Důchodová reforma podle Maláčové. Projděte si návrh

Jiří Hovorka | rubrika: Co se děje | 10. 1. 2020 | 90 komentářů
Rovný důchod 10 500 korun pro každého, masivnější valorizace, vyšší odvody pro OSVČ či přehlednější systém, který umožní každý rok výpočet budoucího důchodu. Tak vypadá ideální reforma podle ministryně práce. Návrh dnes projednávala důchodová komise.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 1. 2020 16:06

jedina varianta, ktera resi neco do budoucna (snizuje nakladnost systemu) je ta usporna. Tu Malacova odmita. Po schillerove chce dalsi penize. Neni ta pani zrala na zbaveni svepravnosti?

+104
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 1. 2020 17:33

Vidím jedinou možnost, jak odvrátit tuhle bolševicko-estébáckou katastrofu. Modlit se, aby se to opozici podařilo zablokovat a v příštích volbách volit Trikoloru. To je jediná strana, která chce mít svět normální.

-100
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 90 komentářů)

30. 1. 2020 18:30 | Zbyněk

Důchody, důchody ….. To je jen JEDEN z problémů, který je třeba vyřešit a bohužel se nevyřeší bez návaznosti na problémy ostatní. Bude nám absolutně k ničemu stávající úprava zákona a ostatní ministerské finty, pokud nevyřešíme spravedlivé a rovné oceˇňování práce jednotlivců v porovnání s Evropou. To se totiž ve finále projeví jako bumerang úplně u všech. Jen namátkou uvedu - cena pohonných hmot - odpovídá reálu v Evropě - od ní se odvíjí i ceny mnohých produktů denní spotřeby, jak často zaznamenáme , tak Německo má dokonce některé potraviny a další produkty na trhu levnější nežli my. Cena vody, elektřiny, bydlení se sune neskutečně vysoko s cenami … no a proti tomu průměrná mzda někde okolo 1000 Eur, reálná mzda většiny v rozsahu od 500 do 800 EUR a důchod - jak navrhují teďka Ti zběsilci ? 400 Euro ?? No tak to ať si to rovnou nechají. A rozpustí celý ten ansámbl, přijde to levněji. je s podivem, že se většina tiše tváří , že se nic neděje. Jako bychom čekali až to bouchne. Bohužel u nás je zvykem říkat "Mělo by se" , "je třeba udělat" atd.. Dokud nepřijmeme za problém taky vlastní spoluzodpovědnost , tak to asi nepůjde. Měli bychom říkat "uděláme to tak a tak a všichni se budem snažit aby to vyšlo",,, No tuhle větu jsem v parlamentu za 30 let neslyšel a asi ani neuslyším, takže nečeká nás nic pěkného … pokud se neproberem!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2020 19:52

Chtěla bych vidět p. Malacovou, jak by vyšla s 10500 Kč. Zaplatila bych být a inkaso a mohla bych se jít pást.To je odměna za 40 let práce? Že jí není hanba!!!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 1. 2020 11:52

Citace - Alexander Lomský / 10.01.2020 18:15

Proč dostanou Ti , kteřá odvedli do systému minimum nebo vůbec nic důchod 10150Kč , tak nějak mi to připadá , že každý člověk po dosažení důchod. věku musí dostat aspon minimálná důchod , což prý bude 30% průměrné mzdy. Jak k tomu příjde důchodce , který poctivě pracoval 41let a má důchod 12000 -13000Kč. Hodně by se zásluhovost potlačila , je to můj názor , nekameujte mne a nezesměšnujte...

Protože středně příjmoví budou v tomto státě nízko příjmovým vždycky platit "sociální spravedlnost" od kolíbky až do hrobu. Pro ty vysokopříjmové je to nejlevnější způsob udržení pořádku a zdrojů vlastních zisků.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2020 11:44 | rt

Citace - mimochodem / 10.01.2020 19:39

Kde kdo spílá Maláčové. Proč nevoláte k odpovědnosti všechny strany vlád po tzv. sametové revoluci, jejichž konkrétní členové levně rozprodali státní hospodářství, takže bohaté zisky nyní putují do jiných zemí. Zůstávat tyto zisky doma, diskuse o penzích vypadá jinak.

Nejspíš proto, že Maláčová se přesto chystá rozdávat z toho, co stát nemá, jak píšete.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 1. 2020 11:36 | rt

Citace - Elka / 11.01.2020 12:28

Souhlasím s rovným důchodem pro každého 10 500 Kč a za každé dítě finanční částku. Paní Maláčová jste velmi schopná žena! Díky za Vás!

