Vláda si jde pro peníze pojišťoven. Hrubě neodborný zásah, říká expert

Jiří Hovorka | rubrika: Rozhovor | 13. 11. 2019 | 38 komentářů
Přes protesty opozice a výhrady České národní banky protlačila vláda zdanění technických rezerv pojišťoven. Podle Karla Veselého, odborníka na pojišťovnictví ze společnosti Deloitte, bude český systém unikátní.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 11. 2019 8:45

Další Burešovina. Na ty svoje úplatky voličům potřebuje dojit. Tak dojí kde se dá. A lidi mu ještě zatleskají. Až se jim zdraží pojistky, budou řvát, že ty finanční ústavy jsou zlé a hodnej Bureš ví jak na ně. Kocourkov hadr...

+21
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 11. 2019 17:31, Richard Fuld

Tak to co jste napsal vypadá, že koblihu místo mozku máte právě Vy. Pokud mají pojišťovny peníze na tvorbu násobně vyšších rezerv, než je požadováno regulací, pak vybírají zbytečně vysoké pojistné a mohly dávno zlevnit, což neudělaly. A Vy strašíte zdražováním, pokud nevyužili prostor pro zlevnění? Směšné! A i kdyby zdražili pojistky, tak není důvod, aby pojišťovny měly takovou absurdní daňovou výjimku, o které se ostatním firmám může jen zdát. Ty peníze dosud nevybírané od pojišťoven může stát použít na lepší účely, než je takováto absurdní finanční podpora pojišťoven.

Zobrazit celé vlákno

-13
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 38 komentářů)

22. 11. 2019 12:04 | Pavel

Ten poslední výkřik - to mluvíte o sobě?
Pojišťovný mají dva základní způsoby, jak pokrýt pojistnou událost - vytvořit si rezervy, nebo se zajistit. Oby způsoby slouží ke stejnému účelu a zvolení jednoho nebo druhého závisí čistě na nákladech s tím spojených. Pokud budou náklady na tvorbu rezerv vyšší, než náklady na zajištění, tak samozřejmě každý s trochou mozku v hlavě (vite, co je mozek?) samozřejmě zvolí zajištění.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2019 9:45 | josef

1) a KDO jim pak vrati zaplacenou dan, pokud vyplaty budou vyssi nez rezervy??? 2) ohledne zajisteni pisete blbosti. zajisteni neslouzi pouze k rozlozeni pojistneho rizika, ale ma dalsi dve velke vyhody - diky zajisteni muzete mit nizsi kapital, coz je jeden z cilu pojistoven - diky zajisteni lze naprosto legalne prevadet zisky do zahranici a to bez daneni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2019 17:56 | Richard Fuld

Toto je model: všechno utrať, ať nemusíš platit daně. Absurdní a směšné. Poraďte to generálním ředitelům těch pojišťoven a pak nám tu napište, co Vám na to řekli.:-) Bože, do čehos to duši dal!?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2019 13:06 | Pavel

Pokud budou náklady na zajištění nižší, než daň z rezerv, třeba i o půl procenta, tak zcela jistě si pojišťovny za ty rezervy koupí zajištění. Ve výsledku Bureš nebude mít co danit, a to, co by chtěl získat na daních, bude zisk zajišťoven. Toto podle vás není vyvádění kapitálu do zahraničí?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2019 11:20 | Richard Fuld

Zdanění příjmů brání pojišťovnám v tvorbě rezerv? Nebuďte směšný. Převod části rizik na zajišťovny znamená odliv kapitálu? Opravdu legrační úvaha.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2019 11:18 | Richard Fuld

Jen zbytečně blábolíte. K věci nenapíšete nic, tedy máte k trolení mnohem blíže, než kdokoliv jiný.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2019 11:16 | Richard Fuld

A k věci zase nic?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2019 22:02

