Potřebujeme víc důchodců v práci, říká expert. Politici musí najít odvahu

Jiří Hovorka | rubrika: Rozhovor | 30. 10. 2019 | 154 komentářů
Mladí lidé by neměli tak dlouho studovat. Seniory pak musíme líp motivovat a postarat se o ty, kdo už nemůžou pracovat ani částečně. Ekonom Filip Pertold v rozhovoru pro Peníze.cz upozorňuje i na nepřesné statistiky.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 10. 2019 19:03, Jarek

Tomuto žvanilovi bych dal do ruky lopatu a nechal ho pracovat do 70ti. Byl by první kdo by pak řval, že do důchodu se musí chodit dřív.

+284
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 5. 2021 12:53, Jarmila krmenčíková

Článek se mi líbí a myslím, že zvýšit motivaci důchodců pracovat je opravdu vhodné. Jsem mnoho let vdova a mám dvě dospělé děti. Chodím pracovat ani ne tak kvůli penězům, ale abych měla ještě pocit , že jsem nějak užitečná a byla mezi lidmi, protože nechci sedět sama doma u televize. Navíc ke zkrácenému úvazku chodím do jednoho dětského domoval doučovat děti matemetiku a to je také spíše pocit nebo chuť pomáhat, tam kde to mohu udělat a kde je to potřebné. Pracovala jsem celý život v kanceláři a nyní pracuji ve skladu - je to jednoduchá práce, není potřeba zvláštní vzdělání a zatím mám k tomu i fyzické předpoklady. Navíc bych se ráda zapojila i do přeškolení, třeba by mě bavilo naučit se obkládání dlaždicemi - na trhu je těchto lidí nedostatek a vím, že tato práce není fyzicky náročná. Je to spíše o preciznosti a není to práce ani venku nebo ve výškách atd. a myslím, že je to řešení pro celou řadu žen a mužů, kteří mají nějký handicap i třeba pár let před starobním důchodem. Ráda bych si i kurz zaplatila, ale bohužel pro lidi jako jsem já žádný není. Kurzy, které probíhají předpokládají, že jsem vyučený zedník, ale to nejsem a myslím, že to tak úplně není potřeba, protože přípravu opravdu před prací může provést vyučený zedník. Potom je nutné použít lepidlo a přednost a trochu přemýšlet, aby výsledek vypadal. No nic. Určitě by se našlo i další uplatnění , mimo jiné jsem prodávala v tabáku, taky lze vzužít ženy na pokladnách a pod. V tomto směru třeba mám zkušenost se společností Lidl, kde stále hledají pracovníky, ale mě se nenamáhali ani napsat a dávají přednost pracovníklm v produktivním věku a já jako důchodkyně už nemám vůbec šanci. Takových společností je více - jsem VŠ a pracovala jsem v bance, tak práce na pokladně mi není vzdálenaa asi bych ji zvládala. myslím, že bychom jako důchodci neměli zabírat místa mladým lidem, ale pracovat tam, kde je lidí nedostatek a můžeme tuto práci ještě zvládnout. Asi není dobré, když v úřadech sedí důchodci a mladí lidé úo ukončení vzdělání na středních školách nebo po vysoké škole nemohou najít práci, protože nemohou doložit žádné zkušenosti z praxe. Nebo je na trhu velká nezaměstnanost a v určitých místech jsou důchodci - víte především mě to mrzí ve státním sektoru, protože na jedné straně stát zaměstnává důchodce a na druhé vyplácí podporu v nezaměstnanosti mladým lidem. Tam bych asi uplatnila, že důchodce bude muset místo opustit, pokud bude mít zájem mladý člověk s odpovídajím vzděláním.V soukromém sektoru to asi bohužel nelze nařídit a majitel společnosti se musí sám rozhodnout, zda bude zaměstnávat důchodce nebo dá přednost mladým nezaměstnaným - třeba bez zkušeností, mají větší potenciál se něco naučit.

-26
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 154 komentářů)

30. 7. 2022 9:06 | Mirek

Tito samozvaní experti žijící z práce jiných se vlastně proflákají až do důchodu. A vůbec jim nebude vadit v tom pokračovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 7. 2022 15:30 | venca

v 70ti letech jsem pokoušel u dvou firem získat pracovní pozici v ostraze objektů, měl jsem z dřívější doby potřebnou kvalifikaci i lékařské potvrzení o zdravotní způsobilosti, reakce: pouze ID, takže mnoho štěstí důchodci
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2022 6:50 | Ondra

A co s lidma kteří nemají vyšší vzdělání a vykonávají těžkou manuální práci to je budete nutit v 65 ji vykonávat dal.Techto lidí je většina tak bych rád věděl jakou lehčí práci jim dáte ve fabrice kde se maká všude na ukolovou normu a ta se musí za směnu splnit.tam člověk maká 8 až 12hodin jako stroj.Mlady toho mají dost natož starý.Sam jsem to zažil na vlastní kůži.ty co to navrhují ať tam dají svoje rodiče a budou to mít z první ruky.Vona realita je daleko drsnější než nějaká fantazie
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 4. 2022 19:08 | Marie