Mě se dakeko víc líbí dát možnost pracujícímu potomkovi rozhodnout o části svých odvodů na sociální pojištění ve prospěch rodičů. Tak, jak to navrhují rudí, stačí k vyššímu důchodu jen plodit děti bez jakékoli zodpovědnosti za výchovu. Za lemply to zaplatí někdo jiný. A já to být nechci.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 1. 2020 21:15 | Josef Sysel

ekonoma Klause jsme tu už měli. Ani náhodou opět.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 1. 2020 18:51 | Petr

Dúchodové fondy, pokud nebudou státní - tak je to vyložená zlodějina - managment se má jako prasata v žitě a drží fond na hranici rentabilnosti a žjí z něho.....to je obdoba neziskovek - 80 procent na plata a odměny + provoz......lumpárna..podporov anástátem....
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 1. 2020 18:46 | Zdenda

Vysra.....se na stát, zrušit finančáky a zavěst systém jako v Americe, spočítej a odveď podle zákona - neodvedeš . přijdeš o všechno a pudeš bručet........ Spořit si sám na sebe protože tenhle komunistokapitalismus nemůže dlouhodobě fungovat a jeho zhroucení systému bude velmi velmi bolet, protože když zkrachuje stát tak jsou v hajzlu všichni, kromě bohatých kteří se zavčas odstěhovali a přesunuli firmy a majetky jinam z tohodle prdelistánu..... 80% bohatých a politiků, to už udělalo a má z tohodle systému srandu - to když Pitr radil Mrázkovi ať se odstěhuje do Ameriky- tak Franta říkal - jak do Ameriky - tady je Amerika, kde by mi prošlo co dělám tady, tady mám zkorumpovaný parlament, policajty, státní zástupce. soudy - tady mi nikdo nemůže ani prd, jo ale než si začal s rusákama kulovnici nezastavíš......
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 1. 2020 18:35 | Tim

Už se těším jak přijdou uprchlíci a stát je bude MUSET honorovat průměrným platem, prorože loni podepsal tu výhodnou úmluvu.....To bude teprve darda až vyjdou lidi do ulic - milion sraček toho jelimana s fašistickým henlainovský oblečkem budou úplní břídilové, normálního člověka nenakrkne víc než to že mu někdo užírá z krmítka...... Dalším světlým okamžikem bude až se začne strhávat z důchodů % částka ti co mají prd zaplatí málo a ti co mají hodně by měli zaplatit hodně - vsadím boty že to bude takto - jednotná částka se bude strhávat všem, to bude ta kapitalistická spravedlnost........ Třetím bodem budou letošní volby do krajů . vyhrají komanči nebo Babiš?????
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2020 16:08 | youda

Stanovil bych hranici odchodu do důchodu a procentuálně z průměrné mzdy min. důchod. Zohlednil výši odvodů za dobu pojištění, bonus za dítě bych udělal formou % z jeho příjmů (výše odvodů nebo tak něčeho, otázka je jestli dobrovolně nebo povinně) protože takhle by 500 z dítě bylo terno pro hnědočechy co jich mají hejna jenže jsou spíš další zátěží pro veřejné finance než přínos. Druhý pilíř by byla možnost že si pracující zvolí vyšší odvody nebo bude posílat ze svého a bude vědět kolik mu to hodí navíc k důchodu. Pak třetí píliře typu penzijní připojištění ale dal bych tam třeba zvýhodnění pro ty co místo fondů které nebýt stání podpory prodělávají kalhoty, investují do nemovitostí, nakupují akcie, apod. takže nedojí stát na příspěvkách a dnes naopak jsou za investovaní pro svůj důchod trestání zdaněním (otázka jak ohlídat, že ty investice budou využity v důchodu apod.).
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2020 14:16

"Když si něco koupím /Veolia/ je to moje,"kapiš" ? A když je to moje,mohu si s tím dělat,co chci !!" A v tom je zásadní problém! Jak si někdo mohl dovolit prodat zásobování pitnou vodou cizácké firmě? Strategickou surovinu! To by mělo být trestné. Nikdy jsem u komunistů nebyla. Ale komunisti by nikdy zahraničním majitelům neprodávali půdu a nerostné bohatství. Aby rozprodali kde co, aby peníze z českých firem obohacovaly občany jiných států, tak hloupí nebyli. Zisky jdou za hranice, kde se nám chechtají, a my se tady dohadujeme o financování důchodů.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2020 13:07 | karkulka

