Ruce pryč! Nebezpečné investice očima expertů

Ekonomové, analytici, investoři a portfolio manažeři radí, kterým investicím se vyhnout, abyste se nespálili.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 11. 2019 15:04, kalich

V dnešní době,kdy kromě stavu ekonomiky hraje větší roli politici,kteří svými názory,řešením atd. nahrávají problémům při investování a navíc ještě existuje obohacování těch,kteří vás do nějakého investování lákají a bohatnou na zprostředkování nebo spravování např.fondů, je vše rizikové. Přitom spoření kromě železné rezervy je též při nízkých úrocích špatné. Platí tedy obecně. Investovat a zvažovat riziko,likviditu, výnosnost. Po dlouhodobých zkušenostech s investováním úspěšným i neúspěšným už cca 20 let mám vlastní akciové dividendové portfolio (4-7 emitentů). Každý rok beru dividendy (5-7% čistého dle nákupního kurzu akcií),které reinvestuji nebo utratím v domácnosti. Portfolio již mám na tolik velké počtem akcií,že už nepotřebuje další zdroje z domácnosti. Pro zpestření portfolia a mít možnost si i za spekulovat se snažím každý rok koupit i nějaké akcie růstové (očekávám růst během roku o nejméně 20% a pak zvažovat již prodej). Za nejméně rizikovou akcii považuji akcii Čezu,které vlastní i stát a já spolu se státem dostávám každý rok dividendy.Tyto akcie by měly být v každém vlastním portfoliu občana. Je smutné,že 3 pětiny investorů je zahraničních a jen 2 pětiny domácích. Přitom likvidita i výnosnost těchto akcií je nadprůměrná a při zvyšující ceně elektřiny i emisních povolenek lze očekávat i vyšší dividendy v dalším období. To co jsem stručně popsal je i cesta jak se zabezpečit i s rodinou na důchod včetně dědictví pro další generaci! Už BCPP poskytuje dostatek emitentů do vlastního portfolia s možností obchodovat i přímo z domova nebo na cestách přes internet!

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 11. 2019 19:23

Tys tu dlouho chyběl, chytrolíne. Nakup si tu svoji platinu a zlato. Já ti k nim gratuluju. Čau.

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

14. 11. 2019 7:56

Neinvestovat nikam. Okradou vás všude. To je totiž heslo dneška. Krást, krást, hromadit peníze, okrádat stát i vas !!!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2019 12:21

Ten kdo kupuje btc taky nevi o cryptu nic. btc je nepotrebny coin. jsou zde lepsi projekty
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2019 17:39 | Mila

Bitcoin only
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 11. 2019 14:28 | Martin K.

Naprostý souhlas. To by se mělo tesat:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2019 19:33 | o

Musím reagovat na ty věcné. Ano, úroky jsou téměř vždy pod inflací, ale když už jsou nad, tak to stojí za to. Beta je měřítko relativní, většinou k velkým indexům, a budete se divit, tam je beta zlata záporné. Význam slova oxymoron taky chápu jinak. Likvidita je myslím opravdu dobrá, jistěže to nejde srovnat s indexovým fondem, ale s hlavními měnami pro potřeby drobase, určitě ano.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2019 15:04 | kalich

V dnešní době,kdy kromě stavu ekonomiky hraje větší roli politici,kteří svými názory,řešením atd. nahrávají problémům při investování a navíc ještě existuje obohacování těch,kteří vás do nějakého investování lákají a bohatnou na zprostředkování nebo spravování např.fondů, je vše rizikové. Přitom spoření kromě železné rezervy je též při nízkých úrocích špatné. Platí tedy obecně. Investovat a zvažovat riziko,likviditu, výnosnost. Po dlouhodobých zkušenostech s investováním úspěšným i neúspěšným už cca 20 let mám vlastní akciové dividendové portfolio (4-7 emitentů). Každý rok beru dividendy (5-7% čistého dle nákupního kurzu akcií),které reinvestuji nebo utratím v domácnosti. Portfolio již mám na tolik velké počtem akcií,že už nepotřebuje další zdroje z domácnosti. Pro zpestření portfolia a mít možnost si i za spekulovat se snažím každý rok koupit i nějaké akcie růstové (očekávám růst během roku o nejméně 20% a pak zvažovat již prodej). Za nejméně rizikovou akcii považuji akcii Čezu,které vlastní i stát a já spolu se státem dostávám každý rok dividendy.Tyto akcie by měly být v každém vlastním portfoliu občana. Je smutné,že 3 pětiny investorů je zahraničních a jen 2 pětiny domácích. Přitom likvidita i výnosnost těchto akcií je nadprůměrná a při zvyšující ceně elektřiny i emisních povolenek lze očekávat i vyšší dividendy v dalším období. To co jsem stručně popsal je i cesta jak se zabezpečit i s rodinou na důchod včetně dědictví pro další generaci! Už BCPP poskytuje dostatek emitentů do vlastního portfolia s možností obchodovat i přímo z domova nebo na cestách přes internet!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2019 13:53

