Kolik vydělalo vaše penzijní připojištění? Známe výsledky fondů

Jiří Hovorka | rubrika: Analýza | 10. 5. 2019 | 34 komentářů
Ani jeden ze „starých“ fondů loni neporazil inflaci. Jenom jediný se dostal aspoň nad hranici jednoho procenta. Přesto poprvé v posledních pěti letech výnosy rostly.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 5. 2019 21:12, David

Státní příspěvek je naprosto neefektivní, jeho význam se s délkou spoření a množstvím naspořených peněz marginalizuje.

Zobrazit celé vlákno

+23
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

18. 5. 2019 8:00 | Ex

Nemohu si pomoci, ale jako nejrozumnější mi připadá návrh pirátů zřídit každému občanovi osobní účet u ČSSZ, který by funoval jako 2. pilíř a na který by stát mohl zasílat státní příspěvek třeba za děti,na občana a zaměstnavatel své příspěvky, zejména u náročných povolání dle kolektívní smlouvy a případně si tam i každý mohl i sám šetřit, pokud na to má. Byly by to peníze, které by šly do dědického řízení a nebo by po vyčerpání skončily. Tyto peníze by ČNB úročila alespoň ve výši inflace a byly vypláceny spolu s penzí po dobu 20, 15, nebo 10 let podle volby každého vlastníka účtu. Dodnes nechápu jak inteligentní lidé mohou dávat své peníze do nějakých třetích pilířů a jiných nesmyslů co hlavně živí tyto soukromé společnosti a stát ještě tuto lumpárnu podporuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 5. 2019 16:10 | chk

Denní minimum ze dne 21.12.2018 je 710 CZK MID. Takže za těch 718 to mohl teoreticky koupit. Prakticky ale souhlasím, že pindá :).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2019 19:30 | josef

Vy nejste investor, ale spekulant. A upozorneni - z tech prodanych Erste zadna divi nebude. A co se tyka toho vynosu... trochu nam tady lzete. 1) zamlcujete transkacni naklady 2) zamlcujete dan, pri hrubem zisku 30.9% budete mit dan minimalne 4.6% puvodni investice, takze cisty zisk jen 26.26% 3) Erste skutecne stala v prosinci 718???? Pokud se nepletu, rocni minimum je 730, z toho usuzuji, ze LZETE.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2019 20:42 | chk

Vy jste taky dobrej případ jak neinvestovat. A ještě k tomu radíte lidem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2019 14:38 | kalich

V dnešní době cca 30% občanů (rodin) by neměla spoléhat na 3.pilíř pokud jim nepřispívá i zaměstnavatel (nouzové řešení hlavně pro méně majetné, protože jsou rádi,že vůbec nějak spoří),ale mít vlastní finanční portfolio složené hlavně z dividendových akcií,případně i nějaké akcie krátkodobě růstové. Výhodou vlastního portfolia je likvidita a průběžně peníze na ruku,které buď utratím nebo reinvestuji i možnost obchodovat přes internet z domova! Toto považuji za nejlepší možnost kromě nemovitostí (jejich nákup má velkou nevýhodu-cena,zatím co akcie lze nakupovat průběžně i v malých obnosech)! Vyřešte tímto způsobem i vlastní DR bez státu,který to stejně neumí!!! Jeden příklad z letošního roku. Zatím co penzijní fondy vykazují své výsledky za 1Q.jen na papíře (účastník z toho nic nemá-dlouhodobá investice),osobně jsem na přelomu roku 2018/2019 koupil akcie Erste B. za 718,-Kč a 15.4.2019 prodal za 940,-Kč což je 30,9% výnos a peníze mám už na účtu!!! Takže letos už mám vyděláno a navíc ještě budou dividendy a peníze buď utratím nebo reinvestuji pokud se naskytne vhodná příležitost nebo zvětším počet dividendových akcií u některého emitenta!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2019 23:14 | Karel

Citace - Věra K. / 10.05.2019 09:15

Zhodnocení je výsměch lidem.
To není žádný výsměch lidem. To je vaše hloupost, že jste ochotná půjčovat státu vaše těžce vydělané peníze za tak mizerný výnos. Penzijko není nic jiného, než investování do státních dluhopisů. A ještě z toho musíte zaplatit náklady penzijní společnosti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 22:50 | Věra K.