Doc. Švihlíková připomíná jeden problém a to že ženy odejdou do starobního důchodu a již na ně čeká práce a starost o vnoučata či o rodiče a to hlavní - tato práce je zadarmo. Dalo by se to snad řešit úvazkem na menší počet hodin, i pracovní smlouvou v rámci rodiny, možná i bez mzdy, ale takto odpracovaná doba by měla být započítána do odpracovaných let na důchod. Nevím přesně, ale při práci na dohodu se odvádí pouze jedno z pojištění. Určitě by to mělo efekt v tom, že staří lidé by nebyli odkládáni do sociálních a zdravotních ústavů, a pokud budete pečovat o vnouče či vnoučata, budou jak rodiče dítěte tak i dítě ve větší pohodě - např. při nemoci dítěte.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 3. 2022 19:10 | Tibor Kliment

Máte môj obdiv.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2022 15:55 | Ládík

Jsem v důchodu už řadu let. Když přišel můj čas nechtěl jsem skončit. Zaměstnavatel ale dělal vše pro to, abych už vypadl. Jinou práci důchodce sežene snadno ale za málo peněz. Většina firem se snaží vzít důchodce u huby. Když se ti to nelíbí nikdo tě nenutí. Tak jsem doma a mám klid.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2022 14:31 | Věra

ano,OSVČ mohou mít nízké důchody,to je pravda ale to co mají odvádět,to jim bylo oznámeno,oni si to číslo nevymysleli? A myslím,že jim nebylo řečeno,když budete odvádět jen toto bude mít takovýto důchod..Až nyní se o tom hovoří....mělo to být dříve
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2022 14:29 | věra

no,já pracují v důchodě a jsem OSVČ a odvádím měsíčně (každý měsíc) celkem 3600Kč(minimálně) na sociálním a zdravotním pojištění.A každý rok žádám o zvýšení důchodu a ten se mě navýší měsíčně o 41Kč! TO SE VYPLATÍ!!! O tom je tato řeč...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 1. 2022 22:34

Myslím, že zde byl udeřen hřebíček na hlavičku - minimální důchod v tomto případě hrozí postupně statisícům OSVČ a pokud by se jim počítal za současných podmínek, tak tu máme během 10 - 15 let statisíce chudáků - sice vlastní vinou, ovšem jsou to hlavně voliči Spolu, tak se to určitě vyřeší, ovšem na úkor těch, co byli zaměstnanci (a nikdo se jich neptal, kolik se jim chce nebo nechce odvádět na soc. pojištění) a dalších kteří poctivě odváděli hodně. To bude skoro na úrovni komunismu - každému podle jeho potřeb... Asi tak... Jaképak zásluhy zašest let práce navíc... Přesně tak jsem si to představoval, kdyz si OSVČ mohli vybrat nízké platby SP a mně mzdová účtárna napálila vždy plnej knedlík. Teď jsem traktoristou trestán za projevenou solidarfitu s podvodníky všeho druhu s prázdnou A4 od hadráku po teď... Jen tak dál, hoši. spravedlnost nade vše. A ten mladík autor ať se jde vycpat. nrozezná při svém věku ktavské lejno a bodlák a chce učit orla létat. Blb. Jinak traktorista má pět parchanzů to bude vejvar... cha chá.. .
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2021 18:36 | Jana

A co je to za drzost a potupu započítávát prac.duchodci na HPP ročně 00,4% za rok práce a tím ossz z si dle výdělku duchod ... UBOZARRNA .. 50KC MESICNE K důchodu Výsměch!!!!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2021 18:31 | Jana

Důchodce pokud pokračuje na HPP dal a pobírá duchod platí vysoké daně sociální a zdravotní..a v tom je problém!! Proč by důchodce měl znovu sypat do státu tyto odvody ?? Zdravotní? Třeba..no tak se jim na každý vykasle a pokračovat jako důchodce v další práci prostě nebude . Vlada na tyto skutečnosti nemyslela . Proč že..
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2021 12:58 | Věra

Názor ekonoma. No když se na to dívá jen přes státní peníze... Ale jak udrží seniory v pracovnim procesu ve věku, kdy jim už společnost zbavuje řidičské průkazy... máme umírat v boji. No je to pro státní kasu levnější. To zase jo. Názor ekonoma.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2021 20:18 | Ing.Jarmila Fišerová

Proč píše Danuše Nerudová že důchodce který pracuje a současně pobírá důchod má zvýšení důchodu o 0,4 %. To neplatilo do roku 2010. Za 10 let práce v důchodu odvodech několika set tisíc na daních, sociálním pojištění a zdravotním pojištění neberu nic. Jen mně bylo povoleno pracovat jako OSVČ. Za 10 let práce a odvodů navíc - nula.Nezapočítány ani roky ani % z odvodů.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2021 16:35 | Marie Lašáková

