorunu víc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2020 22:53 | Zdeněk

Z 20000 hrubého odvede zaměstnanec 2883Kč, čistá mzda je 17117,- s jedním dítětem. Superhrubou mzdu nepočítejte, to si zdanil stát Vašeho zaměstnavatele za Vás a tato mzda, by Vám nebyla nikdy vyplacena. Jako drobný živnostník si někdy nevyděláte ani těch 20000,- pokud odečtete náklady na dopravu administrativu atd. A odvedete cca 5000,- jestli máte nebo ne. Málo peněz? Spousta lidí to dělá kvůli svobodě, nikdo Vám nekálí na hlavu. Ale prosím, vždyť můžete i Vy být úspěšný a vydělávat obrovské peníze jako živnostník.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 737 249 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2020

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Smutek jako diagnóza. Proč ztráta někdy bolí tak dlouho

Smutek jako diagnóza. Proč ztráta někdy bolí tak dlouho

Je smutným faktem, že většina z nás v životě zažije ztrátu milovaného člověka. Každý rok...více

Žena s klíči mezi prsty není hysterka. Má jen jinou zkušenost než muži

Žena s klíči mezi prsty není hysterka. Má jen jinou zkušenost než muži

Na sociálních sítích se nedávno rozvinula bouřlivá debata kolem tweetu muže, který nechtěně...více

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Vnímám teď chlapy přes filtr, říká herečka Anežka Pithartová

Za dvanáctiletou Týnu se při natáčení dokumentu V síti vydávala jedenadvacetiletá Anežka...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Čermák

žurnalista

Petr Němec

právník a mediátor

Miloš Čermák
ÚSPĚŠNOST
41,51 %

z 106 duelů
×
Petr Němec
ÚSPĚŠNOST
64,47 %

z 76 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.