Začíná Evropa procitat z biopalivového snu?

Petr Sklenář | rubrika: Sloupek | 17. 1. 2008 | 2 komentáře
Ekologové a řada ekonomů už dlouho upozorňuje, že nynější prosazování biopaliv v dopravě životní prostředí zdaleka nešetří. Navíc je zbytečně drahé. Zdá se, že někteří evropští politici tyto argumenty pomalu začínají slyšet.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 2 komentářů)

4. 3. 2008 10:55 | dv.d

Vím, že to zní dnes jako utopie, ale budoucnost vidím v globální kooperaci a omezování neefektivního obchodování. Teorie samoregulace trhu není reálná a vede ke skáze. Úspora - to je slovo budoucnosti. zjednodušování - již brzy nebude možné exportovat a zároveň importovat stejné komodity. Je třeba efektivní regulace. Více se zaměřit na vlastní soběstačnost. Vyvážet stejné množství jedné komodity a zároveň jinými firmami je dovážet je neefektviní.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 1. 2008 18:04 | Věroslav Fiala

Dobrý den pane Sklenáři, článek, který jste napsal, je opravdu přímým vysvětlením toho, jak se chová společnost v dnešní době. Přesně jak říkáte, je to o lobby. Totiž Evropslá Unie vydala řadu stanov, jak se má společnost chovat. Také vydává zemědělcům dotace, které nejsou nezbytně nutné pro jejich produkci a ti je samozřejmě berou od Unie i přes to, že je nepotřebují a rádi by se udrželi při životě ještě nějaký ten pátek. To bych ale odbočoval od tématu.
Pravdou je , že výroba přísad do pohonných látek je daleko nákladnější než výroba standardních pohonných paliv. Je tu tedy otázka: Kvůli komu se vyrábějí tato aditiva? Kvůli výrobcům přeci. Jediný význam by toto mělo, pokud by MEŘO využívali zemědělci z vlastní produkce, čímž by se zemědělství stalo značne pokrokovým co se týče ekologie. Motory takových strojů jsou přizpůsobeny přímo na spalování čistého MEŘA a mají daleko větší význam. Pro pohon osobních automobilů by se dal použít také, ale právě vývoj a výroba motorů pro tento pohon ani nemůže být umožněna už jen kvůli situaci na trhu co se týče konkurence. Musíme počkat, až se velké automobilky rozhodnou přestat vyrábět naftové a benzinové motory a začnou dělat jiné, na kterých vydělají další peníze. Aditiva mají smysl právě pro EU,ale měla by je zajímat celková bilance energie v procesu, což je zcela nemožné. Aditiva pohonné hmoty zdražují a v tomto měřítku nemají význam. Lidi sáhnou po levnější alternativě, nikdo si pořádně neuvědomuje ekologickou situaci! Hledí pouze na ekoNOMICKOU a navíc jen svoji.
Kdyby byl svět pomalejší , potřebovali bychom pomalejší stroje, ale pokrok jde dopředu, ne dozadu............takže auto na dřevoplyn už by si nikdo nekoupil, zamazal by si při přikládání sako a na schůzku by přišel o půl dne později. Přeji hezký den.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 368 736 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2022

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Nejlevnější byty v Česku. Podívejte se, co koupíte za půl milionu

Nejlevnější byty v Česku. Podívejte se, co koupíte za půl milionu

Byty dál prudce zdražují. Přesto se dají najít i za půl milionu korun. Jak vypadají a...více

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Tyhle řetězce mizí z Česka. Nepřežily covidové peklo

Dva roky s covidovými omezeními a uzavírkami znamenaly pohromu jak pro mnoho menších kamenných...více

Nové tipy, kam na výlet. Radši s plnou peněženkou

Nové tipy, kam na výlet. Radši s plnou peněženkou

Pod Králickým Sněžníkem se otevírá Sky Bridge – nejdelší visutý most pro pěší na světě....více

Doporučujeme

Proč jsme doteď ksakru spali? Tahle malá součástka mění celý svět

Proč jsme doteď ksakru spali? Tahle malá součástka mění celý svět

Ta částka je až absurdní: 289 miliard dolarů, bezmála sedm bilionů Kč, na čipy. Spojené...více

„Kvůli tetování mi nevěří, že jsem lékařka.“ Díky obrázkům na těle mám k lidem blíž, říká psychiatrička

„Kvůli tetování mi nevěří, že jsem lékařka.“ Díky obrázkům na těle mám k lidem blíž, říká psychiatrička

Tetování už je součástí naší kultury. Potetovaná lékařka ale stále u některých lidí vzbuzuje...více

Plzeň proti klubu z města duchů. Karabach má válečné kořeny

Viktorii na cestě do Ligy mistrů čeká poslední překážka. FK Karabach není jen obyčejný...více

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Dôchodky sa v roku 2023 radikálne menia: Toto môžete očakávať + kalkulačka

Systém so zastrešeným dôchodkovým vekom schválený vládou v roku 2019 sa bude opäť meniť....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Pikora

ekonom

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
52,38 %

z 21 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
53,13 %

z 32 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.