Započítávají se roky, ale výdělky fakt od roku 1986. Narozená jsem v padesátých létech, tudíž patřím mezi vyvolené. Buď stát neměl prachy, nebo se bál, že by lidi měli důchody velký. Výdělky za 18 let se mi při výpočtu vytratily. Nebýt téhle vykutálenosti státu,důchodci by se měli dobře a stát by nemusel špekulovat o nějaké "chytré" reformě.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2020 11:34 | Karel

Víš co píšeš magore? Tu minu pověsit na mozek Tobě.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2020 11:28 | Karel

Ty hulváte,když máš takový názor tak jsi flákač Ty.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2020 10:59 | kalich

Současná DK je zralá na odstřel a to nejen předsedkyně komise Nerudová,ministryně Maláčová,ale i ostatní členové i z řad opozice Piráti,ODS,TOP09,Stan atd.. Současný návrh je postaven na vodě bez finančních zdrojů. Osobně jsem psal Nerudové i Maláčové důvody,že nejsou schopni řešit tuto problematiku. Jako příklad,že DK neumí vyřešit ani dílčí problém tj.provádět valorizaci penzí dle jiného vzorce než doposud s výsledkem,že penze budou navyšovány u všech stejnou výši. Zazobaní politici totiž nemohou pochopit,že ti co mají vysokou penzi už nepotřebují ji navyšovat o více než u těch nízkých. Je totiž nutné,aby ve fázi valorizace penzí byla úplně potlačena zásluhovost a tím pádem i zabránění rozevírání nůžek mezi vysokou a nízkou penzí!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 1. 2020 8:48

Citace - Veselý Vlastimil / 11.01.2020 18:15

nesouhlasím s tím,aby lidi,kteří jsou 30 let vědomě bez práce pobírali důchod z peněz danových poplatníků...

Důchod z peněz daňových poplatníků pobírá v průběžném důchodovém systému každý, to je jeho princip.
Tedy kromě lidí, co "jsou 30 let bez práce", protože ti nemají potřebná odpracovaná léta a tak nedostanou důchod žádný.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2020 7:38

Citace - mimochodem / 11.01.2020 10:39

Za tu vodu z našeho území, co mi teče z kohoutku, platím nehorázné peníze cizákům, kteří ani nemají povinnost udržovat vodovodní řád. Ze Seiny, či podobně vzdálených řek, naše pitná voda opravdu nepochází. Tož tak, synku, když potřebuješ podrobné vysvětlení.
Tož synku,jsi blbý,jak zasypaný tunel!! Když si něco koupím /Veolia/ je to moje,"kapiš" ? A když je to moje,mohu si s tím dělat,co chci !!jenže tohle vy komouši nidy nebudete schopni v těch vašich dutých palicích pochopit !!!
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2020 7:34

Citace - mimochodem / 11.01.2020 10:46

"Pokud jste se celý život flákal,máte důchod,na který jste se-doflákal !!!"
Důc hody se vypočítávají od roku 1986. Víte, jaké byly v té době mzdy? Než začnete někoho urážet, naučte se napřed myslet.
Důchody se vypočítávají z celého pracovního období,které dotyčný odpracoval-Hlupáku!!! Od roku 1986 se počítají jen nově s přihlédnutím k výši odevzdaných poplatků na sociálním pojištění ! Jinak platí,troubo,kolik jsi odpracoval celkem let v zaměstnání !!! Když víš kulový,jdi raději zametat a uklízet veřejná WC,na nic jiného se ani nehodíš !!!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 1. 2020 18:15 | Veselý Vlastimil

nesouhlasím s tím,aby lidi,kteří jsou 30 let vědomě bez práce pobírali důchod z peněz danových poplatníků..včera v TV diskuzi odborník tyto lidi nazval vyžírky..takže to není spravedlnost..děkuji
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2020 15:19 | Balen

Nevím proč ta hysterie, nebylo by snadnější přiznané důchody dojet do umrtí příjemců - samozřejmě s valorizacemi atd.... Zákon o důchodech s platností 31.12.2020. Hlava I. Důchody od 1.1.2021 budou příznávány za nových podmínek: 1/ dle vzoru SRN 2/dle vzoru Švýcarska 3/dle vzoru Francie 4/dle Austrálie 5/dle Ruska 8/dle idotského parlamentu - protože si vždy najdeme 3. nejblbější cestu tak jak už bylo několikrát parlamentem a senátem dokázáno. Hlava II. 1/Pokud nebude zákon o důchodech přijat parlament bude rozpuštěn a stávající poslanci mají doživotní distanc. 2/ pokud bude uplatněn článek 1/ důchody nebudou přiznány!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Miroslava Němcová

politička

František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miroslava Němcová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services