Určitě není náhoda, že centrální banky po celém světě skupují zlato ve velkém. Obzvlášť Čína. Pokud jejich nově připravovaná CBDC - The central bank digital currency bude krytá zlatem, tak je to game changer...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2019 13:45 | MK

Možná se mýlím, ale finanční poradce je něco jako doktor, který má smlouvy s výrobci léků. Bude vám vždy radit jen to, z čeho má podíl z vaší investice. Já nejsem finanční poradce a kupuji bitcoin i další kryptoměny, protože tomu rozumím a věřím, že právě tam je budoucnost.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 11. 2019 12:44 | chk

Ano, dejme tomu 5 % portfolia. Ovšem tito vykukové používají naučené liché fráze na oblbnutí nefundovaných. A první věcná, téměř vždy jsou úroky nižší než inflace. To je normální. A druhá věcná, beta zlata je vyšší než beta měn, těch hlavních. A třetí věcná, spoření do zlata je oxymóron. A poslední věcná, likvidita je nízká. To platí tím víc čím větší je slitek.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2019 12:05 | o

Já teda zlato nemám, ale respektuju to, zas takový nesmysl to není. Zlato jsou jednoduše peníze. V zemích, kde mají výrazně nižší úroky než je inflace plně chápu, že to někdo kupuje jako lepší formu spoření. Volatilitu beru jako neutrální vlastnost. Spready jsem si teď zkusil ověřit, překvapivě to není o moc horší než měnit valuty u běžných bank, řekněme pod 5% tam a zpět. Likvidita v aspoň trochu fungující zemi je dobrá. Jako pojistka portfolia, proč ne.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 11. 2019 6:38 | Tomáš Smolík

Zajímavé fenomén, když všichni investují do stejně věci, tak krachne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2019 20:31 | chk

Jsi jeden z těch dýlerů zlata, kteří dříve dělali kuchaře v bufetu? Vůbec nejde o to, že se zlato nesyntetizuje. Jde o to, že zlato není investice. Nemá žádný pravidelný výnos (naopak má dokonce fixní náklady na uskladnění) a dlouhodobě má nižší výnos než třeba americké akcie. Dále je málo likvidní, má velký spread, nikde se nepoužívá místo klasických měn (dokonce ani v Sýrii, tam jedou dolary. Překvápko, co?). Pokud nějaký plašan věří v zhroucení světa, pak lepší než zlato je zbraň a olovo...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2019 20:11 | deprese

Kryptoměna je jen vzduch omaštěný větrem, není ničím podložena. Ze zlata můžete vyrobit šperky a prodat, na pozemku si něco vypěstujete, v nemovitosti bydlíte, akcie podniku jsou také podloženy majetkem nebo nemovitostmi.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2019 19:51 | Martin

Odsoudit dlouhodobou investici do fyzického investičního zlata může opravdu jenom amatér, nebo nebo patlama patlama, který věří, že se zítra začne zlato průmyslově vyrábět v Číně ????
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2019 19:25

Podívej se na graf vývoje zlata. Volatilita násobná oproti těm tvým alfa romeo měnám...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2019 19:23

Tys tu dlouho chyběl, chytrolíne. Nakup si tu svoji platinu a zlato. Já ti k nim gratuluju. Čau.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2019 18:51 | lnd

Zadna "umela poptavka" neni, je to podobne jak u vseho ostatniho otazka trhu a za "letadlo" se tak da oznacit kazda spekulace na cenu pocinaje zlatem, akcii, dluhopisem a konce realitama a pozemkama. Vzdy tam predpokladate, ze to od Vas nakoupi nekdo jiny za vice penez. To ze je 1000 jinych kryptomen je stejny argument, jako ze wolfram jednou nahradi zlato protoze ma podobnou hustotu.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2019 18:50

Obrácená pyramida, kde zlato je daleko méně rizikové než samotná měna a ostatní zmiňované nemluvě. ....
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2019 18:42

Konečně normální názor na investiční zlato. Základ kapitálového trhu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2019 17:23 | deprese

Proč by měla růst cena bitcoinu, když jsou další stovky jiných kryptoměn? Vy jste si ho koupil, protože se uměle navýšila cena a tím i poptávka. Je to jen psychologický hra typu letadlo.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ludmila Müllerová

politička

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Ludmila Müllerová
ÚSPĚŠNOST
63,41 %

z 41 duelů
×
Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
65,22 %

z 46 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.