Podívejte se, jak trolí na FinMagu. Já mám někdy pocit, že si z nás jen střílí a že to, co píše, nemyslí vážně. Kdyby byl opravdu tak alternativně yntelygentňý, jak vyplývá z jeho příspěvků, tak nebyl schopen ani najít písmenka na klávesnici.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2019 10:51

Kdyz jste si vymyslel jmeno shodne s nekymi jinym, ve financnim svete proflaklym, tak jste si sam nabehl...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2019 10:29 | Richard Fuld

Došly Vám argumenty, tak jste se uchýlil k směšné "argumentaci" ad personam. :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2019 10:14

Citace - Richard Fuld / 14.11.2019 13:09

... Současně platí, že pojišťovny část rizik, která jsou nad jejich možnosti, přenáší dál, na tzv. zajišťovny.
A to je právě ono. Pokud si pojišťovny nebudou moci vytvářet vlastní rezervy (dělat to ze zdaněných peněz je finanční sebevražda), tak se budou must více zajistit, tedy budou platit zajišťovnám více peněz. A pokud vím, v ČR není jediná zajišťovna. Takže toto opatření povede přesně k tomu, proti čemu aqgent Bureš sice hubou bojuje, ale činy to podporuje - vyvádění kapitálu do zahraničí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2019 16:01

Richarde. My víme jak vám to finančně myslí. To jsme viděli na Lehmanech kam jste je přivedl. Vy už se k žádným firemním otázkám raději nevyjadřujte...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2019 13:12 | Richard Fuld

Už je líp? ANO. A jestli jsi si ty nepolepšil za dobu, co je Andrej ve vládě, pak to vypadá, že jsi právě ty totálně neschopná a zbytečná kobliha. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2019 13:09 | Richard Fuld

Ale na tuto námitku jsem už reagoval několikrát. Není opodstatněná. Předně ke krytí rizik, které popisujete mají pojišťovny více než dostatečné rezervy již nyní a nic jim nebrání v tom, aby je i nadále navyšovaly, byť již nebude část z nich daňově uznatelným nákladem. Do současné doby došlo díky daňové výhodnosti tvorby rezerv naopak k jejich předimenzování. Současně platí, že pojišťovny část rizik, která jsou nad jejich možnosti, přenáší dál, na tzv. zajišťovny.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2019 12:31 | eďa

Prostě část pojistného zaplaceného pojištěncem ukrojí stát momentálně z rezerv tvořených na horší časy ( viz např. povodně) Takže dojde ke snížení rezerv a v případě pojistné události, dostane pojištěný menší plnění a nebo plnění po částech, např. v ročních splátkách, (u pojištění vkladů je výplata ve splátkách v průběhu sedmi let) AB je spíš konkurzním správcem než premiérem. Začal s EET, kde stát inkasuje na úkor zdražení zboží i služeb a on pobírá výnosy ( dotace ). Teď rozpouští rezervy pojišťoven i státu. Už je líp koblihy ?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2019 21:20 | Vladimír

Chlape Rycharde Flude, co když přijde nečekaně nějaká katastrofa, povodně, požáry, už se to vícekrát stalo. Pak budou pojišťovny pouze vykradené, vyžrané krámy. Stejně jako státní rezervy kovů. Obhajujete tady neobhajitelné. Darebáci.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2019 17:31 | Richard Fuld

Tak to co jste napsal vypadá, že koblihu místo mozku máte právě Vy. Pokud mají pojišťovny peníze na tvorbu násobně vyšších rezerv, než je požadováno regulací, pak vybírají zbytečně vysoké pojistné a mohly dávno zlevnit, což neudělaly. A Vy strašíte zdražováním, pokud nevyužili prostor pro zlevnění? Směšné! A i kdyby zdražili pojistky, tak není důvod, aby pojišťovny měly takovou absurdní daňovou výjimku, o které se ostatním firmám může jen zdát. Ty peníze dosud nevybírané od pojišťoven může stát použít na lepší účely, než je takováto absurdní finanční podpora pojišťoven.
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2019 17:21 | Vladimír

