Vyšší rodičovskou dostanou čtyři rodiny z pěti. Maláčová má nový návrh

Jiří Hovorka | rubrika: Co se děje | 14. 5. 2019 | 47 komentářů
Volby jsou za dveřmi, a tak je zase o něco jasnější, jak by se měl od příštího roku zvýšit rodičovský příspěvek.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

15. 5. 2019 17:28

Čerpání RP a délka RD jsou pro upřesnění dva pojmy - stejně tak vyčerpání automaticky neznamená utracení prostředků. RP jsem také čerpala dle nastavených možností - rychlostně, peníze uložila a dále je používám dle potřeb dítěte, někdy méně, někdy více, a to až do věku 3 let dítěte, do této doby mám nastavenou RD.
V čem bude mé dítě jiné od 1.1.2020, že nedostane nic navíc oproti stejně starým dětem?(3 roky dovrší v polovině r. 2020?) Že by přestalo jíst?

Zobrazit celé vlákno

+31
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 5. 2019 13:50, Růžena

Pan Josef zaspal dobu. Matkám se neodecita žádný rok odchodu do důchodu za narození dítěte.to bylo za min.rezimu. ze ženy berou za stejnou práci méně je všeobecně známé.ci li jedná se jednoznačně o diskriminaci žen a to v době,kdy se honosime názvem ,,demokracie ,, skutečně pro všechny ?!

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 47 komentářů)

11. 6. 2019 14:20 | Bella

To je pouze dan za to, ze nam umoznili cerpat prispevek zrychlene. Ted nas tento luxus stoji onech 80 tis. Kc. Kroutila bych opet hlavou i v pripade, ze by se me to netykalo. Alespon trochu smysluplne reseni ovsem zakonodarci tezko docili-jak uz je zvykem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2019 20:48 | A.

Taky jsem spadla do kategorie looser. 220k vyčerpáno a dítěti 3 roky únor 2020. Diskriminace, nespravedlnost, je mi z toho hodně smutno. Ani se nesnaží vysvětlit, proč to tak mimoňácky navrhli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2019 23:13 | josef

Kdyz neco neznate, priznete si to a neobvinujte z nepravd jine.
https://www.mesec.cz/clanky/duchodovy-vek-ma-nova-pravidla-strop-na-65-letech-je-dopredu-zraly-na-odstrel/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2019 20:31

To už dávno není pravda
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 5. 2019 22:51 | Džín

Navýšení rodičovského příspěvku je navýšení prostředků maminkám které se musí starat o dítě a nemohou vydělávat .. nemohou jít do práce. Jsou to finance pro ně samotné a jejich děti. To co vláda vymýšlí je výsměch všem maminkám, které ty peníze potřebují. Ano je to diskriminace.. mám tedy si koupit kalkulačku a přemýšlet , jestli ze 7mi tisíců měsíčně pro mě a mou dceru udělat 4??! Česká republika je příšerná a zaostalá země , která neni schopná podpořit vlastní lidi.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2019 19:44 | Markéta

Souhlasím s tím, že jde o nehoráznou diskriminaci. Mé dceři bude v lednu 2020 lehce přes dva roky a příspěvek jsme byli nuceni vybrat zrychleně kvůli rodinné situaci. Měla jsem na to nárok z důvodu dostatečně vysokých předchozích příjmů. Proč mám být takto diskriminována, když jsem roky odváděla obrovské daňe, včetně solidárních? Jde přeci o rodičovský příspěvek, který je a má být z principu rovný. Toto je na diskriminační žalobu na stát.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2019 17:28

Čerpání RP a délka RD jsou pro upřesnění dva pojmy - stejně tak vyčerpání automaticky neznamená utracení prostředků. RP jsem také čerpala dle nastavených možností - rychlostně, peníze uložila a dále je používám dle potřeb dítěte, někdy méně, někdy více, a to až do věku 3 let dítěte, do této doby mám nastavenou RD. V čem bude mé dítě jiné od 1.1.2020, že nedostane nic navíc oproti stejně starým dětem?(3 roky dovrší v polovině r. 2020?) Že by přestalo jíst?
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2019 14:24 | josef

Vazena pani, kdyz o necem vite houby, radeji nepiste nic, nez byste psala blbosti. Tady mate tabulku odchodu do duchodu podle roku narozeni a poctu deti: https://www.mpsv.cz/cs/618
A co se tyka ruznych mezd muzu a zen, v prvnim prispevku jste tvrdila, ze za to muze stat. JAK??? Stat urcuje firmam, ze maji zenam platit mene???
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2019 14:06 | Růžena

Musím podotknout,ze hlavním pilířem rodiny byla a zůstane žena. Je všeobecně známé, ze pokud dojde v rodině kupř. Těžkému onemocnění dítěte, naši muži mizí v nedohlednu a o děti pečuje matka. Za značného úsilí na úkor svého života a zdraví. To je statisticky dokázáno! To je opravdu výraz ,, mužství ,, škoda hovořit.!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2019 13:50 | Růžena