Ano, souhlasím, ale jde o smýšlení lidí, chtějí vidět úrok, protože neznají pricip investování. Jsme v Čechách, kde finanční gramotnost není příliš vysoká. Pamatujete na původní "penzijní plány" z 90. let? Tam to bylo naopak samozřejmostí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 21:12 | David

Státní příspěvek je naprosto neefektivní, jeho význam se s délkou spoření a množstvím naspořených peněz marginalizuje.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 20:02 | josef

nez byla tehdy. Proste mezirocne v prosinci 97: 10% 98: 6.8% 99: 2.4% 2000: 4.5% 2001: 4.5%
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 19:26 | Honza

Menší inflaci než co?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 19:09 | josef

a to, ze mate dnes o dost mensi inflaci, pomijite????
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 19:08 | Karel

Doplním, že moje penzijko (12/97-06/16) mělo výnos po zdanění 4,46% p.a. při průměrné inflaci 2,2%. Nic moc, ale lepší než drátem do oka.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 18:35 | Karel

V roce 2000 byl výnos 10-ti letého státního dluhopisu 6,3%. Tak si asi odborníci mysleli, že to tak bude pořád.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 17:26 | ppagani

Když jsem zhruba před 20 lety penzijní připojištění uzavíral,tak v letácích bank byly tabulky,které ukazovaly kolik si při dané úložce naspořím za 5,10,15,20 atd.let.Všude počítali s 5% ročním úrokem.Takže šlo buď o úmyslný podvod bank na střadatelích nebo banky zaměstnávaly neschopné odborníky,ovšem velice přeplacené.V každém případě tvrdě potrestat!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2019 11:09 | Zdenek

Omlouvám se, nevím proč je to 2x.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 5. 2019 11:08 | Zdenek

Peníze těžko zhodnotíte tím, že je růst mezd. Je jich sice více ale se stejnou hodnotou. Ceny nemovitostí se do inflace započítávají, sice nepatrně a jako imputované nájemné. Zdůvodňují to totiž tím, že nemovitosti jsou převážně považovány za investici, která se do spotřebního koše nezapočítává.
Jinak v článku v jednom odstavci je nejasně popsáno zhodnocení vůči vkladům jednoho roku, což je jaksi nesmysl, když se bere zhodnocení celé sumy a k tomu je státní příspěvek za rok rozpuštěn do celé sumy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 11:08 | Zdenek

Peníze těžko zhodnotíte tím, že je růst mezd. Je jich sice více ale se stejnou hodnotou. Ceny nemovitostí se do inflace započítávají, sice nepatrně a jako imputované nájemné. Zdůvodňují to totiž tím, že nemovitosti jsou převážně považovány za investici, která se do spotřebního koše nezapočítává.
Jinak v článku v jednom odstavci je nejasně popsáno zhodnocení vůči vkladům jednoho roku, což je jaksi nesmysl, když se bere zhodnocení celé sumy a k tomu je státní příspěvek za rok rozpuštěn do celé sumy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 10:23 | deprese

Kdo psal, že Česko je Praha?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 10:21 | deprese

"Ano, ceny bytů se do inflace nepočítají a je to problém, o kterém se ví, mluví a snad se to i brzo vyřeší." Vy jste naivní, není zájem to správně vypočítat, protože od inflace se odvíjí i valorizace důchodů a jiné dávky apod. 30 let se to záměrně neřeší. Stejně tak penzijní by pak muselo mít vyšší zhodnocení, protože je to v zákoně. Lide jsou okrádání. :)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 5. 2019 10:06 | Hanka

Růst spotřebitelských cen obecně. (A když už jsme u těch bytů, Česko není jenom Praha :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Ondřej Raška

podnikatel, Miton

Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Ondřej Raška
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services