Při mízkých mzdách a důchodech se dobře daří těm, co poskytují půjčky, to je pro ně ráj. Z nízkého příjmu si nikdo nenaspoří a tak se v případě nezbytné zvýšené potřeby rozhodne pro půjčku. Proto je tolik exekucí.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 7. 2021 16:18 | Marie Lašáková

Kolikpak je let panu expertovi? Nejspíš ho ještě netrápí artroza 4.stupně a netuší, proč se někteří lidé těší na důchod jako na boží smilování. Musí se rozlišovat o jaký druh práce jde. Ti, kteří dlouho studují mohou zůstat v důchodu doma i v pozdějším věku, protože většinou nepracují fyzicky a neničí si kostru a zdraví.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 7. 2021 14:36 | vladimir

pracuji ctyri roky prez duvhod kazdy rok odvedu na danich 100000 tisic a za ten rok me k duchodu pridaji 69 kc.to se jist vyplati.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2021 17:55 | Jiřina

Jsem v důchodu rada bych pracovala jen nás nikdo nechce pouze pro id protože od státu dostávají dotace na duchodce neo
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2021 19:38 | Jana

Přesně.Jdete do důchodu úplně a totálně zdevastovaný.Mladi nedělají a my JSME dřeli celý život.Pane vy jste snad upadl...Co,kdybyste místo nemožných řeči opravdu vzal lopatu a šel POŘÁDNĚ MAKAT!!!
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 5. 2021 17:40 | Whatone

Pokud zaměstnaný důchodce (a je jedno zda starobní nebo invalidní v jakémkoliv stupni invalidity) vykonává výdělečnou činnost zakládající účast na sociálním a zdravotním pojištění, bude toto pojištění při stejném výdělku zaměstnavatelem odváděno v naprosto totožné výši jako u osoby, která žádný důchod nepobírá.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2021 12:53 | Jarmila krmenčíková

Článek se mi líbí a myslím, že zvýšit motivaci důchodců pracovat je opravdu vhodné. Jsem mnoho let vdova a mám dvě dospělé děti. Chodím pracovat ani ne tak kvůli penězům, ale abych měla ještě pocit , že jsem nějak užitečná a byla mezi lidmi, protože nechci sedět sama doma u televize. Navíc ke zkrácenému úvazku chodím do jednoho dětského domoval doučovat děti matemetiku a to je také spíše pocit nebo chuť pomáhat, tam kde to mohu udělat a kde je to potřebné. Pracovala jsem celý život v kanceláři a nyní pracuji ve skladu - je to jednoduchá práce, není potřeba zvláštní vzdělání a zatím mám k tomu i fyzické předpoklady. Navíc bych se ráda zapojila i do přeškolení, třeba by mě bavilo naučit se obkládání dlaždicemi - na trhu je těchto lidí nedostatek a vím, že tato práce není fyzicky náročná. Je to spíše o preciznosti a není to práce ani venku nebo ve výškách atd. a myslím, že je to řešení pro celou řadu žen a mužů, kteří mají nějký handicap i třeba pár let před starobním důchodem. Ráda bych si i kurz zaplatila, ale bohužel pro lidi jako jsem já žádný není. Kurzy, které probíhají předpokládají, že jsem vyučený zedník, ale to nejsem a myslím, že to tak úplně není potřeba, protože přípravu opravdu před prací může provést vyučený zedník. Potom je nutné použít lepidlo a přednost a trochu přemýšlet, aby výsledek vypadal. No nic. Určitě by se našlo i další uplatnění , mimo jiné jsem prodávala v tabáku, taky lze vzužít ženy na pokladnách a pod. V tomto směru třeba mám zkušenost se společností Lidl, kde stále hledají pracovníky, ale mě se nenamáhali ani napsat a dávají přednost pracovníklm v produktivním věku a já jako důchodkyně už nemám vůbec šanci. Takových společností je více - jsem VŠ a pracovala jsem v bance, tak práce na pokladně mi není vzdálenaa asi bych ji zvládala. myslím, že bychom jako důchodci neměli zabírat místa mladým lidem, ale pracovat tam, kde je lidí nedostatek a můžeme tuto práci ještě zvládnout. Asi není dobré, když v úřadech sedí důchodci a mladí lidé úo ukončení vzdělání na středních školách nebo po vysoké škole nemohou najít práci, protože nemohou doložit žádné zkušenosti z praxe. Nebo je na trhu velká nezaměstnanost a v určitých místech jsou důchodci - víte především mě to mrzí ve státním sektoru, protože na jedné straně stát zaměstnává důchodce a na druhé vyplácí podporu v nezaměstnanosti mladým lidem. Tam bych asi uplatnila, že důchodce bude muset místo opustit, pokud bude mít zájem mladý člověk s odpovídajím vzděláním.V soukromém sektoru to asi bohužel nelze nařídit a majitel společnosti se musí sám rozhodnout, zda bude zaměstnávat důchodce nebo dá přednost mladým nezaměstnaným - třeba bez zkušeností, mají větší potenciál se něco naučit.
-26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/8

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dalibor Dědek

podnikatel

Jaroslav Zavadil

politik a odborář

Dalibor Dědek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jaroslav Zavadil
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services