Pan Josef zaspal dobu. Matkám se neodecita žádný rok odchodu do důchodu za narození dítěte.to bylo za min.rezimu. ze ženy berou za stejnou práci méně je všeobecně známé.ci li jedná se jednoznačně o diskriminaci žen a to v době,kdy se honosime názvem ,,demokracie ,, skutečně pro všechny ?!
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2019 12:51 | josef

a psal jsem to snad o Vas? Pani, na kterou jsem regoval psala, ze zeny CHODI stejne jako muzi, coz neni pravda. PORAD JESTE a JESTE DLOUHO budou chodit zeny DRIVE nez muzi. Zeny s 2 detmi zacnou chodit do duchodu stejne jako muzi az od roku 2031, zeny s 3 a 4 detmi od roku 2034 a zeny a 5 a vice detmi dokonce az od roku 2037. Aktualne prave ted chodi do duchodu muzi rocnik 1956, stejne stare zeny s 2 detmi jsou uz 2 roky v duchodu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2019 11:53 | markéta

a to jste vzal kde že pujdu do duchodu dřív než muž, když mám deti. už to tak není
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2019 11:28 | chk

Máte dítě kvůli penězům? To snad ne. Chováte se jako ti, které kritizujete v příspěvku. Drtivá většina těch co pracuje se má lépe než nezaměstnaní. Vaše hloupá představa, že když budou "ti nahoře" bez příjmu, tak se celeje národ socek bude mít lépe, je hodně naivní.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2019 11:25 | chk

Evo, když pominu nízkou úroveň vaší gramatiky. Manželova výplata padne celá na hypotéku? Buďto žvaníte, nebo jste pozměnili před bankou příjmy, nebo se u vás něco radikálně změnilo u příjmů od doby žádosti o hypotéku. Pokud to neutáhnete, neměli jste si hypotéku brát. Za to dávky od státu nemůžou, za to si můžete sami.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2019 9:41 | josef

A Vas manzel? Ten jde mnohem pozdeji, ze? A mimochodem, zeny maji nizsi duchody nez muzi i KVULI TOMU, ze chodi do duchodu DRIVE.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2019 9:22

Dobrý den, jsem na tom stejně, RP jsem měla možnost čerpat rychleji, tak jak mi zákon umožnil. Platila jsem vyšší daně a teď nedostanu nic, takže opět nás donutí, abychom šly zase co nejdříve pracovat a přispěly více na to, aby zvýšení mohly dostat ostatní mamči se stejně starým dítětem, které si budou rodičovskou pravděpodobně prodlužovat, aby čerpali co nejvíce. Přijde mi to skoro protiústavní a stejně tak diskriminační....
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2019 5:02

Takze opet mame smulu, ani u jednoho ditete, jsme nedostali porodne, a ted ani nedosahnem na zvyseni hlavne,,ze se porad pridava duchodcum. A ten kdo nedela je na tom lip nez pracujici. Proc si nesnizi platy ty nahore hned by byli penize a to je mame volit ani nahodou
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2019 5:01

Takze opet mame smulu, ani u jednoho ditete, jsme nedostali porodne, a ted ani nedosahnem na zvyseni hlavne,,ze se porad pridava duchodcum. A ten kdo nedela je na tom lip nez pracujici. Proc si nesnizi platy ty nahore hned by byli penize a to je mame volit ani nahodou
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2019 4:17 | Miloš

Tohle je komentář úplného blba, před 40 lety byla úplně jiná situace, po finanční stránce, zmiňujete jesle? Ale ty už dnes nejsou a školka se dřív také neplatila jako dnes a jestli Teda mladé rodině neumožňuje v dnešní době kdy se platí úplně za vše si pořídit dítě tak ho mit nebude? To co píšete jsou názory naprostého blba.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2019 4:16 | Miloš

Tohle je komentář úplného blba, před 40 lety byla úplně jiná situace, po finanční stránce, zmiňujete jesle? Ale ty už dnes nejsou a školka se dřív také neplatila jako dnes a jestli Teda mladé rodině neumožňuje v dnešní době kdy se platí úplně za vše si pořídit dítě tak ho mit nebude? To co píšete jsou názory naprostého blba.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Joker: monstrum pro rok 2019

Joker: monstrum pro rok 2019

Jeden z nejslavnějších komiksových záporáků překročil hranice žánru. O to je děsivější:...více

Gender: jasná zpráva o nerovnosti v Česku

Gender: jasná zpráva o nerovnosti v Česku

Česká vláda by dnes měla projednávat, jak činí každý rok, Zprávu o rovnosti žen a mužů...více

Když muži vyprávějí svět

Když muži vyprávějí svět

Mírou všech věcí je člověk, říká řecký filozof. Ve skutečnosti se ale svět celá tisíciletí...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Martin Dvořák

manažer a podnikatel

Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
51,06 %

z 47 duelů
×
Martin Dvořák
ÚSPĚŠNOST
32,65 %

z 49 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.