Pán Karel Veselý to popsal zcela jasně, nechápu zdejší koblihy, nejlepší odborníky na pojišťovny. Rezervy se zdání, doplatí to občané na vyšším pojistném.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2019 14:57 | Richard Fuld

Ano máte pravdu. Striktně vzato nešlo o v minulosti vytvořený zisk. Šlo o daňově uznatelné rezervy, které v minulosti snižovali pojišťovnám základ daně z příjmů a které po přijetí novely již nebudou daňově uznatelné v celém rozsahu. Striktně vzato tedy opravdu nejde o dodanění již v minulosti vytvořeného zisku, nýbrž o dodanění již v minulosti získaných příjmů. Takže ano, nejde o zdanění minulých zisků, nýbrž již v minulosti inkasovaných, dosud nezdaněných příjmů. V žádném případě ale nejde o dodanění příjmů budoucích. Dojde pouze k navýšení základu daně z příjmů, tím že z daňově uznatelných nákladů bude vyloučena část rezerv, která překračuje úroveň stanovenou v Solvency II.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2019 14:24 | Richard Fuld

A proc by si pojišťovny najednou zdaněné zisky začaly vyplácet, když tvrdí, že ty peníze potřebují jako rezervy pro své podnikání? Současně neexistuje povinnost vyplácet zdaněný zisk akcionářům. Pokud akcionáři rozhodnou, že zdaněný zisk má být převeden do rezerv, tak bude převeden do rezerv. Stále bude platit, že pojišťovny mohou i nadále vytvářet rezervy ve výši, kterou si zvolí. Rozdíl nastane pouze v daňové uznatelnosti části těchto rezerv.
Souhlasím, že současné rezervy nejsou ziskem. Jsou účetními rezervami, které byly doteď (bez jakéhokoliv omezení) i daňově uznatelnými rezervami. Nově ale rezervy nad regulemi stanovenou úroveň, již daňově uznatelné nebudou, takže o danou část daňově neuznatelných rezerv se pojišťovnám zvýší základ daně z příjmů, stejně jako ostatním firmám, které také mohou tvořit rezervy, které nejsou daňově uznatelné. Je to podobné jako u odpisů. Účetní odpisy můžete mít vyšší, než daňově uznatelné, ale v základu daně se uplatní jako daňově uznatelný náklad jen odpisy ve výši stanovené daňovými zákony, nikoliv účetní odpisy, jak o nich účtuje daný daňový subjekt.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2023

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit,...více

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Posledního června si Jiří Rusnok sbalí diplomatku a v červenci už do práce nepřijde. V...více

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Doporučujeme

Pozor, chystá se reforma DPH. Úklid po Babišovi může přinést další chaos

Pozor, chystá se reforma DPH. Úklid po Babišovi může přinést další chaos

V dani z přidané hodnoty zůstal po minulých vládách chlívek. Zbyněk Stanjura hlásá, že...více

Frustrace a bezmoc, popisuje psychiatrička zážitky z dětského oddělení. Musí děti odmítat

Frustrace a bezmoc, popisuje psychiatrička zážitky z dětského oddělení. Musí děti odmítat

Sehnat dnes pro dítě lůžko na psychiatrii nebo dětského psychiatra v nějaké rozumné lhůtě...více

Plus, nebo minus? Slávistické posily pod lupou, ohodnoťte je

Česká liga je zpět, o víkendu se po víc jak dvouměsíční pauze odehraje 17. kolo. Slavia...více

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Ak dbáte na zdravý životný štýl, informácie o nebezpečných produktoch by nemali uniknúť...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Stanislav Bernard

podnikatel, pivovar Bernard

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Stanislav Bernard
ÚSPĚŠNOST
86,05 %

z 43 duelů
×
Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
37,50 %

z 32 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.